Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη. Κύκλος Βιωματικής Μάθησης Φάση 1 Βιώνω Φάση 2 Καταγράφω Φάση 3 Συζητώ /Επεξεργάζομαι Φάση 4 Γενικοποιώ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη. Κύκλος Βιωματικής Μάθησης Φάση 1 Βιώνω Φάση 2 Καταγράφω Φάση 3 Συζητώ /Επεξεργάζομαι Φάση 4 Γενικοποιώ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη

2 Κύκλος Βιωματικής Μάθησης Φάση 1 Βιώνω Φάση 2 Καταγράφω Φάση 3 Συζητώ /Επεξεργάζομαι Φάση 4 Γενικοποιώ / Θεωρητικοποιώ Φάση 5 Εφαρμόζω

3 Βιωματική Μάθηση στο Σχολείο 1. (πολύ)Ολοπλευρη ανάπτυξη προσωπικότητας 2. Προσωπικές και κοινωνικές δεξιότητες 3. Ενεργός συμμετοχή του μαθητή 4. Βιώνω αυτό που ερευνώ 5. Ανακάλυψη – κατανόηση – ανάπτυξη εαυτού 6. Ανάγκη νέων μεθόδων μπροστά στην πολυπλοκότητα προβλημάτων στο σχολείο 7. Έμφαση στο συναίσθημα 8. Έμφαση στην αλληλεπίδραση μαθητών (peer education) – Δυναμική της ομάδας

4 (1) Με τις βιωματικές τεχνικές οι μαθητές μπορεί:  Να αποκτήσουν κίνητρο να μάθουν, επειδή είναι ενδιαφέρουσες  Να αναπτύξουν τη γνώση, τις δεξιότητες, τις στάσεις και τις αξίες τους. τα παιχνίδια παρέχουν ένα ασφαλές πλαίσιο γι΄ αυτό, καθώς επιτρέπουν στον κόσμο να πειραματιστεί με νέες συμπεριφορές και να κάνει λάθη χωρίς αυτά να επιφέρουν το κόστος παρόμοιων σφαλμάτων στην πραγματική ζωή  Να αλλάξουν. Οι δραστηριότητες είναι ένας τρόπος διαβίβασης του μηνύματος ότι όλοι μπορούν να αλλάζουν τον εαυτό τους και τις σχέσεις του με τους άλλους  Να συμμετέχουν ενεργά. Οι δραστηριότητες ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των λιγότερο εκφραστικών και κυρίαρχων μελών των ομάδων.

5 (2) Με τις βιωματικές τεχνικές οι μαθητές μπορεί:  Να αναλάβουν ευθύνες. Επειδή οι συμμετέχοντες συμβάλλουν με τις δικές τους εμπειρίες και δεξιότητες, κάθε ομάδα χρησιμοποιεί το παιχνίδι με το δικό της τρόπο και στο δικό της επίπεδο.  Να ενθαρρυνθούν να βασίζονται στον εαυτό του και να βελτιώνουν την αυτοπεποίθηση. Οι δραστηριότητες προσφέρουν μια δομή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μειωθεί η εξάρτηση από τον ηγέτη ως εκείνου που τα «ξέρει όλα». Ασκείται πίεση τους συμμετέχοντες να αναλάβουν κάποιες ευθύνες για να κάνουν το δικό τους μέρος των δραστηριοτήτων να δουλέψει.  Να νιώσουν αλληλεγγύη προς τους άλλους. Οι δραστηριότητες ενθαρρύνουν τη συνοχή της ομάδας και την αίσθηση μιας ομαδικής ταυτότητας και αλληλεγγύης.

6 Τεχνικές  Προσομοίωση  Παιχνίδι ρόλων  Τέχνες  Μη-λεκτική επικοινωνία  Εμπειρική μάθηση  Τεχνικές για την ανάπτυξη δεξιοτήτων συζητήσης – επιχειρηματολογίας – κριτικής ανάλυσης

7 Το παιχνίδι ρόλων  Ανάλυση προβληματικών καταστάσεων  Μελέτη συγκρουσιακών καταστάσεων  Κατανόηση συμπεριφορών  Ερμηνεία στάσεων

8 Η προσομοίωση Μια εκπαιδευτική τεχνική για την παρουσίαση μιας σύνθετης και συνεχώς μεταλλασσόμενης κατάστασης. Συνήθως παρουσιάζεται με ποιο απλό τρόπο από ότι είναι στην πραγματικότητα.

9 Όταν επιλέγω τη μέθοδο, θα πρέπει…  Σίγουρος/η και Πεπεισμένος/η  Ιδία εμπειρία  Πρόβλεψη αποτελεσμάτων  Αντιμετώπιση απροσδόκητου  Γνώση και επεξεργασία των απόψεων των μαθητών  Σαφείς στόχοι  Αποφυγή μεθόδων που προκαλούν μη-διαχειρίσιμα συναισθήματα  Ελευθερία ως προς τη (μη-)συμμετοχή  Προγραμματισμένη ανατροφοδότηση και απολογισμό  Ανάλυση πιθανής δυσφορίας ως αποτέλεσμα

10 Δεξιότητες συζήτησης  Μαθαίνω να ακούω  Συμφωνώ να διαφωνώ  Σεβασμός στις απόψεις του άλλου  Μικρές ομάδες  Οπτική επαφή με τους συνομιλητές – τοποθέτηση στο χώρο  Πιθανοί κανόνες – Μόνο ένα άτομο τη φορά – Δεν επιτρέπονται επικρίσεις/εμπαιγμός – Δηλώσεις «Εγώ» Κάθε άτομο μιλά για λογαριασμό του – Δεν υπάρχει μόνο μια «σωστή» απάντηση – Συμφωνούμε σε εχεμύθεια για ευαίσθητα θέματα – Δικαίωμα στη σιωπή και μη συμμετοχή

11 Δεξιότητες ομαδικών αποφάσεων  Η συναίνεση είναι χρονοβόρα  Απαιτεί καλές δεξιότητες επικοινωνίας  Απαιτεί ευαισθησία στις ανάγκες των άλλων  Απαιτεί φαντασία, εμπιστοσύνη και υπομονή  Ώστε να υπάρξει ειλικρίνεια και ελευθερία  Πιθανές εκβάσεις  Η μια πλευρά πείθει την άλλη  Η μια πλευρά «παραδίνεται»  Και οι δύο πλευρές βρίσκουν μια εναλλακτική λύση  Επαναπροσδιορισμός του θέματος  Μερική υπαναχώρηση  Και οι δύο πλευρές κάνουν διάλειμμα

12 Εμπειρική Μάθηση Κάνω Παρατηρώ Σκέφτομαι Αναπτύσσω νέα δεξιότητα Κάνω Honey, Peter and Mumford, Alan (1992) The Manual of Learning Styles, p. 3, Adapted version.

13 ΜΥΑΛΟ ΚΑΡΔΙΑ ΣΩΜΑ Στην Εμπειρική Μάθηση συμμετέχει:

14 Πώς επιλέγουμε τις μεθόδους Μέθοδοι Στόχοι προθέσεις Αριθμός Ηλικία εμπειρία Χρόνος Χώρος μέρος Αυστηρός Καινοτομία Ανοικτός Εμπειρία προτιμήσεις Τι ακολουθεί; Τι προηγείται; Σκοπός ΜαθητέςΠλαίσιο Ακολουθία Θεσμός Δάσκαλος/α


Κατέβασμα ppt "ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη. Κύκλος Βιωματικής Μάθησης Φάση 1 Βιώνω Φάση 2 Καταγράφω Φάση 3 Συζητώ /Επεξεργάζομαι Φάση 4 Γενικοποιώ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google