Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης emalex@elke.uoa.gr

2 Γενικά  Δομή Ύλης (Πετράκης, 2007) –Α’ Μέρος - Βασικές έννοιες –Β’ Μέρος - Επιχειρηματίας και Περιβάλλον –Γ’ Μέρος – Επιχειρηματική βιωσιμότητα και Ανάπτυξη –Ειδικά θέματα: χρηματοδότηση επενδύσεων, καινοτομία, εταιρικοί τύποι  Δικτυκός τόπος του Τμήματος Οικονομικών www.econ.uoa.gr –Βοηθήματα για συνεργασία με Ομάδα στην Κατάρτιση του Επιχειρηματικού Σχεδίου  Εργασία - Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου

3 Γενικά ΩΡΕΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ Παρασκευή 12:30 – 13:30 Σταδίου 5, Γραγείο 407 ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ  Γραπτή Εξέταση (60 %)  Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου (40 %)

4 Ύλη που συνοδεύει τις διαλέξεις  Πετράκης, 2007 –Γ’ Μέρος –Επιχειρηματική Βιωσιμότητα και Ανάπτυξη 1 η Ενότητα – Επιχειρηματική Βιωσιμότητα και Επιχειρηματικός Σχεδιασμός (σελ.199-222)

5 ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΝΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ;  Θέλω να γίνω επιχειρηματίας;  Γιατί;  Προσωπικοί, κοινωνικοί, οικονομικοί,πνευματικοί, περιουσιακοί, οικογενειακοί κ.α. παράγοντες που επηρεάζουν την απόφαση μου  Ιεράρχηση προτεραιοτήτων (τι σας ικανοποιεί και τι θέλετε να αποφύγετε;)  Εκτίμηση παρούσας επαγγελματικής κατάστασης (Με τι θα θέλατε να ασχοληθείτε αν ο οικονομικός παράγοντας δεν διαδραμάτιζε σημαντικό λόγο  Συνεχή αναδρομή στον κατάλογο επιλογών και της συμβατότητας τους με τους επιχειρηματικούς σας στόχους

6 Το Επιχειρηματικό Σχέδιο  ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ  ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ  ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΙΔΕΩΝ

7 Αποστολή της Επιχείρηση  ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΟΥ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑ: ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ;

8 Αποστολή της Επιχείρηση ΤΟ ΓΥΡΩ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ Αλλαγές συντελούνται σε πέντε επίπεδα: 1.Στο επίπεδο της τεχνολογίας – βιοτεχνολογίας, των εξελίξεων στην Κοινωνία της Πληροφορίας, της εξάπλωσης του διαδικτίου, της ανάπτυξης των τηλεπικοινωνιών, της τάσης σμίκρυνσης εξαρτημάτων και της βελτιστοποίησης της χρήσης του χώρου 2.Στο επίπεδο του ανταγωνισμού – άρση αντικινήτρων για την ελεύθερη αγορά 3.Στο επίπεδο του κοινωνικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος (μετανάστευση, αλλαγές στην μορφή της οικογένειας, θρησκεία κ.λπ.) 4.Στο επίπεδο του νομικού και πολιτικού περιβάλλοντος (κυβέρνηση, φορολογικός νόμος, αστάθεια νομικού περιβάλλοντος κ.λπ.) 5.Στο επίπεδο της οικονομίας (οικονομική ύφεση, πληθωρισμός, κόστος κ.λπ.)

9 ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΑΛΛΑΓΕΣ = ΤΑΣΕΙΣ = ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ

10 Αποστολή της Επιχείρησης ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ

11 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ 1.Όραμα 2.Φιλοσοφία και Αποστολή 3.Στρατηγικό σχέδιο (Ανάλυση ανταγωνισμού) 4.Επιχειρηματικοί στόχοι 5.Σχεδιασμός και προσδιορισμός επί μέρους στόχων 6.Ταχτική και προβλέψεις 7.Προϋπολογισμός 8.Συντονισμός 9.Υλοποίηση και παρακολούθηση εργασιών

12 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ Μικρές επιχειρήσεις επικεντρώνονται στα παρακάτω:  Όραμα  Φιλοσοφία και Αποστολή  Στρατηγικό σχέδιο (Ανάλυση ανταγωνισμού)  Επιχειρηματικοί στόχοι

13 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ  Ορισμοί  Χαρακτηριστικά ενός καλού Επιχειρηματικού Σχεδίου

14 Ανάλυση Επιχειρηματικών Ιδεών  ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟΨΕΩΝ – ΟΜΑΔΙΚΗ ΔΟΥΛEΙΑ  Η ιδέα ενός μπορεί να είναι το έναυσμα μιας επιχειρηματικής ιδέας για άλλον  Όλες οι σκέψεις επιτρέπονται – δεν υπάρχει ουσιαστικός κίνδυνος στο στάδιο της διερευνητικής ανάλυσης – ενθάρρυνση ακραίων απόψεων ως πρώτη προσέγγιση  Καταγράψτε / μαγνητοφωνείστε τις σκόρπιες ιδέες – πολλές φορές άταχτες ιδέες στην πορεία συνδέονται μεταξύ τους  Να δεχόμαστε, ως υπόθεση εργασίας, την αξία της ιδέας του άλλου

15 Ανάλυση Επιχειρηματικών Ιδεών  ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΙΔΕΩΝ 1.Αξιολογώντας τα πράγματα υπό το πρίσμα της «νέας» ή καινοτόμας οπτικής γωνίας – Ο ρόλος του εξερευνητή της αγοράς 2.ΚΑΝΟΝΑΣ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ (για προϊόντα, υπηρεσίες, κλάδους) 1.Εντοπισμός του σταδίου στο οποίο πιστεύετε ότι βρίσκεται το προϊόν που επιθυμείτε να παράγετε (εμβριακό στάδιο, στάδιο ανάπτυξης, στάδιο ωρίμανσης, στάδιο παρακμής) 2.Εκτίμηση της φάσης που διανύει τόσο το προϊόν όσο και ο κλάδος στον οποίο στοχεύει

16 Ανάλυση Επιχειρηματικών Ιδεών  ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ  Συνεχής αναδρομή και αντιπαράθεση σε προσωπικούς έναντι ευρύτερους επιχειρηματικούς στόχους κατά τη διάρκεια της επιλογής  Συγκέντρωση πληροφοριών για τον / τους κλάδους της επικείμενης δραστηριοποίησης  Επικέντρωση σε μικρό αριθμό (2-3) παραγωγικών κλάδων εξ’ αρχής  Εντοπισμός των βασικών προβλημάτων που απαιτούν λύση (π.χ. πιθανά εμπόδια, προοπτικές, πηγές πληροφόρησης, τρόπος προσέγγισης και ιεράρχηση ενεργειών κ.λπ.

17 Ανάλυση Επιχειρηματικών Ιδεών  ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ  Συζήτηση και καταγραφή πιθανών λύσεων στα προβλήματα  Αντιπαράθεση / Σύνθεση πιθανών λύσεων με τους προσωπικούς στόχους του καθένα  Επικέντρωση στην καλύτερη ευκαιρία με βάση την ανάλυση

18 Ανάλυση Επιχειρηματικών Ιδεών  ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΒΟΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ  Αρχικό κόστος επένδυσης  Ανταγωνισμός  Αντιγράφεται εύκολα  Είσοδος σε νέα αγορά  Καταξίωση  Ζητήματα νομιμότητας  Τεχνολογικές εξελίξεις / Απαξίωση  Αβέβαιη ζήτηση  Ασθενής κερδοφορία  Μακρά περίοδος ανάπτυξης

19 Ανάλυση Επιχειρηματικών Ιδεών  ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΒΟΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ 1.Δεν είναι όλες οι επιχειρηματικές ιδέες κερδοφόρες / αποδοτικές 2.Ποιες ιδέες ταιριάζουν περισσότερο με τους προσωπικούς και επιχειρηματικούς σου στόχους 3.Δεν υπάρχει βιώσιμη αγορά για κάθε μία από τις επιχειρηματικές ιδέες που θα ληφθούν υπόψη 4.Η κάθε ιδέα έχει τον ενδεδειγμένο χρόνο υλοποίησης

20 Ανάλυση Επιχειρηματικών Ιδεών  Κατάτμηση κλάδων σε όσο το δυνατόν περισσότερους υπο-κλάδους προκειμένου να επιχειρηθεί ο προσδιορισμός δυνητικών αγορών σε όσο το δυνατόν περισσότερες γίνεται (σε επίπεδο ΣΤΑΚΩΔ)  Εντοπισμός των κενών / ευκαιριών της αγοράς (opportunity gaps) και προσδιορισμός συνδυασμών ανεκμετάλλευτων ευκαιριών που δύναται να οριοθετήσουν μια αγορά διείσδυσης  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ επιχείρησης υγιεινής διατροφής με χρήση καινοτόμων μεθόδων παραγωγής

21 Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΙΔΕΑ  ΟΜΑΔΕΣ 5-7 ΑΤΟΜΩΝ  ΓΡΑΠΤΟ ΣΥΝΤΟΜΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

22 ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑΤΟΣ  Καταλαβαίνουμε γιατί κάποιος άλλος δεν έχει προσφέρει, μέχρι στιγμής, την λύση που θέλουμε να προσφέρουμε;

23 Προφίλ Κινδύνου/Επένδυσης Κίνδυνος Επένδυση Αρχικό Στάδιο Εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Στάδια Επένδυσης

24 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΓΙΑ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ  ΓΝΩΣΗ / ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΟΥ  ΤΙ ΣΕ ΣΥΝΕΠΑΙΡΝΕΙ  ΣΕ ΤΙ ΒΑΘΜΟ ΕΙΣΑΙ ΔΙΑΤΕΘΙΜΕΝΟΣ ΝΑ ΔΕΧΘΕΙΣ ΤΟΝ ΚΙΝΥΝΟ

25 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΓΙΑ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗ: ΠΟΤΕ ΜΗΝ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΝΑ ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΜΕ ΕΠΙΠΕΔΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΥΨΗΛΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΠΟΔΕΚΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΓΙΑ ΕΣΕΝΑ


Κατέβασμα ppt "Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google