Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΙΩΝΙΔΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑΣ, 2013.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΙΩΝΙΔΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑΣ, 2013."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΙΩΝΙΔΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑΣ, 2013

2

3 • Με τον όρο τζαζ αναφερόμαστε στο μουσικό είδος που αποτέλεσε εξέλιξη της λαϊκής αμερικανικής μουσικής κατά τον 19ο αιώνα, με αφρικανικές καταβολές. • Περιλαμβάνει αρκετά μουσικά είδη που στηρίχτηκαν σε ένα κοινό σκεπτικό κατασκευής, τον μερικό ή και ολικό αυτοσχεδιασμό. • Γνώρισε σημαντική ανάπτυξη και διεθνή αναγνωρισιμότητα κατά τη δεκαετία του 1920.

4 Ένας σημαντικός συνθέτης και πιανίστας της Τζαζ, ο Τελόνιους Μονκ (Thelonious Monk, ) είχε πει: "Η Τζαζ είναι Ελευθερία". Και πράγματι, ο αυξημένος βαθμός αυτοσχεδιασμού που περικλείει το είδος αυτό σε κάθε συστατικό της μουσικής (Μελωδία, Αρμονία, Ρυθμό) μας επιβεβαιώνει το βασικό αυτό πλαίσιο της μουσικής Τζαζ.

5 • Η ετυμολογία της λέξης τζαζ παραμένει ανεξιχνίαστη παρόλο που κατά καιρούς επικράτησαν διάφορες γνώμες. • Σύμφωνα με μια εκδοχή, η τζαζ πήρε το όνομά της από τον χορευτή Τζάζμπο Μπράουν ενώ μια άλλη υποστηρίζει πως η ονομασία τζαζ προέρχεται από τη συντόμευση του ονόματος κάποιου μουσικού Τσάρλς (Charles, chas, jass, jazz) ή Τζάσπερ. • Λέγεται, επίσης, ότι η λέξη τζαζ σχηματίστηκε από το γαλλικό ρήμα jaser (οι λευκοί της Νέας Ορλεάνης μιλούσαν τότε γαλλικά) που σημαίνει φλυαρώ, επειδή η φλυαρία υπονοεί τον αυτοσχεδιασμό.

6 • Η τζαζ εμφανίστηκε ως αναγνωρίσιμο και ξεχωριστό μουσικό είδος περίπου το • Θεωρείται δεδομένο πως οι καταβολές της τζαζ μουσικής είναι αφρικανικές. • Γενέτειρα της τζαζ μουσικής θεωρείται συνήθως η Νέα Ορλεάνη. η Νέα Ορλεάνη διεκδικεί περισσότερο από κάθε άλλη πόλη τον τίτλο αυτό, κυρίως διότι εκεί η τζαζ ορχήστρα αποτέλεσε μαζικό φαινόμενο, γεγονός που αποτυπώνεται και στην ύπαρξη τουλάχιστον τριάντα ορχηστρών στις αρχές του 1900.

7 • Η διάδοση της τζαζ μουσικής στηρίχθηκε σε μεγάλο βαθμό στη μετανάστευση ή τις περιοδείες πολλών έγχρωμων και μη μουσικών. Οι μουσικοί της Νέας Ορλεάνης είχαν αρχίσει να περιοδεύουν σε ολόκληρη την Αμερική • Η ανακάλυψη του γραμμοφώνου συντέλεσε επίσης αποφασιστικά στην εξάπλωση του νέου μουσικού είδους. Ο πρώτος τζαζ δίσκος ηχογραφήθηκε το 1917 από την ορχήστρα Original Dixieland Jass Band. • Η εμφάνιση του ραδιοφώνου στις αρχές της δεκαετίας του 1920 είχε επίσης συμβολή στη διάδοση της τζαζ. Ο πρώτος ραδιοφωνικός σταθμός στην Αμερική ξεκίνησε να εκπέμπει το 1922 στο Πίτσμπουργκ.

8

9 Them that's got shall get Them that's not shall lose So the Bible said and it still is news Mama may have, Papa may have But God bless the child that's got his own That's got his own Yes, the strong gets more While the weak ones fade Empty pockets don't ever make the grade Mama may have, Papa may have But God bless the child that's got his own That's got his own Money, you've got lots of friends Crowding round the door When you're gone, spending ends They don't come no more Rich relations give Crust of bread and such You can help yourself But don't take too much Mama may have, Papa may have But God bless the child that's got his own That's got his own Mama may have, Papa may have But God bless the child that's got his own That's got his own He just worry 'bout nothin' Cause he's got his own

10  Τα τραγούδια της Jazz σπάνια συμπεριλαμβάνουν στίχους.  Εκείνα που έχουν,αναφέρονται κυρίως σε σχέσεις, την αγάπη, το πάθος και τον έρωτα μεταφέροντας αισιόδοξα μηνύματα.

11  Το τραγούδι «God Bless the Child» γράφτηκε το 1939 από την Billie Holiday και τον Arthur Herzog.  Έιναι ένα από τα ελάχιστα Jazz κομμάτια που οι στίχοι του αναφέρονται σε κοινωνικά ζητήματα.

12  Ο στιχουργός ειρωνεύεται τα στερεότυπα που θεωρούν τους φτωχούς κατώτερους των πλουσίων.  Υπονοεί πως τα χρήματα δεν είναι το νόημα της ζωής.  Γνωρίζουμε επίσης πως η Jazz άκμασε σε Ghetto της Αμερικής κατοικημένα από φτωχούς ανθρώπους και είχε υποτιμηθεί από τους πλούσιους.

13  Το βασικό μήνυμα που θέλει να μεταφέρει προδίδεται και από τον τίτλο του. Τα παιδιά είναι ανεξάρτητα, ελεύθερα, δεν έχουν ανάγκη τα χρήματα και δεν τα έχουν ως κριτήριο στη ζωή τους.  Είναι το μέλλον της ανθρωπότητας άρα πρέπει να βασιζόμαστε σε αυτά.  Το ρεφρέν αναφέρει «Mama may have, Papa may have But God bless the child that's got his own», δηλ. ανεξαρτήτως της οικονομικής κατάστασης των γονιών του, ένα παιδί έχει τον δικό του πλούτο που δεν έχει καμία σχέση με τα χρήματα αλλά με τον πλούτο στον εσωτερικό του κόσμο.

14 • Billie Holiday • Dave Brubeck • Chet Baker • Duke Ellington • Django Reinhardt • John Coltrane • Miles Davis • Thelonious Monk • Bill Evans • Charles Mingus Billie Holiday Miles Davis John Coltrane

15

16 Ευχαριστούμε για την προσοχή σας! Θεοφανόπουλος Παναγιώτης, Λοχαΐτη Αικατερίνη, Κατσάμπαλου Χριστίνα, Κουκούλη Ισμήνη.

17

18  Ποπ ονομάζεται ένα είδος μουσικής. Με αυτό τον όρο χαρακτηρίζονται ελαφριές μορφές ξένης μουσικής, ή αντίστοιχες ελληνικές δημιουργίες πάνω στα ίδια πρότυπα ρυθμού και μελωδίας (δεν θα πρέπει όμως να συγχέεται με την αντίστοιχη ελληνική λαϊκή μουσική σκηνή). Ο όρος Ποπ προέρχεται από τον αγγλικό όρο popular, που σημαίνει δημοφιλής.

19  Κάποια από τα πιο κοινά θέματα στα οποία αναφέρεται η ποπ μουσική είναι τα συναισθήματα και η ρομαντική αγάπη. Τα κύρια μουσικά όργανα που χρησιμοποιούνται είναι η κλασική κιθάρα, η ηλεκτρική κιθάρα, το αρμόνιο και τα ντραμς.

20  Κάποιες κατηγορίες της ποπ είναι: Σόουλ ποπ Ποπ R&B Κάντρι ποπ Ποπ ροκ Χορευτική Ποπ Λάτιν ποπ

21  Τα πρώτα αστέρια της ποπ μουσικής ηταν οι Crooners και ο Frank Sinatra. Οι Beatles καθορίσαν το πρότυπο για την ποπ μουσική, και παραμένουν αναλείωτοι. Επηρέασαν μια ολόκληρη γενιά και κατάφεραν να γίνουν σήμα κατατεθέν της πόπ,να αναμειχθούν με τη ροκ και να γίνουν κάποιοι απο τους σπουδαιότερους.

22  Ωστόσο ένας από τους μεγαλύτερους του είδους παραμένει και ο Elton John ως πιανίστας και τραγουδιστής.Ακόμα οι  JACKSON 5,ο Μichael Jackson και η Madonna.

23 RIHANNA DIAMONDS Ανάλυση στίχων τραγουδιού της ποπ

24 Στίχοι τραγουδιού   Find light in the beautiful sea I choose to be happy You and I, you and I We’re like diamonds in the sky You’re a shooting star I see A vision of ecstasy When you hold me, I’m alive We’re like diamonds in the sky I knew that we’d become one right away Oh, right away At first sight I felt the energy of sun rays I saw the life inside your eyes

25  So shine bright tonight, you and I We’re beautiful like diamonds in the sky Eye to eye, so alive We’re beautiful like diamonds in the sky Palms rise to the universe As we moonshine and molly* Feel the warmth, we’ll never die We’re like diamonds in the sky

26  Γενικά τα τραγούδια της pop εκφράζουν ένα ερωτικό συναίσθημα προβάλλοντας την θετική πλευρά της ζωής.Το συγκεκριμένο τραγούδι αναφέρεται και αυτό στην αγάπη αποτελούμενο από αρκετές μεταφορές με σκοπό να φανερώσει τα συναισθήματά του ο άνθρωπος προς κάποιον άλλο.Ακόμη,δεν είναι λίγες οι υπερβολές του τραγουδιού όπως στον στίχο(when you hold me,I'm alive) που όμως είναι σκόπιμες για να προκαλέσουν το ενδιαφέρον.Τέλος,το τραγούδι είναι ανάλαφρο και εύπεπτο μεταδίδοντας χαρούμενα μηνύματα. Ανάλυση

27  Αραμπατζή Χαρά  Γεωργιάδου Αιμιλία  Τακορού Παναγιώτα  Τυρανοπούλου Θεοδοσία  Χιώτη Άννα Μαρία

28 Hip Hop Culture Το Hip Hop, η ιστορία του, και η rap μουσική.

29 Τί είναι Hip Hop; Hip Hop είναι αυτό που σχηματίζουν τα τέσσερα «παρακλάδια» του, γνωστά και ως «4 ΣΤΟΙΧΕΙΑ». Hip Hop είναι αυτό που σχηματίζουν τα τέσσερα «παρακλάδια» του, γνωστά και ως «4 ΣΤΟΙΧΕΙΑ». MCing (Master of Ceremonies) DeeJaying B-Boying (Breakdancing) Graffiti (Street Art)

30 ...και από πού ξεκίνησε; Το Χιπ χοπ αναπτύχθηκε σε υποβαθμισμένες περιοχές των ΗΠΑ, όπως το Μπρονξ στη Νέα Υόρκη και σε άλλες μεγάλες πόλεις όπου υπήρχε μεγάλη ανεργία και φτώχεια. Τα 4 στοιχεία δεν αναπτύχθηκαν την ίδια χρονική στιγμή αλλά σε διαφορετικές χρονικές περιόδους. Οι ρίζες του ανάγονται στην δεκαετία του '70, όταν άρχισαν τα πρώτα δειλά δειλά βήματα. Το Χιπ χοπ αναπτύχθηκε σε υποβαθμισμένες περιοχές των ΗΠΑ, όπως το Μπρονξ στη Νέα Υόρκη και σε άλλες μεγάλες πόλεις όπου υπήρχε μεγάλη ανεργία και φτώχεια. Τα 4 στοιχεία δεν αναπτύχθηκαν την ίδια χρονική στιγμή αλλά σε διαφορετικές χρονικές περιόδους. Οι ρίζες του ανάγονται στην δεκαετία του '70, όταν άρχισαν τα πρώτα δειλά δειλά βήματα.

31 Τα 4 «στοιχεία» MCing: Το MCing άρχισε το '75-'78 όταν ένας Dj συνέδεσε το μικρόφωνο στον μίκτη του και άρχισε να λέει διάφορους στίχους, σαν σλόγκαν, για να εμψυχώσει τους B-boys. Έτσι ξεκίνησαν οι πρώτοι MC's το '79-'85. Έπαιρναν το μικρόφωνο και μιλούσαν για την προσωπική τους ζωή για διάφορα προβλήματα της κοινωνίας καθώς και για θέματα όπως οι σχέσεις τους, το χιούμορ και άλλα. Αυτό που έκανε διαφορετική την Rap και το Mcing, εν τέλει, καθώς και ολόκληρη την Hip Hop κουλτούρα, είναι ότι δεν χρειάζεται να έχεις τελειώσει κάποια σχολή για να χορέψεις, να τραγουδήσεις, να ζωγραφίσεις ή να παίξεις μουσική. Το κάνεις επειδή το νιώθεις και για να περάσεις το δικό σου μήνυμα. MCing: Το MCing άρχισε το '75-'78 όταν ένας Dj συνέδεσε το μικρόφωνο στον μίκτη του και άρχισε να λέει διάφορους στίχους, σαν σλόγκαν, για να εμψυχώσει τους B-boys. Έτσι ξεκίνησαν οι πρώτοι MC's το '79-'85. Έπαιρναν το μικρόφωνο και μιλούσαν για την προσωπική τους ζωή για διάφορα προβλήματα της κοινωνίας καθώς και για θέματα όπως οι σχέσεις τους, το χιούμορ και άλλα. Αυτό που έκανε διαφορετική την Rap και το Mcing, εν τέλει, καθώς και ολόκληρη την Hip Hop κουλτούρα, είναι ότι δεν χρειάζεται να έχεις τελειώσει κάποια σχολή για να χορέψεις, να τραγουδήσεις, να ζωγραφίσεις ή να παίξεις μουσική. Το κάνεις επειδή το νιώθεις και για να περάσεις το δικό σου μήνυμα.

32 DeeJaying : Το DJing δημιουργήθηκε το και χρησιμοποιήθηκε στην αρχή για να έχουν ρυθμό οι B-Boy και μετά για να λένε πάνω στο ρυθμό των beat τους στίχους τους οι ράπερ. Ο πρώτος DJ ήταν ο Kool Herc: με την απομόνωση κομματιών από διάφορους δίσκους και την ανάμιξή τους δημιούργησε τον ήχο του Hip Hop. Αργότερα, η δεύτερη γενιά των Hip Hop DJ και οι μετέπειτα γενιές με πολλές καινοτομίες όπως η μίξη δύο τραγουδιών σε ένα έφτασε τους DJ σε αυτό που είναι σήμερα. Οι DJ ήταν τα αστέρια του Hip Hop τα πρώτα χρόνια αλλά από το 1978 και μετά τα φώτα έκλεψαν οι MC. DeeJaying : Το DJing δημιουργήθηκε το και χρησιμοποιήθηκε στην αρχή για να έχουν ρυθμό οι B-Boy και μετά για να λένε πάνω στο ρυθμό των beat τους στίχους τους οι ράπερ. Ο πρώτος DJ ήταν ο Kool Herc: με την απομόνωση κομματιών από διάφορους δίσκους και την ανάμιξή τους δημιούργησε τον ήχο του Hip Hop. Αργότερα, η δεύτερη γενιά των Hip Hop DJ και οι μετέπειτα γενιές με πολλές καινοτομίες όπως η μίξη δύο τραγουδιών σε ένα έφτασε τους DJ σε αυτό που είναι σήμερα. Οι DJ ήταν τα αστέρια του Hip Hop τα πρώτα χρόνια αλλά από το 1978 και μετά τα φώτα έκλεψαν οι MC.

33 B-Boying: Οι πρώτοι B-boys (breakdancing), χορευτές Μπρέικ ντανς, εμφανίστηκαν το 1973 και ήρθε ως δια μαγείας και έλυνε τις διαφορές μεταξύ συμμοριών (δεν φτιάχτηκε γι'αυτό το λόγο απλά χρησιμοποιήθηκε).

34 Graffiti: Το Γκράφιτι ενσωματώθηκε στο Χιπ χοπ ως ένα από τα στοιχεία του στα τέλη του '60, όταν ένας Ελληνοαμερικάνος που έκανε διανομέας πίτσας έγραφε όπου πήγαινε το ψευδώνυμο του και τον αριθμό της οδού όπου έμενε (TAKI 183). Έτσι γεννήθηκε η σύγχρονη μορφή του Γκράφιτι.

35 Η Rap μουσική Πρόκειται για είδος που δίνει έμφαση στους στίχους (ρίμες) και στο περιεχόμενο αυτών και η μουσική συνήθως είναι συνοδευτική και δευτερεύουσας μέριμνας. Οι στίχοι, αυτοσχέδιοι στην καθημερινή έκφραση αλλά επεξεργασμένοι στις παραγωγές, δεν τραγουδιούνται, αλλά απαγγέλλονται με ιδιαίτερο, ρυθμικό, τρόπο ενώ η μουσική δανείζεται στοιχεία από τη soul, τη τζαζ όσο και από άλλα ποικίλα μουσικά ρεύματα. Οι στίχοι, οι οποίοι έχουν μεγάλη έκταση και ποσότητα, εκφράζουν κατά κανόνα καθημερινά βιώματα και εμπειρίες, ενώ σε τραγούδια ορισμένων καλλιτεχνών αποκτούν πολιτική προέκταση κυριότατα ανατρεπτική, ρηξικέλευθη όσο και καυστική αφού πηγή της μουσικής αυτής είναι τα γκέτο των περιθωριοποιημένων μαύρων των Ηνωμένων Πολιτειών ενώ δεν απουσιάζει επίσης η λυρικότητα και η ποιητική πνοή από ορισμένους καλλιτέχνες και συγκροτήματα. Πρόκειται για είδος που δίνει έμφαση στους στίχους (ρίμες) και στο περιεχόμενο αυτών και η μουσική συνήθως είναι συνοδευτική και δευτερεύουσας μέριμνας. Οι στίχοι, αυτοσχέδιοι στην καθημερινή έκφραση αλλά επεξεργασμένοι στις παραγωγές, δεν τραγουδιούνται, αλλά απαγγέλλονται με ιδιαίτερο, ρυθμικό, τρόπο ενώ η μουσική δανείζεται στοιχεία από τη soul, τη τζαζ όσο και από άλλα ποικίλα μουσικά ρεύματα. Οι στίχοι, οι οποίοι έχουν μεγάλη έκταση και ποσότητα, εκφράζουν κατά κανόνα καθημερινά βιώματα και εμπειρίες, ενώ σε τραγούδια ορισμένων καλλιτεχνών αποκτούν πολιτική προέκταση κυριότατα ανατρεπτική, ρηξικέλευθη όσο και καυστική αφού πηγή της μουσικής αυτής είναι τα γκέτο των περιθωριοποιημένων μαύρων των Ηνωμένων Πολιτειών ενώ δεν απουσιάζει επίσης η λυρικότητα και η ποιητική πνοή από ορισμένους καλλιτέχνες και συγκροτήματα.

36 Ενδεικτικό τραγούδι  FF.C Παραμύθι (1 ο κουπλέ) Όταν ήμουνα μικρός μου `χαν πει ένα παραμύθι ότι αυτό που λέγεται φιλία υπάρχει και ζει σ’ αυτόν τον πλανήτη. Μου είχαν πει και για κάτι σπουδαίο που το λέγανε ιδεολογία και να `μαι πιστός σε ιδανικά όπως πατρίδα, οικογένεια, θρησκεία. Μου είχαν πει για μια γενιά εκεί γύρω στο `60 με `70, για μια επανάσταση κι αν χρειαζότανε η γενιά μου θα έκανε τα ίδια. Μου είχαν πει και για κάτι παράξενους με καπέλο και μπλε στολή, αυτοί θα με έσωζαν αν κάποιος κλέφτης στο σπίτι μου μέσα είχε μπει. Μου είχαν πει για μία χούντα και για μία αριστερά μου `παν για κάποιες χαμένες πατρίδες και 400 χρόνια σκλαβιά. Μου `παν ότι ήμουν τυχερός γιατί τώρα έχουμε δημοκρατία, για κάτι που το `λεγαν σοσιαλισμό και έμοιαζε μ’ ελευθερία. Μου `παν τα πράγματα έχουν αλλάξει για τη δική μου τη γενιά κι αφού έχουμε ένα πιάτο να φάμε όλα είναι μια χαρά. Μου `παν να βάλω γρήγορα μυαλό και να συμβιβαστώ κι ότι κάπου εκεί είναι το νόημα της ζωής, αν το ψάξω θα το βρω! Όταν ήμουνα μικρός μου `χαν πει ένα παραμύθι ότι αυτό που λέγεται φιλία υπάρχει και ζει σ’ αυτόν τον πλανήτη. Μου είχαν πει και για κάτι σπουδαίο που το λέγανε ιδεολογία και να `μαι πιστός σε ιδανικά όπως πατρίδα, οικογένεια, θρησκεία. Μου είχαν πει για μια γενιά εκεί γύρω στο `60 με `70, για μια επανάσταση κι αν χρειαζότανε η γενιά μου θα έκανε τα ίδια. Μου είχαν πει και για κάτι παράξενους με καπέλο και μπλε στολή, αυτοί θα με έσωζαν αν κάποιος κλέφτης στο σπίτι μου μέσα είχε μπει. Μου είχαν πει για μία χούντα και για μία αριστερά μου `παν για κάποιες χαμένες πατρίδες και 400 χρόνια σκλαβιά. Μου `παν ότι ήμουν τυχερός γιατί τώρα έχουμε δημοκρατία, για κάτι που το `λεγαν σοσιαλισμό και έμοιαζε μ’ ελευθερία. Μου `παν τα πράγματα έχουν αλλάξει για τη δική μου τη γενιά κι αφού έχουμε ένα πιάτο να φάμε όλα είναι μια χαρά. Μου `παν να βάλω γρήγορα μυαλό και να συμβιβαστώ κι ότι κάπου εκεί είναι το νόημα της ζωής, αν το ψάξω θα το βρω!

37 Ενδεικτικό τραγούδι  FF.C Παραμύθι (2 ο κουπλέ) Τώρα όμως που μεγάλωσα το παραμύθι έχει αλλάξει, δε φοβάμαι πια τους εχθρούς μου γιατί οι φίλοι μ’ έχουνε κάψει. Κι εκείνο το σπουδαίο που το λέγανε ιδεολογία έχει καταντήσει γραφικό κι ανήκει πια στην ιστορία. Κι όσο για την επανάσταση που θα έκανε η δική μου η γενιά, την κάνει μέσα από ακριβά αμάξια, ρούχα, μόδα και λεφτά. Κι αυτοί οι παράξενοι που λέγονται αστυνομικοί είναι οι περισσότεροι ίδιοι κλέφτες κι επικίνδυνα κομπλεξικοί. Τώρα όλες οι πολιτικές παρατάξεις έχουνε γίνει ένα, η εξουσία είναι γλυκιά κι ελκυστική για τον καθένα. Εμείς δε βιώσαμε τον πόλεμο, ούτε τη δικτατορία, μήπως φταίει τελικά αυτό που ακόμα δε νιώθω ελευθερία. Κι αμφισβητώ ότι τα πράγματα είναι καλύτερα για μας, έχουμε υλικά αγαθά άλλα μας λείπουνε άλλα πολλά. Μου λείπει κάτι αληθινό να μπορώ να πιστέψω άφοβα σ’ αυτό, νιώθω πως έχω γεράσει πριν προλάβω μάθω να ζω! Τώρα όμως που μεγάλωσα το παραμύθι έχει αλλάξει, δε φοβάμαι πια τους εχθρούς μου γιατί οι φίλοι μ’ έχουνε κάψει. Κι εκείνο το σπουδαίο που το λέγανε ιδεολογία έχει καταντήσει γραφικό κι ανήκει πια στην ιστορία. Κι όσο για την επανάσταση που θα έκανε η δική μου η γενιά, την κάνει μέσα από ακριβά αμάξια, ρούχα, μόδα και λεφτά. Κι αυτοί οι παράξενοι που λέγονται αστυνομικοί είναι οι περισσότεροι ίδιοι κλέφτες κι επικίνδυνα κομπλεξικοί. Τώρα όλες οι πολιτικές παρατάξεις έχουνε γίνει ένα, η εξουσία είναι γλυκιά κι ελκυστική για τον καθένα. Εμείς δε βιώσαμε τον πόλεμο, ούτε τη δικτατορία, μήπως φταίει τελικά αυτό που ακόμα δε νιώθω ελευθερία. Κι αμφισβητώ ότι τα πράγματα είναι καλύτερα για μας, έχουμε υλικά αγαθά άλλα μας λείπουνε άλλα πολλά. Μου λείπει κάτι αληθινό να μπορώ να πιστέψω άφοβα σ’ αυτό, νιώθω πως έχω γεράσει πριν προλάβω μάθω να ζω!

38 Ανάλυση στίχων Στο τραγούδι αυτό αναφέρονται συνοπτικά οι συνθήκες στις οποίες ζει ο σημερινός άνθρωπος, σε σύγκριση με παλαιότερες εποχές. Οι στίχοι του 2 ου κουπλέ είναι ιδιαίτερα καυστικοί, με έντονο το ύφος της κριτικής τονίζοντας την απουσία του ενδιαφέροντος, τόσο για τη μόρφωση, την ιδεολογία, όσο και για την καλλιέργεια των σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων. Οι στίχοι του 2 ου κουπλέ είναι ιδιαίτερα καυστικοί, με έντονο το ύφος της κριτικής τονίζοντας την απουσία του ενδιαφέροντος, τόσο για τη μόρφωση, την ιδεολογία, όσο και για την καλλιέργεια των σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων. Το 1 ο κουπλέ, αντιθέτως, είναι μια απλή αναφορά των τότε καταστάσεων, από την οπτική γωνία του καλλιτέχνη.

39  Η rap μουσική και το περιεχόμενό της, οι στίχοι δηλαδή, δεν περιορίζονται σε κάποια συγκεκριμένη θεματολογία. Τα γεγονός αυτό καθιστά τη rap «μουσική της καθημερινότητας». Η θεματολογία κυμαίνεται κυρίως σε κοινωνικοπολιτικό επίπεδο. Γενικότερα, εφ’όσον μπορεί ο καθένας από εμάς να ασχοληθεί με το είδος αυτό της μουσικής χωρίς να εχει καποιο υπόβαθρο, όπως π.χ. πτυχιο στη μουσικη, μπορει Η θεματολογία κυμαίνεται κυρίως σε κοινωνικοπολιτικό επίπεδο. Γενικότερα, εφ’όσον μπορεί ο καθένας από εμάς να ασχοληθεί με το είδος αυτό της μουσικής χωρίς να εχει καποιο υπόβαθρο, όπως π.χ. πτυχιο στη μουσικη, μπορει

40 να αποτυπώσει όποιον προβληματισμό έχει όπως η φιλία, μία ερωτική απογοήτευση, μία ιστορία, ένα συμβάν. να αποτυπώσει όποιον προβληματισμό έχει όπως η φιλία, μία ερωτική απογοήτευση, μία ιστορία, ένα συμβάν. Τέλος. Κατέμογλου Γ. Κατέμογλου Γ. Μηνακούλης Ν. Μουζάκης Α. Καμίνη Μ. Κουτσογιάννης Π.

41 Τ Ε Λ Ο Σ

42

43  Ο όρος ροκ στη μουσική, χρησιμοποιείται για να περιγράψει τα είδη που προέκυψαν από την εξέλιξη του είδους του rock and roll.  Η μουσική ροκ (rock) στο σύνολό της, αποτελεί ένα είδος δημοφιλούς μουσικής που χαρακτηρίζεται συνήθως από  έντονο ρυθμό και  από ευδιάκριτη, χαρακτηριστική μελωδία φωνητικών η οποία συνοδεύεται συνήθως από  ηλεκτρικές κιθάρες, ηλεκτρικό μπάσο και ντραμς.  Πολλές φορές χρησιμοποιούνται και πληκτροφόρα όργανα, όπως πιάνο ή συνθεσάιζερ.

44  Εμφανίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1950 στην Αμερική και είχε ως βάση την τεχνοτροπία του Rhythm and Blues και το ρυθμό του rock and roll των αφροαμερικάνικων κοινοτήτων των Ηνωμένων Πολιτειών, καθώς και το rockabilly, που ουσιαστικά ήταν η έκφραση των λευκών μέσω των προαναφερθέντων ειδών αφροαμερικανικής προέλευσης.  Συνεισφορά στον ήχο που πρωτοχαρακτηρίστηκε ροκ, θεωρείται ότι είχε και η country μουσική. Αυτή, είχε στοιχεία μπλουζ και βασιζόταν στα παραδοσιακά είδη μουσικής των κατοίκων των ΗΠΑ και ήταν πολύ δημοφιλής, κυρίως μεταξύ των λευκών και στο Νότο.

45  Η ροκ εντ ρολ αρχικά, ήταν ένα από τα είδη χορευτικής μουσικής των αφροαμερικανών. Μαύροι καλλιτέχνες όπως ο Little Richard, ο Chuck Berry και ο Fats Domino ερμήνευαν επιτυχίες του ροκ εντ ρολ, αλλά απευθύνονταν σε αφροαμερικάνικο κοινό.  Η μαζική επιτυχία του ροκ εντ ρολ ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1950, όταν λευκοί καλλιτέχνες διασκεύαζαν το υλικό των αφροαμερικάνων ή ακολούθησαν το στυλ τους, στο μουσικό είδος που έγινε γνωστό ως ροκαμπίλι. Ο Έλβις Πρίσλεϊ, ο Μπιλ Χάλει, ο Τζέρι Λι Λιούις και ο Τζόνι Κας ήταν μερικοί από αυτούς που εδραίωσαν το ροκ εντ ρολ στη συνείδηση των υπόλοιπων Αμερικανών.

46  Ταυτόχρονα τα τεχνολογικά επιτεύγματα της εποχής, δίνουν ώθηση στην οικιακή διασκέδαση που σχετίζεται με τη μουσική. Οι δίσκοι γραμμοφώνου που παράγονται στα μέσα της δεκαετίας του 1950 είναι πλέον 45 στροφών και όχι 78 και το 1957 η Ιαπωνική εταιρία TTEC (Tokyo Telecommunications Engineering Corporation) που αργότερα μετονομάστηκε σε Sony, εισάγει στην αμερικάνικη αγορά το πρώτο ραδιόφωνο με τρανζίστορ. Εξαιτίας αυτών, οι νέοι σταδιακά μπόρεσαν να έχουν πρόσβαση σε ένα φτηνό σύστημα όπου θα άκουγαν μουσική. Προς το τέλος της δεκαετίας του 1950, η δημοφιλής μουσική της περιόδου ήταν γνωστή σε όλο τον αμερικάνικο πληθυσμό.

47  Οι Beatles από τις αρχές της δεκαετίας του 1960, έκαναν την εμφάνιση τους με ένα σετ εμφάνισης, τραγουδιών και ύφους που έθεσε τα πρότυπα για τα μουσικά συγκροτήματα του μέλλοντος.  Στα μέσα του 1962 οι Rolling Stones ξεκίνησαν ως ένα από τα πολλά συγκροτήματα που είχαν μεγάλη επιρροή από την μπλουζ, μαζί με τους Animals και Yardbirds.  Στα τέλη του 1964 εμφανίζονται οι Kinks και ακολουθούν οι Who που παρουσιάζουν το νέο μοντερνιστικό στυλ.

48  Οι καλλιτέχνες της αναγέννησης της φολκ που συντελέστηκε εκείνη την περίοδο, προτιμούσαν να ερμηνεύουν τραγούδια που είχαν κάποιο κοινωνικά προοδευτικό μήνυμα, πράγμα που είχε απήχηση και στο κοινό τους.  Την περίοδο της ανάπτυξης του κινήματος της φολκ, ο Μπομπ Ντίλαν ήρθε στο προσκήνιο και έκανε επιτυχίες τραγούδια διαμαρτυρίας όπως τα Blowin' in the Wind και Masters of War.  Οι Byrds, παίζοντας το τραγούδι του Μπομπ Ντίλαν Mr. Tambourine Man, συνέβαλαν στην ανάπτυξη της μόδας του Φολκ ροκ.  Ο Ντίλαν συνέχισε την ανοδική πορεία του φολκ ροκ με το σινγκλ για το τραγούδι του Like a Rolling Stone του 1965, να φτάνει στο νούμερο 2 των τσαρτς των Ηνωμένων Πολιτειών, ακολουθώντας το Help! των εξαιρετικά δημοφιλών Beatles.  Καλλιτέχνες της φολκ ροκ όπως ο Neil Young, οι Simon & Garfunkel, The Mamas & the Papas, Joni Mitchell και οι The Band, έκαναν το κίνημα της φολκ ροκ πολύ δημοφιλές έως και μετά τα μέσα της δεκαετίας του 1960 στην Αμερική.

49  Το ψυχεδελικό ροκ : Pink Floyd, Cream, ο Jimi Hendrix  Το progressive rock ( γνωστό και ως " προοδευτικό ροκ " στα ελληνικά ): Caravan, Pink Floyd,, Genesis, Jethro Tull, Soft Machine και Yes.  Το Heavy Metal : Black Sabbath  Το Arena Rock : Οι Beatles και οι Rolling Stones είχαν ήδη θέσει τις βάσεις για μαζικές ζωντανές εμφανίσεις σε στάδια και χώρους αθλητικών αναμετρήσεων ( αγγλικά : Arena). Αρχικά, συγκροτήματα των οποίων οι ρίζες ανήκαν σε άλλα παρακλάδια της ροκ μουσικής, όπως οι Queen, οι Pink Floyd και οι Genesis, άνοιξαν το δρόμο για πολυδάπανες ζωντανές εμφανίσεις που προσέλκυαν μεγάλο αριθμό κοινού. Αυτό το δρόμο ακολούθησαν και άλλα συγκροτήματα όπως οι Boston, Styx, Foreigner και οι Journey.

50  Το Soft Rock : Μπάρι Μανίλοου, η Ολίβια Νιούτον Τζον, Carpenters  Το κλασικό ροκ : Queen, Led Zeppelin, Black Sabbath, AC/DC, Aerosmith, ZZ Top, Van Halen, και Rolling Stones.  Ντίσκο : Donna Summer, Barry White, Gloria Gaynor, Bee Gees  Το Punk Rock: Πάττι Σμιθ, The Ramones, Talking Heads, Sex Pistols.  Το post-punk: εξελίχθηκε από το punk rock. Η πιο επιτυχημένη μπάντα που ξεκίνησε από το post-punk είναι ενδεχομένως οι Ιρλανδοί U2, που από τα μέσα της δεκαετίας του 1980, θεωρούνται από τα μεγαλύτερα συγκροτήματα παγκοσμίως.  Το New Wave : Police και οι Pretenders, Blondie.  synth pop ( υποείδος ) : Duran Duran, και Eurythmics στις οποίες το συνθεσάιζερ αντικατέστησε πλήρως άλλα όργανα.

51

52 Ευχαριστούμε για την προσοχή σας !!! Κοντουδιού Σοφία Μπαϊράμογλου Βασιλεία Ζολοταριώφ Ελένη Ζορμπά Λυδιά

53

54 • Το Χέβι Μέταλ (αναφέρεται κοινότερα ως metal (Μέταλ) είναι μουσικό είδος και κατατάσσεται ως παρακλάδι της Ροκ μουσικής. • Αναπτύχθηκε στα τέλη της δεκαετίας του '60 - αρχές '70 METAL ΜΟΥΣΙΚΗ

55 METAL ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Το Χέβι Μέταλ παραδοσιακά χαρακτηρίζεται από τον δυνατό, παραμορφωμένο ήχο της ηλεκτρικής κιθάρας, τους εμφατικούς ρυθμούς, τον πυκνό ήχο μπάσου και την έντονη χρήση των ντραμς. Η ηλεκτρική κιθάρα και η ηχητική ένταση και παραμόρφωση που της αποδίδει ο ενισχυτής αποτελεί βασικό στοιχείο στο heavy metal.

56 Αν και ο όρος heavy metal χρησιμοποιήθηκε αργότερα, κυκλοφορίες πριν την δεκαετία του '70 θεωρούνται δείγματα πρώιμου heavy metal. • Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι Led Zeppelin, οι Deep Purple και οι Cream και • στις Η.Π.Α οι Jimi Hendrix Experience και οι Steppenwolf ενέπνευσαν τις μπάντες που θα δημιουργούσαν αργότερα το ιδίωμα. Ιδιαίτερα το τραγούδι Born to be Wild των τελευταίων θεωρείται από πολλούς το πρώτο heavy metal τραγούδι, καθώς οι στίχοι του περιέχουν την αγαπημένη για τους μεταλλάδες θεματολογία των μοτοσυκλετών και της ταχύτητας. • Έτσι ήταν η κατάσταση μέχρι την ίδρυση των Black Sabbath το 1969 στο Birmigham της Αγγλίας από τους Όζι Όζμπορν, Τόνι Αίόμι, Γκίζερ Μπάτλερ και Μπιλ Γουαρντ. METAL ΜΟΥΣΙΚΗ – ΡΙΖΕΣ (τέλη δεκετίας ‘60)

57 • 13 Φεβρουαρίου 1970: κυκλοφορεί από τους Black Sabbath ο πρώτος ομώνυμος δίσκος, που θεωρείται από την πλειοψηφία των μεταλλάδων η πρώτη metal κυκλοφορία. Την ίδια χρονιά κυκλοφορεί ο δεύτερος δίσκος της μπάντας με τίτλο Paranoid. • Επίσης, την ίδια χρονιά κυκλοφορούν δίσκοι από τους Uriah Heep, τους U.F.O και τον Alice Cooper. • Κυκλοφόρησαν σύντομα και οι πρώτοι δίσκοι των Aerosmith (1973), Judas Priest (1974) και των Αυστραλών AC/DC (1976). • Μια ακόμα σημαντική μπάντα, οι Van Halen, κυκλοφόρησε το ομότιτλο ντεμπούτο της, • το 1979 κυκλοφορούν τρεις δίσκοι των Βρετανών Motörhead με τίτλο On Parole, Overkill και Bomber και το • Highway to Hell των AC/DC METAL ΜΟΥΣΙΚΗ – ΓΕΝΝΗΣΗ (δεκαετία του '70)

58 Το 1980 θεωρείται από πολλούς η καλύτερη δισκογραφικά χρονιά του heavy metal. Μερικές από τις πολυάριθμες κυκλοφορίες εκείνης της χρονιάς είναι τα • British Steel των Judas Priest, • το ομότιτλο ντεμπούτο των Iron Maiden, • το Back In Black των AC/DC • το Ace of Spades των Motörhead, το Heaven and Hell των Black Sabbath, τα Wheels of Steel και Strong Arm of the Law των Saxon και • το ντεμπούτο της σόλο καριέρας του Όζι Όζμπορν με τίτλο Blizzard of Ozz. METAL ΜΟΥΣΙΚΗ δεκαετία ’ 80

59 • N.W.O.B.H.M (New Wave of British Heavy Metal), δηλαδή Νέο Κύμα Βρετανικού Heavy Metal (Saxon, Judas Priest, Iron Maiden, Motörhead, Def Leppard, Diamond Head και Venom). • Thrash Metal (Venom, Metallica, Slayer, Megadeth,Testament. Κύριες επιρροές των thrash metal συγκροτημάτων ήταν οι Venom, οι Diamon Head, οι Motörhead, οι Saxon και punk rock συγκροτήματα, όπως οι Sex Pistols και οι Ramones. METAL ΜΟΥΣΙΚΗ – ΥΠΟΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ (δεκαετία ’80) • Black metal (Venom)

60 • στα μέσα της δεκαετίας του ’80 γεννήθηκε το glam metal. Επηρεασμένα από τη θεατρικότητα των KISS και το heavy metal της δεκαετίας του ’70, συγκροτήματα όπως οι Mötley Crüe, οι W.A.S.P. και οι Twisted Sister αποτελούν τους κύριους αντιπροσώπους του κινήματος METAL ΜΟΥΣΙΚΗ – ΥΠΟΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ (δεκαετία ’80) • Το 1985 και 1987, οι Possessed και οι Death αντίστοιχα, δημιούργησαν ένα ακόμα πιο ακραίο είδος το death metal. Χαρακτηριστικά του είναι τα μουγκρητά φωνητικά, τα χαμηλά κουρδίσματα και οι πολύ γρήγοροι ρυθμοί. Οι στίχοι αναφέρονται σε ασθένειες, στο θάνατο, στη βία, αν και αργότερα απέκτησαν και κοινωνικοπολιτική προσέγγιση. • Power Metal, ένα είδος λιγότερο ακραίο. Ξεκίνησε στη Γερμανία από τους Helloween και αργότερα τους Blind Guardian, και χαρακτηρίζεται από τα καθαρά φωνητικά, τις μελωδίες και τις γρήγορες ταχύτητες.

61 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ LED ZEPPELIN Led Zeppelin

62 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ ΝΤΑΒΑΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΛΛΙΤΣΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΚΛΙΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

63

64 ΕΡΕΥΝΑ  Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε μαθητές της Β’ Λυκείου της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά προέκυψαν τα εξής δεδομένα:

65

66

67

68

69


Κατέβασμα ppt "ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΙΩΝΙΔΕΙΟΥ ΣΧΟΛΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑΣ, 2013."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google