Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ 1 Ο Γυμνάσιο Ευκαρπίας 16 Μαρτίου 2011.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ 1 Ο Γυμνάσιο Ευκαρπίας 16 Μαρτίου 2011."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ 1 Ο Γυμνάσιο Ευκαρπίας 16 Μαρτίου 2011

2 H ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠO ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ 1ου Γυμνασίου Ευκαρπίας κ. Νικόλαος Σαμαρίνας ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ κ. Κωνσταντίνος Αμανατίδης (Φιλόλογος) κ. Γεώργιος Λαδόπουλος (Θεολόγος) κ. Χριστίνα Καραμούλα (Πληροφορικός)

3 ΣΤΟΧΟΙ Οι μαθητές καλούνται  να γνωρίσουν την τοπική ιστορία  να κατανοήσουν τις αλληλοεπιδράσεις, τα προβλήματα και τα οράματα των κυριότερων κοινοτήτων της Θεσσαλονίκης  να εμβαθύνουν στα συναισθήματα, στις σκέψεις καθώς και στα διλήμματα που αντιμετώπισαν οι κάτοικοι της πόλης  να αντιληφθούν ότι η ειρηνική συνύπαρξη των κοινοτήτων και των μειονοτήτων είναι μονόδρομος για την πρόοδο των λαών και των ανθρώπων.

4 ΜΕΘΟΔΟΙ-ΕΡΓΑΛΕΙΑ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ  Βιωματικότητα  Τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος  Αφηγηματικά στοιχεία  Εφαρμογή τεχνολογίας  Ανοιχτή διδασκαλία

5 Διάταγμα Φερδινάνδου και Ισαβέλλας (1942)  Tεχνική αlter ego

6 Αφήγηση Αφήγηση Θ ε σ σ α λ ο ν ί κ η-Πρωτεύουσα των προσφύγων  Πρώτο αντικείμενο  Δεύτερο αντικείμενο  Τρίτο αντικείμενο  Γιατί επιλέγουν τα συγκεκριμένα αντικείμενα  Τι συμπεραίνουμε;

7 Μικρασιάτες πρόσφυγες

8 Σεφαραδίτες (Εβραίοι από Ισπανία )

9 Αφήγηση Η εγκατάσταση στη νέα γη  Νιώθω…………….  Φοβάμαι………….  Θέλω να…………..

10 Αφήγηση: Η υποδοχή των προσφύγων  Τεχνική κυκλικού δράματος: Ο μικρός κύκλος αντιπροσωπεύει τους πρόσφυγες και ο μεγάλος κύκλος αντιπροσωπεύει τους ντόπιους.  Ο δάσκαλος σε ρόλο διαδίδει στους ντόπιους ότι οι πρόσφυγες μεταφέρουν ασθένειες εκτός από βρωμιά και περιμένει τις αντιδράσεις των ντόπιων.

11 Α φ ή γ η σ η Η απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης  Η απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης  Προβολή βίντεο και τεχνική παρακολούθησης σκέψης

12

13 Α φ ή γ η σ η Η πυρκαγιά του 1917  Οι μαθητές χωρίζονται σε τρεις ομάδες (Χριστιανών, Εβραίων και Μουσουλμάνων) – Προβολή βίντεο  Νιώθω…………..  Φοβάμαι……….  Θέλω να……….  Τι συμπεραίνετε;

14

15

16 Α φ ή γ η σ η: Η πολυτισμικότητα της Θεσσαλονίκης μέσα από την πολιτιστική, οικονομική και θρησκευτική ζωή της πόλης  Πως θα προσέγγιζε την πολυπολυτισμική Θεσσαλονίκη ένας περιηγητής;  Γραφή ημερολογίου

17

18 Αρμένικο τραγούδι Αμάναμάν ( Αμάν αμάν )

19

20  Μικρασιάτικο τραγούδι (καταγραφή μιας μικρασιάτισσας από τη Δόμνα Σαμίου)

21

22 H Ρόζα Εσκενάζυ τραγουδάει το Δημητρούλα μου

23

24 Α φ ή γ η σ η : Η είσοδος των Γερμανών στη Θεσσαλονίκη  Οι μαθητές σε ρόλο δημοσιογράφου γράφουν τίτλους εφημερίδων - ελληνική - εβραϊκή - ευρωπαϊκή - φιλοναζιστική Τι συμπεραίνετε;

25 Α φ ή γη σ η Η καταστροφή των εβραϊκών νεκροταφείων και άλλων λατρευτικών χώρων (Συναγωγή)  Σεβασμός ή μη των λατρευτικών χώρων και μνημείων  Τεχνική alter ego

26 Α φ ή γ η σ η Η συγκέντρωση των Ελλήνων Εβραίων στην πλατεία Ελευθερίας–Θεσσαλονίκη,  Αγόρια σε ρόλο στρατιωτών  Κορίτσια σε ρόλο δημοσιογράφων  Τεχνικής της ανάκρισης

27 ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ  Σκηνή από τα γεγονότα στην Πλατεία Ελευθερίας (Ιούλιος 1942) Πλατεία Ελευθερίας (Ιούλιος 1942)  Θέατρο Αουγκούστο Μποάλ

28 Φορώντας το αστέρι Νιώθω………………… Φοβάμαι………………. Θέλω να………………

29 Αφήγηση: Η διάσωση εβραϊκών οικογενειών – Λίλιαν Μπενρουμπή  Ανάγνωση σχετικού κειμένου  Θα διέσωζες ένα πρόσωπο από εβραϊκή οικογένεια με κίνδυνο της ζωής σου;  Τεχνική του μανδύα

30

31 Η στάση της Εκκλησίας απέναντι στο δράμα των Εβραίων  Διαμαρτυρία του Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Γενναδίου  Η στάση του Αρχιεπισκόπου Δαμασκηνού

32 Αφήγηση: Η πρώτη αναχώρηση των Εβραίων 1943  Τα αγόρια και τα κορίτσια γράφουν ένα γράμμα που δίνουν σε έναν/μια φίλο/η εβραϊκής καταγωγής, λίγο πριν την αναχώρηση τους.  Γραφή ημερολογίου

33 Προβολή βίντεο για το Άουσβιτς

34 Προβολή βίντεο Άουσβιτς

35 ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ - ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ  ……………………..


Κατέβασμα ppt "ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ 1 Ο Γυμνάσιο Ευκαρπίας 16 Μαρτίου 2011."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google