Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

 Project 1ου τετραμήνου  Γενικό Λύκειο Αμυνταίου  Τάξη Α  Τμήμα Α’1.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: " Project 1ου τετραμήνου  Γενικό Λύκειο Αμυνταίου  Τάξη Α  Τμήμα Α’1."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1  Project 1ου τετραμήνου  Γενικό Λύκειο Αμυνταίου  Τάξη Α  Τμήμα Α’1

2  A` ομάδα: AMBITIOUS TEAM Εισαγωγή- Περιγραφή βίας-Ορισμός βίας-Τι θεωρείται βία, τι όχι - Περιστατικά βίας Χειριστής υπολογιστών: Άτσκα Τζόη Γραμματέας: Γκιώνα Αντζέλικα Γραμματέας: Ζέζιου Χριστίνα Συντονιστής: Άτσκα Γκλέα Φροντιστής: Γιαννιτσοπούλου Μαριαλένα Φροντιστής: Γεωργιάδου Γεωργία  Β` ομάδα: DREAM TEAM Μορφές -Αίτια βίας - Επεξεργασία Ερωτηματολογίου  Χειριστής υπολογιστών: Αρκουδόπουλος Χρήστος Γραμματέας: Ζούγκας Βασίλης Συντονιστής: Καλεντζής Κώστας Φροντιστής: Κάγκα Ελευθερία Φροντιστής: Κοντίνης Σπύρος

3  Γ` ομάδα: ΧΤΥΠΗΜΕΝΟΙ ΑΠΟ SHAKER Χαρακτηριστικά θύτη, θύματος-Κύκλος βίας-Παράγοντες Κινδύνου-Συνέπειες Χειριστής υπολογιστών: Αμπατζίδης Χάρης Γραμματέας: Αξιώτη Νίκη Συντονιστής: Ιωαννίδου Σεβαστή Φροντιστής: Κίτσε Δημήτρης Φροντιστής: Ζήκος Πέτρος  Δ` ομάδα: TEEN GIRLS Τρόποι πρόληψης αντιμετώπισης(εικόνες, βιντεάκια)  Χειριστής υπολογιστών: Βολιώτη Αγγελική Γραμματέας: Καρακώστα Δήμητρα Συντονιστής: Δρίλη Αφροδίτη Φροντιστής: Καϊσίδου Ερμιόνη Φροντιστής: Έλκα Ελισάβετ  Συντονιστής: Καλλιμάνης Θεόδωρος ΠΕ11.

4  Το πιο συχνό φαινόμενο που απασχολεί το κοινωνικό σύνολο είναι η σχολική βία.  Στόχος μας είναι : η ευαισθητοποίηση κάθε εμπλεκόμενου φορέα και η κινητοποίηση των εαυτών μας, των συμμαθητών, των καθηγητών και των γονιών μας

5 Η ενδοσχολική βία ως :  Χειρονομίες  Σπρωξιές  Ξυλοδαρμοί  Φραστικές επιθέσεις  Βρισιές  Προσβολές  Απειλές  Εκβιασμοί  Καταστροφή προσωπικών αντικειμένων  Κλοπές.

6 Το ρόλο του θύτη διαδραματίζουν αγόρια και κορίτσια είτε μεμονωμένα είτε σε ομάδες. Οι δράστες:  Αρέσκονται στο να αρχίζουν καβγάδες  Διακρίνονται από επιθετικότητα  Επιζητούν να έχουν γύρω τους άτομα που τους φοβούνται  Χρησιμοποιούν λέξεις με σκοπό να βλάψουν, να ταπεινώσουν ή και να εξευτελίσουν ένα άλλο άτομο.

7  Η Tulisa Contostavlos αποκαλύπτει τη χειρότερη νύχτα της ζωής της όταν ήταν 16 χρονών έπεσε θύμα βιασμού από φίλο της. Κάποιο βράδυ βγήκε με την παρέα της σε ένα club. Άρχισε να αισθάνεται δυσφορία και λιποθύμησε. Ξύπνησε σε ένα άγνωστο σπίτι, το σπίτι του αγοριού της, ο οποίος την είχε κακοποιήσει σεξουαλικά.

8

9 Λεκτική βία Σωματική βία Ψυχολογική βία Σεξουαλική βία Ηλεκτρονική βία Ρατσιστική βία Κοινωνική βία

10

11

12

13

14  Σκηνές βίας από ΜΜΕ. (τηλεόραση, ηλεκτρονικά παιχνίδια)  Χαρακτηριστικά προσωπικότητας των μαθητών. (επιθετική συμπεριφορά, ανεπαρκής κοινωνικοποίηση, εξωτερικά χαρακτηριστικά)  Το περιβάλλον του σχολείου και ο τρόπος Διδασκαλίας.  Οικογενειακό περιβάλλον (ενδοοικογενειακή βία)  Εκπαιδευτικό Σύστημα (έλλειψη παιδείας, καλλιέργειας)  Κοινωνικές Διαφορές (καταγωγή, χρώμα,θρησκεία)

15 Κοινωνία Κοινότητα Σχολείο Οικογένεια Άτομο

16  Γονείς αυταρχικοί, τιμωρητικοί και καθόλου υποστηρικτικοί.  Η χρήση βίας ως μέθοδος επίλυσης προβλημάτων.  Συναισθηματική παραμέληση και έλλειψη τρυφερότητας.  Συχνά ξεσπάσματα θυμού και σωματικές τιμωρίες.  Βίαιη συμπεριφορά των γονιών προς τα παιδιά τους.  Ανοχή των γονιών στη βίαιη συμπεριφορά των παιδιών τους.  Έλλειψη ορίων που εκλαμβάνεται από τα παιδιά ως αδιαφορία.

17

18  Ανταγωνιστικότητα, έλλειψη συνεργασίας στη μάθηση.  Έλλειψη ενθάρρυνσης μαθητικών πρωτοβουλιών και δημιουργικότητας στη μάθηση.  Αδιαφορία ή ανοχή στη βίαιη συμπεριφορά.  Μειωμένο ενδιαφέρον για τη συναισθηματική ζωή των παιδιών.  Έλλειψη συνεργασίας με τους γονείς, μη συμμετοχή τους στη σχολική ζωή.  Έλλειψη κώδικα συμπεριφοράς και συνολικής σχολικής πολιτικής.  Έλλειψη προγραμμάτων ψυχοκοινωνικής αγωγής.

19

20  Υψηλά επίπεδα ανεργίας και εγκληματικότητας.  Έλλειμμα επικοινωνίας μεταξύ των πολιτισμικών ομάδων.  Υψηλή πυκνότητα πληθυσμού.  Ανεπάρκεια ελεύθερων χώρων, αθλητισμού και ψυχαγωγίας.  Κοινωνικές ανισότητες.

21 Κύκλος της βίας Θύμα Δέχεται τη βία Υποστηρικτής θύματος Αποδοκιμάζει τη βία,και βοηθά ή προσπαθεί να βοηθήσει το θύμα Πιθανός Υποστηρικτής Αποδοκιμάζει τη βία,πιστεύει ότι πρέπει να βοηθήσει,δεν το κάνει Παρατηρητής Αδιαφορεί για τη βία και το θύμα Κρυφός Υποστηρικτής Δεν υποστηρίζει ανοιχτά την πράξη,διασκεδάζει με αυτήν Φανερός Υποστηρικτής Υποστηρίζει την πράξη ανοιχτά,δεν παίρνει ενεργό μέρος Ακόλουθος Δεν ξεκινά τη βία,παίρνει ενεργό μέρος Θύτης Ξεκινά τη βία,παίρνει ενεργό μέρος

22  Ανάγκη να κυριαρχεί τους άλλους.  Ο θύτης δεν διακρίνει την εκδικητικότητα από την επιθετικότητα.  Όταν βλάπτει τους άλλους νιώθει μια ικανοποίηση και μια αίσθηση κύρους.

23  Άτομο ντροπαλό, συνεσταλμένο, επιφυλακτικό, με πολλές ανασφάλειες και εσωστρεφές.  Χαμηλή αυτοεκτίμηση  Διαφορετικής εθνικότητας ή θρησκείας.

24

25

26  Δεν αξιολογεί ως αρνητική και ως μη αποδεκτή την εκδήλωση σχολικής βίας,  Κάποιες φορές του προκαλούν ευχαρίστηση τέτοια συμβάντα.  Δεν θεωρούν ότι γίνεται κάτι κακό.  Το διασκεδάζουν οι ίδιοι.  «Του/της άξιζε», φράση που λένε για το πρόσωπο που υπέστη βία.

27  Η μειωμένη διάθεσή του ή η άρνησή του να πάει στο σχολείο.  Αδικαιολόγητες απουσίες.  Απροσδόκητη μαθησιακή πτώση.  Περνά το χρόνο του στα διαλείμματα κοντά στους εκπαιδευτικούς και στα γραφεία.  Καθυστερεί να πάει στο σχολείο ή αργεί να γυρίσει στο σπίτι.  Αλλάζει τις διαδρομές από τις οποίες συνήθιζε να πηγαίνει από το σχολείο,στο σπίτι.  Τα ρούχα του είναι συχνά σκισμένα και κατεστραμμένα.  Σημάδια και μελανιές στο σώμα του.  Χάνει συχνά τα πράγματα του.  Ζητάει χρήματα από τους γονείς του, γιατί χάνει αυτά που του δίνουν.  Αρνείται να συμμετέχει σε σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες.  Ξαφνικές αλλαγές στη διάθεσή του.  Παραπονιέται για ψυχοσωματικά προβλήματα.

28  Μαθησιακή πτώση.  Καταφεύγουν στο αλκοόλ και σε διάφορες ουσίες (ναρκωτικά).  Φτωχικές φιλικές σχέσεις.  Αποκτούν υψηλή αυτοεκτίμηση, με αποτέλεσμα να ασκούν όλο και περισσότερη βία, πιστεύοντας έτσι ότι θα γίνουν πιο δημοφιλής και θα ανέβουν στα μάτια των συμμαθητών τους.  Γίνονται επιθετικά προς την ίδια τους την οικογένεια.

29  Σημάδια στο σώμα και στη συμπεριφορά τους.  Εμφανής έλλειψη διάθεσης να πάει σχολείο.  Πολλές απουσίες.  Καθυστερεί να πάει σχολείο.  Αλλάζει το καθιερωμένο του δρομολόγιο.  Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, δεν βγαίνει από την τάξη.  Αρνείται να πάρει μέρος σε σχολικές δραστηριότητες.  Γυρνάει συχνά στο σπίτι με μελανιές ή σκισμένα ρούχα.

30  Φόβο μήπως γίνουν οι ίδιοι ο επόμενος στόχος  Ενοχές, γιατί δεν κατάφεραν να βοηθήσουν τα θύματα.  Ενδέχεται οι μάρτυρες να αναπτύξουν βίαιη συμπεριφορά.

31  Νιώθουν έντονο άγχος και αισθήματα ανασφάλειας  Έχουν φοβίες  Παρουσιάζουν σχολική άρνηση  Απουσιάζουν συχνά από το σχολείο  Οδηγούνται σε σχολική αποτυχία  Εμφανίζουν μαθησιακές δυσκολίες  Πονοκέφαλοι  Άσθμα  Γαστρεντερικές διαταραχές  Χρόνιοι πόνοι  Αϋπνίες  Χρόνια κόπωση  Πόνοι στα γεννητικά όργανα, στη λεκάνη και στην πλάτη που προκαλούνται από το στρες και την υπερένταση  Εφιάλτες  Αίσθηση αδυναμίας  Απόγνωση  Μειωμένη αυτοεκτίμηση  Ενοχές  Αναβίωση της βίας  Οξείες συναισθηματικές αντιδράσεις

32  Απομάκρυνση από το σχολείο.  Διακοπή της σχολικής φοίτησης.  Εμφάνιση τάσεων φυγής από το σπίτι.  Εξέλιξη σε ποσοστό που προσεγγίζει το 50%, σε ενήλικες με αντικοινωνική και παραβατική συμπεριφορά.

33  Το πρόβλημα της ενδοσχολικής βίας έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις τις μέρες μας. Τα φαινόμενα πληθαίνουν ολοένα και περισσότερο κι εμφανίζονται με διάφορες μορφές. Οι επιπτώσεις του επηρεάζουν τόσο το σχολικό περιβάλλον όσο και την κοινωνία.

34  Κύριοι υπεύθυνοι για την πρόληψη της ενδοσχολικής βίας θεωρούνται τόσο οι γονείς όσο και οι καθηγητές, οι συμμαθητές και οι διευθυντές που έρχονται αντιμέτωποι καθημερινά με τέτοιου είδους φαινόμενα.

35  Δημιουργία κανόνων ενάντια στην ενδοσχολική βία και σύνοψή τους στον Σχολικό Κανονισμό.  Ενεργή υποστήριξη των μαθητικών συμβουλίων.  Διεξαγωγή προγραμμάτων και βιωματικών εργαστηρίων με σκοπό την ενίσχυση της αίσθησης συνεργασίας μεταξύ των μαθητών.  Εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί θα λειτουργούν ως διαμεσολαβητές σε περίπτωση διαμάχης μεταξύ των μαθητών.

36  Παρέμβαση ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών κ.τ.λ. για την επίλυση σοβαρών προβλημάτων.  Συχνότερη επικοινωνία μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών.  Παρατήρηση τυχόν ασυνήθιστων συμπεριφορών των παιδιών από το οικογενειακό περιβάλλον.  Προβολή από τα Μ.Μ.Ε. εκπομπών και μορφωτικών προγραμμάτων με περιορισμένες σκηνές βίας και καλή χρήση της ελληνικής γλώσσας.

37  Καταγραφή του περιστατικού  Διατήρηση αρχείου καταγραφής των περιστατικών  Διευκρίνιση αν πρόκειται για επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά  Επικοινωνία με τους γονείς του παιδιού  Καθορισμός των ποινών που θα επιβληθούν  Σχεδιασμός του τρόπου παρακολούθησης του προβλήματος

38  Διάλογος με το παιδί που εκφοβίζεται  Ακρόαση με προσοχή και σοβαρότητα των όσων έχει να σας πει  Συζήτηση με τους γονείς του παιδιού  Οδήγηση του παιδιού που εκφοβίζεται στο γραφείο του διευθυντή  Υποστήριξη του παιδιού που εκφοβίζεται

39  Προσδιορισμός των συμμαθητών που ήταν παρόντες στο περιστατικό  Διευκρίνιση για το είδος της συμμετοχής τους(απλοί παρατηρητές, υποστηρικτές του νταή)  Συζήτηση με τους παρατηρητές  Πληροφόρηση των παρατηρητών για την σωστή συμπεριφορά τους απέναντι στο βίαιο περιστατικό

40  Συνεργασία με το σχολείο  Παροχή υποστήριξης και ασφάλειας στο κακοποιημένο παιδί  Συζήτηση με το παιδί για τα συναισθήματά του και για τις ανάγκες του  Συχνή παρακολούθηση της κατάστασης (ψυχικής και σωματικής) του παιδιού  Επίσκεψη σε έναν ειδικό ψυχικής υγείας για παιδιά

41  Συζήτηση με τον διευθυντή του σχολείου και τους δασκάλους  Συνεργασία με το σχολείο  Παρακολούθηση της εξέλιξης της κατάστασης

42 Θύμα:  Να μιλήσει για το περιστατικό  Να μιλήσει απευθείας με τον θύτη Παρατηρητής:  Να μιλήσει σε κάποιον από το σχολικό περιβάλλον για το περιστατικό  Να καταγράψει τι συνέβη σε αυτό το παιδί που έπεσε θύμα ενδοσχολικής βίας

43 Σε επίπεδο σχολείου:  Σύνταξη Σχολικής Επιτροπής ενάντια στον εκφοβισμό και την ενδοσχολική βία  Σύνταξη Διακήρυξης του σχολείου ενάντια στη βία  Αύξηση της επίβλεψης του σχολικού χώρου από αρμόδιους καθηγητές  Ευαισθητοποίηση και συνεργασία με τους γονείς

44 Σε επίπεδο τάξης:  Συζήτηση στην τάξη για τον ορισμό και τις μορφές της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού  Συζήτηση για τις επιπτώσεις του εκφοβισμού στην ζωή του θύτη, του θύματος αλλά και των απλών παρατηρητών  Ενημέρωση σχετικά με το γιατί η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός δεν είναι αποδεκτά  Τρόποι και προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση από τους μαθητές  Στήριξη και παροχή βοήθειας και συμβουλών από μαθητές σε συμμαθητές τους  Ενθάρρυνση των μαθητών να δουλεύουν ομαδικά  Ενθάρρυνση των παιδιών να εκφράζουν με παραγωγικό και θετικό τρόπο τον θυμό του

45

46 Ο μαθητής θα πρέπει να γνωρίζει ότι είναι βασικό του δικαίωμα να πηγαίνει στο σχολείο χωρίς να φοβάται

47 Η 6 η Μαρτίου έχει πλέον ανακηρυχτεί επισήμως ως παγκόσμια μέρα κατά της σχολικής βίας

48 Στα πλαίσια της πρόληψης έχουν εφαρμοστεί κάποια προγράμματα κατά του εκφοβισμού. Στόχος των προγραμμάτων αυτών είναι:  Η ενημέρωση σχετικά με το πρόβλημα της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού  Η βελτίωση των συμβουλευτικών υπηρεσιών και της επιτήρησης  Η ενίσχυση της ενσυναίσθησης του θύτη, έτσι ώστε να καταλάβει πως αισθάνεται το θύμα  Η ενίσχυση του ρόλου όλων των παρευρισκομένων στο σχολικό χώρο  Η αύξηση της υποστήριξης προς τα θύματα  Η επίλυση του προβλήματος

49 Τηλέφωνα διαφόρων γραμμών στήριξης για παιδιά και εφήβους:  Γραμμή Στήριξης Παιδιών και Εφήβων:11611  Γραμμή Σύνδεσμος για την Ψυχοκοινωνική Υγεία Παιδιών και Εφήβων:

50  H βία είναι ένα φαινόμενο κοινωνικό και η πρόληψή της θα πρέπει να ξεκινήσει με την βελτίωση των συνθηκών ζωής. Οι παράγοντες που εντείνουν την κοινωνική αποδιοργάνωση είναι η οικονομική κατάσταση και η μαζική μετανάστευση. Η βελτίωση της ποιότητας ζωής σε σχέση με την υγεία, την εκπαίδευση και τη δικαιοσύνη μπορεί να μειώσει τις κοινωνικές ανισότητες και τον κοινωνικό αποκλεισμό προσφέροντας έτσι ίσες ευκαιρίες για όλους τους ανθρώπους αλλά και μειώνοντας τις πιθανότητες θυματοποίησης από άλλους ανθρώπους.

51   e-psychologist  greekschools.net  Αλεξάνδρα Καππάτου Ψυχολόγος  Τα ΝΕΑ online

52  Κύριος σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της ύπαρξης βίας στο ελληνικό σχολείο

53  Ο συνολικός αριθμός των ερωτηματολογίων που συμπληρώθηκαν ανέρχεται στα 100. Το μοιράσαμε στο σχολείο μας, καθώς επίσης και στα γειτονικά μας Λύκεια.

54

55  Τα αποτελέσματά μας, επιβεβαιώνουν ότι η πιο διαδεδομένη μορφή βίας στα σχολεία της περιοχής μας, είναι η λεκτική βία, ενώ σε μικρότερο βαθμό εμφανίζονται όλες οι μορφές βίας.

56

57  Ο θύτης νιώθει τύψεις, ενοχές, ενώ μεγάλο είναι και το ποσοστό των μαθητών που νιώθουν ικανοποίηση και ευχαρίστηση μετά από την άσκηση βίας. Το προφίλ του θύτη, όπως διαμορφώθηκε από την έρευνά μας, είναι συνήθως αγόρι και χαρακτηρίζεται από επιβλητικό παρουσιαστικό και χαμηλή επίδοση στο σχολείο.

58 ΠΩΣ ΝΙΩΘΕΙΣ ΟΤΑΝ ΚΑΝΕΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΟΠΩΣ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ; ΝΙΩΘΩ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΥ ΕΚΔΙΚΗΘΗΚΑ

59

60

61

62

63

64

65

66

67  Ευχάριστο είναι το ότι οι περισσότεροι μαθητές – παρατηρητές συμβάλλουν στα περιστατικά βίας βοηθώντας το θύμα, γεγονός που αποδεικνύει την ανάγκη για μια ήρεμη σχολική ζωή. Το συναίσθημα των παιδιών – παρατηρητών που κυριαρχεί είναι λύπη. Υπάρχει όμως και ένα μέρος μαθητών που γίνονται συνεργοί στις προθέσεις των θυτών. Τα παιδιά αυτά νιώθουν ικανοποίηση. Τέλος κάποιοι άλλοι μαθητές αδιαφορούν για το γεγονός κάνοντας ότι δεν βλέπουν……….

68  Βρήκαμε ένα slogan και το κάναμε πανό

69

70

71

72

73  Το τραγούδι μας σε στίχους της μαθήτριας Χριστίνας Ζέζιου

74

75  Το θεατρικό μας, σε σενάριο που επιμελήθηκε όλη η τάξη, με “θύμα” τη μαθήτρια Γκλέα Άτσκα.

76


Κατέβασμα ppt " Project 1ου τετραμήνου  Γενικό Λύκειο Αμυνταίου  Τάξη Α  Τμήμα Α’1."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google