Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Βιο-ηθική και Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση ΄Αλκηστις Καθηγήτρια T.Θ.Σ. Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Καλημέρα σας ! Επειδή η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Βιο-ηθική και Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση ΄Αλκηστις Καθηγήτρια T.Θ.Σ. Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Καλημέρα σας ! Επειδή η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Βιο-ηθική και Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση ΄Αλκηστις Καθηγήτρια T.Θ.Σ. Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Καλημέρα σας ! Επειδή η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται …………….

2 Βιοηθική Η Βιοηθική, ορολογία του Potter (1971), προσπάθησε να συνδυάσει τις βιολογικές γνώσεις με τις ανθρωπιστικές επιστήμες. Το πλαίσιο της βιοηθικής οριοθετήθηκε από το σεβασμό του ατόμου, το σεβασμό της γνώσης, την άρνηση της κερδοσκοπίας και το συναίσθημα της ευθύνης προς τον άνθρωπο και τις επόμενες γενιές υπό το πρίσμα της κοινωνικής δικαιοσύνης και αλληλεγγύης (Αλαχιώτης, 2004). Σημαντική είναι η διακήρυξη της UNESCO (2006) κατά την οποία πρέπει να προωθούνται από τα κράτη διδασκαλίες, πληροφορίες, έρευνες και προγράμματα σχετικά με την ηθική ώστε οι εφαρμογές της τεχνοβιολογίας να αποβούν προς όφελος της ανθρωπότητας. Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής της Ελλάδας (www.bioethics.gr)

3 Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση (ΔΤΕ) Προτείνουμε τη Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση (ΔΤΕ) ως ένα αποτελεσματικό μέσο διερεύνησης, διαμόρφωσης της βιοηθικής των μαθητών και μετασχηματιστικής παιδαγωγικής Ψυχόδραμα και Κοινωνιόδραμα Moreno Διαδραστικό Θέατρο του Boal Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση

4 Δράμα «Το να ζεις σημαίνει ότι συμμετέχεις στο διάλογο, κάνεις ερωτήσεις, απαντάς, συμφωνείς, ή διαφωνείς και προχωράς. Σε αυτό το διάλογο κάθε πρόσωπο συμμετέχει ολοκληρωτικά σε όλη του τη ζωή. Επενδύει όλο του τον εαυτό στο διάλογο με τον άλλον και αυτός ο διάλογος γίνεται το διαλογικό υλικό της ανθρώπινης ζωής στο παγκόσμιο συμπόσιο» (Bakhtin, 1984). Δράμα = Διάλογος, εξερεύνηση, κριτική, απόφαση για ηθική κατανόηση του κόσμου Boal (1982) Freire (1996) Pammenter (2003) Mavrokordatos (2003)

5 Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση (ΔΤΕ) H ΔΤΕ μπορεί:  Να αξιοποιεί ολιστικά κάθε πρόσωπο εμπλέκοντας το συναίσθημα και τη διανόησή του  Να διερευνά τις επιδράσεις των επιστημονικών ιδεών και της τεχνολογίας  Να αναπτύσσει την κατανόηση ιδεών, διλημμάτων, προβλημάτων και να οδηγεί σε επιλογές μέσα από τη συνέπεια και αλληλουχία της πράξης  Να καλλιεργεί το ενδιαφέρον, τη φροντίδα, την ενσυναίσθηση και την υπευθυνότητα, τα οποία να οδηγούν σε επιλογές και αποφάσεις  Να αναπτύσσει την ηθική κατανόηση μέσα από ηθικές αποκρίσεις  Να συντελεί στη δημιουργία βιωματικών εμπειριών που υποκαθιστούν καταστάσεις της πραγματικής ζωής

6 Ερευνητικά δεδομένα  Ερευνητικά δεδομένα παγκοσμίως περιορισμένα (Corsini, 1966, Blatner, 1973, Kipper, 1986)  Πανεπιστήμιο Άγκυρας, Τμήμα Ιατρικής η Ors (1996)  Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Keynes, Τμήμα Βιολογίας, Αγγλία (Rose, 2003)  Ερευνητική ομάδα του Cambridge για DNA (Edwards, Carver, Vavouri, Frith, Bishop, Elgar, 2003)  Πανεπιστήμιο του Stirling, επιστημονική ομάδα με τον John Somers (2003)  Πανεπιστήμιο της Κωνσταντινούπολης, Τμήμα Ιατρικής, η Nil Sar (Ors, 1996)  Ισραήλ, σε επαγγελματίες ιατρούς η Sofaer (1991) και Ισραήλ, σε φοιτητές Ιατρικής, σύνεδρους, ομάδες η Hare (1978, 1995)  Εφαρμογή προγράμματος σε 300 μαθητές, Littledyke (2001)

7 Αφόρμηση H αφόρμηση: Ιδεοθύελλα Συζήτηση Βιβλία της τάξης Εφημερίδες- περιοδικά Βιβλία Έρευνα στο Ίντερνετ Βίντεο – φιλμς http://ukhealthcare.uky.edu/bioethics/films.htm

8 Εργασία Η καθαυτό εργασία: Παιχνίδι ρόλων σε ζευγάρια Αντιπαραθέσεις – λογομαχίες Τηλεοπτικές εκπομπές (παιχνίδι ρόλων) Ραδιοφωνικές εκπομπές Ο μανδύας του Ειδικού Συνελεύσεις – Συμβούλια Δικαστήριο Θεματικά στιγμιότυπα ή παγωμένη εικόνα

9 Αξιολόγηση Η αξιολόγηση: Συζήτηση Καυτή Καρέκλα Θεματικά Στιγμιότυπα – παγωμένες εικόνες Δημιουργική έκφραση: Ποίημα, Τραγούδι, Χορός, Ζωγραφική Εικονογραφημένες ιστορίες, Ημερολόγιο Διαφήμιση – Αντιδιαφήμιση

10 Ερευνητικό πρόγραμμα Ερευνητικό πρόγραμμα, εργαστήρι με ομάδα Φυσικών (18) Ιδεοθύελλα Γλυπτό (φοβάμαι – ελπίζω) Προσωπικές εμπειρίες – Διάλογος της ομάδας Καυτή καρέκλα Ζευγάρια σε ρόλο Δικαστήριο Βιβλίο Βιολογίας της Γ΄ Λυκείου, τεχνική του «Συμβουλίου»

11 Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση (ΔΤΕ) Η ΔΤΕ αποτελεί ένα αποτελεσματικό μέσο για τη διαμεσολάβηση ιδεών και απόψεων της περιοχής των Φυσικών Επιστημών (Ponting, 1978)) και της τεχνολογίας. Η ΔΤΕ είναι μια κατάλληλη μέθοδος για τη διαχείριση θεμάτων βιοηθικής και την ανάπτυξη βιοηθικής στάσης. Σας ευχαριστώ, χάρηκα που γνωριστήκαμε, άλλωστε η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται !!! Καλή παρακολούθηση Άλκηστις


Κατέβασμα ppt "Βιο-ηθική και Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση ΄Αλκηστις Καθηγήτρια T.Θ.Σ. Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Καλημέρα σας ! Επειδή η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google