Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Άννα Καταβαίνη Γιάννης Δημήτρη Κλέιντι Ζούπα Κλήμης Συμεωνίδης Αφροδίτη Χρυσοχού Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης Σταφυλάκη Όλγα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Άννα Καταβαίνη Γιάννης Δημήτρη Κλέιντι Ζούπα Κλήμης Συμεωνίδης Αφροδίτη Χρυσοχού Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης Σταφυλάκη Όλγα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Άννα Καταβαίνη Γιάννης Δημήτρη Κλέιντι Ζούπα Κλήμης Συμεωνίδης Αφροδίτη Χρυσοχού Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης Σταφυλάκη Όλγα

2 Ορισμός Ηλεκτρονική σχολική βία έχουμε όταν ένα παιδί επικοινωνεί με ένα συνομήλικό του μέσω υπολογιστή ή τηλεφώνου και το απειλεί, το βρίζει ή το εκβιάζει. Επίσης ενοχλεί το θύμα στο σχολείο κάθε μέρα και ο θύτης συνήθως χτυπάει τα μικρότερα ή πιο αδύναμα παιδιά.

3 Για τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό μπορούν να χρησιμοποιηθούν μέσα όπως: • Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο • Μηνύματα εικόνα ή κειμένου • Chat rooms • Ιστολόγια και ιστοσελίδες • Σελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, Twitter, MySpace, …

4 Ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός μοιάζει με τον απλό εκφοβισμό, αλλά υπάρχουν κάποιες διαφορές όπως: • Φτάνει σε πολύ λίγο χρόνο σε πολλούς παραλήπτες • Είναι δύσκολο να ελεγχθούν τα ηλεκτρονικά μηνύματα • Ο θύτης νιώθει αόρατος και ανώνυμος • Το θύμα παρενοχλείται ακόμη και μέσα στο σπίτι του.

5 ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΑ Την βία μπορούμε να τη βρούμε παντού. Στο διαδίκτυο, όπως στο Facebook, σε παιχνίδια, στο Gmail κ.τ.λ. Περιλαμβάνει επαναλαμβανόμενη αποστολή ηλεκτρονικών ή τηλεφωνικών μηνυμάτων, δημιουργία ψεύτικων διαδικτυακών λογαριασμών των ατόμων. O κυριότερος φόβος των γονιών είναι ότι με τέτοιου είδους συμπεριφορές, τα παιδιά συνηθίζουν από μικρά τη βία και τη θεωρούν μια φυσιολογική κατάσταση.

6 Τι περιέχει ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός • Βίαια και προσβλητικά μηνύματα σε πραγματικό χρόνο με σκοπό να προκαλέσουν την απάντηση σε ένα forum ή blog • Επαναλαμβανόμενη αποστολή ενοχλητικών μηνυμάτων • Συκοφαντίες με τις οποίες μιλώ άσχημα για κάποιον άλλον • Αντικατάσταση προσώπου κατά την οποία υποκρίνομαι κάποιον άλλον στέλνοντας μηνύματα, δημοσιεύοντας κείμενα, δημιουργώντας ψεύτικα προφίλ.

7 • Έκθεση προσωπικών δεδομένων όπως φωτογραφίες ή προσωπικές πληροφορίες που προσβάλλουν κάποιον • Παραπλάνηση ατόμων των οποίων κερδίζω την εμπιστοσύνη και αποκτώ εμπιστευτικές πληροφορίες, τις οποίες μετά χρησιμοποιώ για εκβιασμό. • Επαναλαμβανόμενες και συνεχείς απειλητικές παρενοχλήσεις με σκοπό την πρόκληση φόβου

8 ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ Ο καθένας μας μπορεί να πέσει θύμα ηλεκτρονικού εκφοβισμού. Μπορεί να γίνει θύτης ή απλά παρατηρητής. Η έλλειψη συγκέντρωσης είναι μια από τις συνέπειες της ηλεκτρονικής βίας. Υπάρχουν πολλές άλλες συνέπειες όπως είναι η εύκολη κόπωση στο σχολείο, η κατάθλιψη, η έλλειψη ύπνου. Το θύμα αποφεύγει τις παρέες των παιδιών της ηλικίας του και παρουσιάζει προβλήματα διατροφής. Παρουσιάζει συμπτώματα αγχώδους συμπεριφοράς και κινδύνου. ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ

9 Η αντιμετώπιση της ηλεκτρονικής βίας είναι η αγνόηση των ενοχλητικών μηνυμάτων. Σε περίπτωση απειλών συνιστάται η αναφορά των μηνυμάτων και λήψη προληπτικών μέτρων. Επίσης η προειδοποίηση του αποστολέα, η αναφορά του περιστατικού στην αστυνομία είτε σε κάποια υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Να μοιραστεί το γεγονός, το θύμα, με κάποιον ενήλικα. Να μην απαντά στον εκφοβισμό. Να κρατά αρχείο ή να εκτυπώσει τα μηνύματα που λαμβάνει. Ακόμα μπορεί να δημιουργήσει νέο ηλεκτρονικό λογαριασμό ή να αλλάξει τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου. ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ

10 Ο ρόλος των γονέων, σε περίπτωση που το παιδί τους πέσει θύμα ηλεκτρονικής βίας και όχι μόνο, είναι σημαντικός. Θα πρέπει να βοηθούν τα παιδιά τους να διαχωρίζουν το παιχνίδι από την πραγματικότητα και να τους τονίζουν ότι η βία στις κοινωνικές μας συναναστροφές δεν είναι αποδεκτή. Επίσης οι γονείς, αν εντοπίσουν το πρόβλημα και διαπιστώσουν από πού προέρχεται, πρέπει αμέσως να αναφέρουν το πρόβλημα στην ανάλογη υπηρεσία. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ

11 Ο ρόλος του σχολείου Το σχολείο παρέχει εκτός των άλλων και εκπαίδευση στις νέες τεχνολογίες. Θα πρέπει να προετοιμάσει τους μαθητές ώστε να μπορούν να αντιμετωπίζουν κριτικά ότι συναντούν στο διαδίκτυο. Θα πρέπει να υπάρχουν κανόνες γραμμένοι να απλή και κατανοητή γλώσσα ανάλογα με την ηλικία του παιδιού, ώστε να ξέρει τι επιτρέπεται και τι όχι να κάνει στο διαδίκτυο. Επίσης να ενθαρρύνει τα παιδιά να καταφεύγουν στους εκπαιδευτικούς αν πέσουν θύματα ηλεκτρονικού εκφοβισμού. Καλό θα είναι να υπάρχουν προγράμματα εκπαίδευσης ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν γνώση του φαινομένου και να αναπτύξουν τις κατάλληλες δεξιότητες ώστε να μπορούν να αντιμετωπίσουν τέτοιου είδους φαινόμενα.


Κατέβασμα ppt "Άννα Καταβαίνη Γιάννης Δημήτρη Κλέιντι Ζούπα Κλήμης Συμεωνίδης Αφροδίτη Χρυσοχού Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης Σταφυλάκη Όλγα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google