Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μαρία Κουφέλου Μαρία Παυλή Θάλεια Τσουκαρέλλη Όλγα Δουγραματζή.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μαρία Κουφέλου Μαρία Παυλή Θάλεια Τσουκαρέλλη Όλγα Δουγραματζή."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μαρία Κουφέλου Μαρία Παυλή Θάλεια Τσουκαρέλλη Όλγα Δουγραματζή

2  Το Cyber Bullying είναι ο εκφοβισμός, η ταπείνωση, η απειλή και η παρενόχληση που αφορά τα παιδιά, τους προεφήβους, τους εφήβους και γενικά όλους όσους ασχολούνται με το διαδίκτυο. Αυτά τα δέχονται από τους ομηλίκους τους. ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός αποτελεί την πιο σύγχρονη μορφή εκφοβισμού, η οποία παίρνει εύκολα και γρήγορα διαστάσεις και εκτός σχολείου. Περιλαμβάνει την αποστολή απειλητικού ή υβριστικού υλικού, καθώς και την δημοσίευση φωτογραφιών ή βίντεο τα οποία έχουν τραβηχθεί χωρίς τη γνώση ή τη συγκατάθεση του παιδιού ή εφήβου που εκφοβίζεται. Αυτά στέλνονται στο ίδιο το άτομο ή κυκλοφορούν σε γνωστούς του αποδέκτες μέσα από το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, από υπηρεσίες που παρέχουν τα κινητά τηλέφωνα (μηνύματα MMS και SMS), και από διαδικτυακούς τόπους κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter, Google+ κ.λπ.) και ανάρτησης βίντεο (YouΤube κ.λπ.).

3 Μορφές Διαδικτυακού Εκφοβισμού  Επαναλαμβανόμενη αποστολή ηλεκτρονικών ή τηλεφωνικών μηνυμάτων  Παρέμβαση και παρενόχληση οποιασδήποτε διαδικτυακής δραστηριότητας του ατόμου  Δημιουργία ψεύτικων διαδικτυακών προφίλ  Είσοδος σε προσωπικούς διαδικτυακούς λογαριασμούς του ατόμου  Αποστολή φωτογραφιών του ατόμου ή αλλού είδους μαγνητοσκοπημένου υλικού  Αποστολή προσωπικών πληροφοριών του ατόμου σε πολλαπλούς παραλήπτες  Αποστολή απειλητικών μηνυμάτων σε αλλά άτομα υποκρινόμενοι το άτομο που εκφοβίζεται  Υποκίνηση τρίτων για διαδικτυακή παρακολούθηση και παρενόχληση του ατόμου

4 Αίτια Ηλεκτρονικού Εκφοβισμού  Βίωση εντόνων συναισθημάτων (θυμός, απόγνωση κα)  Ευρύτερη κοινωνική δυσλειτουργικότητα

5 Η συχνότητα των απειλών  Η επικοινωνία πραγματοποιείται μόνο μια φορά  Η επικοινωνία επαναλαμβάνεται με ίδιο ή διαφορετικό τρόπο  Η επικοινωνιακή δραστηριότητα αυξάνεται  Τρίτα άτομα εμπλέκονται στην επικοινωνία με αποτέλεσμα το άτομο να λαμβάνει μηνύματα από διαφορετικούς παραλήπτες

6  Αγνόηση ενοχλητικών μηνυμάτων.  Προειδοποίηση αποστολέα  Αποκλεισμός αποστολέα  Αναφορά του περιστατικού στην Αστυνομία ή στη Δίωξη Ηλεκτρονικού εγκλήματος Αντιμετώπιση του Ηλεκτρονικού Εκφοβισμού

7

8 Αντιμετώπιση παιδικού ηλεκτρονικού εκφοβισμού από τους γονείς  Να παρατηρήσουν τη συμπεριφορά του παιδιού τους. Οποιαδήποτε ξαφνική και χωρίς εμφανή αιτία αλλαγή στη συμπεριφορά τους, στη διάθεση τους, στην όρεξη τους, στον ύπνο τους, στη γνώμη τους για κάποια άτομα, στη σχολική τους παρουσία, στην σχολική τους επίδοση πρέπει να τους προβληματίσει και διακριτικά να διερευνήσουν τι συμβαίνει.  Εάν αντιληφθούν ότι το παιδί τους βιώνει εκφοβισμό θα πρέπει σε πλαίσιο ασφάλειας και εμπιστοσύνης να κουβεντιάσουν με το παιδί τους για την εμπειρία του και γενικά για το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού  Να αποενοχοποιήσουν το παιδί.  Να εξηγήσουν στο παιδί ότι κανείς δεν έχει το δικαίωμα να του φέρεται έτσι  Να επιβραβεύσουν το παιδί που συμμετείχε στην κουβέντα και αποκάλυψε σημαντικά πράγματα

9

10  Να μην βάλουν το παιδί σε διαδικασίες αντεκδίκησης. Δεν έχουν κανένα αποτέλεσμα  Να αναδείξουν στο παιδί τη σημασία του να έχει επικοινωνία με το δάσκαλο και να εξηγήσουν τη διαφορά του «μαρτυράω» από το «ζητάω» βοήθεια  Να θυμούνται ότι ο στόχος είναι να βοηθήσουν το παιδί τους και όχι να τιμωρηθεί το άλλο παιδί  Να επικοινωνήσουν με το δάσκαλο  Σε όλες τις περιπτώσεις θα πρέπει να επικοινωνήσουν με την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα ΠαιδιάSOS 1056, δωρεάν και ανώνυμα, η οποία είναι στελεχωμένη με κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους και λειτουργεί όλο το 24ώρο.

11 Πως εκδηλώνεται ο σχολικός εκφοβισμός:  Αποκλεισμό και απομόνωση από παρέες, ομαδικά παιχνίδια και κοινωνικές δραστηριότητες  Διάδοση κακόβουλων φημών σε βάρος κάποιου με συστηματικό τρόπο  Διάδοση βιντεοσκοπημένων ή ηχογραφημένων αποσπασμάτων επιθέσεων προς κάποιο παιδί, μέσω κινητών τηλεφώνων ή του διαδικτύου  Ηλεκτρονική παρενόχληση συμμαθητών μέσω μηνυμάτων στο κινητό, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, chartrooms ή μέσω ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter κλπ).

12   • σπρωξιές, ξυλοδαρμοί   • φραστικές επιθέσεις, βρισιές, προσβολές, απειλές, χειρονομίες   • εκβιασμούς   • καταστροφή προσωπικών αντικειμένων   • κλοπές   • σεξουαλική παρενόχληση και κακοποίηση

13

14 Ποιες είναι οι αιτίες του εκφοβισμού  Ατομικά χαρακτηριστικά των παιδιών  Χαρακτηριστικά οικογενειακού περιβάλλοντος  Διάφορες πλευρές του σχολικού περιβάλλοντος  Οι πολιτικές του εκπαιδευτικού συστήματος  Οι στάσεις των ίδιων των παιδιών, των γονέων και των εκπαιδευτικών απέναντι στη βία  Ο τρόπος προβολής της βίας από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης  Γενικότερα κοινωνικά προβλήματα


Κατέβασμα ppt "Μαρία Κουφέλου Μαρία Παυλή Θάλεια Τσουκαρέλλη Όλγα Δουγραματζή."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google