Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ( ΑΠΟ ) ΤΟΥΣ ΛΙΜΕΝΕΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ ΘΑΝΟΣ ΠΑΛΛΗΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΛΙΜΕΝΩΝ & ΛΙΜΕΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ &

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ( ΑΠΟ ) ΤΟΥΣ ΛΙΜΕΝΕΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ ΘΑΝΟΣ ΠΑΛΛΗΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΛΙΜΕΝΩΝ & ΛΙΜΕΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ &"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ( ΑΠΟ ) ΤΟΥΣ ΛΙΜΕΝΕΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ ΘΑΝΟΣ ΠΑΛΛΗΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΛΙΜΕΝΩΝ & ΛΙΜΕΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ & ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ 14.11.2011 ΕΛΙΜΕ -( Ένωση Λιμένων Κρουαζιέρας )

2 Στόχος της Εθνικής Λιμενικής Πολιτικής  Δημιουργία σύγχρονου, ανταγωνιστικού, αξιόπιστου, αποτελεσματικού και λειτουργικού Εθνικού Λιμενικού Συστήματος.  Επεξεργασία και προετοιμασία μιας νέας Εθνικής Λιμενικής Στρατηγικής – σε εξέλιξη  Ανάγκη συνεργασίας πολλαπλών φορέων  Συνδρομή – συμμετοχή της ΕΛΙΜΕ είναι κρίσιμης σημασίας  Διακριτοί ρόλοι ΓΓΛΛΠ και ΕΛΙΜΕ

3 Προτεραιότητες για Κρουαζιέρα 1. Δημιουργία σταθερού & σύγχρονου κανονιστικού πλαισίου με στόχο το αποδοτικό επιχειρηματικό κλίμα 2. Παραχωρήσεις τερματικών σταθμών κρουαζιέρας 3. Περαιτέρω βελτίωση των υποδομών των λιμένων 4. Προώθηση πολιτικής λιμένων για την κρουαζιέρα 5. Ολοκληρωμένη πολιτική προώθησης ελληνικών προορισμών 3

4 Πηγή οικονομικής & κοινωνικής ευημερίας  +50% τα τελευταία 5 χρόνια επιβάτες (4,9 εκατ.)  +9,4% επισκέψεις επιβατών στα ευρωπαϊκά λιμάνια (24 εκατ )  €14.5 δισεκατομμύρια σε άμεσες δαπάνες  € 3.1 δις αγορές από επιβάτες & πλήρωμα  € 6,0 δις για διοικητική υποστήριξη  307.526 θέσεις εργασίας 4 Ευρώπη 2010, Πηγή : European Cruise Council 2011

5 Υπάρχει προοπτική Ελλάδα 2ος δημοφιλέστερος προορισμός κρουαζιέρας (4,3 εκ. επιβάτες) Ευρώπη 2010, Πηγή : European Cruise Council 2011

6 1. Κανονιστικό πλαίσιο

7 Υπενθύμιση  Αύγουστος 2010: συμβολή στην άρση περιορισμών στην απαγόρευση υπηρεσιών cabotage ( ν. 3872/2010).  Με την “ εν μέρει » άρση του cabotage πέρα από τις προοπτικές ανάπτυξης αναδύθηκαν και επιμέρους προβλήματα τα οποία αφορούν στην ομαλή λειτουργία του κλάδου  Απαίτηση Σύμβασης που δημιούργησε προβλήματα  Απαίτηση συγκεκριμένου αριθμού προσεγγίσεων και χρονικής παραμονής  Απαίτηση της αμοιβαιότητας 7

8 Κανονιστικό πλαίσιο  Επανεξέταση της υποχρέωσης σύναψης σύμβασης  Κίνητρα απασχόλησης Ελλήνων ναυτικών  Πρωτοβουλίες ενίσχυσης της Ελληνικής σημαίας  Ανάδειξη συγκεκριμένων λιμένων ως αφετήριους λιμένες προγραμμάτων κρουαζιέρας (home porting). 8

9 Θεσμικές Αλλαγές  Εξειδίκευση Οργανισμών Λιμένων  Δημιουργία Φορέων Διαχείρισης ‘ μικρών ’ λιμένων που θα διαθέτουν το μέγεθος & μορφή που επιτρέπει την ανάπτυξη και τη διαχείριση  Διαδικασία αποκρατικοποιήσεων – με γνώμονα την ανάπτυξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και την ενίσχυση του δημόσιου συμφέροντος 9

10 ( κατάλληλο πλαίσιο για επενδυτική πολιτική ) 2. Παραχωρήσεις τερματικών

11 Λιμένες  ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΩΣ ΠΡΩΤΟΣ ΣΤΟΧΟΣ  Ενίσχυση των προσπαθειών για δημιουργία νέων χώρων πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων και βελτίωσης των υπαρχόντων, με συμμετοχή των χρηστών στο κόστος έναντι ανταλλαγμάτων  Απλοποίηση της διαδικασίας αδειοδότησης για έργα λιμενικής υποδομής μεσω fast track  Δημιουργία του κατάλληλου νομοθετικού πλαισίου για τις παραχωρήσεις επιβατικών λιμενικών τερματικών σταθμών 11

12 3. Λιμενικές Υποδομές

13 Λιμένες  Σχεδιασμός για την άμεση βελτίωση των υποδομών σε όλους τους Ελληνικούς προορισμούς ( ΣΔΙΤ, ΕΣΠΑ )  Συστηματική επιδίωξη δημιουργίας νέων προορισμών με κατάρτιση λίστας που ικανοποιούν ελάχιστες ποιοτικές προϋποθέσεις για υποδοχή κρουαζιεροπλοίων ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ – ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ( χωροταξική επέκταση των ωφελειών ανά την επικράτεια ) 13

14 Ανάπτυξη πολιτικών & υπηρεσιών που διευκολύνουν τον προγραμματισμό των εταιρειών 4. Πολιτικές Λιμένων

15 Αναγκαιότητες  Εφαρμογής του συστήματος προκαθορισμένης ημερομηνίας και ώρας εξυπηρέτησης (berth allocation), ώστε να γνωρίζουν οι διαχειρίστριες εταιρείες τις δυνατότητες όγκου εξυπηρέτησης από κάθε λιμένα.  Αποτελεσματικότερος προγραμματισμός συστήματος λιμενικής εξυπηρέτησης κρουαζιεροπλοι ̈́ ων 15

16 Αναγκαιότητες  H, από πλευράς λιμένων, έγκαιρη χρονικά κατάθεση προς έγκριση των λιμενικών τελών, με στόχο την έγκριση των τιμολογίων της προσεχούς ημερολογιακής χρονιάς  έως και το τέλος Οκτωβρίου του προηγούμενου ημερολογιακού έτους 16

17 Λιμένες  Κίνητρα για επιμήκυνση ωρών παραμονής στους ελληνικούς λιμένες.  Κίνητρα για επέκταση της τουριστικής περιόδου και κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών.  Διαμόρφωση ανταγωνιστικής τιμολογιακής πολιτικής των λιμένων.  Συνέργειες με εμπλεκόμενους φορείς για προσαρμογή στο πρόγραμμα των κρουαζιερόπλοιων ( π. χ. ωράρια μουσείων, λειτουργία αεροδρομίων κτλ.) 17

18 Λιμένες  Συνεργασία με ΟΤΑ για καθαρή πόλη & έμπρακτη συμμετοχή στη διαμόρφωση χώρων προς επίσκεψη από τους επιβάτες που δεν συμμετέχουν σε εκδρομές  Συνεργασία με λιμενικές αρχές για σχεδιασμό που λαμβάνει υπόψη ιδιαίτερες συνθήκες - προτεραιότητες Σημ : Ο Πειραιάς ζητά να αναπτυχθεί με επιμέρους δράσεις όπως η επέκταση της γραμμής του τραμ  Έμφαση στην δημιουργία μηχανισμών ανταλλαγής τεχνογνωσίας 18

19 4. Πολιτικές Προώθησης Κρουαζιέρας

20 Πολιτικές προώθησης κρουαζιέρας  Προώθηση εναλλακτικών προορισμών (ports of call) και προορισμών ειδικού ενδιαφέροντος ( π. χ. θρησκευτική κρουαζιέρα, ιστορική κρουαζιέρα κτλ.)  Προώθηση προορισμών ( συνεργασία λιμένων, ΟΤΑ, επιχειρήσεων, φορέων για στοχευμένη προώθηση )  Ανάπτυξη και προώθηση δικτύου προτεραιότητας  Αναζήτηση διεθνών συνεργασιών με άλλες χώρες & ανάπτυξη στρατηγικών κοινής προώθησης 8/9/11 – Θ.Π. 20 Κρουαζιέρα

21 Πολιτικές προώθησης κρουαζιέρας  Σημαντικό : Έμφαση στα ‘ μικρά ’ που απασχολούν – δυσκολεύουν τις εταιρίες κρουαζιέρας ( γραφειοκρατικά, διαδικαστικά, συναλλαγές με τοπικές κοινωνίες κλπ..) –  Δημιουργία γραφείου / διυπουργικής επιτροπής (;)  Αποκέντρωση αρμοδιοτήτων προς της περιφέρεια ( π. χ. ζητήματα τελωνειακού ελέγχου ). 21

22 Εξωστρέφεια - Συνεργασία  Δημιουργία Ένωσης Λιμένων Κρουαζιέρας υπό την ΕΛΙΜΕ  Εκλογή Έλληνα στη θέση του Προέδρου της MedCruise  Διάλογος με φορείς, παρόχους, χρήστες στο εσωτερικό & διεθνώς ως μέρος της στρατηγικής ανάπτυξης  Ανάπτυξη δικτύων επικοινωνίας με κύριους εταίρους της εγχώριας και της διεθνούς αγοράς & διεθνείς και περιφερειακούς οργανισμούς. 22


Κατέβασμα ppt "ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ( ΑΠΟ ) ΤΟΥΣ ΛΙΜΕΝΕΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ ΘΑΝΟΣ ΠΑΛΛΗΣ ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΛΙΜΕΝΩΝ & ΛΙΜΕΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ &"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google