Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εργαστήριο : «Αξιοποίηση ή Ολοκληρωμένη Διαχείριση του Χώρου του Παλαιού Εργοστασίου Λιπασμάτων (μέθοδος Ιστοριογραμμής)» Σεμινάριο του Δικτύου : «Τα Λιμάνια.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εργαστήριο : «Αξιοποίηση ή Ολοκληρωμένη Διαχείριση του Χώρου του Παλαιού Εργοστασίου Λιπασμάτων (μέθοδος Ιστοριογραμμής)» Σεμινάριο του Δικτύου : «Τα Λιμάνια."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εργαστήριο : «Αξιοποίηση ή Ολοκληρωμένη Διαχείριση του Χώρου του Παλαιού Εργοστασίου Λιπασμάτων (μέθοδος Ιστοριογραμμής)» Σεμινάριο του Δικτύου : «Τα Λιμάνια της Ελλάδας» 11 Νοεμβρίου 2012 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ: Ιστοριογραμμή (storyline) 4 βήματα εξέλιξης της ιστορίας: • Δημιουργία σκηνικού σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο • Δημιουργία χαρακτήρων • Ένας τρόπος ζωής να ερευνηθεί • Αληθινά προβλήματα να λυθούν

2 Έναρξη ιστορίας (20΄) Τι είναι ; (ερώτηση –κλειδί) • Επεξεργασία και αποσαφήνιση των εννοιών : «αξιοποίηση», «ολοκληρωμένη διαχείριση» (δίδονται πηγές)

3 Δημιουργία σκηνικού σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο (40΄) Πού είναι;(ερώτηση-κλειδί) •Χωρισμός σε ομάδες, ονομασία τους, ορισμός συντονιστή • Συγκρότηση 4 ομάδων. Σε κάθε τραπέζι υπάρχει ένα χαρτόνι και κάθε ομάδα φτιάχνει ένα δικό της χάρτη με χρήσιμα στοιχεία σχετικά με το θέμα. Βοηθητικές ερωτήσεις:  Τι έχει; χλωρίδα, πανίδα, ανθρώπινα τεχνικά έργα (κτίσματα, ελεύθερος χώρος, παιδικές χαρές, νερό, δρόμοι κλπ),  Πως είναι (κατάσταση χώρου, κτισμάτων, αισθητηριακή προσέγγιση)  Πού είναι σε σχέση με το τοπικό περιβάλλον, το Λιμάνι του Πειραιά, την πρωτεύουσα, Βαλκανικό και Δ/θνές περιβάλλον. Σε σχέση με τι βλέπει, με τι συνορεύει  Τίνος είναι (ιδιοκτησία);  Που είναι; ΄(μέσα ή έξω από την πόλη, σε θάλασσα, σε βουνό)  Τι ρόλο παίζει: στην ΚΟΙΝΩΝΙΑ ( άτομα, ομάδες, θεσμοί), ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ( ιδιώτες, δημόσιο), ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (θαλάσσιο, παράκτιο, ανθρωπογενές) •Ανακοινώσεις σε ολομέλεια. •Πίνακας διπλής εισόδου με όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία • Τοιχογραφία : κατασκευή της με το σύνολο των δεδομένων των ομάδων • Χωρίζουμε ομάδες γύρω από τις ενότητες : • ΥΛΙΚΑ: χαρτί μέτρου μπλε και καφέ 2μ., μαρκαδόροι, υφάσματα, γκοφρέ, σύρμα πίπας, εικόνες από περιοδικά, άχρηστα υλικά συσκευασιών κυρίως χάρτινα • Κάθε παιδί γράφει για το έργο μας :μια ιδέα, ένα συναίσθημα, μια προσδοκία, μια ευχή με μια λέξη ( π. χ χαρά, φαντασία, ζωή, κίνηση, παίζω ) και τις κολλάμε πάνω από την τοιχογραφία (Δραστηριότητες για την τάξη: επισκέψεις, φωτογραφίες, διαδίκτυο, συνεντεύξεις )

4 Δημιουργία χαρακτήρων (40΄) Ποιοι εμπλέκονται, έχουν σχέση, συμφέροντα, ανάγκες; • Συγκρότηση 4 ομάδων. Σε κάθε τραπέζι υπάρχει ένα χαρτόνι και κάθε ομάδα φτιάχνει ένα δικό της χάρτη με χρήσιμα στοιχεία σχετικά με το θέμα. • Βοηθητικές ερωτήσεις: ΚΟΙΝΩΝΙΑ( πολίτες, κάτοικοι, ομάδες, φορείς, σύλλογοι κλπ), ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ (ιδιώτες, δημόσιο, Τ. Αυτοδιοίκηση, εταιρείες), ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ( πολίτες, οργανώσεις, επιστήμονες), ΕΞΟΥΣΙΑ: (κεντρική, τοπική), ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ. Στην τοπική κοινωνία, σε σχέση με το Λιμάνι του Πειραιά, σε Βαλκανικό και Δ/θνές επίπεδο • Ανακοινώσεις σε ολομέλεια. •Πίνακας διπλής εισόδου με όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία •Επιλογή ηρώων και κατασκευή φιγούρων-σύνθεση Βιογραφικού. Κάθε ήρωας εκφράζει τι προσδοκεί από τον χώρο. •Παρουσίαση ηρώων και βιογραφικών τους

5 Βιογραφικό ηρώων • Όνομα • Ηλικία • Φύλο • Επάγγελμα • Ποια η σχέση του με το χώρο; • Τι σκοπούς έχει; • Τι προσδοκίες; • Τι συμφέροντα; • Πως θα ήθελε να είναι ο χώρος;

6 Ένας τρόπος ζωής να ερευνηθεί (10΄) • Ένα αιφνίδιο γεγονός ανατρέπει τα δεδομένα, ένα πρόβλημα στη διαχείριση προκύπτει. • Ερώτηση: • Πως κρίνουν το γεγονός; • Πόσο θα αλλάξει τη ζωή τους; • Αν θα επηρεάσει τη ζωή τους; • Ποια η άποψή τους; • Τι η στάση τους; • Τι προτίθενται να κάνουν; • Πως αισθάνονται; • Οι εμπλεκόμενοι ήρωες συνεδριάζουν, προβληματίζονται, εκφράζουν τα συναισθήματά τους, τις προσδοκίες τους για το χώρο. Παίρνουν θέση υπερ ή κατά.Ανιχνεύουν λύσεις καθώς και τις προθέσεις τους να δράσουν. Τις καταγράφουν

7 Αληθινά προβλήματα να λυθούν (10΄) • Παιχνίδι ρόλων (προκαλείται μια συνεδρίαση στο Δημαρχείο και καλούνται οι εκπρόσωποί τους να τις εκθέσουν. Να αναπτύξουν τα επιχειρήματά τους.. Να γίνει σύγκρουση απόψεων, να βρεθεί τελική λύση ή όχι) • Ή καλούνται σε πάνελ από κάποιο «αμερόληπτο» δημοσιογράφο


Κατέβασμα ppt "Εργαστήριο : «Αξιοποίηση ή Ολοκληρωμένη Διαχείριση του Χώρου του Παλαιού Εργοστασίου Λιπασμάτων (μέθοδος Ιστοριογραμμής)» Σεμινάριο του Δικτύου : «Τα Λιμάνια."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google