Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Βία Στο Σχολείο Και Στο Διαδίκτυο. Όχι βασανιστήρια – Όχι στην παιδική κακοποίηση.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Βία Στο Σχολείο Και Στο Διαδίκτυο. Όχι βασανιστήρια – Όχι στην παιδική κακοποίηση."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Βία Στο Σχολείο Και Στο Διαδίκτυο

2 Όχι βασανιστήρια – Όχι στην παιδική κακοποίηση

3 Βία Στο Σχολείο Και Στο Διαδίκτυο Κ άποτε τα περιστατικά βίας και παραβατικότητας των ανηλίκων αποτελούσαν κάτι τελείως άγνωστο για την ελληνική πραγματικότητα. Οι ανησυχίες των γονέων περιορίζονταν μόνο στην επίδοση των παιδιών τους στα μαθήματα και ο χώρος του σχολείου ήταν για αυτά εξίσου ασφαλής με το σπίτι τους.

4 Τα τελευταία χρόνια όμως παρουσιάζονται όλο και πιο συχνά περιστατικά βίας και παραβατικότητας σε Γυμνάσια και Λύκεια, αλλά πλέον και σε Δημοτικά σχολεία, γεγονός που συγκλονίζει και πανικοβάλλει πολλές οικογένειες κυρίως των μεγάλων πόλεων.

5 ΑΙΤΙΕΣ Οι οικονομικές ανισότητες οι καινούριες μορφές ψυχαγωγίας των παιδιών ο έκδηλος ρατσισμός η έλλειψη του απαραίτητου χρόνου των γονέων τα λάθος πρότυπα

6 Θύματα; Μαθητές ή Εκπαιδευτικοί; Μαθητές και εκπαιδευτικοί μπαίνουν άλλοτε στη θέση του θύματος και άλλοτε στη θέση του θύτη, διότι πολλές φορές η άσκηση βίας ξυπνάει την αντίδραση και την εκδικητική συμπεριφορά, με αποτέλεσμα η βία να προκαλεί τη βία και αυτός ο φαύλος κύκλος να εντείνει το πρόβλημα εις βάρος κυρίως των παιδιών.

7 Όταν μιλάμε για βία… δεν εννοούμε μόνο τη σωματική, αλλά και την ψυχολογική και τη λεκτική βία.

8 Οι λέξεις πονάνε…

9 Βία Στο Σχολείο Οφείλεται: Ατίθασοι νεαροί από φυσικού τους, στους οποίους οι καθηγητές δεν μπορούν να επιβληθούν. Μαθητές που πνίγονται μέσα στο σχολικό περιβάλλον και θέλουν να ξεφύγουν. Σε μερικό βαθμό η σχολική αποτυχία. Η άσχημη οικογενειακή κατάσταση. Ανεπαρκείς υπηρεσίες με ειδικευμένο προσωπικό (ψυχολόγοι κ.α.)

10 Οι ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις της βίας στο σχολείο Οι ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις της βίας στα παιδιά είναι πολλές και σοβαρές. Τα παιδιά που πέφτουν θύματα βίας στο σχολείο είναι δυνατόν: Να νιώσουν έντονο άγχος και ανασφάλεια Να παρουσιάσουν σχολική άρνηση Να κάνουν πολλές απουσίες από το σχολείο Να οδηγηθούν σε σχολική αποτυχία

11 Να εμφανίσουν μαθησιακές δυσκολίες και ψυχοσωματικά προβλήματα, όπως πονοκεφάλους, πόνους στην κοιλιά, διαταραχές ύπνου, ενούρηση κ.α. Να παρουσιάσουν φοβίες, κατάθλιψη, απόπειρες αυτοκτονίας…

12 Παιδιά-Θύτες Σε Μεγάλο Κίνδυνο Τα παιδιά-θύτες, που ασκούν τη βία, βρίσκονται σε μεγάλο κίνδυνο: Nα απομακρυνθούν από το σχολείο Nα διακόψουν τη σχολική φοίτηση Nα εμφανίσουν τάσεις φυγής από το σπίτι Nα εξελιχθούν, σε ποσοστό που προσεγγίζει το 50%, σε ενήλικες με αντικοινωνική και παραβατική συμπεριφορά.

13 Τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός (Βullying); Βullying είναι ο επαναλαμβανόμενος εκφοβισμός ατόμων με πραγματική ή απειλούμενη μαρτυρική ποινή φυσικής, προφορικής, γραπτής ή συναισθηματικής κακομεταχείρισής τους ή της διάδοσης φημών με απώτερο σκοπό τον κοινωνικό τους αποκλεισμό. Συμπεριλαμβάνει και τις περιπτώσεις ύβρεων κατά της εθνικότητας, φυλής ή ιδιαιτερότητας κάποιου.

14 Χρησιμοποίηση υβριστικών ή περιπαικτικών εκφράσεων Απειλές και εκβιασμός Σωματική βία, χτυπήματα, τσιμπήματα, δαγκωνιές, σπρωξίματα Κλοπές Ζημιές σε προσωπική περιουσία Επιδιωκόμενη απομάκρυνση των φίλων Αναλυτικότερα στον όρο bullying συμπεριλαμβάνονται:

15 Εσκεμμένο ή συχνό αποκλεισμό μαθητών από κοινωνικές δραστηριότητες Διάδοση κακοηθών και ψευδών φημών Εκβιαστικά τηλεφωνήματα, ή τηλεφωνήματα σε ακατάλληλες ώρες χωρίς απάντηση Και τέλος ηλεκτρονικό bullying μέσω κινητού τηλεφώνου ή του διαδικτύου Το τελευταίο αποτελεί νεότερη μορφή και είναι γνωστό ως cyberbullying.

16 Πρόσφατα κυκλοφόρησε μάλιστα και σχετικό παιχνίδι για βίντεο !

17 Το φαινόμενο μελετήθηκε πρώτη φορά στη Νορβηγία το 1978 ενώ το 1987 εμφανίζεται για πρώτη φορά ο όρος bullying σε επιστημονικά περιοδικά. Οι εκατοντάδες βιβλιογραφικές αναφορές που αυξάνονται από τότε με γεωμετρική πρόοδο, αφορούν περιστατικά τόσο στα σχολεία όσο και στους χώρους εργασίας.

18 Cyberbullying Πέρα όμως από τις γνωστές μορφές βίας, την εμφάνισή της έκανε μια καινούρια μορφή στην Ελλάδα, μια ξενόφερτη «μόδα», το cyberbullying, ένα είδος βίας που δυστυχώς μαστίζει τα περισσότερα σχολεία της χώρας μας, προκαλώντας μεγάλη ανησυχία ακόμη και σε παιδιά προεφηβικής ηλικίας.

19 Το κινητό τηλέφωνο αποτελεί πλέον απαραίτητο αξεσουάρ των μαθητών, το οποίο αποτελεί και το μέσο εκβιασμού και ξεφτιλισμού παιδιών, που τις περισσότερες φορές δεν γνωρίζουν καν ότι πρωταγωνιστούν σε φωτογραφίες και βιντεάκια, μέχρι που ενημερώνονται ότι κυκλοφορούν στο διαδίκτυο.

20 INTERNET ΦΙΛΟΣ Ή ΕΧΘΡΟΣ ; Όλοι απολαμβάνουμε τα οφέλη του Διαδικτύου, και για πολλούς από εμάς είναι επίσης ένα απαραίτητο εργαλείο για την εργασία, την εκπαίδευση και την επικοινωνία. Παρόλο που ο χρόνος που δαπανάται στο διαδίκτυο μπορεί να είναι εξαιρετικά παραγωγικός, για μερικούς ανθρώπους, καταναγκαστική χρήση του Διαδικτύου μπορεί να επηρεάσει την καθημερινή ζωή, την εργασία, και τις σχέσεις. Δεν είναι επίσης λίγοι οι άνθρωποι που στρέφονται προς το Διαδίκτυο, προκειμένου να διαχειριστούν το άγχος, τη μοναξιά και την κατάθλιψη.

21 Αν αισθάνεστε πιο άνετα με τους online φίλους σας παρά με τους πραγματικούς σας, ή δεν μπορείτε να σταματήσετε τον εαυτό σας από τα παιχνίδια, ακόμη και αν έχει αρνητικές συνέπειες στη ζωή σας, τότε … χρησιμοποιείτε το Διαδίκτυο πέρα από τα όρια κατάχρησης!

22 Τι είναι ο εθισμός στο Διαδίκτυο ή εθισμός του υπολογιστή; Εθισμός στο Διαδίκτυο, αλλιώς γνωστό και ως εθισμός υπολογιστή, ή διαταραχή εθισμού στο διαδίκτυο (IAD): καλύπτει μια ποικιλία προβλημάτων, συμπεριλαμβανομένων: Cybersex Τοξικομανία - χρήση της πορνογραφίας στο Διαδίκτυο, chat rooms ενηλίκων, τοποθεσίες με αρνητικές επιπτώσεις στην πραγματική ζωή - ή στις οικείες σχέσεις. Καθαρούς καταναγκασμούς - όπως καταναγκαστικό online gaming, τυχερά παιχνίδια, χρηματιστηριακές συναλλαγές, ή χρήση των online ιστοσελίδων δημοπρασιών (π.χ. e-Bay), που συχνά οδηγούν σε μείωση θέσεων εργασίας και αυτό με την σειρά του σε οικονομικά προβλήματα.

23 Υπερφόρτωση πληροφοριών - καταναγκαστική περιήγηση στο web ή αναζήτηση δεδομένων, που οδηγεί σε χαμηλότερη παραγωγικότητα της εργασίας και λιγότερο κοινωνική αλληλεπίδραση με την οικογένεια και τους φίλους. Τοξικομανία Υπολογιστών - εμμονή σε ηλεκτρονικά παιχνίδια, ή ψυχαναγκαστικός προγραμματισμός ηλεκτρονικών υπολογιστών.

24 Η βία στο Internet δεν είναι... παιχνίδι Όσο πιο σκληρά είναι τα ηλεκτρονικά παιχνίδια τόσο περισσότερο εθίζουν τους παίκτες οι οποίοι εκδηλώνουν επιθετική συμπεριφορά!

25 Trailer – video game

26 Είναι 18 ετών... Τα 24ωρά του περνούν μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή. Ο Άγγελος Γεωργουλέας έχει μόλις τελειώσει το σχολείο και όπως λέει: «Πολλές φορές κλείνω 24ωρο μπροστά στον υπολογιστή παίζοντας» Στη συντριπτική πλειονότητά τους τα ηλεκτρονικά παιχνίδια κυριαρχούνται από άκρατη βία. Όσο πιο βίαια είναι τόσο πιο εύκολα εθίζονται οι ανήλικοι παίχτες. Πυροβολισμοί, αίμα, φρικιαστικές φιγούρες συνθέτουν το σκηνικό τρόμου των παιχνιδιών.

27 Υπάρχουν παιδιά τα οποία χάνουν τον έλεγχο και οδηγούνται σε υπερβολικά επιθετικές συμπεριφορές. Όσο μπορεί να σε ηρεμήσει ένα παιχνίδι, άλλο τόσο μπορεί να σε τρελάνει…» «Το παιχνίδι είναι ξέσπασμα. Πατάς ένα κουμπί και ξεφεύγεις από την πίεση που δέχεσαι καθημερινά από οικογένεια, σχολείο ή υποχρεώσεις.

28 «Έβλεπα παιδιά που από την ηλικία των 12 ετών έπαιζαν παιχνίδια ακραίας βίας με σκηνές αποκεφαλισμού, αιματοχυσίας, ξυλοδαρμού. Στα παιχνίδια ο καθένας προσπαθεί να κυριαρχήσει. Ταυτίζεται με τον ήρωα» λέει ο Ηλίας Δαρδαμάνης, φανατικός παίχτης ηλεκτρονικών παιχνιδιών.

29 Στη Μονάδα Εφηβικής Υγείας του Νοσοκομείου Παίδων το ποσοστό της αύξησης των παιδιών που εμφανίζουν συμπτώματα εθισμού ξεπερνάει το 1.000% ! Αύξηση κρουσμάτων… Ο εθισμός στα ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι ένα θέμα που χρόνο με τον χρόνο απασχολεί περισσότερο τους επιστήμονες.

30 Οι γονείς δεν χρειάζεται να τρομοκρατούνται, αλλά θα πρέπει να ασχολούνται περισσότερο με τα παιδιά τους και να τους επιβάλλουν ένα μέτρο στη χρήση του Διαδικτύου και του υπολογιστή γενικότερα».

31 26% χρησιμοποιεί καθημερινά το Διαδίκτυο, ενώ το 8% κάνει χρήση που υπερβαίνει τις 20 ώρες εβδομαδιαίως. Το 81,5% των παιχνιδιών είναι βίαια αλλά κατάλληλα για ηλικίες από 7 ετών! 4,2% του δείγματος έχουν δεχτεί απειλές μέσω Internet. 1% από τους εφήβους του δείγματος παρουσιάζονται εθισμένοι στο Internet και το 13% παρουσιάζουν συχνά προβλήματα σχετικά με την κατάχρηση Διαδικτύου.

32 Αυτό όμως που πραγματικά σοκάρει, είναι το γεγονός ότι στο διαδίκτυο έχουν πλέον δημιουργηθεί και ομάδες, οι οποίες «προσηλυτίζουν» νέα παιδιά στην επικίνδυνη φάση της εφηβείας, εκμεταλλεύονται τις ανησυχίες και τα διάφορα συμπλέγματα που διακρίνουν κάθε παιδί σ’ αυτήν την ηλικία και τα ωθούν στην αυτοκτονία προτείνοντας θεαματικούς τρόπους που θα μπορούσαν να δώσουν τέλος στη ζωή τους!

33 Λεκτική βία

34 Το θέμα της σχολικής βίας σε πολλά κράτη της Ευρώπης και στην Αμερική είναι πολύ παλαιότερο και συχνά έχει σοβαρές διαστάσεις. Το 1997 η E.E. ενέκρινε τη διοργάνωση διακρατικής διάσκεψης με τη συμμετοχή εμπειρογνωμόνων, κυβερνητικών εκπροσώπων και εκπαιδευτικών με σκοπό την πρόληψη της σχολικής βίας στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το ζήτημα προβλημάτισε την Ευρωπαϊκή Ένωση από το ‘90, καθώς οι πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές που συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια και οι μετακινήσεις των πληθυσμών, αναμένεται να δημιουργήσουν αύξηση του φαινομένου.

35 Τι στατιστικά αποτελέσματα έχουμε στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα; Στις Η.Π.Α. και στη Μεγάλη Βρετανία που μελετούν χρόνια το φαινόμενο κάνουν λόγο για ποσοστό που ξεπερνά το 40%. Στην Αγγλία γίνονται ειδικά μαθήματα για “personal and social education” και υπάρχουν ειδικά σχολεία για θύματα του bullying. Από έρευνα που διεξήχθη από το τμήμα Κοινωνικής πολιτικής του ΕΚΚΕ στην Αθήνα, το 37% των μαθητών του Δημοτικού δήλωσε ότι υπήρξαν θύματα σχολικής βίας, έναντι του 11% των μαθητών του Γυμνασίου. Το 13% των μαθητών του Δημοτικού και το 11% του Γυμνασίου δήλωσε ότι επιτέθηκαν και αυτοί σε συμμαθητές τους.

36 Να ενημερώσουμε, τους δράστες, τα θύματα, τους μάρτυρες. Για να αποφευχθούν καταστροφικές συνέπειες για τη μετέπειτα ζωή τους θα πρέπει να μην είναι παθητικοί δέκτες ή επιθετικοί αλλά να βοηθηθούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα και οι μάρτυρες να μη φοβούνται να αποκαλύψουν την αλήθεια. Να γίνουμε παραδείγματα οι ίδιοι για τα παιδιά μας τόσο στο σπίτι όσο και γενικότερα. Να συμβουλεύσουμε τα παιδιά να είναι σε επαγρύπνηση και να έχουν αυτοπεποίθηση. Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε γονείς και εκπαιδευτικοί;

37 Όποιος το πιστέψει αυτό για τον εαυτό του μπορεί να πείσει και τους άλλους. Ζητείστε από τα παιδιά σας Να διευρύνουν τον κύκλο των φίλων τους και να προσέχουν ο ένας τον άλλο. Να αποφεύγουν χώρους πιθανής επίθεσης. Να χρησιμοποιούν κατάλληλο λεξιλόγιο. Το να αγνοούν τους άλλους δεν είναι πάντα η καλύτερη συμβουλή. Να μπορούν να υπερασπιστούν τον εαυτό τους. Να συνειδητοποιήσουν ότι πρέπει να ζητούν βοήθεια όταν τη χρειάζονται.

38 Οι δράστες δεν επιθυμούν να υπάρχουν μαρτυρίες. Αν υποστεί κάποιο παιδί παρενόχληση, να καταγράψει αμέσως το περιστατικό, να το αναφέρει στο δάσκαλο ή καθηγητή, ακόμη και σε κάποιο γιατρό.

39 Πανελλήνια ημέρα κατά της βίας στα σχολεία

40

41 Σας ευχαριστούμε που παρακολουθήσατε την παρουσίασή μας. Με εκτίμηση, οι μαθητές του ΒΠ1 και ΒΠ2


Κατέβασμα ppt "Βία Στο Σχολείο Και Στο Διαδίκτυο. Όχι βασανιστήρια – Όχι στην παιδική κακοποίηση."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google