Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεDemetrius Soulis Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Κοντές Ιωάννης ( ΑΕΜ :30650, γ εξάμηνο ) Τσιονάς Ιωάννης ( ΑΕΜ :30694, γ εξάμηνο )
2
ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ
3
Το μέχρι τώρα μοντέλο εκπαίδευσης Κυρίως θεωρητικό Βασίζεται στο χρόνο σπουδών Τυποποιημένη αξιολόγηση Αποκλειστική σχέση ασθενή με το γιατρό
4
Απαιτήσεις της σύγχρονης εκπαίδευσης Εργασία σε συλλογικό επίπεδο και συνεργασία με συγγενείς του ασθενή Προσέγγιση κριτικής σκέψης Συνειδητή συλλογή πληροφοριών Χρήση της τελευταίας τεχνολογίας Γνώση των μη βιολογικών παραγόντων της υγείας
5
Μοντέλα σύγχρονης εκπαίδευσης 1 ο μοντέλο : βασισμένο στο χρόνο που αφιερώνουν οι διδασκόμενοι στο μάθημα και της αρμοδιότητες που αναλαμβάνουν 2 ο μοντέλο : προτείνει συγκεκριμένους στόχους μάθησης και αποτελέσματα σύμφωνα με τις νέες τάσεις ενός μεγαλύτερου συστήματος υγείας. → συνδυασμός των δύο μοντέλων δίνει τα καλύτερα αποτελέσματα (Hodges, Academic Medicine)
6
Οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν Συγκεκριμένος στόχος μάθησης αλλά προσαρμοσμένη διδασκαλία στον κάθε μαθητή Συνδυασμός κλινικής εξάσκησης με μάθηση των βασικών κλινικών και κοινωνικών επιστημών Προώθηση έρευνας, καινοτομίας και δια βίου μάθησης Έμφαση στην ανάπτυξη των επαγγελματικών αξιών
7
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ « ΣΚΟΠΙΜΗΣ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ »
8
Αρχές του μοντέλου Καλά καθορισμένα καθήκοντα και κίνητρα Παροχή άμεσων και λεπτομερών πηγών για την εκπαίδευση Εμπέδωση μέσω της επανάληψης Μάθηση με βάση το αποτέλεσμα Διαμορφωτική αξιολόγηση Δια βίου μάθηση και καθοδήγηση
9
Το πλάνο του μοντέλου Κίνητρα αποτελέσματος Περιεχόμενο Μέθοδοι καθοδήγησης Αξιολόγηση
10
Κίνητρα αποτελέσματος Προετοιμασία του εκπαιδευόμενου για την επικείμενη πρακτική επικέντρωση σε πιο σύνθετες λειτουργίες Αντανάκλαση της κριτικής σκέψης και εργασίας
11
Περιεχόμενο Σχετίζεται με τα κίνητρα του μαθήματος Κατανόηση βασικών εννοιών Επανάληψη γνώσεων και δεξιοτήτων Κλινικά περιστατικά και σενάρια
12
Μέθοδοι καθοδήγησης Συνεργασία μαθητή - καθηγητή για εύρεση του καταλληλότερου τρόπου διδασκαλίας Παράθεση αρκετών μεθόδων διδασκαλίας ικανοποιώντας μια γκάμα τρόπων μάθησης Σχηματίζεται ο τρόπος διδασκαλίας γύρω από κάθε μαθητή ξεχωριστά.
13
Αξιολόγηση Αποτελείται από την διαμορφωτική και την αθροιστική αξιολόγηση - διαμορφωτική : ενσωματωμένη στη διδακτική διαδικασία - αθροιστική : διεξάγεται στο τέλος του μαθήματος Βασίζεται σε ποιοτικές και ποσοτικές μεθόδους Επηρεάζεται από τα πρότυπα του Miller και του Dreyfus
14
Τρίγωνο του Miller Εξετάζει τις καταστάσεις - « ξέρει πώς » ( θεωρητική γνώση ), - « δείχνει πώς » ( συνθήκες προσομοίωσης ), - « κάνει » ( πραγματικές συνθήκες ) Κάθε κατάσταση περιλαμβάνει τα στάδια - « θυμάμαι » - « κατανοώ » - « εφαρμόζω » - « αναλύω » - « αξιολογώ » - « δημιουργώ »
15
Το μοντέλο του Dreyfus Προτείνει τα εξής επίπεδα αξιολόγησης - αρχάριος : κανόνες - προχωρημένος αρχάριος : στρατηγικές - ικανός : νέοι κανόνες και αιτιολόγηση - άριστα ικανός : εύκολη αναγνώριση και αντίδραση - ειδικός : διάκριση λεπτών διαφορών
16
Παράδειγμα του μοντέλου « σκόπιμης εξάσκησης » για τη διατροφή Κίνητρα αποτελέσματος : αναγνώριση βασικών αρχών της διατροφής για την υγεία και διαχείριση ασθενειών Περιεχόμενο : επεξήγηση και διάκριση των διαταραχών του μεταβολισμού, όπως στο διαβήτη τύπου 1 Τρόποι καθοδήγησης : διαλέξεις σε συλλογικό επίπεδο ή ηλεκτρονικα, σεμινάρια ειδικών περιπτώσεων, εκθέσεις και έρευνες Αξιολόγηση ( διαμορφωτική / αθροιστική ): προβλήματα, έλεγχοι, τεκμηριώσεις, αναφορές
17
Εφαρμογή του μοντέλου στις σύγχρονες ανάγκες Δημιουργία μιας νέας « κουλτούρας » μάθησης Επικοινωνία και δεκτικότητα Έμφαση στην κοινή ευθύνη Εξέταση και παρέμβαση σε κλινικά προβλήματα Εναλλακτικοί τρόποι διδασκαλίας Δια βίου και επαναληπτική μάθηση
18
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦ I Α Sharon K. Krackov & Henry Pohl,Building expertise using the deliberate practice curriculum-planning model. Medical Teacher
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.