Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ Εισηγήσεις Δημιουργικών Εργασιών Μαριλένα Κιαγιά Ε΄τάξη Ειρήνη Χριστούδια Στ΄τάξη 24 Ιανουαρίου 2009.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ Εισηγήσεις Δημιουργικών Εργασιών Μαριλένα Κιαγιά Ε΄τάξη Ειρήνη Χριστούδια Στ΄τάξη 24 Ιανουαρίου 2009."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ Εισηγήσεις Δημιουργικών Εργασιών Μαριλένα Κιαγιά Ε΄τάξη Ειρήνη Χριστούδια Στ΄τάξη 24 Ιανουαρίου 2009

2 Αξιολόγηση δημιουργικής σκέψης με γλωσσικές ή εικονογραφημένες δοκιμασίες

3 Συμπληρώστε τις παρακάτω προτάσεις κατά την κρίση σας. Παράδειγμα: Η ζωή είναι ένα ποτάμι (που πίσω δε γυρνάει). •Η φιλία είναι μια βρύση... •Ένα χαμόγελο δημιουργεί... •Το να τιμάς τους φίλους σου και τους συνεργάτες σου είναι... •Ο μόνος τρόπος να ωφεληθείς από μια φιλονικία είναι... •Η παραδοχή του λάθους είναι... •Ο πλούτος είναι... •Η ευγένεια είναι...

4 Συμπληρώστε όσο το δυνατόν περισσότερους κύκλους, ώστε να σχηματίζουν πρόσωπα, πράγματα ή καταστάσεις. Κατονομάστε τις εικόνες που θα φτιάξετε. 1……………. 2……………… 3……………. 4…………… 5……………. 6……………… 7……………. 8……………

5

6 Οι ερωτήσεις δημιουργικής σκέψης είναι «ανοικτού τύπου» και το ζητούμενο είναι η παραγωγή μεγάλου αριθμού εναλλακτικών ιδεών και πιθανών λύσεων. Η αξιολόγησή τους δε γίνεται πάντα με το αξιολογικό σχήμα «Σωστό –Λάθος», γιατί όλες οι απαντήσεις είναι προτεινόμενες ως πιθανές λύσεις. ▪ Η αξιολόγηση των απαντήσεων της δημιουργικής σκέψης γίνεται σύμφωνα με: α) Ποσότητα ιδεών: Είναι ο συνολικός αριθμός των προτεινόμενων ιδεών και δείχνει την πνευματική ευχέρεια του ατόμου. β) Διαφορετικότητα των ιδεών: Είναι ο αριθμός του διαφορετικού είδους ιδεών και δείχνει την πνευματική ευλυγισία του ατόμου. γ) Πρωτοτυπία των ιδεών: Είναι ο αριθμός των ιδεών που είναι πρωτόγνωρες, ασυνήθεις, μοναδικές, καινοτόμες, «έξυπνες λύσεις». Δείχνει την εφευρετικότητα – ευρηματικότητα του ατόμου. Συμπερασματικά:

7 Δημιουργικότητα •« ( … ) Η δημιουργικότητα είναι το κλειδί του ανθρώπου προς το άγνωστο ( … ) Είναι η ανακάλυψη, αλλά και η εφεύρεση, η γένεση μιας ιδέας, η οποία δημιουργεί μία νέα πραγματικότητα και ανοίγει νέους δρόμους στο ανθρώπινο πνεύμα ( … ) (Κωσταρίδου-Ευκλείδη, 1997) ».

8 Είναι η δημιουργικότητα κοινή για όλους τους ανθρώπους; Παραδοσιακή άποψη •Προικισμένοι •Ευφυείς •Εξαιρετικό ταλέντο •Άινσταϊν, Μότσαρτ Η δημιουργικότητα δεν καλλιεργείται! Σύγχρονη άποψη •Το ταλέντο είναι κυρίως αποτέλεσμα εξάσκησης και σκληρής δουλειάς. •Όλοι οι άνθρωποι είναι έως ένα βαθμό δημιουργικοί. •Τα δημιουργικά προϊόντα είναι μοναδικά και απόλυτα. •Η ξεχωριστή ικανότητα που κάποια άτομα επιδεικνύουν σε ορισμένους τομείς οφείλεται στα κίνητρα, την επιμονή, το ενδιαφέρον και το συναγωνισμό.

9 Τι πρέπει να έχουμε πάντα υπόψη •Η δημιουργική σκέψη δεν είναι αυθαίρετη •Τα δημιουργικά μυαλά βρίσκονται σε ένα συνεχή διάλογο με τους κανόνες, τις αρχές, τις βασικές γνώσεις, δεξιότητες και διαδικασίες … •Τις οποίες υπερβαίνουν και ανατρέπουν!

10 Πώς μπορούμε να ενισχύσουμε τη δημιουργικότητα: •Περιλαμβάνουμε στη διδασκαλία μας ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων που καλύπτει όσο το δυνατό περισσότερα μαθησιακά στυλ. •Παρέχουμε ευκαιρίες για πειραματισμό, λύση προβλήματος, συζήτηση και ομαδική εργασία •Χρησιμοποιούμε συχνά την ιδεοθύελλα (τεχνική δημιουργικής σκέψης) •Δίνουμε την ευκαιρία στους μαθητές να επιλέξουν τον τρόπο εργασίας/παρουσίασης •Ενθαρρύνουμε τον αυτοσχεδιασμό, τη συσχέτιση, τη διερεύνηση •Ενθαρρύνουμε την ανάπτυξη κριτηρίων αξιολόγησης των εργασιών ως προς την πρωτοτυπία •Χρησιμοποιούμε αποτελεσματικά την ενθάρρυνση, τον έπαινο και τη θετική γλώσσα

11 Ενδεικτικές Δημιουργικές Δραστηριότητες στη Γλώσσα: •Ανοικτού τύπου ερωτήσεις – ερωτήσεις διερεύνησης •Αυτοσχεδιασμοί, παντομίμα, διάλογοι, δραματοποιήσεις •Συνέχιση ιστορίας, παραλλαγή, ανατροπή •Πρόβλεψη περιεχομένου με βάση τον τίτλο, πρόβλεψη τέλους •Σκιαγράφηση συγγραφέα μέσα από το έργο του •Έκφραση σε διάφορα είδη λόγου (πεζό, ποιητικό, θεατρικό)

12 Προτάσεις Δημιουργικών Εργασιών μέσα από τις ενότητες του βιβλίου «Η Γλώσσα μου, Ε΄ Δημοτικού»

13 Ενότητα 1: Ο φίλος μας το περιβάλλον •Ζωγραφίστε μια εικόνα του δάσους, που λειτουργεί ως πνεύμονας της γης •Ζωγραφίστε μια εικόνα του δάσους, όπως τη φαντάζεστε μετά από μια πυρκαγιά •Γράψτε συνθήματα για την προστασία του πρασίνου με σκοπό να τοποθετηθούν στον κήπο του σχολείου σας •Εισηγηθείτε τρόπους με τους οποίους μπορείτε να προστατεύσετε το περιβάλλον •Καταγράψτε τα θετικά στοιχεία που προσφέρει το πράσινο στη ζωή μας •Συνέντευξη με έναν πυροσβέστη/δασονόμο με σκοπό την ενημέρωση γύρω από τους κινδύνους που απειλούν το δάσος •Είστε δημοσιογράφοι και καλείστε να καλύψετε ραδιοφωνικά/τηλεοπτικά μια πυρκαγιά που βρίσκεται σε εξέλιξη στο δάσος •Παρατήρηση και καταγραφή των χώρων πρασίνου που υπάρχουν στην κοινότητά σας

14 •Ετοιμάστε επιστολή προς το δήμαρχο στην οποία να ζητάτε τη δημιουργία επιπλέον χώρων πρασίνου στην κοινότητά σας •Είστε ο δήμαρχος της πόλης όπου κατοικείτε και έχετε όλες τις προϋποθέσεις να αυξήσετε το πράσινο σε αυτήν. -Βρείτε ιδέες άμεσης απόδοσης -Βρείτε ιδέες μακρόχρονης απόδοσης •Η περιοχή όπου μένετε έχει τη δυνατότητα να αλλάξει και να δημιουργηθεί ένα ωραιότερο και πιο ανθρώπινο φυσικό περιβάλλον. Για να γίνει αυτό πρέπει να καταβληθούν πολλές προσπάθειες. Εσείς τι προτείνετε; •Προστατευόμενα είδη ζώων: Συλλέξτε πληροφορίες και παρουσιάστε τις στην τάξη •Φανταστείτε ότι είστε ένα προστατευόμενο είδος ζώου. Μιλήστε για τη ζωή σας και ζητήστε από τους ανθρώπους να σας προστατεύσουν, για να μην αφανιστείτε •Δημιουργείστε συνθήματα για την προστασία της θάλασσας, των ακτών, των λιμνών και των ποταμών •Η ηχορύπανση αποτελεί ένα από τα μεγάλα περιβαλλοντικά προβλήματα των πόλεων. Εισηγηθείτε τρόπους με τους οποίους μπορεί να απαλυνθεί το πρόβλημα. •Αξιολογείστε τις ιδέες και τη συμπεριφορά των μελών της οικογένειάς σας ως προς το θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος και καταρτίστε ένα «πρότυπο», που κατά τη γνώμη σας θα έπρεπε να ακολουθηθεί. •Ετοιμάστε έναν οικολογικό κώδικα

15 Δραστηριότητες που καλύπτουν όσο το δυνατό περισσότερα μαθησιακά στυλ

16

17

18 Ενότητα 2: Η ζωή στην πόλη •Συλλέξτε υλικό από εγκυκλοπαίδειες, περιοδικά και ενημερωτικά φυλλάδια και παρουσιάστε ένα πολιτιστικού κέντρο του τόπου σας •Γράψτε μια φανταστική ιστορία στην οποία να παρουσιάσετε τα προβλήματα ενός μικρού χωριού/μιας μεγαλούπολης •Αναφέρετε τρία μεγάλα προβλήματα μιας πόλης και για το ένα να δώσετε έναν αστείο χαρακτηρισμό •Περιγράψτε μια φανταστική πόλη στην οποία θα θέλατε να ζήσετε •Φτιάξτε μια ιστορία με ένα φανταστικό ταξίδι και πρωταγωνιστή έναν ήρωα παραμυθιού κι εσάς

19

20 Ενότητα 3: 28η Οκτωβρίου •Δημιουργείστε το πρωτοσέλιδο μιας εφημερίδας της 28ης Οκτωβρίου 1940 •Συγκεντρώστε υλικό από εφημερίδες, περιοδικά, λογοτεχνικά βιβλία, μαρτυρίες, που θα δώσει πληροφορίες για την ημέρα της 28ης Οκτωβρίου 1940, αλλά και τα χρόνια της Κατοχής και της Αντίστασης •Γράψτε ένα σύντομο άρθρο για την εφημερίδα του σχολείου σας και παρουσιάστε σε συντομία το χρονικό της 28ης Οκτωβρίου •Φανταστείτε ότι είστε ένας στρατιώτης που υπερασπίζεται την πατρίδα του πολεμώντας στα βουνά της Πίνδου. Γράψτε ένα γράμμα στην οικογένειά σας, στο οποίο να περιγράφετε τις συνθήκες της ζωής σας στο μέτωπο •Ετοιμάστε και παρουσιάστε με την ομάδα σας ένα διάλογο ή μια θεατρική σκηνή με θέμα την αντίσταση των σκλαβωμένων Ελλήνων στην κατοχή •Ζωγραφίστε, σχεδιάστε ή απεικονίστε με όποιο τρόπο θεωρείτε καλύτερο, την ελπίδα •Διαγωνισμός ποίησης: Γράψτε τους δικούς σας στίχους, αφιερωμένους στην ειρήνη

21

22 Ενότητα 4: Τα ζώα που ζουν κοντά μας •Περιγράψτε με το δικό σας τρόπο στην ομάδα σας το αγαπημένο σας ζώο •Φανταστείτε και γράψτε ένα διάλογο μεταξύ ενός σκύλου και μιας γάτας και παρουσιάστε τον στην τάξη •Ο Αίσωπος χρησιμοποιεί στους μύθους του ζώα για να διδάξει κάτι. Γράψτε ένα δικό σας μύθο, με πρωταγωνιστές ζώα •Ετοιμάστε μια εικονογραφημένη ιστορία με πρωταγωνιστές ζώα •Ετοιμάστε αφίσα για τη μέριμνα των αδέσποτων ζώων •Δώστε συμβουλές σε ένα φίλο σας που ενδιαφέρεται να αποκτήσει κατοικίδιο ζώο, για το πώς να συμπεριφέρεται για να γίνει καλό αφεντικό

23

24 Ενότητα 5: 17η Νοέμβρη •Συλλέξτε φωτογραφικό υλικό και ετοιμάστε ένα πρωτοσέλιδο για την εφημερίδα του σχολείου που να αναφέρεται στην επέτειο •Ακρόαση ηχογραφημένων ντοκουμέντων από το ραδιοφωνικό σταθμό του Πολυτεχνείου και γραφή δίστιχων αφιερωμένων στη δημοκρατία και την ελευθερία

25 Πρωτοσέλιδο

26 Ενότητα 6: Οι φίλοι μας, οι φίλες μας •Όσο περισσότερο καλούς φίλους έχετε τόσο πιο ευτυχισμένα ζείτε. Βρείτε πέντε ιδέες για να κάνετε νέους φίλους. •Γράψτε όσους περισσότερους πιθανούς τρόπους μπορείτε να σκεφθείτε για να κάνετε τον εαυτό σας πιο καλοδεχούμενο στις παρέες σας •Βρείτε μια παράξενη ιδέα που θα κάνει τους φίλους σας να γελάσουν •Ερευνήστε και βρείτε παροιμίες •Δημιουργήστε παροιμίες ή δίστιχα με θέμα τη φιλία •Ετοιμάστε την πρόσκληση των γενεθλίων σας •Ετοιμάστε για τους γονείς σας την πρόσκληση για τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή του σχολείου σας •Διαγωνισμός Λέξεων: Χρησιμοποιήστε το λεξικό σας για να βρείτε όσες περισσότερες σύνθετες λέξεις μπορείτε που περιλαμβάνουν τη λέξη «φίλος» •Ετοιμάστε ένα δικό σας παραμύθι ή κόμικς, με ήρωες εσάς και τους φίλους σας

27

28 Ενότητα 7: Μουσική •Μουσικές ακροάσεις και περιγραφή συναισθημάτων/ σκιτσάρισμα των εικόνων που δημιουργούνται στη φαντασία •Δημιουργήστε ένα δικό σας μουσικό όργανο με άχρηστα υλικά •Διοργανώστε μια έκθεση με τα μουσικά όργανα που έχετε φτιάξει. Προσκαλέστε τις άλλες τάξεις στην έκθεση και παρουσιάστε τη δουλειά σας (υλικά, τρόπος κατασκευής, χρήση του μουσικού οργάνου) •Παρουσιάστε ένα διάσημο συνθέτη κλασικής μουσικής, με διάφορους τρόπους •Παρουσιάστε τον αγαπημένο σας τραγουδιστή/τραγουδίστρια/συγκρότημα •Γράψτε δικούς σας στίχους και δοκιμάστε να τους μελοποιήσετε. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και μουσικά όργανα ή κίνηση.

29 Παρουσιάστε τον αγαπημένο σας τραγουδιστή/τραγουδίστρια/συγκρότημα

30 Ενότητα 8: Χριστούγεννα •Γράψτε το δικό σας χριστουγεννιάτικο παραμύθι •Διασκευάστε το παραμύθι «Φρικαντέλα, η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα», με το δικό σας τρόπο •Συλλέξτε χριστουγεννιάτικες συνταγές από διάφορες χώρες •Έρευνα και παρουσίαση των εθίμων των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, σε διαφορετικές χώρες του κόσμου

31

32 Ενότητα 9: Βιβλία – Βιβλιοθήκες •Διεξαγωγή μικροέρευνας στο σχολείο και καταγραφή του αριθμού των παιδιών που είναι μέλη της Δημοτικής Βιβλιοθήκης. Προσπάθεια ανάλυσης των αποτελεσμάτων σχετικά με το ποσοστό των κοριτσιών και των αγοριών μελών •Επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη και συνέντευξη από τη βιβλιοθηκάριο •Συνάντηση με έναν Κύπριο συγγραφέα ή ποιητή και συνομιλία μαζί του •Παρουσίαση τίτλων βιβλίων με παντομίμα •Σχεδιασμός αφίσας με σκοπό να δείξουν προς τους συμμαθητές τους τη σημασία της φιλαναγνωσίας και της αγάπης προς τα βιβλία •Ετοιμασία ενημερωτικού φυλλαδίου προς την οικογένεια γύρω από το πώς λειτουργεί η Δημοτική Βιβλιοθήκη •Δημιουργία σταυρολέξων, κρυπτόλεξων, ακροστιχίδων, χρησιμοποιώντας το λεξιλόγιο της ενότητας

33 •Παρουσίαση του αγαπημένου τους βιβλίου με όποιο τρόπο θέλουν (περίληψη, εικονογραφημένη ιστορία, θεατρική σκηνή, διάλογο, ζωγραφιές, αφίσα) •Ανατροπή των δεδομένων του βιβλίου: Τι θα συνέβαινε, αν στο βιβλίο που διαβάσατε, άλλαζαν ορισμένα στοιχεία, όπως: οι ιδιότητες των ηρώων, οι σκοποί που επιδιώκει ο καθένας τους, οι δυσκολίες που συναντούν, ο τόπος, ο χρόνος, ο ρυθμός με τον οποίο διαδραματίζονται τα γεγονότα •Συλλογή πληροφοριών και παρουσίαση του βιογραφικού του αγαπημένου τους συγγραφέα •Διεξαγωγή σκυταλοδρομίας ανάγνωσης βιβλίου μεταξύ των μελών της ομάδας και δραστηριότητες βασισμένες στο βιβλίο (κατασκευή σεναρίου, συνέχιση της ιστορίας με το δικό τους τρόπο, δημιουργία αινιγμάτων, αντιστοιχίσεις, αναζήτηση της σωστής σειράς των γεγονότων, κ.ά.) •Διαγωνισμός ποίησης με θέμα τη μάθηση, τα γράμματα και απαγγελία των ποιημάτων στη Γιορτή των Γραμμάτων

34 •Διεξαγωγή μικροέρευνας στο σχολείο και καταγραφή του αριθμού των παιδιών που είναι μέλη της Δημοτικής Βιβλιοθήκης. Προσπάθεια ανάλυσης των αποτελεσμάτων σχετικά με το ποσοστό των κοριτσιών και των αγοριών μελών

35 Σχεδιασμός αφίσας με σκοπό να δείξουν προς τους συμμαθητές τους τη σημασία της φιλαναγνωσίας και της αγάπης προς τα βιβλία

36 Συλλογή πληροφοριών και παρουσίαση του βιογραφικού του αγαπημένου τους συγγραφέα

37 Παρουσιάσεις βιβλίων με διάφορους τρόπους

38 Ενότητα 10: Μυστήρια – Επιστημονική φαντασία •Φανταστείτε ότι στο μέλλον τα ταξίδια σε άλλους πλανήτες μπορούν να πραγματοποιηθούν. Γίνετε κι εσείς μέλη μιας διαστημικής αποστολής και ταξιδέψτε σε ένα μακρινό πλανήτη. Διηγηθείτε την περιπέτειά σας. •Φανταστείτε το σπίτι του μέλλοντος που καλύπτει όλες τις ανάγκες του ανθρώπου •Γράψτε μια ιστορία για μια φανταστική χώρα που εξαφανίστηκε. Αναφέρετε το όνομα της χώρας, τη χρονολογία που χάθηκε, τη γεωγραφική της θέση και τα αίτια της εξαφάνισής της •Αν η θεωρία του Αϊνστάιν εφαρμοζόταν, θα μπορούσε να κατασκευαστεί η μηχανή του χρόνου. Αν υπήρχε η χρονομηχανή, γράψτε πού θα θέλατε να ταξιδέψετε, στο παρελθόν ή στο μέλλον; •Συζητήστε τις απόψεις σας για το φαινόμενο των μεγαλιθικών μνημείων που υπάρχουν σε πολλά μέρη του κόσμου (πέτρινοι γίγαντες)

39

40 Ενότητα 11: Παιχνίδια •Περιγράψτε το αγαπημένο σας παιχνίδι •Σκεφτείτε ένα παιχνίδι, ατομικό ή ομαδικό, που κατά τη γνώμη σας θα ενθουσίαζε τους φίλους σας •Πείτε τους κανόνες κάποιου παιχνιδιού και αφήστε τους συμμαθητές σας να μαντέψουν σε ποιο παιχνίδι αναφέρεστε •Συγκρίνετε τα ομαδικά με τα ατομικά παιχνίδια (πλεονεκτήματα – μειονεκτήματα) •Συλλέξτε πληροφορίες από μεγαλύτερους για τα παραδοσιακά παιχνίδια που παίζονταν παλαιότερα και περιγράψτε τα στην τάξη •Παρουσιάστε τα αγαπημένα σας επιτραπέζια παιχνίδια •Διοργάνωση παραδοσιακών κυπριακών παιχνιδιών στην αυλή του σχολείου

41

42 Ενότητα 12: 25η Μαρτίου •Επιλέξτε έναν ήρωα ή μια ηρωίδα της Επανάστασης του 1821 που θαυμάζετε, συλλέξτε πληροφορίες γι’ αυτόν και παρουσιάστε στοιχεία από τη ζωή και τη δράση του στην τάξη. •Μαζί με την ομάδα σας ετοιμάστε το βιογραφικό ενός ήρωα της Επανάστασης •Φανταστείτε ότι εσείς και ο διπλανός σας είστε αγωνιστές της Επανάστασης. Παρουσιάστε ένα διάλογο που κάνετε ενώ ετοιμάζεστε για μια σημαντική μάχη

43

44 Ενότητα 13: Κατασκευές •Συγκρίνετε ανθρώπινες κατασκευές και κατασκευές που δημιουργεί η φύση •Γράψτε οδηγίες στην ομάδα σας για να φτιάξει μια απλή, χάρτινη κατασκευή •Σκεφτείτε πού αλλού, εκτός από το γράψιμο, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα μολύβια; •Βρείτε μια πρωτότυπη ιδέα για σημειωματάριο, που θα σας κάνει να θυμάστε καλύτερα τις εργασίες που θα κάνετε κάθε μέρα. •Βρισκόσαστε στη «Χώρα των Θαυμάτων». Σε αυτή τη χώρα ο καθένας μπορεί να φτιάξει ένα πράγμα, ό,τι του αρέσει, ό,τι θέλει. Τι θα φτιάχνατε; •Πολλές φορές θα θέλαμε, αν είχαμε τη δύναμη, να αλλάξουμε πολλά πράγματα για να γίνουν καλύτερα, ωραιότερα, χρησιμότερα… και για πολλούς άλλους σκοπούς. Αν είχατε τη δύναμη, ποια πράγματα θα προτιμούσατε να κάνετε μεγαλύτερα ή μικρότερα;

45 Χάρτινες κατασκευές

46 Ενότητα 14: Πάσχα •Παρουσιάστε τα έθιμα του Πάσχα από διάφορα μέρη του ελληνισμού •Δημιουργήστε τη δική σας αναστάσιμη προσευχή •Γράψτε ένα πασχαλινό παραμύθι, περιγραφικά ή με τη μορφή κόμικς

47

48 Ενότητα 15: Τηλεόραση •Έρευνα στο επίπεδο της τάξης σχετικά με τις ώρες που τα παιδιά παρακολουθούν τηλεόραση και τα προγράμματα που παρακολουθούν. Παρουσίαση των αποτελεσμάτων σε πίνακες και ανάλυση •Σκεφτείτε και περιγράψτε μια νέα εκπομπή στην τηλεόραση που θα είχε μεγάλη ακροαματικότητα και θα ήταν πολύ χρήσιμη για το κοινό. •Δημιουργήστε το δικό σας τηλεοπτικό οδηγό. Ποιες εκπομπές θα επιλέγατε να δείτε και γιατί; •Βρείτε δυο ιδέες, τις οποίες πιστεύετε πως αν παρουσιαστούν στην τηλεόραση θα προκαλέσουν μεγάλη εντύπωση. •Βρείτε έξι εικόνες από ένα περιοδικό ή μια εφημερίδα και προτείνετε για την καθεμιά μία διαφορετική ή πρωτότυπη λεζάντα. •Δημιουργήστε έναν κατάλογο δημιουργικών απασχολήσεων κατά τις απογευματινές ώρες, αντί να παρακολουθείτε τηλεόραση

49 •Καταγράψτε και παρουσιάστε τα πλεονεκτήματα και των μειονεκτήματα της τηλεόρασης μέσα από τη χρήση επιχειρηματικού λόγου. •Παρακολουθήστε τηλεοπτικές διαφημίσεις και συγκεντρώστε τα θετικά και τα αρνητικά σημεία τους •Δημιουργήστε τη δική σας διαφήμιση για ένα προϊόν της επιλογής σας •Επινοήστε ένα δικό σας διαφημιστικό σενάριο και παρουσιάστε το •Αλλάξτε μια γνωστή διαφήμιση και παρουσιάστε την με πρωτότυπο τρόπο •Βρείτε και γράψτε τα δικά σας διαφημιστικά μηνύματα για κάποιο θέμα (π.χ. για την προστασία του περιβάλλοντος) •Ετοιμάστε μια έξυπνη γελοιογραφία που να δείχνει την επίδραση της τηλεόρασης στη ζωή μας •Φτιάξτε μια θεατρική σκηνή με θέμα την εξάρτηση που δημιουργεί η τηλεόραση στους ανθρώπους και το πόσο άσχημα νιώθουν όταν τη στερούνται, όπως π.χ. από μια διακοπή ρεύματος

50 Έρευνα στο επίπεδο της τάξης σχετικά με τις ώρες που τα παιδιά παρακολουθούν τηλεόραση και τα προγράμματα που παρακολουθούν. Παρουσίαση των αποτελεσμάτων σε πίνακες και ανάλυση

51

52 Ενότητα 16: Αθλήματα – Σπορ •Περιγράψτε το αγαπημένο σας άθλημα εξηγώντας τον τρόπο που οι αθλητές αγωνίζονται σ’ αυτό •Βρείτε πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό για έναν αθλητή που θαυμάζετε και παρουσιάστε τις •Μελετήστε τους λόγους για τους οποίους διοργανώνονταν αγώνες στην εποχή του Ομήρου και συγκρίνετε με ότι συμβαίνει στη δική μας εποχή •Σκεφτείτε λόγους για τους οποίους θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μια αθλητική συνάντηση μεταξύ δύο σχολείων •Περιγράψτε έναν αγώνα μαραθώνιου δρόμου με δικούς σας πρωταγωνιστές και προσθέστε ότι χρειάζεται για να γίνει η διαδρομή συναρπαστική •Μαγνητοφωνήστε την περιγραφή ενός αγώνα ποδοσφαίρου και σχολιάστε τα σημεία που σας κάνουν εντύπωση. Κάντε το ίδιο στην τάξη, αναθέτοντας σε δύο παιδιά να περιγράψουν και να ηχογραφήσουν έναν αγώνα ανάμεσα σε σας και στην Στ΄ τάξη. Στη συνέχεια συγκρίνετε τις περιγραφές. •Αναφέρετε τους λόγους που πιστεύετε ότι κάνουν την άθληση τόσο σημαντική στη ζωή μας

53

54 Ενότητα 17: Ταξίδια στο διάστημα •Συλλέξτε πληροφορίες και γράψτε ένα σύντομο βιογραφικό σημείωμα ενός κοσμοναύτη της επιλογής σας •Φανταστείτε πως βρίσκεστε σε ένα διαστημικό σταθμό και έχετε στα χέρια σας ένα ισχυρό τηλεσκόπιο. Αναφέρετε τι θα θέλατε να δείτε και γιατί. •Φανταστείτε ότι είστε ένας από τους ήρωες του Ιουλίου Βερν. Πού θα θέλατε να ταξιδέψετε και τι περιπέτειες θα θέλατε να ζήσετε; •Ετοιμάστε μια ιστορία για ένα διαστημικό ταξίδι σε έναν πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος •Φανταστείτε μια μελλοντική πόλη που θα κτιστεί στον πλανήτη Άρη και περιγράψτε την

55


Κατέβασμα ppt "ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ Εισηγήσεις Δημιουργικών Εργασιών Μαριλένα Κιαγιά Ε΄τάξη Ειρήνη Χριστούδια Στ΄τάξη 24 Ιανουαρίου 2009."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google