Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεBemus Condos Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Ντία Γερμανού, Δασκάλα ΙΒ΄Δημοτικό Σχολείο Πάφου
2
H EΚΣΤΡΑΤΕΙΑ “Beat Bulling”
3
Τι είναι ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ;
4
ΣΕΝΑΡΙΟ 1 Ο Γιάννης είναι ομοφυλόφυλος. Για παρα πολύ καιρό το έκρυβε. Τελικά το εκμυστηρεύτηκε σε κάποιο συνομήλικο του. Αυτός το είπε σε όλους μέσα στο σχολείο. Ο Κώστας ένας συμμαθητής του έφτιαξε ιστοσελίδα με σχόλια για το Γιάννη και φωτογραφίες. Σε αυτή έγραφαν σχόλια και άλλοι μαθητές.
5
ΣΕΝΑΡΙΟ 2 Ο Μωχάμετ και ο Παναγιώτης είναι συμμαθητές. Και οι δύο πολύ καλοί στο ποδόσφαιρο . Μια μέρα στο μάθημα της γυμναστικής ο Μωχάμετ έβαλε αυτογκόλ και ο Π. θύμωσε και άρχισε να τον κτυπά και να τον βρίζει. Ο Μ. αντέδρασε κι αυτός κτυπώντας τον Π.
6
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Σ.Ε. Επανάληψη Ο σκοπός του θύτη είναι να βλάψει
Ανισότητα δύναμης
7
Ο σχολικός εκφοβισμός χαρακτηρίζεται από την επαναλαμβανόμενη , απρόκλητη παρενόχληση, κάποιου παιδιού το οποίο δυσκολεύεται να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Είναι μία από τις διάφορες μορφές βίας που εκδηλώνεται στα σχολεία!
8
Οι εκδηλώσεις αυτές μπορούν να πάρουν τη μορφή
Ψυχολογικής βίας Σεξουαλικής Σωματικής βίας Οικονομικής Εκμετάλευσης και του Διαδικτυακού Εκφοβισμού
9
4 ΟΜΑΔΕΣ Ο Θύτης Το θύμα Ο παρατηρητής/ές Θύμα – θύτης
10
ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ... ΣΤΟ ΘΥΜΑ Κατάθλιψη και άγχος
Συχνές τάσεις αυτοκτονίας Σωματικά συμπτώματα ( π.χ. Πονοκέφαλοι, κρίσεις πανικού, έκζεμα κ.α.) Μείωση σχολικής απόδοσης, απουσίες Αυξημένες πιθανότητες εκδήλωσης βίαιης συμπεριφοράς
11
ΣΤΟ ΘΥΤΗ Επιθετικότητα, εμπλοκή σε καβγάδες, βανδαλισμοί
Κατάχρηση ουσιών Πρόωρη σεξουαλικότητα Προβλήματα με το νόμο
12
Τι κάνουμε ;;; Η παρέμβαση μας είναι μόνο προληπτική!!
Ενημέρωση γονιών- φέρνουμε τα δύο παιδιά μαζί Καλλιέργια δεξιοτήτων κοινωνικοποίησης Ενσυναίσθηση- «να μπαίνω στα παπούτσια του άλλου»- Πρόγραμμα PEER TO PEER EDUCATION «Φιλία»- Πώς κάνουμε φίλους;- ο θύτης δε γνωρίζει τρόπους!!!
13
Δίνουμε στους μαθητές σενάρια –υπόδυση ρόλων- επιλέγουμε τα σωστά παιδιά (π.χ. Το θύτη σε θέση θύματος) Διαθεματική προσέγγιση Εμπλοκή όλης της σχολικής μονάδας ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ- κοντά στα παιδιά- αποφυγή ειρωνίας, χαρακτηρισμών, συγκρίσεων,δημόσιας επίπληξης,απειλών,φωνών Ο δάσκαλος να είναι ΠΡΟΤΥΠΟ!!
14
Η τιμωρία του θύτη να είναι η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΥΣΗ!!!
Η τιμωρία φέρνει συνήθως την εκδίκηση!
15
Κάνε τη διαφορά… Ψάχνοντας για τον σχολικό εκφοβισμό βρήκαμε στο διαδίκτυο το σύνθημα «Κάνε τη διαφορά. Μίλα τώρα». Με το σύνθημα «Κάνε τη διαφορά. Μίλα τώρα» Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις από έξι ευρωπαϊκές χώρες (Ελλάδα, Ιταλία, Βουλγαρία, Εσθονία, Λετονία και Λιθουανία) ενώνουν τις δυνάμεις τους και προχωρούν στην υλοποίηση ευρωπαϊκής καμπάνιας για την πρόληψη και την καταπολέμηση ενός φαινομένου, που τείνει να πάρει μεγάλες διαστάσεις μέσα και έξω από τα σχολεία, αυτό του σχολικού εκφοβισμού.
17
Στην Κύπρο Το «Hope for Children» UNCRC Policy Center έχει αναλάβει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της εκστρατείας «Beat Bullying» – κατά του σχολικού εκφοβισμού στη Κύπρο. Συντονίστρια της εκστρατείας είναι η εκπαιδευτική ψυχολόγος Δρα. Μόνικα Σιακού. Στόχοι της εκστρατείας είναι η ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης και της εκπαιδευτικής κοινότητας, καθώς και η δημιουργία κώδικα αναγνώρισης, πρόληψης και αντιμετώπισης του φαινομένου.
18
Γραμμή στήριξης παιδιών και εφήβων στην ΚΥΠΡΟ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.