Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ –ΣΧΟΛΕΙΟ : Δ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΓΛΑΝΤΖΙΑΣ (Κ. Β. ) –ΤΜΗΜΑ : Στ΄1 –ΔΑΣΚΑΛΟΣ : Διάκονος Χρίστος Βούργιας –ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ : Σωτηρούλα Βούργια –ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ –ΣΧΟΛΕΙΟ : Δ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΓΛΑΝΤΖΙΑΣ (Κ. Β. ) –ΤΜΗΜΑ : Στ΄1 –ΔΑΣΚΑΛΟΣ : Διάκονος Χρίστος Βούργιας –ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ : Σωτηρούλα Βούργια –ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ –ΣΧΟΛΕΙΟ : Δ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΓΛΑΝΤΖΙΑΣ (Κ. Β. ) –ΤΜΗΜΑ : Στ΄1 –ΔΑΣΚΑΛΟΣ : Διάκονος Χρίστος Βούργιας –ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ : Σωτηρούλα Βούργια –ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ : Χρύσω Χριστοφόρου –ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ : Αλέξανδρος Ταπάκης Ανδρέας Χαραλάμπους –ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ : 8 /3 / 2005

2 Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ

3 Διδακτικοί Στόχοι: Τα παιδιά: -Να κατανοήσουν τη σημασία που έχει η ανόρθωση ύστερα από κάθε πτώση. -Να ασκηθούν στην αναγνώριση και παραδοχή των λαθών. -Να συμπεριφέρονται με τρόπο που να φαίνεται έμπρακτα η μετάνοιά τους στο Θεό και τους ανθρώπους σε κάθε στιγμή του αγώνα τους. -Να αναφέρουν με συντομία τα σημαντικότερα γεγονότα της παραβολής του Άσωτου Υιού. -Να δεχτούν με χαρά το ευχάριστο μήνυμα πως ο Πολυεύσπλαχνος Πατέρας Θεός συγχωρά το αμαρτωλό παιδί του όταν αυτό μετανιώσει και επιστρέψει ξανά κοντά του.

4 Μέσα – Υλικά: Ηλεκτρονικός Υπολογιστής, προγράμματα στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, ανακλαστικό διασκόπιο, κασετόφωνο, εικόνες, βιβλία, Καινή Διαθήκη, εικόνες, πίνακας. Πορεία Εργασίας: –Αφόρμηση: Ληστής στο σταυρό –Άλλες περιπτώσεις ανθρώπων που μετάνιωσαν για τα λάθη τους –Χαρακτηρισμοί προσώπου (Μωυσή) πριν και μετά την αλλαγή συμπεριφοράς – Ιδεοθύελλα –Μετανιώνω και φιλιώνω (σελ. 164) –Τι είναι μετάνοια;

5 –Προβληματισμός σε ομάδες –Ακρόαση της ευαγγελικής περικοπής από το ευαγγέλιο του Αποστόλου Λουκά του Άσωτου Υιού. –Ανάλυση - επεξεργασία βασικών σημείων της παραβολής –Εργασίες σε ομάδες –Τραγούδι «Η Μετάνοια» της μοναχής Γαβριηλίας (βασισμένο στον 70ο ψαλμό, στιχ. 12 – Ο Θεός μου, μη μακρύνης απ’ εμού · ο Θεός μου, εις την βοήθειαν μου πρόσχες.) –Αξιολόγηση: Φύλλο εργασίας

6 ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ Οι ωφέλιμοι λόγοι, που αρμόζουν σε κάθε κατηγορία ανθρώπων είναι διαφορετικοί. Τα φάρμακα όμως της μετάνοιας νομίζω πως είναι ωφέλιμα σε όλους. Εφόσον δηλαδή δεν είναι κανείς αναμάρτητος είναι φανερό ότι δεν υπάρχει κανείς που να μην έχει ανάγκη από μετάνοια.

7 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΙΛΙΚΡΙΝΟΥΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ Εκείνος που μετανοεί δεν πρέπει ποτέ να λησμονήσει την αμαρτία του,αλλά να παρακαλεί το Θεό να την ξεχάσει, ο ίδιος όμως δεν πρέπει ποτέ να τη λησμονεί. Αν εμείς τη θυμούμαστε, ο Θεός θα την λησμονήσει.

8 ΤΑ ΔΑΚΡΥΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΣΤΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ « Θα λούζω κάθε νύχτα το κρεβάτι μου, με δάκρυα θα βρέξω το στρώμα μου» Αυτή λοιπόν την εξομολόγηση ας μιμούμαστε κι εμείς.

9 ΝΑ ΟΜΟΛΟΓΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΜΑΣ Είναι κακό το να αμαρτάνει κανείς, όμως το κάνει φοβερότερο, το να αρνείται να μετανοήσει μετά τη διάπραξη της αμαρτίας. Αυτό είναι προπάντων το όπλο του διαβόλου. Αυτό έγινε και στην περίπτωση των πρωτοπλάστων.

10 ΕΊΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΗ Η ΣΩΤΗΡΙΑ Είναι μεγάλο αγαθό να αναγνωρίζει κανείς τα σφάλματά του και να τα θυμάται διαρκώς. Τίποτε δε θεραπεύει τόσο πολύ τα παραπτώματα, όσο η διαρκής ενθύμησή τους.

11 Ο ΘΕΟΣ ΣΥΓΧΩΡΕΙ ΟΛΟΥΣ ΌΤΑΝ ΜΕΤΑΝΟΟΥΝ Ο Θεός είναι ταχύς προκειμένου να σώσει και βραδύς στην τιμωρία. Γι’ αυτό δεν απορρίπτει τον πόρνο, δεν αποφεύγει το μοιχό,δεν αποστρέφεται το μέθυσο, δεν αηδιάζει τον ειδωλολάτρη, δεν απομακρύνει τον υβριστή, δε διώχνει το βλάσφημο ούτε τον αλαζόνα, αλλά όλους τους μεταμορφώνει. Γιατί η μετάνοια είναι χωνευτήρι της αμαρτίας.

12 ΜΑΘΗΜΑΤΑ Α.Π. Θρησκευτική Αγωγή Ελληνικά Ιστορία Γεωγραφία Μουσική Τέχνη Αγγλικά

13 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Δυο άνθρωποι προσεύχονται Πόσες φορές θα συγχωρούμε Θέλω να γίνω Άγιος Πέφτω και σηκώνομαι (Ε΄ τάξη) Ιστορίες από το Παιδικό Γεροντικό Ιστορίες Αγίων και η αγάπη τους Πάτερ Ημών… Βιντεοταινία : Ο Άγιος Χριστόφορος

14 ΕΛΛΗΝΙΚΑ Ποίημα Ακροστιχίδα ή μεσοστιχίδα μετάνοιας Χαρτογράφηση της έννοιας :« μετάνοια» «Βλέπω το σημερινό κόσμο» : Ναρκωτικά: Το δωμάτιο με τις πεταλούδες. «Ελλαδικό ανθολόγιο»: Μακάριοι άνθρωποι.

15 ΙΣΤΟΡΙΑ Κεφάλαιο 41: Μικρασιατικός Πόλεμος Κεφάλαιο 45: Εμφύλιος Πόλεμος Κεφάλαιο 48: Το Κυπριακό, ένα μεγάλο θέμα

16 ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Επισκέψεις σε ναούς για να δουν τοιχογραφίες που απεικονίζουν τη μετάνοια, π.χ. η Οσία Μαρία η Αιγυπτία στην «Παναγία του Άρακα » Μελετούν το χάρτη και σχεδιάζουν την πορεία προς την εκκλησία της Παναγίας του Άρακα. Τοποθετούν τα χωριά που θα συναντήσουν στο δρόμο τους. Μελετούν τις κλιματολογικές συνθήκες στις ερήμους όπου έζησαν ασκητές με προσευχή και μετάνοια.

17 ΜΟΥΣΙΚΗ Τραγούδι: Μετάνοια (Μοναχή Γαβριηλία) Τραγούδι: Το ψωμί’ ναι στο τραπέζι (Θεοδωράκης – Πουλόπουλος) Τραγούδι: Την Αγάπη να γυρνάμε (Μικροί Εθελοντές) Μελοποίηση σχετικών ποιημάτων

18 ΤΕΧΝΗ Συλλογή εικόνων με θέμα τη μετάνοια Σχέδια Εικονογράφηση Ασώτου Υιού

19 ΑΓΓΛΙΚΑ Unit 2 : Can I help you ? Unit 7 : Naughty Tony Unit 12: Our occupied island Unit 14 : Hand in hand

20 ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Δημιουργία και αντιμετώπιση βιωματικών καταστάσεων που θα υποβοηθήσουν τα παιδιά να υιοθετήσουν, φυσικά και αβίαστα, επιθυμητές στάσεις οι οποίες θα εξελιχθούν σε ένα οργανωμένο σύστημα αξιών που θα χαρακτηρίζουν και θα διαμορφώσουν τη συμπεριφορά τους ( αγάπη, αδελφοσύνη, μετάνοια, σεβασμός, κατανόηση )

21 ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ Γνώση του εαυτού : Αυτογνωσία « εις εαυτόν δε ελθών … » Ειλικρινής αυτοαξιολόγηση Αυτοβελτίωση, μέσα από ορθές αποφάσεις


Κατέβασμα ppt "ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ –ΣΧΟΛΕΙΟ : Δ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΓΛΑΝΤΖΙΑΣ (Κ. Β. ) –ΤΜΗΜΑ : Στ΄1 –ΔΑΣΚΑΛΟΣ : Διάκονος Χρίστος Βούργιας –ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ : Σωτηρούλα Βούργια –ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google