Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΜΕΘΟΔΟΙ - ΕΡΓΑΛΕΙΑ – ΔΕΙΚΤΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΜΕΘΟΔΟΙ - ΕΡΓΑΛΕΙΑ – ΔΕΙΚΤΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΜΕΘΟΔΟΙ - ΕΡΓΑΛΕΙΑ – ΔΕΙΚΤΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ –ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΠΡΑΣΙΝΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ

2 1ο ΣΤΑΔΙΟ: ΜΕΙΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΩΝ ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΜΕΙΩΣΗ ΔΑΠΑΝΩΝ
ΜΕΘΟΔΟΙ - ΕΡΓΑΛΕΙΑ – ΔΕΙΚΤΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 1ο ΣΤΑΔΙΟ: ΜΕΙΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΩΝ ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΜΕΙΩΣΗ ΔΑΠΑΝΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ (ΦΩΤΙΣΜΟΣ – ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ) ΡΥΘΜΙΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΣΤΙΚΩΝ (ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ INVERTER) ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΠΩΛΕΙΩΝ ΧΑΡΤΙ – ΜΕΛΑΝΙΑ ΟΧΗΜΑΤΑ (ΙΧ – ΔΧ – ΠΕΡΟΝΟΦΟΡΑ) Οι άμεσες ενέργειες, που μπορεί να υλοποιήσει εύκολα μια ΜΜΕ στηρίζονται στην απλή λογική και τα κίνητρα τους είναι η εξοικονόμηση δαπανών με παράλληλη ευαισθητοποίηση όλων των εργαζομένων. Έχει γίνει μια καταρχήν ταξινόμηση σε ευθεία σχέση με την ευκολία υιοθέτησης των μέτρων και τους αναγκαίους επενδυτικούς πόρους. Στο Παράρτημα 2 επισυνάπτεται Οδηγός με όλες τις χρήσιμες ενέργειες, που μόνο με μεθοδικότητα μπορούν να προσφέρουν πάρα πολλά στην εξοικονόμηση περιττών δαπανών. Το 1ο Στάδιο αφορά τις απλές κινήσεις κάθε συνετού διαχειριστή και στοχεύει, όπως προαναφέρθηκε στην μείωση των δαπανών, αλλά παράλληλα στην ευαισθητοποίηση των εργαζομένων και την διαπίστωση τους, ότι κάτι αλλάζει.

3 2ο ΣΤΑΔΙΟ: ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
ΜΕΘΟΔΟΙ - ΕΡΓΑΛΕΙΑ – ΔΕΙΚΤΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2ο ΣΤΑΔΙΟ: ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΜΟΝΩΣΕΙΣ – ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΚΛΑΣΕΙΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΝΕΡΓΟΒΟΡΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ (ΛΕΥΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΓΡΑΦΕΙΟΥ) ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΛΕΒΗΤΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΟΥΦΩΜΑΤΩΝ ΜΕ ΔΙΠΛΟΥΣ ΥΑΛΟΠΙΝΑΚΕΣ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ (ΑΕΡΙΑ – ΥΓΡΑ – ΣΤΕΡΕΑ) ΕΛΕΓΧΟΣ ΘΟΡΥΒΟΥ & ΣΚΟΝΗΣ Στο 2ο Στάδιο γίνεται μετά από μια στοιχειώδη περιβαλλοντική επιθεώρηση δρομολογούνται οι ενέργειες, που απαιτούν κατά τεκμήρια λίγα χρήματα, που αποσβένονται σχετικά γρήγορα. Η περιβαλλοντική συνείδηση των εργαζομένων αρχίζει να εδραιώνεται .

4 3ο ΣΤΑΔΙΟ: ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΜΕ ΜΕΣΟ- ΜΑΚΡΟ- ΠΡΟΘΕΣΜΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ
ΜΕΘΟΔΟΙ - ΕΡΓΑΛΕΙΑ – ΔΕΙΚΤΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 3ο ΣΤΑΔΙΟ: ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΜΕ ΜΕΣΟ- ΜΑΚΡΟ- ΠΡΟΘΕΣΜΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟΛΙΣΚΟΥ (ΙΧ – ΔΧ – ΠΕΡΟΝΟΦΟΡΑ) ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΦΙΛΙΚΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΝΕΡΟΥ (ΑΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ) ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ Τέλος, στο 3ο Στάδιο η ΜΜΕ έχοντας εντοπίσει τις περιβαλλοντικές της επιπτώσεις και ανάλογα με τους διαθέσιμους πόρους (ίδιους ή/και από χρηματοδοτικά προγράμματα) προχωρά στην υιοθέτηση τεχνολογικών και διαχειριστικών λύσεων. Η ανάπτυξη και εφαρμογή Συστήματος Περιβαλλοντικής Διαχείρισης εγγυάται (εφόσον τηρείται!), ότι η ΜΜΕ πλέον θα μπορεί να προγραμματίζει και ανάλογα με τους πόρους της να υλοποιεί όλο και περισσότερα περιβαλλοντικά μέτρα.

5 ΜΕΘΟΔΟΙ - ΕΡΓΑΛΕΙΑ – ΔΕΙΚΤΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΕΡΓΑΛΕΙΑ – ΔΕΙΚΤΕΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΡΟΗΓΜΕΝΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ΔΕΗ – ΕΥΔΑΠ – ΑΕΡΙΟΥ ΚΛΠ ΣΥΝΔΕΣΗ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ Π.Χ. ΜΕ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΥΣ Η/ΚΑΙ ΚΥΚΛΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΟΣΟΤΗΤΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ (ΑΕΡΙΑ –ΥΓΡΑ – ΣΤΕΡΕΑ) ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΟΣΟΤΗΤΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΜΕ ΜΕΓΕΘΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ (πχ κιλά απόβλητου Χ / Τόνους παραγόμενου προϊόντος Υ) ΚΑΤΑΝΑΛΩΜΕΝΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ (ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ – ΑΕΡΙΟ) ΓΙΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΜΕΝΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΝΑ ΜΟΝΑΔΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΙΝΗΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ – ΒΕΝΖΙΝΗ) ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΟΛΙΣΚΟΥ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ – ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ – CO2)

6 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
Α. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ – ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ (CO2 FOOT PRINT) Β. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ (ECO BALANCE) Γ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΣΗΜΑ (ECO LABEL) Δ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

7 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
Α. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ – ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ (CO2 FOOT PRINT) ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΜΜΕ ΝΑ ΕΠΩΦΕΛΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΜΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ (LIFE CYCLE ASSESSMENT, LCA) ? Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ, ΟΠΩΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ. Η Ανάλυση Κύκλου Ζωής (ΑΚΖ) είναι μια τεχνική εκτίμησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, που συνδέονται με κάποιο προϊόν, διεργασία ή δραστηριότητα προσδιορίζοντας και ποσοτικοποιώντας την ενέργεια και τα υλικά που χρησιμοποιούνται, καθώς και τα απόβλητα που απελευθερώνονται στο περιβάλλον, εκτιμώντας τις επιπτώσεις από τη χρήση της ενέργειας και των υλικών καθώς και των αποβλήτων και αναγνωρίζοντας και εκτιμώντας τις δυνατότητες περιβαλλοντικών βελτιώσεων. Η ανάλυση περιλαμβάνει ολόκληρο τον κύκλο ζωής του προϊόντος, της διεργασίας ή της δραστηριότητας: εξαγωγή και επεξεργασία πρώτων υλών, κατασκευή, μεταφορά, διανομή, χρήση, συντήρηση και διαχείριση των αποβλήτων Πρόκειται δηλαδή για ένα εργαλείο περιβαλλοντικής διαχείρισης και υποστήριξης αποφάσεων που σκοπό έχει να αποτιμήσει τις επιδράσεις από τη χρήση ενέργειας και την επεξεργασία υλικών, συμπεριλαμβανομένης της απόρριψης αποβλήτων στο περιβάλλον και να εκτιμήσει τις δυνατότητες επίτευξης περιβαλλοντικών βελτιώσεων σε συνδυασμό με την ορθολογική χρήση πρώτων υλών και ενέργειας σε κάθε στάδιο του κύκλου ζωής ενός προϊόντος.

8 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ LCA ΣΤΗΝ ΛΗΨΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ • Ανάπτυξη νέων προϊόντων Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ LCA ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΩΝ ΝΕΩΝ. • Ενεργειακή ανάλυση Ο ΕΝΤΟΝΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΜΕΝΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 ΕΠΙΤΕΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ. • Διαχείριση προμηθευτών Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ Η ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΗ ΧΡΗΣΗ ΥΠΕΡΓΟΛΑΒΩΝ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΟΥΣ, ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΚΟΥΜΕΝΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.

9 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ LCA ΣΤΗΝ ΛΗΨΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ (2) • Διαχείριση των κρίσιμων διαθέσιμων πόρων Η ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ (ΑΕΙΦΟΡΙΑ) ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΗΝ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΩΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ. ΕΠΟΜΕΝΩΣ Η ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΨΕΙ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΑΓΑΘΩΝ ΣΕ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ • Στρατηγική ανάλυση αγοράς ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΩΝ ΕΝΤΟΝΩΝ ΑΝΑΤΑΡΑΞΕΩΝ Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΘΑ ΚΑΘΟΡΙΣΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ. Η LCA ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΡΤΗΣΗ ΑΠΟ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑΤΑ, ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ, ΞΥΛΟΥ, ΓΗΣ, ΚΛΠ). • Τεκμηρίωση οικο- πλεονεκτημάτων Η LCA ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΡΑΓΔΑΙΑ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ, ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΣΤΟ MARKETING

10 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
B. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ (ΕCO BALANCE) ΕΝΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΙ ΣΕ ΑΞΙΕΣ ΤΟ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΘΗΤΙΚΟ ΜΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΕΝΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΣΥΓΚΡΙΝΕΙ ΠΟΣΟΤΙΚΑ ΤΙΣ ΕΙΣΡΟΕΣ (INPUTS) ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΚΡΟΕΣ (OUTPUTS), (ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑ), ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ / ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ. ΔΙΑΚΡΙΝΟΥΜΕ: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΕΤΑΙΡΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΔΙΕΡΓΑΣΙΩΝ LCA Η ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΟ ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΠΡΟΪΟΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΞΙΣΩΝΕΤΑΙ

11 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
B. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ (ΕCO BALANCE) (2) ΕΙΝΑΙ ΜΕΘΟΔΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΘΟΥΝ: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΤΥΧΕΣ ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΕΝΑ ΠΡΟΪΟΝ Η ΜΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΕΡΓΑΣΙΑ ΑΥΤΟ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΤΑΙ: ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΕΙΣΡΟΩΝ ΚΑΙ ΕΚΡΟΩΝ ΣΕ ΕΝΑ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΠΤΥΧΕΣ ΜΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΡΟΕΣ ΕΡΜΗΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

12 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΕΤΑΙΡΙΚΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΕΙΣΡΟΕΣ ΕΚΡΟΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΥΛΙΚΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΕΚΠΟΜΠΕΣ • ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Η ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ • Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ ΣΑΝ «ΜΑΥΡΟ ΚΟΥΤΙ» • ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΝΔΟ- ΕΤΑΙΡΙΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ • ΤΟ ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΕΣΤΙΑΖΕΙ ΣΤΙΣ ΡΟΕΣ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΑΝ Η ΒΑΣΙΚΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

13 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
Γ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΣΗΜΑ (ΕCO LABEL) ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΛΟΥΛΟΥΔΙ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΤΟ 1992 ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΈΝΩΣΗΣ, ΑΛΛΑ ΧΑΙΡΕΙ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΑΥΤΗΣ. ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΑΥΤΟ ΣΗΜΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΈΝΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ. ΑΠΟ ΤΟ 2000 ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ. Το περιβαλλοντικό σήμα απονέμεται από τους φορείς χώρας μέλους της ΕΕ μετά από πρωτοβουλία κλάδου επιχειρήσεων ή ακόμα και μεμονωμένης επιχείρησης και μετά από σχετική διαβούλευση όλων των χωρών μελών της ΕΕ. Ο αιτών είναι υποχρεωμένος να τεκμηριώσει, ότι έχει λάβει όλες τις απαραίτητες προνοήσεις σε όλα τα στάδια του κύκλου ζωής του προϊόντος για την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Σύμφωνα με τον Κανονισμό ΕΟΚ 880/92 «θεσπίζεται κοινοτικό σύστημα απονομής οικολογικού σήματος, που αποβλέπει: στην προώθηση του σχεδιασμού, της παραγωγής, της εμπορίας και της χρήσης προϊόντων τα οποία έχουν περιορισμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις σ' όλη την διάρκεια του κύκλου ζωής τους και στην παροχή στους καταναλωτές περισσότερων πληροφοριακών στοιχείων για τις επιπτώσεις των προϊόντων στο περιβάλλον, χωρίς, ωστόσο, να τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια των προϊόντων ή των εργαζομένων, ούτε και να επηρεάζεται σημαντικά η καταλληλότητα του προϊόντος προς χρήση»

14 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ –ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΠΡΑΣΙΝΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ

15 • ΔΙΕΥΡΥΝΣΗΣ ΜΕΡΙΔΙΟΥ ΑΓΟΡΑΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ - ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΠΡΑΣΙΝΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟΣ ΑΝ ΓΙΝΕΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΔΟΚΙΩΝ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ: • ΔΙΕΥΡΥΝΣΗΣ ΜΕΡΙΔΙΟΥ ΑΓΟΡΑΣ • ΑΠΟΦΥΓΗΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΝΕΕΣ ΑΓΟΡΕΣ (ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ, ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ, …) • ΘΕΤΙΚΗΣ ΕΠΙΡΡΟΗΣ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ • ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΠΡΟΦΙΛ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

16 ΑΝΤΙΘΕΤΑ, ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΑ, ΟΤΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ:
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ - ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΠΡΑΣΙΝΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΑΝΤΙΘΕΤΑ, ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΑ, ΟΤΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ: ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΜΕΙΩΣΗ ΧΡΗΣΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ

17 ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΑΣΕΩΝ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ - ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΠΡΑΣΙΝΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Α. ΑΝΑΓΚΕΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ: ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΑΣΕΩΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΔΙΑΘΕΣΙΜΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΑΚΟΛΟΥΘΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ ΤΟΥΣ ΑΥΞΗΣΗ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ Β. ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΜΕΡΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΕΙΣΔΥΣΗ ΣΕ ΝΕΕΣ ΥΠΟΣΧΟΜΕΝΕΣ ΑΓΟΡΕΣ: ΜΕΙΩΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΜΩΝ ΠΩΛΗΣΗΣ ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΕ ΑΓΟΡΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ (ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ, ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ, ...) Οι επιδιωκόμενοι οικονομικοί στόχοι εξαρτώνται κάθε φορά από τις ίδιες τις ΜΜΕ, τις συνθήκες εφαρμογής των μέτρων και την έκταση τους. Η έκταση της εφαρμογής μέτρων στην κατεύθυνση της πράσινης επιχείρησης ποικίλει από την εφαρμοζόμενη δέσμη μέτρων σε σχέση με την επιχειρηματική απόφαση για τον βαθμό προσαρμογής της ΜΜΕ στις σύγχρονες τάσεις, όπως αυτές εμφανίζονται στις ανεπτυγμένες χώρες. Αυτό δεν σημαίνει, ότι δεν υπάρχουν περιθώρια πρωτοβουλιών των ελληνικών ΜΜΕ (συνέκρινε π.χ. τις πρωτοβουλίες APIVITA, KORRE και άλλες), αλλά η εμφανής υστέρηση της Ελλάδας στον τομέα αυτό μπορεί να καλυφθεί πιο γρήγορα με την μελέτη των διεθνών πρακτικών. Ανάλογα, με την στόχευση της ΜΜΕ ή ακόμα και με την βίαιη προσαρμογή της ΜΜΕ για λόγους ανάγκης, τα οικονομικά κίνητρα για την πράσινη επιχείρηση είναι: Ανάγκες επιβίωσης, όταν ολόκληρη η αγορά μετακινηθεί σε πράσινα προϊόντα Διεύρυνση μεριδίων και διείσδυση σε νέες αναδυόμενες αγορές, όταν σχεδιάζεται η μελλοντική στρατηγική της ΜΜΕ

18 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ - ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΠΡΑΣΙΝΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ
Γ. ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ: ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΜΕ ΕΥΡΥΤΕΡΑ ΟΦΕΛΗ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΑΙΣΘΗΜΑΤΟΣ ΥΠΕΡΟΧΗΣ Δ.ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΤΑΙΡΙΚΟΥ ΠΡΟΦΙΛ: ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΟ CLUB ΤΩΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΩΝ, ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΠΑΚΕΤΟΥ ΣΤΟ MARKETING ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ Βελτίωση της αυτοεκτίμησης των εργαζομένων, όταν επιδιώκεται η αύξηση της παραγωγικότητας με την βελτίωση της εταιρικής κουλτούρας Βελτίωση του εταιρικού προφίλ, όταν επιδιώκεται η βελτίωση της ανταγωνιστικής θέσης της ΜΜΕ με την αύξηση της θετικής της αναγνωρισιμότητας.

19 ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ

20 ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
1. ΕΘΝΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΕΘΝΙΚΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ (ΕΣΠΑ) 2007 – 2013 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ (ΠΕΠ) ΤΟΜΕΑΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ» (ΕΠΠΕΡΑΑ) ΕΘΝΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΝΟΜΟΣ: Βρίσκεται σε διαβούλευση και αναμένεται να ψηφισθεί εντός του Δεκεμβρίου 2010 ΕΘΝΙΚΟ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ (ΕΣΠΑ) 2007 – 2013: Αποτελείται από 8 Τομεακά, 5 Περιφερειακά και 12 Εδαφικής Συνεργασίας Επιχειρησιακά Προγράμματα. Για την ενίσχυση της πράσινης επιχειρηματικότητας μπορούν να αντληθούν πόροι από τα εξής: ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ (ΠΕΠ): μπορούν να ενισχυθούν δράσεις όπως, i. έργα διαχείρισης στερών, υγρών και βεβαρημένων αποβλήτων, ii. έργα εγκατάστασης ΑΠΕ, iii. Έργα πρόληψης και διαχείρισης περιβαλλοντικών κινδύνων ΤΟΜΕΑΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ» (ΕΠΠΕΡΑΑ) 2007 – 2013: Αποτελεί συνέχεια του ΕΠΠΕΡ, 3ο ΚΠΣ και μπορούν να ενισχυθούν δράσεις όπως, i. Ανάκτηση προϊόντων και ενέργειας μέσω της αξιοποίησης υλικών που προέρχονται από τα απόβλητα. Υποστηρικτικές δράσεις για την ενδυνάμωση της λειτουργίας φορέων και μηχανισμών άσκησης περιβαλλοντικής πολιτικής.

21 ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΕΘΝΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ (2) ΤΟΜΕΑΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ-ΤΗΤΑ (ΕΠΑΕ ή ΕΠΑΝ ΙΙ) ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ» 2007 – 2013 ΤΑΜΕΙΟ ΕΓΓΥΟΔΟΣΙΑ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΤΕΜΠΜΕ) ΤΟΜΕΑΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ (ΕΠΑΕ ή ΕΠΑΝ ΙΙ) 2007 – 2013: Μπορούν να ενισχυθούν έργα όπως, i. Εξοικονόμηση ενέργειας και ΑΠΕ, ii. Δράσεις ενίσχυσης κλάδων ταχείας ανάπτυξης (ανακύκλωση, περιβαλλοντικές δραστηριότητες) και αξιοποίησης της περιβαλλοντικής διάστασης σε σχέση με την αναβάθμιση προϊόντος υπηρεσίας (π.χ. την παραγωγή περιβαλλοντικά φιλικών προϊόντων κλπ), iii. Ανάπτυξη και εφαρμογή Συστημάτων Περιβαλλοντικής Διαχείρισης, ή πιστοποίηση με το σήμα ECOLABEL. ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ» 2007 – 2013: Οι δράσεις των ΜΜΕ, που μπορούν να χρηματοδοτηθούν είναι i. Η απασχόληση σε δραστηριότητες, που σχετίζονται με το περιβάλλον και την αειφόρο ανάπτυξη και ii. Η πιστοποίηση γνώσεων και δεξιοτήτων των εργαζομένων σε τομείς σχετικούς με την αειφόρο διαχείριση και την παραγωγή ήπιων μορφών ενέργειας μέσα από δράσεις κατάρτισης. ΤΑΜΕΙΟ ΕΓΓΥΟΔΟΣΙΑ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΤΕΜΠΜΕ): Το Ταμείο μπορεί να καλύψει την χαμηλότοκη δανειοδότηση ΜΜΕ, που επενδύουν με οποιαδήποτε μορφή στην πράσινη επιχειρηματικότητα.

22 ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
2. ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ LIFE+ (2007 – 2013) MARCO POLO II (2007 – 2013) ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΙ ΠΟΡΟΙ LIFE+ (2007 – 2013): Ενισχύει i. Έργα βελτίωσης την περιβαλλοντικής επίδοσης των ΜΜΕ, ii. Την ανάπτυξη και εφαρμογή ΣΠΔ και την πιστοποίηση ECOLABEL, iii. Διαχείριση στερεών αποβλήτων και φυσικών πόρων, με επίκεντρο την προσέγγιση κύκλου ζωής, iv. Έργα ανάπτυξης και επίδειξης καινοτόμων προσεγγίσεων, τεχνολογιών και μεθόδων. MARCO POLO II (2007 – 2013): Το Πρόγραμμα στηρίζει ενέργειες των ΜΜΕ στον τομέα της μεταφοράς εμπορευμάτων, που i. Βελτιώνουν τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του συστήματος μεταφοράς και ii. Ωθούν την μετακίνηση των οδικών μεταφορών σε θαλάσσιες ή/και σιδηροδρομικές.

23 ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ (2) ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑΜΕΙΑ ΣΥΝΟΧΗΣ • ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥ-ΞΗΣ 2007 – 2013 (ΕΤΠΑ) • ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ JEREMIE • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ (ΠΠΑΚ) • ΕΒΔΟΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 2007 – 2013 (ΠΠ7) ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑΜΕΙΑ ΣΥΝΟΧΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 2007 – 2013 (ΕΤΠΑ): Οι ενισχύσεις του ΕΤΠΑ για το περιβάλλον αφορούν, i. Στην επιχειρηματικότητα, καινοτομία, έρευνα και τεχνολογική ανάπτυξη των ΜΜΕ, ii. Ενθάρρυνση της ενεργειακής αποδοτικότητας, iii. Ενίσχυση της ενεργειακής απόδοσης και της χρήσης ΑΠΕ. ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ JEREMIE: Κοινή πρωτοβουλία της ΕΕ, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και του Ευρωπαϊκού Ταμείου, μέσω της οποίας οι ΜΜΕ μπορούν να ενισχυθούν για δραστηριότητες στους τομείς του περιβάλλοντος και της παροχής πράσινων υπηρεσιών. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ (ΠΠΑΚ): Μεταξύ άλλων ενισχύονται και περιβαλλοντικές δράσεις, όπως i. Οικολογική καινοτομία, ii. Καινοτόμες περιβαλλοντικές τεχνολογίες, iii. Αποτελεσματικά ΣΠΔ, iv. Προώθηση των ΑΠΕ και της ενεργειακής διαφοροποίησης, v. ενσωμάτωση καθαρών τεχνολογιών, vi. Προώθηση φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων και διαδικασιών παραγωγής. ΕΒΔΟΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 2007 – 2013 (ΠΠ7):Το Πρόγραμμα είναι συμπληρωματικό του ΠΠΑΚ και δίνει ιδιαίτερο βάρος σε δράσεις, που αφορούν, i. Τις τεχνολογίες χρήσης ανανεώσιμων καυσίμων, ii. Την χρήση ΑΠΕ για θέρμανση και ψύξη, iii. Την βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των ΜΜΕ. Από τα εκτεθέντα Προγράμματα και Πρωτοβουλίες γίνεται σαφές, ότι η ΕΕ δίνει εξέχουσα προτεραιότητα στην πράσινη επιχειρηματικότητα. Οι ΜΜΕ της ομάδας – στόχου πάντως πρέπει να επικεντρωθούν στις εθνικές ενισχύσεις, επειδή το προφίλ τους εκεί κυρίως απευθύνεται.


Κατέβασμα ppt "ΜΕΘΟΔΟΙ - ΕΡΓΑΛΕΙΑ – ΔΕΙΚΤΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google