Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός και το περιβάλλον Λύσεις έννοιες και συνδυασμούς εννοιών

2 Διαδικασία διερεύνησης
Διατύπωση του προβλήματος Δημιουργική υποκίνηση Συγκέντρωση δεδομένων που σε κάποιο βαθμό συγκρούονται με τις απόψεις που έχουν παρουσιαστεί Μάθηση = δημιουργική διαδικασία που βασίζεται στην αφομοίωση και προσαρμογή παλαιών εννοιών σε νέες πληροφορίες Αθροιστική στοχοταξινομία Συνδετικούς κρίκους μεταξύ δεδομένων και ιδεων

3 Διερευνητική διδασκαλία
Αμφισβήτηση Έρευνα Στάδια έρευνας Κριτική σκέψη Συζήτηση που δεν φτάνει ποτέ σε αδιέξοδο Έμμεσος ο ρόλος του εκπαιδευτικού Διαρκής ανατροφοδότηση Δημοκρατικό κλίμα και ελευθερία σκέψης

4 Επίτευξη Γνωστικών συναισθηματικών και συμμετοχικών στόχων
Γνωστικών συναισθηματικών και συμμετοχικών στόχων Μαθαίνουν να ελέγχουν και να ελέγχονται Από κοινού αντιμετώπιση των προβλημάτων Υλικό που προκαλεί σκέψη Δημιουργική διαδικασία Εμπιστοσύνη στον εαυτό τους

5 Bruner Κατανόηση της γνωστικής δομής ενός θέματος
Πώς ο μαθητής θα γνωρίσει τις έννοιες και πως συνδέονται μεταξύ τους Κάθε επιστήμη χωρίζεται σε συγκεκριμένες δομές /αρχές Κατανόηση των αρχών αυτών Βαθμιαία κατανόηση και εμβάθυνση τους Σπειροειδής μορφή

6 Edwin Fenton Ελεύθερη και κατευθυνόμενη διερεύνηση
Κοινωνικές επιστήμες Κατευθυνόμενη διερεύνηση Ανάμεσα στην επεξήγηση και την καθαρή διερεύνηση Οι κανόνες που βάζει ο εκπαιδευτικός λειτουργούν ως πλαίσιο εγκυρότητας για τις γνωστικές διαδικασίες

7 Κριτική Κατευθυνόμενος προβληματισμός
Μαθησιακές εμπειρίες που θα βοηθήσουν στο να ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία με την ελεύθερη διερεύνηση

8 Στάδια Διατύπωση υποθέσεων Ανάλυση δεδομένων Σύνθεση δεδομένων
Διατύπωση υποθέσεων Ανάλυση δεδομένων Σύνθεση δεδομένων Διατύπωση της νέας γνώσης από τον ίδιο το μαθητή

9 Για αποτελεσματική εφαρμογή
Διαχωρισμός δεδομένων σχετικά ουδέτερα Διατύπωση παραγωγικών ερωτήσεων Εξαγωγή από τα δεδομένα των χρησίμων στοιχείων Ταξινόμηση των δεδομένων σε κατηγορίες

10 Σημασία κατηγοριοποίησης
Βοηθά στη μάθηση Αντίληψη της γνώσης Αναγνώριση και ταύτιση με τα πληροφοριακά ερεθίσματα Έυρεση κοινών στοιχείων Μέσα από την κατηγοριοποίηση των δεδομένων μαθαίνονται τα χαρακτηριστικά μιας έννοιας

11 Φάσεις διερευνητικής μάθησης
Καταχώρηση δεδομένων βάση περιεχομένου Σύνθεση Εξαγωγή συμπερασμάτων Έλεγχος συμπερασμάτων Αντίφαση επίσημου αναλυτικού με διδακτική πράξη

12 Αναλυτική Διαισθητική σκέψη
Βήμα βήμα Μαθηματικά Πείραμα Διαισθητική σκέψη Ολική εικόνα για το πρόβλημα Επεξεργασία και μετασχηματισμός πληροφοριών και χρήση σε νέες καταστάσεις

13 Τρόποι μάθησης Πραξιακό Εικονιστικό Συμβολικό Απόκτηση Μετασχηματισμός
Αξιολόγηση της γνώσης Ενυπάρχουν στο άτομο Σε κάθε ηλικία χρησιμοποιείται διαφορετικό περισσότερο

14 Προϋποθέσεις μάθησης Μαθησιακή ετοιμότητα Κίνητρα για μάθηση
Δυνατότητα χρήσης στρατηγικών

15 Τεχνικές διδασκαλίας Τεχνικές διερεύνησης Ομάδες εργασίας συνέντευξη από ειδικό ή συζήτηση Τεχνικές εφαρμογής Ασκήσεις Τεχνικές παρουσίασης Συζήτηση επίδειξη Τεχνικές καθοδήγησης Παιχνίδι ρόλων καταιγισμός ιδεών συζήτηση Τεχνικές ανακάλυψης Διάφορες μορφές προσομίωσης

16 Εποπτικά μέσα Υποβοηθούν τη λειτουργία των εκπαιδευτικών τεχνικών
Υποβοηθούν τη λειτουργία των εκπαιδευτικών τεχνικών Βελτιώνουν την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλίας Πρέπει να χρησιμοποιούνται με φειδώ και ευελιξία Έναυσμα για σκέψη και διάλογο Συγκέντρωση προσοχής και συγκράτηση πληροφοριών Προέκταση και σαφήνεια στα μηνύματα του διδασκοντα Ν

17 Ερωτήσεις –Απαντήσεις
Αρκετός χρόνος Δεν συμμετέχουν όλοι Οι μαθητές πρέπει να έχουν ήδη απόψεις πάνω στο θέμα Συνδυασμός ανοιχτών και κλειστών ερωτήσεων Προτίμηση ανοιχτών ερωτήσεων Απευθύνονται σε όλους Να αποφεύγονται οι ψευδοερωτήσεις Να συνοδεύονται από εποπτικά μέσα

18 Καταιγισμός ιδεών Ορισμός θέματος Καταιγισμός ιδεών
Συγκέντρωση απόψεων Αποκάλυψη πολλαπλών πτυχών

19 Συζήτηση Καλή τεχνική για την αρχή μιας διαδικασίας Ανταλλαγή απόψεων
Καθορισμός των ερωτήσεων και της μεθοδολογίας Πόσο χρόνο θα διαρκέσει Έναυσμα μπορεί να αποτελέσει κάτι από την επικαιρότητα


Κατέβασμα ppt "Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google