Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στη ναυτιλιακή Rees Διεθνές Κέντρο Ερευνών για Ναυτικούς (SIRC) Πανεπιστήμιο Cardiff, Αγγλία www.sirc.cf.ac.uk.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στη ναυτιλιακή Rees Διεθνές Κέντρο Ερευνών για Ναυτικούς (SIRC) Πανεπιστήμιο Cardiff, Αγγλία www.sirc.cf.ac.uk."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στη ναυτιλιακή Rees Διεθνές Κέντρο Ερευνών για Ναυτικούς (SIRC) Πανεπιστήμιο Cardiff, Αγγλία www.sirc.cf.ac.uk

2 Rees Ναυτιλιακή • Ιδρύθηκε το 1925 από τον James Rees στη νοτιοδυτική Αγγλία • Ήταν μία από τις πολλές μικρές ναυτιλιακές της περιοχής εκείνη την εποχή, αλλά η μόνη που λειτουργεί έως σήμερα • Αρχικά ο στόλος της αποτελείτο από 3 μεταφορικά πλοία –Απασχολούσε ναυτικούς της περιοχής

3 • Από τότε έχει επεκταθεί και σε άλλους τομείς δραστηριοποίησης: πετρελαιοφόρα και φορτηγίδες –Σήμερα ο στόλος της αποτελείται από 14 πλοία • Το προσωπικό έχει αυξηθεί –Έχουν προσληφθεί ναυτικοί από όλην την Ευρώπη • Ο James Rees αποσύρθηκε τη δεκαετία του 1960, αλλά η εταιρεία ανήκει ακόμα στην οικογένειά του

4 Παράγοντες ανησυχίας και οι συνέπειές τους • Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία έχει επεκταθεί –Έχει αποκτήσει αρκετά νέα πλοία • Αυξημένος είναι επίσης και ο αριθμός των ναύλων –Ο φόρτος εργασίας των ναυτικών είναι μεγαλύτερος • Οι ναυτικοί αντιμετωπίζουν δυσκολίες –Ανησυχίες για την ασφάλεια του πλοίου και για την υγεία των ναυτικών • Συνεργασία με συμβούλους του Seafarers Consulting Centre (SCS, Συμβουλευτικό Κέντρο Ναυτικών) –Ο δρ. James McTannen –Ο δρ. John Ray

5 Χαρακτηριστικό πλοίο - MV Tallania • Βυτιοφόρο ελαφρών πετρελαϊκών προϊόντων (μικτό βάρος: 300 τόνοι) • Κινείται κυρίως στα παράκτια ύδατα του Ηνωμένου Βασιλείου • Αρκετά παλιό, έτος ναυπήγησης: 1990 ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ ΘΕΡΜΑΣΤΗΣ ΥΠΟΠΛΟΙΑΡΧΟΣΑ’ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΒΑΘΜΟΦΟΡΟΙ *2 ΜΑΓΕΙΡΑΣ/ΝΑΥΤΕΣ Ναύτες Αξιωματικο ί

6 Πλοίαρχος David Fisher • Δεν γνωρίζει το νέο πλήρωμα από τις Φιλιππίνες • Πολλές ώρες εργασίας • Συχνές στάσεις σε λιμάνια και μικροί χρόνοι φόρτωσης- εκφόρτωσης • Μεγάλη γραφειοκρατία • Εξωτερικές χρονικές πιέσεις Υποπλοίαρχος Fitz Kengrad • Μεγάλος φόρτος εργασίας • Μεγάλη γραφειοκρατία • Ασαφής ρόλος και πολλά καθήκοντα Α’ Μηχανικός Jim McFadden • Προσωπικά προβλήματα στο σπίτι • Επίμηκες ωράριο εργασίας • Κακή συνεννόηση με το πλήρωμα από τις Φιλιππίνες • Δεν έχει σχέσεις με άλλα μέλη του πληρώματος Παράγοντες άγχους

7 Θερμαστής Serge Dureza • Νέος στην εταιρεία • Θέλει να μελετήσει για να γίνει δ’ μηχανικός • ανησυχεί για την ανανέωση του συμβολαίου του • Του λείπει η οικογένεια του Ναύτες Romulo Santos Bayani Gonzales Roberto Del Rosario • Πρώτη συνεργασία με ευρωπαϊκή εταιρεία • Ανεπαρκής γνώση Αγγλικών • Πολλές ώρες εργασίας • Ανεπαρκείς εγκαταστάσεις για επικοινωνία με τις οικογένειες τους • Ανησυχούν για την ανανέωση του συμβολαίου τους • Δεν αναφέρονται ασθένειες και τραυματισμοί

8 Ποια είναι τα βασικά προβλήματα που εμφανίζονται στα πλοία της εταιρείας;

9 Τα προβλήματα αυτά αφορούν μόνο τους ναυτικούς; Που διαφέρουν από αυτά που αντιμετωπίζουν οι υπόλοιποι κλάδοι;

10 Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζει η εταιρεία και πώς αυτές προκαλούν άγχος στο πλήρωμα;

11 Πώς η ανασφάλεια σε θέματα εργασίας επηρεάζει ένα άτομο;

12 Μεθοδολογία και εφαρμογή εκτίμησης κινδύνων • Παράδειγμα διαχείρισης κινδύνων 1)Ανάλυση κινδύνων 2)Ελαχιστοποίηση κινδύνων • Συγκέντρωση πληροφοριών σχετικά με τα παρακάτω στοιχεία: – Το είδος και το μέγεθος του πλοίου, ο αριθμός και η εθνικότητα του πληρώματος – Πληροφορίες για το οργανόγραμμα και τον αριθμό του πληρώματος – Πληροφορίες για ατυχήματα, που συνέβησαν ή αποφεύκτηκαν για λίγο

13 • Συγκρότηση ομάδας εργασίας • Επίσκεψη μέλους της ομάδας εργασίας σε κάθε πλοίο –Συνεντεύξεις για την ανάλυση των εργασιών • Δημιουργία ερωτηματολογίου για την ανάλυση κινδύνων –Προσθήκη επιπλέον ερωτηματολογίων (προβληματισμοί, ικανοποίηση από την εργασία, κοινωνική και ψυχική υγεία) • Αποστολή σε όλους τους εργαζόμενους (προσωπικό γραφείου και ναυτικούς)

14 • Αναφορά στο ερωτηματολόγιο των βασικών παραγόντων ανησυχίας: –Κακές σχέσεις μεταξύ των ναυτικών (που αφορούν ιεραρχικές διαφορές και προβλήματα επικοινωνίας) –Μεγάλος φόρτος εργασίας (ώρες, πλήθος καθηκόντων, γραφειοκρατία) –Ασαφείς ρόλοι του πληρώματος –Πίεση χρόνου (χρόνος φόρτωσης-εκφόρτωσης, αναχώρηση από λιμάνι) –Ανησυχίες για ανανέωση συμβολαίων –Ανεπαρκής επικοινωνία με τις οικογένειες του πληρώματος –Μικροασθένειες

15 Ποια είναι τα βασικά στάδια της διαδικασίας εκτίμησης κινδύνων;

16 Γιατί επιλέχθηκαν τα μέλη του SCC για να διεξάγουν τις συνεντεύξεις και όχι άτομα από τη διοίκηση της ναυτιλιακής Rees;

17 Πώς επηρεάζει την εκτίμηση των κινδύνων το γεγονός ότι η ομάδα στόχος βρίσκεται στη θάλασσα;

18 Ποιος είναι ο στόχος της έρευνας εκτίμησης των κινδύνων;

19 Ποια είναι τα βασικά προβλήματα που υπάρχουν στην εταιρεία;

20 Τεχνικές πρόληψης και παρέμβασης • Σύγκληση ομάδας εργασίας για τον σχεδιασμό ενός προγράμματος δράσης –Συζήτηση για τα κατάλληλα διορθωτικά μέτρα –Συμφωνία ότι οι αξιωματικοί ασφαλείας του πλοίου θα λειτουργούν ως εκπαιδευτές –Κατάρτιση ενός χρονοδιαγράμματος εφαρμογής των διορθωτικών μέτρων –Ενημέρωση του πληρώματος για τα διορθωτικά μέτρα και την αποτελεσματικότητά τους με τακτικά ενημερωτικά δελτία

21 Βελτίωση κοινωνικών σχέσεων • Εκπαίδευση των αξιωματικών ασφαλείας για τη βελτίωση των σχέσεων του πληρώματος • Επιθεώρηση των χώρων αναψυχής του πλοίου από τους αξιωματικούς ασφαλείας Προβλήματα επικοινωνίας και γλωσσομάθεια • Η εταιρεία πρέπει να προσφέρει μαθήματα Αγγλικών στους ναυτικούς, όταν είναι στη στεριά. Προληπτικά και διορθωτικά μέτρα για το άγχος

22 Μεγάλος φόρτος εργασίας • Επιπλέον προσωπικό • Επιθεώρηση των διαδικασιών και μείωση της γραφειοκρατίας στο πλοίο από τους αξιωματικούς ασφαλείας Ασαφείς ρόλοι και ευθύνες • Κάθε μέλος του πληρώματος πρέπει να έχει γραπτώς τον ρόλο και τις ευθύνες του Ανεπαρκής επικοινωνία με τις οικογένειες του πληρώματος • Στην τραπεζαρία πρέπει να υπάρχει υπολογιστής για την αποστολή και λήψη ηλεκτρονικών μηνυμάτων • Το πλήρωμα πρέπει να έχει στη διάθεσή του κάθε μήνα ένα συγκεκριμένο αριθμό τηλεφωνικών καρτών

23 Ποιος είναι ο ρόλος της ομάδας SCC, του προσωπικού γραφείου και αυτών που βρίσκονται στο πλοίο όσον αφορά την εφαρμογή των προληπτικών μέτρων για το άγχος;

24 Ποιες προκλήσεις δημιουργεί στον σχεδιασμό των διορθωτικών μέτρων το γεγονός ότι η ομάδα στόχος βρίσκεται στη θάλασσα;

25 Ποιο είναι το λογικό χρονικό διάστημα για την πλήρη εφαρμογή των προτεινόμενων μέτρων πριν αξιολογηθεί η αποτελεσματικότητά τους;

26 Αξιολόγηση των διαδικασιών και των αποτελεσμάτων της διαχείρισης των κινδύνων • Η διαδικασία διαχείρισης των κινδύνων πρέπει αρχικά να επαναληφθεί μετά από 18 μήνες και στη συνέχεια μία φορά το χρόνο • Πρέπει να δίνονται συνεντεύξεις για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των διορθωτικών μέτρων • Πρέπει να αναφέρονται οι βελτιώσεις όσον αφορά τα παρακάτω: –Εργασιακές πρακτικές –Εκπαίδευση –Επικοινωνία με τις οικογένειες του πληρώματος –Επικοινωνία και σχέσεις στο πλοίο

27 • Επανάληψη της έρευνας ανάλυσης κινδύνων –Χαμηλότερα επίπεδα αγωνίας και μικροασθενειών –Αυξημένα επίπεδα ικανοποίησης και αφοσίωσης στην εργασία • Η ναυτιλιακή Rees αποφάσισε να εφαρμόσει μια πολιτική για τη διαχείριση των προβληματισμών και των κινδύνων η οποία θα αποφασίζεται ετησίως.

28 Γιατί τα παρεμβατικά μέτρα χρειάζονται περισσότερο χρόνο εφαρμογής στη ναυσιπλοΐα;

29 Πώς μπορούν να αξιολογηθούν οι παρεμβάσεις;

30 Ποια είναι τα οφέλη από αυτή την επαναλαμβανόμενη διαδικασία εκτίμησης των κινδύνων;

31 Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της χρήσης εξωτερικών συμβούλων για την αρχική εκτίμηση;


Κατέβασμα ppt "Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στη ναυτιλιακή Rees Διεθνές Κέντρο Ερευνών για Ναυτικούς (SIRC) Πανεπιστήμιο Cardiff, Αγγλία www.sirc.cf.ac.uk."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google