Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη •Καραγεώργη Τερψιθέα •Γκάτσιου Μαρία •Βασιλίδη Στυλιανή •Θεοδωρακόπουλος Βλάσιος Έμφυλη Σχολική Βία

3 Ορισμός της επιθετικότητας Η συμπεριφορά που έχει ως σκοπό να προκαλέσει ζημιά σε άτομα ή αντικείμενα Επιθετικές ενέργειες  φυσική επίθεση  φραστική επίθεση  παραβίαση των δικαιωμάτων των άλλων Έμφυλη Σχολική Βία

4  το βαθμό επίγνωσης που έχουν για το πόσο καλά γνωρίζουν τις συνέπειες των πράξεων τους  τις συμπεριφορές και αντιδράσεις που συνηθίζουν να έχουν σε παρόμοιες καταστάσεις Η επιθετική συμπεριφορά στα παιδιά κρίνεται από  τα κίνητρα τους Έμφυλη Σχολική Βία

5 Επιθετική συμπεριφορά  προέρχεται από σοβαρή εξωτερική αιτία  ή κατάσταση που μαθαίνεται ή μιμείται Έμφυλη Σχολική Βία

6 Μορφές της επιθετικότητας  Η εχθρική επιθετικότητα  Η συντελεστική επιθετικότητα  Άλλες μορφές:  Η επιθετικότητα ως εγγενής  Η επιθετικότητα ως αποτέλεσμα μάθησης Έμφυλη Σχολική Βία

7 Στάδια της επιθετικότητας  Προσχολική ηλικία→παιδί πιο επιθετικό  12 μηνών και μετά→τα βρέφη εκδηλώνουν συντελεστική επιθετικότητα  μεγαλώνοντας τα παιδιά μειώνεται η συντελεστική επιθετικότητα→αυξάνεται η εχθρική επιθετικότητα (ειδικότερα οι φραστικές επιθέσεις) Έμφυλη Σχολική Βία

8  μείωση επιθετικής συμπεριφοράς λόγω μάθησης  εκδήλωσης θυμού ή απογοήτευσης με κοινωνικά αποδεκτούς τρόπους  ανάπτυξη ικανότητας για αυτοέλεγχο  επιθετικά παιδιά→επιθετικοί ενήλικες Έμφυλη Σχολική Βία

9

10  προσωρινές επιθετικές συμπεριφορές→αποτέλεσμα άγχους  μερικές φορές η επιθετικότητα είναι χρήσιμη και ίσως απαραίτητη Έμφυλη Σχολική Βία

11 Διαφορά βαθμού επιθετικότητας αγοριών - κοριτσιών Αίτια όπου τα αγόρια εμφανίζουν περισσότερη επιθετικότητα:  Κοινωνικοί και όχι βιολογικοί παράγοντες  Διαφορετικός τρόπος αντιμετώπισης των αγοριών από τους ενήλικες  Ανοχή και πιθανή ενίσχυση της επιθετικής συμπεριφοράς για να μη θιγεί ο ανδρισμός τους  Παίξιμο πιο άγριων παιχνιδιών  Υποστήριξη σε πιθανή διένεξη σε καβγάδες Έμφυλη Σχολική Βία

12

13 Αίτια της επιθετικότητας  ρόλος οικογένειας→μεγάλο μέρος της συμπεριφοράς ενός παιδιού μαθαίνεται από την οικογένεια του  ρόλος τηλεόρασης→μπορεί να βοηθήσει στην εκδήλωση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς (μίμηση)  ηλεκτρονικά παιχνίδια  απογοήτευση→ προκαλεί επιθετικότητα Έμφυλη Σχολική Βία

14 Συνέπειες της επιθετικότητας  προκλητικά και θυμωμένα παιδιά  η επιθετικότητα γεννά επιθετικότητα  γονέας-τιμωρός→ πρότυπο για μίμηση  βίαιη και καταστροφική συμπεριφορά Έμφυλη Σχολική Βία

15  σοβαρή και επίμονη ανυπακοή  κατάχρηση τοξικών ουσιών  μαθησιακές δυσκολίες  πρόβλημα κοινωνικής προσαρμογής Έμφυλη Σχολική Βία

16

17 Αγόρια Κορίτσια Α’ Λυκείου78 28 Β’ Λυκείου60 32 Γ’ Λυκείου37 22 Ερωτηματολόγιο – Έρευνα για την επιθετικότητα στο Σχολείο Η έρευνα είναι αποτέλεσμα της συλλογικής προσπάθειας του καθηγητή Ψιάχου Χρήστου και των μαθητών του τμήματος ΑΥ1, Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας. Έμφυλη Σχολική Βία

18 Γνωρίζω τα δικαιώματα μου; Είμαι αποφασιστικός; Α’ Λυκείου – Γνωρίζω τα δικαιώματα μου; Είμαι αποφασιστικός; Έμφυλη Σχολική Βία

19 Πως αισθάνομαι απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές; Α’ Λυκείου – Πως αισθάνομαι απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές; Έμφυλη Σχολική Βία

20 Πόσο επιθετικοί είμαστε εμείς οι ίδιοι/ε; Α’ Λυκείου – Πόσο επιθετικοί είμαστε εμείς οι ίδιοι/ε; Έμφυλη Σχολική Βία

21 Θέματα για συζήτηση στην τάξη Α’ Λυκείου – Θέματα για συζήτηση στην τάξη • Τα κορίτσια δείχνουν να είναι πιο ενημερωμένα για τα δικαιώματα τους και φαίνεται να είναι λίγο πιο αποφασιστικά από τα αγόρια. • Έχουν να πουν τίποτε τα αγόρια για αυτό το ενδιαφέρον συμπέρασμα; Γνωρίζουμε πραγματικά τι σημαίνει δικαίωμα και τι αποφασιστικότητα; • Η πλειοψηφία των μαθητών της Α δείχνουν φόβο απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές (κυρίως τα κορίτσια). Γνωρίζουμε πότε ο φόβος μπορεί να λειτουργήσει θετικά και πότε αρνητικά; • Τα αγόρια τείνουν να πιστεύουν ότι ο θυμός και η ανταπόδοση της επιθετικής συμπεριφοράς, είναι μία καλή αντίδραση. Εσείς τι πιστεύεται; Που νομίζουμε ότι οφείλεται; (πρότυπα κτλ) • Αξίζει να αδιαφορούμε σε τέτοια φαινόμενα; Μας αφορά; Έμφυλη Σχολική Βία

22 Β’ Λυκείου60 32 Αγόρια Κορίτσια Ερωτηματολόγιο – Έρευνα για την επιθετικότητα στο Σχολείο Έμφυλη Σχολική Βία

23 Γνωρίζω τα δικαιώματά μου; Είμαι αποφασιστικός/η; B’ Λυκείου – Γνωρίζω τα δικαιώματά μου; Είμαι αποφασιστικός/η; Έμφυλη Σχολική Βία

24 Πως αισθάνομαι απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές; B’ Λυκείου – Πως αισθάνομαι απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές; Έμφυλη Σχολική Βία

25 Πόσο επιθετικοί είμαστε εμείς οι ίδιοι; B’ Λυκείου – Πόσο επιθετικοί είμαστε εμείς οι ίδιοι; Έμφυλη Σχολική Βία

26 Θέματα για συζήτηση στην τάξη B’ Λυκείου – Θέματα για συζήτηση στην τάξη • Κορίτσια και αγόρια δείχνουν να είναι ενημερωμένα για τα δικαιώματα τους • Γνωρίζουμε πραγματικά τι σημαίνει δικαίωμα και τι αποφασιστικότητα; • Αρκετά κορίτσια δείχνουν φόβο απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές. Γνωρίζουμε πότε ο φόβος μπορεί να λειτουργήσει θετικά και πότε αρνητικά; • Τα αγόρια τείνουν να πιστεύουν ότι ο θυμός και η ανταπόδοση της επιθετικής συμπεριφοράς, είναι μία καλή αντίδραση. Αυτό φάνηκε και στο γράφημα της επιθετικότητας. Εσείς τι πιστεύεται; Που νομίζουμε ότι οφείλεται; (πρότυπα κτλ) • Σημαντικό ποσοστό μαθητών αδιαφορεί για το φαινόμενο. Αξίζει να αδιαφορούμε σε τέτοια φαινόμενα; Μας αφορά; Μήπως τελικά δεν είναι αδιαφορία αλλά άγνοια; ‘Εμφυλη Σχολική Βία

27 Αγόρια Κορίτσια Ερωτηματολόγιο – Έρευνα για την επιθετικότητα στο Σχολείο. Γ’ Λυκείου Έμφυλη Σχολική Βία

28 Γνωρίζω τα δικαιώματα μου; Είμαι αποφασιστικός/η; Γ’ Λυκείου – Γνωρίζω τα δικαιώματα μου; Είμαι αποφασιστικός/η;. Έμφυλη Σχολική Βία

29 Πως αισθάνομαι απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές; Γ’ Λυκείου – Πως αισθάνομαι απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές; Έμφυλη Σχολική Βία

30 Πόσο επιθετικοί/ες είμαστε εμείς οι ίδιοι; Γ’ Λυκείου – Πόσο επιθετικοί/ες είμαστε εμείς οι ίδιοι; Έμφυλη Σχολική Βία

31 Θέματα για συζήτηση στην τάξη Γ’ Λυκείου – Θέματα για συζήτηση στην τάξη • Τα κορίτσια δείχνουν να είναι πιο ενημερωμένα για τα δικαιώματα τους και φαίνεται να είναι πιο αποφασιστικά από τα αγόρια. • Γνωρίζουμε πραγματικά τι σημαίνει δικαίωμα και τι αποφασιστικότητα; • Ξέρουμε (κυρίως προς τα αγόρια) ποια η διαφορά ενός αποφασιστικού ατόμου από ένα επιθετικό και βίαιο; (π.χ. ο αποφασιστικός θα ανταποδώσει;) • Αρκετά κορίτσια δείχνουν φόβο απέναντι σε επιθετικές συμπεριφορές. Γνωρίζουμε πότε ο φόβος μπορεί να λειτουργήσει θετικά και πότε αρνητικά; • Τα αγόρια τείνουν να πιστεύουν ότι ο θυμός και η ανταπόδοση της επιθετικής συμπεριφοράς, είναι μία καλή αντίδραση. Αυτό φάνηκε κυρίως στο γράφημα της επιθετικότητας. Εσείς τι πιστεύεται; Που νομίζουμε ότι οφείλεται; (πρότυπα κτλ) Έμφυλη Σχολική Βία

32 ‘Εμφυλη Σχολική Βία


Κατέβασμα ppt "Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google