Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Καθηγήτρια: Κα. Σπυροπούλου Ελένη Μαθήτρια: Βαγιανού Κατερίνα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Καθηγήτρια: Κα. Σπυροπούλου Ελένη Μαθήτρια: Βαγιανού Κατερίνα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Καθηγήτρια: Κα. Σπυροπούλου Ελένη Μαθήτρια: Βαγιανού Κατερίνα

2 Βιογραφικά στοιχεία της Άννας Φρανκ  Η Άννα Φράνκ γεννήθηκε στις 12 Ιουνίου 1929 στην Φρανκφούρτη της Γερμανίας. Ήταν Γερμανίδα και στη θρησκεία Εβραία. Η Άννα έγραψε ένα ημερολόγιο όταν ήταν κρυμμένη με την οικογένεια της στην πρωτεύουσα της Ολλανδίας, Άμστερνταμ, όταν τη χώρα είχαν κατακτήσει οι Γερμανοί.

3

4  Η οικογένεια αναγκάστηκε να μετακομίσει σε μια σοφίτα.  Το 1944 οι γερμανοί τους βρήκαν και τους έστειλαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Βιογραφικά στοιχεία της Άννας Φρανκ

5  Η Άννα και η αδερφή της πέθαναν στο στρατόπεδο συγκέντρωσης. Αφού τελείωσε ο πόλεμος ο πατέρας της Άννας που είχε σωθεί επέστρεψε στο διαμέρισμά, βρήκε το ημερολόγιο και το εξέδωσε με τον τίτλο The Diary of a Young Girl (Το Ημερολόγιο μιας Νεαρής Κοπέλας). Βιογραφικά στοιχεία της Άννας Φρανκ

6  Στο ημερολόγιο η Άννα περιγράφει τη ζωή της από τις 12 Ιουνίου 1942 μέχρι την 1 η Αυγούστου Είναι γραμμένο στα Ολλανδικά.

7  Στη Γερμανία του Γ΄ Ράιχ και του Ναζισμού διώκεται ως εβραία με την οικογένειά της και πεθαίνει σε στρατόπεδο συγκέντρωσης σε ηλικία μόλις 16 ετών. Το ημερολόγιό της βρέθηκε αργότερα στο κρησφύγετο της οικογένειας και δόθηκε στη δημοσιότητα από τον ίδιο της τον πατέρα, τον μόνο επιζώντα της οικογένειας. Ο λογοτέχνης και η εποχή του Η οπτική γωνία του λογοτέχνη:  προσωπικά βιώματα που αντικατοπτρίζουν την εφηβική ψυχολογία σε κάθε εποχή. ροβληματισμοί γύρω από τις οικογενειακές σχέσεις.  με ύφος ειλικρινές, με ωριμότητα, εξυπνάδα, ευαισθησία, μαχητική διάθεση.

8

9

10

11  1η ενότητα: «Αγαπητή Κίτυ, [...] στην γκρινιάρικη διάθεση της Μαργκότ». Τα παράπονα της Άννας με αφορμή το επεισόδιο με τη Μαργκότ.  2η ενότητα: «Δεν τις αγαπώ, [...] που έχει σχέση με τα ελαττώματα της». Η σχέση της Άννας με τον πατέρα της.

12  3η ενότητα: «Περισσότερο απ' όλους τους άλλους, [...] πλήρη ικανοποίηση στα παιδιά τους;» Η άποψη της Άννας για τη μητέρα της.  4η ενότητα: «Μερικές φορές [...] ό,τι θέλω να πω». Οι σκέψεις της Άννας για τον εαυτό της.  5 η Ενότητα: «Τελικά... ξεχειλίζει» : Το ημερολόγιο ως σιωπηρός συνομιλητής και συμπαραστάτης της Άννας.

13 Χαρακτηριστικά ημερολογίου:  Δήλωση τόπου και χρόνου και η χρονολογική παράθεση των γεγονότων  Μεσολαβεί ελάχιστος χρόνος ανάμεσα στο χρόνο των γεγονότων και στην καταγραφή τους.  Λόγος επιγραμματικός, ελλειπτικός και πολλές φορές συνθηματικός.  Γραφή συνειρμική και αποσπασματική.

14  Οι σκέψεις και οι ιδέες οργανώνονται και αναπτύσσονται με ελεύθερο τρόπο.  Περιέχει σχόλια, παρατηρήσεις, κρίσεις και σκέψεις και μια υποκειμενική καταγραφή όλων των θεμάτων που απασχολούν το άτομο που γράφει το ημερολόγιο.  Καταγραφή σκέψεων σε α πρόσωπο.  Το ύφος είναι προσωπικό, φυσικό, στοχαστικό και εξομολογητικό.  Συνήθως είναι ένα είδος γραπτού εσωτερικού μονολόγου όμως μπορεί να απευθύνεται και σε ένα τρίτο φανταστικό πρόσωπο.

15 Tο ημερολόγιο δεν έχει τόση αξία ως λογοτεχνικό έργο, αλλά έχει σημασία ως μια αυθεντική μαρτυρία στην οποία καταγράφονται:  Σκέψεις  Συναισθήματα  Προβληματισμοί Ύφος: Βαθιά προσωπικό και αποκαλύπτεται ο εσωτερικός κόσμος ενός έφηβου κοριτσιού.

16 Η Άννα Φρανκ, στην ημερολογιακού τύπου γραφή της, χρησιμοποιεί γλώσσα:  Απλή  Κατανοητή  Επιλογή ρημάτων  Επιλογή επιθέτων που φανερώνουν την ψυχική της διάθεση

17 Αφηγηματικές τεχνικές:  Πρόσωπο αφήγησης : α΄ ενικό πρόσωπο- χρήση β΄ προσώπου (Κίττυ). χχρόνος αφήγησης : με κέντρο το παρόν. ππεριγραφή: συναισθημάτων, σκέψεων, οικογενειακών σκηνών, σχέσεων.  διάλογοι : αποσπασματικά.  εσωτερικός μονόλογος : όλο το κείμενο αποτελεί εσωτερικό μονόλογο.

18 Η Άννα Φρανκ νιώθει μοναξιά απομονωμένη παραμελημένη δυστυχία αδικημένη πληγωμένη Ανάγκη για επικοινωνία

19 Ο χαρακτήρας της Άννας Φρανκ:  ευαίσθητη συναισθηματικά  Εσωστρεφής  Καλοπροαίρετη  Απαρηγόρητη  Αδύναμη  Δεν έχει αυτοπεποίθηση-αυτοεκτίμιση

20 Κίτυ (επινοημένη φίλη του ημερολογίου): Παίζει το ρόλο της σιωπηλής φίλης της Άννας, η οποία ούτε θα την κατακρίνει ούτε θα την αποδιώξει, αλλά υπομονετικά και ενθαρρυντικά θα τη στηρίξει στη μοναξιά της. Eίναι το υποκατάστατο της τρυφερότητας, της κατανόησης και της ζεστασιάς που δε βρίσκει στην οικογένειά της.

21  Δύστροπη  Άδικη  Εγωίστρια  Κακομαθημένη, ευνοημένη από τη μητέρα  Όμορφη και έξυπνη  Ευγενική  Αγαπητή

22

23  Αδιάφορη: αδιαφορεί για τις βασικές μητρικές υποχρεώσεις της  Μεροληπτεί για τα παιδιά της  Σκληρή  Επιθετική  Άστοργη  Σαρκαστική

24

25  Αδύναμος να αντιληφθεί τους συναισθηματικούς κλονισμούς της κόρης του.  Εκδηλώσεις τρυφερότητας προς τη Μαργκότ.  Κατηγορηματική άρνηση να ακούσει τις κατηγορίες της Άννας για τη μητέρα της.

26

27 Οι σχέσεις της αφηγήτριας με το οικογενειακό της περιβάλλον δεν είναι αρμονικές. ΗΗ σχέση με την αδερφή της: •Α•Ανταγωνιστική •Ε•Εκδήλωση ζήλιας •Θ•Θεωρεί ότι καταφέρνει να έχει τους γονείς με το μέρος της, εξαιτίας της γκρινιάρικης διάθεσή της. •Η•Η αδερφή της δέχεται πάντα επαίνους ενώ η ίδια δέχεται συνεχώς επικρίσεις.

28  Η σχέση με τη μητέρα της: • προβληματική σχέση • πιστεύει πως δεν δείχνει κατανόηση • δεν ανταποκρίνεται στο μητρικό της ρόλο • Η Άννα έχει ανάγκη από στήριξη

29  Η Η σχέση της με τον πατέρα της: •Η•Η Άννα τρέφει ιδιαίτερη αγάπη για τον πατέρα της •τ•τον αποκαλεί το μεγάλο «ιδεώδες» •Δ•Δεν τη στηρίζει ηθικά •Δ•Δεν είναι διατεθειμένος να ακούσει τα παράπονά της για τη μητέρα της

30

31 Σας ευχαριστώ


Κατέβασμα ppt "Καθηγήτρια: Κα. Σπυροπούλου Ελένη Μαθήτρια: Βαγιανού Κατερίνα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google