Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εργασία στην Πληροφορική

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εργασία στην Πληροφορική"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εργασία στην Πληροφορική
Θέμα:΄΄Είδη Μουσικής΄΄ Μαθητής: Κεδίκογλου Φαίδων Βοηθός: Ζουπάλη Ιωάννα Έτος: 2008

2 ΠΡΟΛΟΓΟΣ Η εργασία αυτή δημιουργήθηκε με σκοπό να ενημερώσει και να πληροφορήσει τους αναγνώστες περί τα είδη της μουσικής. Προσπαθήσαμε να μην επικεντρωθούμε σε ένα μόνο είδος και να μιλήσουμε για όλα ξεχωριστά. Σε μερικά από αυτά αναφέρουμε και την ελληνική προέλευση τους.

3 ΕΙΔΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ HIP HOP POP ROCK PANK

4 ROCK Μουσικό κίνημα που ξεκίνησε από τις Η.Π.Α. κατά τη δεκαετία του 50΄ με κύριο χαρακτηριστικό την έντονη δυνατή μουσική με επαναλαμβανόμενους ρυθμούς και την αντισυμβατικότητα. Στην πορεία του ενσωμάτωσε στοιχεία από προϋπάρχοντα μουσικά ρεύματα ( ρυθμό, μπλουζ, τζαζ, κάντρι, κ.τ.λ.) αλλά και μεταγενέστερα

5 Καλλιτέχνες: ‘Linkin Park’, ‘Kiss’, ‘Limp Bizkit’, ‘Green Day’…
αποκτώντας για μακρά περίοδο σταθερό μουσικό σχήμα (συγκρότημα-γκρουπ) από δυο ηλεκτρικές κιθάρες, ένα μπάσο και κρουστά (ντραμς) εξελισσόμενο σε διάφορα είδη: σκληρό- χέβι, μέταλ, πανκ, κλασσικό.  Καλλιτέχνες: ‘Linkin Park’, ‘Kiss’, ‘Limp Bizkit’, ‘Green Day’… Έλληνες Καλλιτέχνες: Πυξ Λαξ, Υπόγεια ρεύματα, Αρχάνθρωποι, Εκτός Ελέγχου….

6 Καλλιτέχνες :”Justin Timberlake”, “Blue” ,”Britney Spears”…
POP Η μοντέρνα εμπορική μουσική που προορίζεται για το νεανικό κυρίως κοινό και χαρακτηρίζεται από απλές μελωδίες σε συνδυασμό με έντονο ρυθμό. Το pop music  προέρχεται από  την έκφραση ‘popular music’ που στa ελληνικά σημαίνει δημοφιλής μουσική. Καλλιτέχνες :”Justin Timberlake”, “Blue” ,”Britney Spears”…

7 HIP HOP Ορισμός- Ετυμολογία ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Διαφορά από την RAP

8 ΟΡΙΣΜΟΣ Η μουσική rap αποτελεί την μουσική έκφραση της κουλτούρας του hip-hop και έχει τις ρίζες της στην αφρικανική μουσική την οποίαν έφεραν με την βίαιη εκδούλευση και μετέπειτα μετακίνηση τους οι μαύροι στην Αμερική. Ονομάστηκε έτσι εκ του αγγλικού ρήματος rap [=χτυπώ].

9 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Πρόκειται για μουσική, η οποία δίδει έμφαση στους στίχους (ρίμες) και στο περιεχόμενο αυτών και η μουσική συνήθως είναι συνοδευτική και δευτερεύουσας μέριμνας. Οι στίχοι, αυτοσχέδιοι στην καθημερινή έκφραση αλλά επεξεργασμένοι στις παραγωγές, δεν τραγουδιούνται, αλλά απαγγέλλονται με ιδιαίτερο, ρυθμικό, τρόπο ενώ η μουσική δανείζεται στοιχεία από την soul ,την jazz όσο και από άλλα ποικίλα μουσικά ρεύματα.

10 Οι στίχοι, οι οποίοι έχουν μεγάλη έκταση και ποσότητα, εκφράζουν κατά κανόνα καθημερινά βιώματα και εμπειρίες, ενώ σε τραγούδια ορισμένων καλλιτεχνών αποκτούν πολιτική προέκταση κυριότατα ανατρεπτική, ρηξικέλευθη όσο και καυστική αφού πηγή της μουσικής αυτής είναι τα γκέτο των περιθωριοποιημένων μαύρων των Ηνωμένων Πολιτειών ενώ θα πρέπει να ειπωθεί ότι η λυρικότητα και η ποιητική πνοή δεν λείπει ουδόλως από ορισμένους καλλιτέχνες και συγκροτήματα.Αρχικά όπως και οι δημιουργοί του λόγω της κοινωνικής τους θέσεως έτυχε χλευασμού και απορρίψεως και επομένως ελαχίστου δισκογραφικής υποστηρίξεως, έπειτα όμως λόγω της διαβρώσεως

11 του πολιτικού λόγου και του ξεπουλήματος της ανατρεπτικότητάς του από ορισμένους καλλιτέχνες και συγκροτήματα καθιερώθηκε ως μουσική μόδα και έκτοτε έχει αποκτήσει πολλούς οπαδούς και εκτράπηκε από την αρχική του μορφή αρκετά χωρίς βέβαια να χαθεί το βασικό κίνητρο της ύπαρξης της μουσικής αυτής ,που είναι ως σύνοψη η εναλλακτική έκφραση και λόγος. Τους βασικούς συντελεστές των συγκροτημάτων αυτών αποτελούν οι MC, οι τραγουδιστές ή καλύτερα "ραψωδοί" αφού τους στίχους τους δημιουργούν και γράφουν οι ίδιοι, και οι DJ οι δημιουργούντες την μουσική (συχνά αυτό το κάνουν και οι ίδιοι οι τραγουδιστές).

12 Οι συμμετάσχοντες στο ρεύμα του Hip Hop φέρουν και χαρακτηριστική αμφίεση ,η οποία οφείλεται στους οικονομικούς και κοινωνικούς παράγοντες διαβίωσης των μαύρων, όπως η χρήση φαρδιών ρούχων, λόγω της χρήσεως των παλαιών και αδερφικών ενδυμάτων εξαιτίας της οικονομικής ανέχειας και του καπέλου για την μη αναγνώρισή τους με την κάλυψη του προσώπου από τους αστυνομικούς, αφού υφίσταντο συνεχείς διώξεις και κυρώσεις.

13 Διαφορά της "χιπ χοπ" από τη "ραπ"
Πρόσφατα, η ραπ ως όρος, έχει διαχωριστεί από τη χιπ χοπ. Η "ραπ" χρησιμοποιείται για να περιγράψει την επιθετική, πολιτικοποιημένη μουσική καλλιτεχνών όπως του Έμινεμ και έχει ως πρώτο και πρότυπο εκφραστή αυτού του ρεύματος τον Τούπακ Σακούρ. Ο Τούπακ έφερε νέα ήθη στη ραπ μουσική και τη διαφοροποίησε, ουσιαστικά τελείως, από τη χιπ χοπ, θέλοντας να περάσει μηνύματα κοινωνικής ανατροπής και εναντίον του ρατσισμού.Αντίθετα,η "χιπ χοπ" σήμερα θεωρείται γενικά μουσική με πιο πλούσια ενορχήστρωση και όχι τόσο καυστικό στίχο και κάποιες φορές καταλήγει και εμπορική καθώς με το πέρασμα του καιρού εξαπλώνεται όχι μόνο στην Αμερική αλλα και στην Ευρώπη.

14 PANK Ξένη PANK Ελληνική PANK

15 PANK Το πανκ είναι μουσικό είδος που ξεκίνησε τη δεκαετία του '60 και έγινε γνωστό στα τέλη της δεκαετίας του '70. Οι ρίζες του βρίσκονται στο garage rock αλλά και σε συγκροτήματα όπως οι MC5, Stooges, Ramones και New York Dolls, γύρω στα μέσα της δεκαετίας του '70 όμως έγινε δημοφιλές στην Αγγλία από συγκροτήματα όπως οι Sex Pistols, οι Clash, οι Crass κ.α. σαν μουσική του λευκού απορριπτόμενου νεολαίου και μέρος ενός κινήματος πολιτικής και κοινωνικής καταγγελίας και αμφισβήτησης του κατεστημένου.

16 Παίζεται συνήθως με κιθάρα, μπάσσο & ντραμς, σπάνια και πλήκτρα ή άλλα όργανα, και οργισμένα φωνητικά. Προέρχεται από το ροκ, ειδικότερα το garage rock και είναι μουσική απλή, με έμφαση στις απλές ρυθμικές δομές (τυπικά 4/4 και δομή chorus-verse), την ταχύτητα και την ενέργεια, με στίχους που συνήθως θίγουν κοινωνικά, πολιτικά ή προσωπικά θέματα, συχνά οργισμένοι ή χλευαστικοί. Οι συνθέσεις ήταν συνήθως σύντομες (αρκετές φορές κάτω από δυο λεπτά) σαν αντίθεση στις επικές συνθέσεις του progressive και του κλασικού ροκ, ενώ ο ρυθμός κοφτός και νευρικός, σε αντίθεση με την disco που κυριαρχούσε εκείνη την εποχή..

17 Πολλοί από τους πανκ μουσικούς ήταν επαγγελματίες, αρχικά αρνούνταν όμως να παίξουν κάτι παραπάνω από μερικές κοφτές συγχορδίες, επίσης θέλοντας να αντιτεθούν στο τεχνικό παίξιμο που αποθεώθηκε από τους ροκ μουσικούς, ενώ άλλοτε οι μουσικοί ήταν ερασιτέχνες, με ελάχιστη ή λίγη τεχνική, που όμως ταίριαξαν με τη φιλοσοφία και την απλότητα της πανκ μουσικής. Αναβίωση γνώρισε το πανκ τα τελευταία χρόνια, με ποπ-πανκ συγκροτήματα όπως οι Offspring ή οι Greenday που δεν αντιπροσωπεύουν όμως το κλίμα της πρώτης σκηνής του '80. Από τις σύγχρονες mainstream πανκ (ποπ-πανκ) μπάντες συχνά λείπει το πολιτικό και κοινωνικό μήνυμα και η στάση τους θεωρείται από πολλούς ξένη ως προς το αυθεντικό ύφος και την αντιεμπορική στάση του πανκ

18 ΕΛΛΗΝΙΚΗ PANK Η ελληνική πανκ ροκ σκηνή ήταν μικρή αλλά δραστήρια στην Αθήνα του '80. Μπάντες όπως οι Αδιέξοδο, οι Γενιά του χάους, οι Stress, οι Panx Romana, οι Ex-humans και άλλοι είχαν δημιουργήσει ένα πυρήνα από φιλικά προσκείμενες μπάντες και δίναν συναυλίες μαζί, στις ίδιες τοποθεσίες. Όπως και αλλού, το πανκ υιοθετήθηκε σαν υποκουλτούρα και τρόπος ζωής από διαφορετικά άτομα και ομάδες, το κοινό στοιχείο όμως ήταν η νεανική οργή και ο χλευασμός του κατεστημένου οικοδομήματος, αλλά και το πάθος για ελευθερία, η αντίθεση στις προκαταλήψεις, το ρατσισμό και τον εθνικισμό.

19 Πολλά νεότερα πανκ και hardcore συγκροτήματα όπως οι Ναυτία ή οι Ξεχασμένη Προφητεία, υιοθέτησαν την πρακτική της αυτοδιαχείρησης μετά το '90, και σταδιακά δημιουργήθηκε ένα δίκτυο αυτοδιαχειριζόμενων χώρων και ομάδων που στήριξαν και στηρίχτηκαν από τα συγκροτήματα αυτά όπως οι ξακουστές καταλήψεις Villa Amalias στην Αθήνα και η Villa Varvaras στη Θεσσαλονίκη. Το πανκ, το hardcore και το crust, μετεξελίξεις του πανκ όταν αυτό αναμείχθηκε με το metal και το hardcore, δεν είναι βέβαια τα μόνα μουσικά ιδιώματα που εμφανίζονται στην αυτοδιαχειριζόμενη μουσική σκηνή, ειδικά τα τελευταία χρόνια.

20 Οι σύγχρονες πανκ μπάντες σπάνια κατάφεραν να δημιουργήσουν σκηνή με συνέχεια, σε αντίθεση με την αυτοοργανωμένη μουσική σκηνή που, αν και τα συγκροτήματα ήταν συχνά βραχύβια, κατόρθωσε να επιζήσει μέχρι και σήμερα. Σε κάποιες περιπτώσεις, μια μπάντα μπορεί να γίνει περισσότερο γνωστή, δημιουργώντας φανατικούς οπαδούς, όπως συνέβη στην περίπτωση των Αντίδραση ή των Ομίχλη. Λίγες προσπάθειες έχουν γίνει για την καταγραφή της ιστορίας του ελληνικού πανκ. Μια από αυτές ήταν μια μπροσούρα της Αναρχικής αρχειοθήκης, ενώ άλλες προσπάθειες γίνονται τα τελευταία χρόνια από διαδικτυακούς τόπους (webzines) που έχουν συγκεντρώσει αρκετό υλικό.

21 JAZZ ΟΡΙΣΜΟΣ ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ

22 ΟΡΙΣΜΟΣ Αν και υπάρχει μεγάλη δυσκολία να οριστεί η Τζαζ στο σύνολό της, ένας ορισμός που διευκρινίζει εν μέρη το περιεχόμενό της είναι ότι πρόκειται για μία μουσική στην οποία ο μουσικός εκτελεί μελωδικές παραλλαγές πάνω σε μία δεδομένη αρμονική βάση και αυτό σε διάλογο με τον ρυθμικό παλμό. Βέβαια, από το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα και μετά, όταν η αβάν γκαρντ της τζαζ απέρριψε το προκαθορισμένο αρμονικό πρότυπο, ο ορισμός αυτός δεν θεωρείται επαρκής για όλα τα είδη της Τζαζ. Ένας σημαντικός συνθέτης και πιανίστας της Τζαζ, ο Τελόνιους Μονκ (Thelonious Monk, ) είχε πει:

23 "Η Τζαζ είναι Ελευθερία". Και πράγματι, ο αυξημένος βαθμός αυτοσχεδιασμού που περικλείει το είδος αυτό σε κάθε συστατικό της μουσικής (Μελωδία, Αρμονία, Ρυθμό) μας επιβεβαιώνει το βασικό αυτό πλαίσιο της μουσικής Τζαζ. Εάν στα παραπάνω χαρακτηριστικά προσθέσουμε ότι, αντικειμενικός στόχος κάθε μουσικού της Τζαζ είναι να απελευθερώσει τις μουσικές ιδέες που έχει στο μυαλό του και να τις παίξει στο μουσικό του όργανο ή να τις τραγουδήσει, τότε η έκφραση αυτή του Τελόνιους Μονκ γίνεται ακόμα πιο συγκεκριμένη.

24 Ο μουσικός της τζαζ, ασκείται επίπονα σε γνωστά συστατικά στοιχεία της μουσικής, κοινά για κάθε μουσικό είδος όπως οι Κλίμακες, οι Συγχορδίες, η Μελωδία, ο Ρυθμός, η Αρμονία, ώστε να είναι σε θέση, οι μελωδίες που ακούει με το μυαλό του να κατευθύνουν τα δάχτυλά του, σε μια πραγματικά προσωπική έκφραση, σε ένα διάλογο με τον εαυτό του, τους μουσικούς που τον συνοδεύουν και με το κοινό.

25 ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ Η τζαζ εμφανίστηκε ως αναγνωρίσιμο και ξεχωριστό μουσικό είδος περίπου το Πριν από αυτή τη χρονιά εκτείνεται η προϊστορία της, το χρονικό διάστημα δηλαδή κατά το οποίο συγχωνεύτηκαν όλα τα μουσικά αλλά και κοινωνικά συστατικά της. Για την περίοδο αυτή δεν υπάρχουν πολύ σημαντικές μαρτυρίες.

26 Στο τέλος του 19ου αιώνα, όλες οι διαφορετικές προσμίξεις φαίνεται πως έφτασαν στο σημείο της δημιουργίας του πρώτου αναγνωρίσιμου τζαζ είδους, του ράγκταϊμ (ragtime). Το ράγκταϊμ ήταν κυρίως μουσική με συνοδεία πιάνου και με χαρακτηριστικό συγκοπτόμενο ρυθμό. Περίπου στα 1900, το ράγκταϊμ αφομοιώθηκε από ένα άλλο μουσικό είδος, το Τιν Παν Άλι. Αυτή η διαδικασία συνεχίστηκε σε όλη τη μετέπειτα εξέλιξη της τζαζ, δηλαδή κάποιο πρωτογενές στιλ τζαζ να ενσωματώνεται στην βιομηχανία της ελαφριάς μουσικής.

27 Γενέτειρα της τζαζ μουσικής θεωρείται συνήθως η Νέα Ορλεάνη
Γενέτειρα της τζαζ μουσικής θεωρείται συνήθως η Νέα Ορλεάνη. Αν και οι διάφορες προσμίξεις των ευρωπαϊκών και αφρικανικών στοιχείων γέννησαν διαφορετικές μουσικές φόρμες σε πολλά σημεία της αμερικανικής ηπείρου, η Νέα Ορλεάνη διεκδικεί περισσότερο από κάθε άλλη πόλη τον τίτλο αυτό, κυρίως διότι εκεί, η τζαζ ορχήστρα αποτέλεσε μαζικό φαινόμενο, γεγονός που αποτυπώνεται και στην ύπαρξη τουλάχιστον τριάντα ορχηστρών στις αρχές του Επιπλέον αποτέλεσε τον τόπο γέννησης και δράσης πολλών τζαζ μουσικών, ήδη από το 1870

28 ΕΞΑΠΛΩΣΗ Η διάδοση της τζαζ μουσικής στηρίχθηκε σε μεγάλο βαθμό στη μετανάστευση ή τις περιοδείες πολλών έγχρωμων και μη μουσικών. Οι μουσικοί της Νέας Ορλεάνης είχαν αρχίσει να περιοδεύουν σε ολόκληρη την Αμερική από πολύ νωρίς και σε κάθε τόπο αποτελούσαν ερέθισμα για τους ντόποιους μουσικούς, γεγονός που βοήθησε σημαντικά στην ανάπτυξη και εξέλιξη της τζαζ.

29 Η ανακάλυψη του γραμμοφώνου συντέλεσε επίσης αποφασιστικά στην εξάπλωση του νέου μουσικού είδους. Ο πρώτος τζαζ δίσκος ηχογραφήθηκε το 1917 από την ορχήστρα Original Dixieland Jass Band. Οι δίσκοι της "λευκής" αυτής ορχήστρας προκάλεσαν αίσθηση -- αν και κατατάσονται από πολλούς σε ένα είδος "νόθας" τζαζ, εμπλουτισμένης με εμπορικά μουσικά στοιχεία -- και λειτούργησαν ως το ορόσημο της λεγόμενης "εποχής της τζαζ".

30 Η εμφάνιση του ραδιοφώνου στις αρχές της δεκαετίας του 1920 είχε επίσης συμβολή στη διάδοση της τζαζ. Ο πρώτος ραδιοφωνικός σταθμός στην Αμερική ξεκίνησε να εκπέμπει το 1922 στο Πίτσμπουργκ. Στη δεκαετία του 1920 η τζαζ είχε πλέον διαμορφωθεί σε πανεθνικό αμερικανικό μουσικό ιδίωμα, ενώ στα τέλη της κάνουν την εμφάνισή τους και ευρωπαϊκά μουσικά συγκροτήματα.


Κατέβασμα ppt "Εργασία στην Πληροφορική"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google