Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΩΝ ΟΡΕΩΝ Σύσταση Μουσικής Ακαδημίας - Μουσείο Μέλους και Λόγου Στρατάκης Μανώλης Καθ. Βιολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης Γλυνιάς Ανδρέας Καθ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΩΝ ΟΡΕΩΝ Σύσταση Μουσικής Ακαδημίας - Μουσείο Μέλους και Λόγου Στρατάκης Μανώλης Καθ. Βιολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης Γλυνιάς Ανδρέας Καθ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΩΝ ΟΡΕΩΝ Σύσταση Μουσικής Ακαδημίας - Μουσείο Μέλους και Λόγου Στρατάκης Μανώλης Καθ. Βιολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης Γλυνιάς Ανδρέας Καθ. Σύνθεσης ΥΠ.ΠΟ. Εισηγητές: Η παρούσα εισήγηση είναι τμηματική καταγραφή των προτάσεων των μελών της ομάδας πολιτισμού: ΒαρβάραsΤερζάκη Ασπασίαs Παπαδοπεράκη Μανώλη Στρατάκη

2 Τo Καμπάνειο στο Ψυχρό

3 Αντώνιος Φ. Παπαδάκης, ευεργέτης Πανεπιστημίου Αθηνών Καμπάνειο ίδρυμα Δημοτικό σχολείο

4

5

6 Η υπό ίδρυση στο Λασίθι η Μουσική Ακαδημία “ΡΕΑ” είναι :  Προσφορά του Καμπανείου Ιδρύματος.  Σχολείο-Εργαστήριο Μουσικής και Πολιτισμού.  Τόπος δημιουργίας και έκφρασης:  της τέχνης,  του πολιτισμού και  της ιστορίας μας.

7 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΩΝ ΟΡΕΩΝ Λασίθι: Μουσική Ακαδημία “ΡΕΑ”. Στόχος 1 ος  Πρότυπο Μουσικό Σχολείο- Εργαστήριο  Μουσική ασχολία και διδασκαλία ( συμβιωματική ανάπτυξη αισθησιοκινητικών δεξιοτήτων)  Απόκτηση, Συμπλήρωση, Εμβάθυνση της γνώσης της μουσικής.  Χειρισμός Μουσικών Οργάνων Ρόλος και Ιστορία.  Συγγραφή, σύνθεση και μελέτη της μουσικής  Χορωδίες και Ορχ ή στρες Στόχος 2 ος  Κέντρο της τέχνης και του πολιτισμού  Κέντρο γνώσης και μελέτης  Διοργανώσεις ομιλιών, σεμιναρίων, μο υ σικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων  Στέγη και καταφύγιο διανοουμένων και καλλιτεχνών

8

9

10 Από την ιστορία οι πνευματικές, καλλιτεχνικές και μουσικές Ακαδημίες της Κρήτης  Ακαδημία των Vivi (Ζωντανών), ιδρύθηκε στο Ρέθυμνο το 1562 από τον Francesco Barozzi  Ακαδημία των Stravaganti (Αλλόκοτων), ιδρύθηκε στο Χάνδακα από τον Ανδρέα Κορνάρο στα  Ακαδημία των Sterili (Άγονων), ιδρύθηκε στα Χανιά γύρω στα 1637.

11 Στην Δημιουργία Ακαδημίας Μουσικής (Τεχνών) στην Κρήτη η οποία περιλαμβάνει:  Ίδρυση και λειτουργία Ανώτερ ων Καλλιτεχνικ ών Σχολ ών ( Μουσικών εκφάνσεων, Μουσικού Θεάτρου, Κινηματογράφου, Χορού, Σκηνοθεσίας), εγκεκριμέν ε ς από το Υπουργείο Πολιτισμού,  Ίδρυση και λειτουργία καλλιτεχνικών τμημάτων Ινστιτούτου Επαγγελματικής Κατάρτισης, εγκεκριμένου από το Υπουργείο Παιδείας.  Ενσωμάτωση και ανάπτυξη υπαρχόντων εκπαιδευτικών και καλλιτεχνικών θεσμών (Ωδείου, Συμφωνικής Ορχήστρας, Μουσικού Θεάτρου κ.λπ.)

12 Εισηγητική Πρόταση για:  Δημιουργία νέων διαβαθμισμένων εκπαιδευτικών θεσμών  Κάλυψη της α νάγκη ς ενός αποκεντρωμένου και ευέλικτου συστήματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ανώτερης τριετούς φοίτησης)  Κινητοποίηση πόρων  Διαρκή επαφή με τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης κοινωνίας  Συμβολή στη διάδοση της γνώσης, σε συνδυασμό με την ικανοποίηση των αναγκών της αγοράς εργασίας.  Απαίτηση των νέων για εξειδικευμένες καλλιτεχνικές σπουδές αναγνωρισμένες από το κράτος σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

13 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΩΝ ΟΡΕΩΝ. Η Κρήτη - εύφορο έδαφος για την υλοποίηση της νέας εκπαιδευτικής - πολιτιστικής πρότασης. Σύγχρονη Καλλιτεχνική Ακαδημία Σχολές μουσικής, θεάτρου, χορού, εικαστικών και πλαστικών τεχνών, φωτογραφίας και κινηματογράφου Ανώτερη, τριετούς διάρκειας, μεταλυκειακή εκπαίδευση *Εφαρμογές σύγχρονης πληροφορικής τεχνολογίας Ταχύρυθμα προγράμματα σπουδών Αξιοπο ίηση των δυνατοτήτων που προσφέρονται από τα κοινοτικά επιδοτούμενα προγράμματα κατάρτισης. Σχολές Ανώτερης Εκπαίδευσης Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης Υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης με χαμηλό κόστος για τους σπουδαστές

14 Εξασφαλίζει Προοπτικές στη συστηματική προαγωγή της τέχνης του συμβιωματικού πολιτισμού και της δημιουργίας της αλληλοδιδακτικής της τέχνης.  Εφαρμογή των καταστατικών αρχών και διακηρύξεων του πανεπιστημίου των ορέων.  Προώθηση της εις βάθος γνώσης του τοπικού, του εθνικού και ευρωπαϊκού, καλλιτεχνικού και μουσικού πολιτισμού και της ιστορίας του.  Προώθηση της πολιτιστικής δημιουργίας.  Αξιοποίηση της πολιτιστικής πολυμορφίας και ανάπτυξη νέων μορφών πολιτιστικής έκφρασης.  Διεύρυνση της συμμετοχής και αξιοποίηση της εθνικής πολιτιστικής κληρονομιάς, διάδοση της τεχνογνωσίας και προώθηση των πρακτικών δεξιοτήτων, όσον αφορά τη διατήρηση και τη διαφύλαξη αυτής της πολιτιστικής κληρονομιάς.  Άμεση συνεκτίμηση του ρόλου του πολιτισμού στην κοινωνική πρόοδο και οικονομική ανάπτυξη.  Αναγνώριση του πολιτισμού ως οικονομικού παράγοντα και παράγοντα κοινωνικής ένταξης.

15 Η καινοτόμος ενέργεια: Δημιουργία Ακαδημίας Τεχνών εμπεριέχει το ότι:  Η πρότασή ανταποκρίνεται και στους γενικούς στόχους του προγράμματος-πλαισίου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.  Συνδυάζει πολλούς πολιτιστικούς τομείς, οι οποίοι στηρίζονται σε:  Συγκεκριμένες και καινοτόμες δράσεις (ίδρυση και λειτουργία συναφών καλλιτεχνικών θεσμών).  Ενέργειες ενταγμένες σε διακρατικές, διαρθρωμένες πολυετείς συμφωνίες πολιτιστικής συνεργασίας (π.χ. πλωτή αίθουσα συναυλιών).  Ειδικές πολιτιστικές εκδηλώσεις ευρωπαϊκής ή διεθνούς εμβέλειας (π.χ. εκδηλώσεις στα λιμάνια της Μεσογείου).

16 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΩΝ ΟΡΕΩΝ. Δράσεις για την υλοποίηση των συγκεκριμένων και καινοτόμων ενεργειών  Αποβλέπει στη διευκόλυνση της πρόσβασης στην καλλιτεχνική εκπαίδευση με την εξασφάλιση μεγαλύτερης συμμετοχής των πολιτών της Κρήτης στον πολιτισμό. Στηρίζεται στην αξιοποίηση της κοινωνικής, περιφερειακής, και πολιτιστικής πολυμορφίας τ ης ευρύτερης περιοχής.  Ενθαρρύνει την εμφάνιση και την ανάπτυξη νέων μορφών πολιτιστικής έκφρασης, παράλληλα με τους παραδοσιακούς πολιτιστικούς τομείς  Στηρίζει τα σχέδια συνεργασίας που αποβλέπουν στη διατήρηση, συμμετοχή, αξιοποίηση και διαφύλαξη, σε ελληνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, της κοινής πολιτιστικής κληρονομιάς ευρωπαϊκής εμβέλειας «Δημιουργία Πυραμίδας Τομέων Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης και Καλλιτεχνικών Συνόλων, Ορχήστρας, Μουσικού Θεάτρου, Όπερας κλπ.»

17 Δράσεις για την υλοποίηση των συγκεκριμένων και καινοτόμων ενεργειών …..  Παροτρύνει τις πρωτοβουλίες σε ό,τι αφορά στη συνεργασία μεταξύ των πολιτιστικών (επαγγελματικών) και κοινωνικοπολιτιστικών φορέων που εργάζονται στον τομέα της κοινωνικής ένταξης σε επίπεδο ορεινών όγκων και περιοχών και ειδικότερα της ένταξης των νέων.  Προωθεί το διαπολιτιστικό διάλογο και την αμοιβαία ανταλλαγή μεταξύ ελληνικού και ευρωπαϊκού πολιτισμού και άλλων πολιτισμών, ενθαρρύνοντας μεταξύ άλλων τη συνεργασία σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος μεταξύ πολιτιστικών ιδρυμάτων και άλλων φορέων στα κράτη μέλη και τις τρίτες χώρες, προβάλλοντας την ανάδειξη της Κρήτης σε μητροπολιτικό κέντρο τέχνης της ανατολικής Μεσογείου και ειδικότερα τις αποκλεισμένες μορφωτικά περιοχές.  Ενθαρρύνει την απευθείας μετάδοση πολιτιστικών γεγονότων, χάρη στις νέες τεχνολογίες της κοινωνίας των πληροφοριών. «Δημιουργία Πυραμίδας Τομέων Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης και Καλλιτεχνικών Συνόλων, Ορχήστρας, Μουσικού Θεάτρου, Όπερας κλπ.»

18 Ο γενικότερος πνευματικός ρόλος ….. της Ακαδημίας (Μουσικών) Τεχνών ως τομέα του Πανεπιστημίου των Ορέων. Ειδικές προβλέψεις και σχέδια που:  Αφορούν στη λαϊκή μουσική, στα μουσεία μέλους και λόγου (μορφές ελληνικής μουσικής προφορικής παράδοσης) και στα σχέδια διάδοσης έργων συγγραφέων και συνθετών (ιστορικές πολιτιστικές παρακαταθήκες που επιβιώνουν ή αναβιώνουν στις μέρες μας).  Ευνοούν την εμφάνιση νέων μορφών πολιτισμού (πολιτισμός και φύση, πολιτισμός και αλληλεγγύη, πολιτισμός και επιστήμη).  Προβάλλονται σε νέους σπουδαστές – φοιτητές πολίτες του κόσμου,  Ευνοούν την κοινωνική ενσωμάτωση.  Ενθαρρύνουν την ανάπτυξη καλλιτεχνικών μορφών πολύτεχνης ηλεκτρονικής έκφρασης.

19 Ο γενικότερος πνευματικός ρόλος της Ακαδημίας (Μουσικών) Τεχνών, μεταξύ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ,Α.Τ.Ε.Ι.,ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΩΝ, ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΑΚΑΔΗΜΙΩΝ κ.λ.π.  προώθηση της πολυμερούς και όσο το δυνατόν ευρύτερης ευρωπαϊκής συνεργασίας μεταξύ πολιτιστικών φορέων και εκπαιδευτικών καλλιτεχνικών οργανισμών και άλλων συμμετεχόντων φορέων των διαφόρων κρατών μελών και των χωρών της ανατολικής Μεσογείου.  συμμετοχή σε δίκτυα πολιτιστικών παραγόντων καθώς και ερευνητικών οργανώσεων και ιδρυμάτων που δρουν στον πολιτιστικό τομέα.  Να προσφέρουν αντισταθμιστικά πολιτιστικά οφέλη ενθέτοντας στην Κρητ ική κοινωνία υψηλού επιπέδου καλλιτεχνικά μορφώματα

20 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΩΝ ΟΡΕΩΝ, συνεργασίες και συνεργάτες για την συγκρότηση-ίδρυση των επιμέρους τμημάτων της ακαδημίας, που αφορούν σε σύσταση ύλης και περιεχόμενο προγραμμάτων γνωστικών αντικειμένων σε ανώτατο επίπεδο περιεχομένου σπουδών,  Οι επιστημονικοί εταίροι της υπό σύσταση ακαδημίας είναι:  Το ΙΕΜΑ, (ινστιτούτο ερευνας μουσικής ακουστικής)  το Κέντρο Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας,  Ο Σύλλογος προς διάδοσιν της εθνικής μουσικής,  Ο σύλλογος διευθυντών χορωδιών και μουσικών συνόλων,  Η πανελλήνια ένωση καθηγητών μουσικής,  Η Ευρωπαϊκή πόλη της μουσικής,  Συνεργάτες  Κρητική Εστία  Συμφωνική ορχήστρα Κρήτης  Δημοτική Φιλαρμονική Ηρακλείου  Δημοτικό Ωδείο Ηρακλείου  Δημοτικο Ωδείο Ρεθύμνου

21 Σεμινάρια Ήδη προγραμματίζονται σεμινάρια αυτοχρηματοδοτούμενα στα πλαίσια του Πανεπιστημίου των Ορέων και των δράσεων της ακαδημίας της μουσικής. Τα σεμινάρια θα έχουν εργαστηριακό χαρακτήρα και θα γίνουν στη συνέχεια δράσεων που υλοποιούν οι επιστημονικοί εταίροι της ακαδημίας της μουσικής του Πανεπιστημίου των Ορέων

22 Ενδεικτικά Σεμινάρια  Μελέτη Προδιαγραφών Ψηφιοποίησης Μουσικής & Ήχου  Ανάπτυξη Ψηφιακού Aρχείου του Νεότερου και Σύγχρονου Ελληνικού Μουσικού Πολιτισμού  Ενέργειες Προβολής του Ελληνικού Μουσικού Πολιτισμού Ανάπτυξη Εργαλείων Μουσικής και Μουσικής Πύλης  πρόγραμμα εισαγωγής νέων μουσικοπαιδαγωγικών μεθόδων στα σχολεία  Ψηφιακή Μουσική Εκπαίδευση και Επαγγελματική Κατάρτιση (Digital Music Education and Training)


Κατέβασμα ppt "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΩΝ ΟΡΕΩΝ Σύσταση Μουσικής Ακαδημίας - Μουσείο Μέλους και Λόγου Στρατάκης Μανώλης Καθ. Βιολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης Γλυνιάς Ανδρέας Καθ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google