Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ας γνωριστούμε κι ας μοιραστούμε» Σχολικό έτος 2012-2013 13 ο Νηπιαγωγείο Πατρών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ας γνωριστούμε κι ας μοιραστούμε» Σχολικό έτος 2012-2013 13 ο Νηπιαγωγείο Πατρών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ας γνωριστούμε κι ας μοιραστούμε» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών

2 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Παπαδοπούλου Ελισάβετ Συνεργαζόμενοι: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: 13 ο Νηπιαγωγείο Πατρών Τμήμα: Β’ κλασικό

3 To τμήμα μας Το τμήμα αποτελείται από 15 νήπια, τα οποία χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες (των πέντε νηπίων καθεμία). Στα νήπια εξηγήθηκε ότι οι ομάδες αυτές θα ίσχυαν, κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων του προγράμματος. Ο τρόπος χωρισμού ήταν τυχαίος (με τη χρήση μιας τόμπολας). Οι τρεις ομάδες επέλεξαν οι ίδιες το όνομά τους και το σύμβολό τους, αφού τους περιγράφηκε σε αδρές γραμμές το περιεχόμενο του προγράμματος. Η επιλογή του συμβόλου έγινε με τη χρήση μηχανής αναζήτησης στο διαδίκτυο.

4 Οι ομάδες μας Τα φιλαράκια Τα χαμόγελα Οι αγκαλίτσες Τα σύμβολά μας *Τα παιδιά επέλεξαν τη φωτογραφία αφού πληροφορήθηκαν την ιστορία της φιλίας του ανάπηρου λιονταριού και του σκύλου

5 Με αφορμή τα παρακάτω: παρατηρήθηκαν τάσεις δημιουργίας κλειστών ομάδων μεταξύ των νηπίων και παράλληλα «αποδιοπομπαίων τράγων». υπήρξε αναγκαιότητα οριοθέτησης και αυτορρύθμισης της συμπεριφοράς των νηπίων.

6 Α1) Ανάπτυξη θετικής αυτοεκτίμησης 1.Ανάγνωση και συζήτηση του παραμυθιού: «Οι νεράιδες μας μιλάνε για την αυτοεκτίμηση». 2.Δημιουργία του παραμυθιού του εαυτού: «ο κύριος εαυτούλης». 3.Οι φίλοι μας τα σεληνόπαιδα (ας συστηθούμε μέσα από αυτά που αγαπάμε). 4.Ας δώσουμε συνέντευξη.

7 Α2) Αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων (χαρά, λύπη, θυμός, φόβος) 1.Γνωρίζουμε τα συναισθήματα. 2.Ας μαντέψουμε τι νιώθει. 3.Χορεύοντας τα συναισθήματα. 4.Ο τροχός των συναισθημάτων. 5.Ζωγραφίζοντας καταστάσεις. 6.Ας γίνουμε συναισθήματα. 7.Διαβάζοντας ιστορίες (από το βιβλίο: «θεραπευτικά παραμύθια»).

8

9 Β1) Επικοινωνία 1. Στη χώρα των μίμων. 2.Ο καθρέφτης. 3.Μάντεψε τι λένε. 4.Παρακολούθηση ταινίας βωβού κινηματογράφου (Τσάρλι Τσάπλιν:The kidhttps://www.youtube.com/watch?v=2XzKZzhrK-E ).https://www.youtube.com/watch?v=2XzKZzhrK-E

10 Β2) Καλλιέργεια ομαδικής λειτουργίας 1.Οι παλάμες της ομάδας. 2.Μουσικοκινητικά παιχνίδια σε δυάδες, αρχικά, και, στη συνέχεια, σε μικρές ομάδες. 3.Κουκλοθέατρο με μελέτες περίπτωσης. 4.Ανάγνωση και συζήτηση του παραμυθιού «Άλλα τα μάτια της μαϊμούς και άλλα της κουκουβάγιας».

11 Β3) Οριοθέτηση της συμπεριφοράς 1.Οι κανόνες της ζούγκλας. 2.Το συμβόλαιο της τάξης. 3.Δικαστήριο. 4.Τι τύπος είσαι;

12 Β4) Φιλία 1.Η αλυσίδα της φιλίας. 2.Καβγάδες και μαλώματα. 3. Ανάγνωση και συζήτηση του παραμυθιού «Βρωμοκάτσικο!! Χαζόχηνο». 4.Επεξεργασία έργων τέχνης με θέμα τη φιλία 5.Τελείωσε τη φράση (αν η φιλία ήταν…).

13 Tο πρόγραμμα παρουσιάστηκε: στους γονείς την ημέρα της καλοκαιρινής γιορτής. Οι κατασκευές των παιδιών και το υλικό, το οποίο είχαν είτε επεξεργαστεί είτε δημιουργήσει, εκτέθηκε και τα παιδιά ανέλαβαν να το παρουσιάσουν στους γονείς τους. Παράλληλα, παρουσιάστηκε και ένα σύντομο βίντεο με τα παιδιά εν δράσει. η ίδια παρουσίαση έγινε και στα παιδιά των άλλων τμημάτων του νηπιαγωγείου και των μικρών τάξεων του δημοτικού σχολείου.

14 Τα νήπια ήταν ενθουσιασμένα με το πρόγραμμα, κυρίως γιατί οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν ήταν ενεργητικές συμμετοχικές, βιωματικές και με έντονα παιγνιώδη μορφή. Αποφεύχθηκε πλήρως, καθώς το περιεχόμενο και η στοχοθεσία του προγράμματος το επέτρεπε, η «διδασκαλία» και οι «διορθώσεις» εκ μέρους της εκπαιδευτικού και αυτό απελευθέρωσε τα παιδιά να εκφραστούν και να συμμετάσχουν, αφού δεν υπήρχε σωστό και λάθος. Αυτό ήταν απόρροια της διαπραγμάτευσης της ομάδας. Οι σχέσεις ενδυναμώθηκαν και διευρύνθηκαν μεταξύ των μελών της ομάδας. Εκφράζουν με μεγαλύτερη ευκολία τα συναισθήματά τους και προσπαθούν να τα διαχειριστούν. Η ομάδα, πλέον, παρεμβαίνει πιο άμεσα και αυτορυθμίζεται. Οι επιμέρους στόχοι που τέθηκαν κατά το σχεδιασμό του προγράμματος υλοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό, καθώς πρέπει να συνυπολογιστεί και το ευρύτερο οικογενειακό και κοινωνικό πλαίσιο το οποίο ασκεί μεγάλη επίδραση στα παιδιά. Οι γονείς είχαν ενημερωθεί για το πρόγραμμα και τους στόχους του, αλλά η αλλαγή των στάσεων των γονέων είναι πέρα από τους στόχους αυτού του προγράμματος. Τα αποτελέσματα του προγράμματος, όσο ενθαρρυντικά κι αν είναι, χρειάζεται να υπάρξει συνέχεια προκειμένου να μην εξασθενήσουν. Κατά την υλοποίηση του προγράμματος, διαπιστώθηκε ότι θα μπορούσε να μοιραστεί σε δύο σχολικές χρονιές και να δοθεί περισσότερος χρόνος στα παιδιά για συμμετοχή και έκφραση.

15 Αυτό που θεωρούμε πιο σημαντικό από όλο το πρόγραμμα ήταν τα μεγάλα χαμόγελα των παιδιών και ο ενθουσιασμός τους κατά τη συμμετοχή τους στις δραστηριότητες του προγράμματος. Αυτό δυστυχώς δεν μπορεί να αποτυπωθεί λόγω της ανάγκης απόκρυψης των προσώπων των παιδιών.


Κατέβασμα ppt "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ας γνωριστούμε κι ας μοιραστούμε» Σχολικό έτος 2012-2013 13 ο Νηπιαγωγείο Πατρών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google