Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β1

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β1"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β1
Συστάδα 2: Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Φυσική Αγωγή και Υγεία

2 Το Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β1
Συνοπτική παρουσίαση του προγράμματος

3 Επιμορφωτικός σχεδιασμός του B1
Δημιουργία μιας κοινότητας μάθησης από εκπαιδευτικούς Βασικός σκοπός της κοινότητας μάθησης: Ανάπτυξη ικανοτήτων χρήσης βασικών εφαρμογών των ΤΠΕ στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική με βάση τις σύγχρονες αντιλήψεις της διδακτικής των επιστημών Λειτουργία της κοινότητας Α) χρησιμοποιεί κυρίως ένα περιβάλλον δια ζώσης μάθησης (ΚΣΕ), το οποίο υποστηρίζεται από ένα περιβάλλον εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (πλατφόρμα Moodle) Β) ακολουθεί ένα παιδαγωγικό μοντέλο που δίνει έμφαση στην υλοποίηση δραστηριοτήτων ανοικτού τύπου και την ενίσχυση των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων

4 Παιδαγωγικός σχεδιασμός του Β1
Δραστηριότητες γνωριμίας με λογισμικό στις δια ζώσης και στις ασύγχρονες δράσεις Δραστηριότητες ανοικτού τύπου (δια ζώσης) διερευνήσεις, επίλυση προβλήματος, μελέτες περίπτωσης Αλληλεπιδράσεις (με υλικό, επιμορφωτή, συναδέλφους) Σύγχρονες αλληλεπιδράσεις (ΚΣΕ) Ασύγχρονες δράσεις (πλατφόρμα Moodle) Κατάλληλο υλικό (πολυμεσικό, αλληλεπιδραστικό, κλπ.) Εφαρμογές διαδικτύου (forum, wikis, blogs, κλπ.) για ατομική και συνεργατική χρήση

5 Υπηρεσίες / Πηγές / Εργαλεία
Κύριες υπηρεσίες επιμόρφωσης ΚΣΕ Σύστημα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (Moodle) Πηγές υλικού Αποθετήριο διδακτικού υλικού (moodle) Ιστότοποι ΥΠ.Π.Ε.Θ και ΙΤΥΕ Διόφαντος Εργαλεία διαδικτύου Πλατφόρμα Β’ επιπέδου Εργαλεία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (Moodle), εργαλεία σύγχρονης επικοινωνίας (π.χ. Skype, Team Viewer), εργαλεία ασύγχρονης επικοινωνίας (π.χ. forum), εργαλεία συλλογικής έκφρασης και συνεργασίας (π.χ. wikis, blogs, κλπ.)

6 «Επιμορφωτικό» συμβόλαιο
«Επιμορφωτικό» συμβόλαιο: το διδακτικό συμβόλαιο της κοινότητας μάθησης του ΚΣΕ ΠΡΟΣΟΧΗ: η φύση της παρούσας επιμόρφωσης είναι τέτοια ώστε απαιτείται ενεργή συμμετοχή σε εβδομαδιαία βάση Μεγάλο μέρος της επιμόρφωσης απαιτεί ατομικές ή ομαδικές δραστηριότητες που διεξάγονται εκτός ΚΣΕ Δραστηριότητες Ερωτηματολόγια (διερευνήσεις), ανάπτυξη πολυμεσικού υλικού, επίλυση προβλημάτων, μελέτη περιπτώσεων, κλπ. συμμετοχή σε forum, χρήση blog, δημιουργία wiki, κλπ.

7 ΔΟΜΗ πλατφόρμας Β1 Γενικές πληροφορίες για το ΚΣΕ (σκοπός, στόχοι, ικανότητες, κλπ.) Γενικός οδηγός επιμορφωτή Γενικός οδηγός επιμορφούμενου Πρόγραμμα Σπουδών Ψηφιακό υλικό (βιβλία, κλπ.) Γενικές ανακοινώσεις και συζητήσεις για το ΚΣΕ Εβδομαδιαίο υλικό (περιγράφεται στη συνέχεια)

8 Χρονοδιάγραμμα 12 εβδομάδες Α’ φάση: 6 εβδομάδες Β’ φάση: 6 εβδομάδες
Βασικές γνώσεις Β’ φάση: 6 εβδομάδες Εμβάθυνση γνώσεων

9 Ανάλυση χρονοδιαγράμματος
Συνολική διάρκεια: 12 εβδομάδες 1η: Εισαγωγή στην εκπαιδευτική αξιοποίηση ΤΠΕ 2η: Κατηγοριοποίηση εργαλείων – περιβαλλόντων 3η και 4η: Λογισμικά παρουσίασης, Διαδραστικοί Πίνακες και διαδραστικά σχολικά βιβλία 5η: Συνεργατικά και άλλα εργαλεία γενικής χρήσης (1ο μέρος) 6η: Διδακτικές δραστηριότητες και mini-εκπαιδευτικά σενάρια 7η: Εκπαιδευτικά σενάρια (mini) με υλικό από το Φωτόδενδρο 8η: Συνεργατικά και άλλα εργαλεία γενικής χρήσης (2ο μέρος) 9η: Ειδικές εκπαιδευτικές εφαρμογές για την ολοκληρωμένη παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη 10η: Εκπ/κά σενάρια (mini) – Προτάσεις εκπ/κής αξιοποίησης 11η: Ασφαλής χρήση διαδικτύου 12η: Εκπ/κά σενάρια (mini) – Προτάσεις εκπ/κής αξιοποίησης

10 Σκοπός εβδομαδιαίας συνεδρίας
«Γέφυρα»: σύνοψη με την προηγούμενη εβδομάδα Κάθε εβδομάδα ξεκινά από ένα ερώτημα διερεύνησης, ένα προς επίλυση πρόβλημα ή μια μελέτη περίπτωσης Παράδειγμα διερεύνησης: έχουν όλα τα εκπαιδευτικά λογισμικά τα ίδια χαρακτηριστικά; Παράδειγμα προβλήματος: πώς να διδάξω έννοιες με λογισμικά προσομοίωσης Παράδειγμα μελέτης περίπτωσης: μελετώ μια έτοιμη διδακτική δραστηριότητα, την αξιολογώ και την προσαρμόζω στις ανάγκες μου Προβλήματα ή μελέτες μπορούν να επεκτείνονται και σε παραπάνω από μία εβδομάδα, π.χ. Πρόβλημα: πως σχεδιάζω σενάριο Η διερεύνηση, το πρόβλημα ή η μελέτη περίπτωσης αποτυπώνεται στον σκοπό της εβδομάδας

11 Τυπική εβδομαδιαία συνεδρία
«Γέφυρα»: σύντομη ανασκόπηση της προηγούμενης εβδομάδας/απορίες Α) Δια ζώσης συνάντηση (12 τρίωρα) Β) Εξ αποστάσεως Ασύγχρονες δραστηριότητες σε εβδομαδιαία βάση (δώδεκα εβδομαδιαίες δραστηριότητες συνδυασμένες με τις σύγχρονες συναντήσεις) Προκαταρκτικές ενέργειες για την επόμενη εβδομάδα

12 Εξ αποστάσεως ασύγχρονες δραστηριότητες
Ο τρόπος διεξαγωγής τους περιγράφεται στον οδηγό επιμορφούμενου και συζητείται στο πλαίσιο της δια ζώσης συνεδρίας Αφορούν δραστηριότητες ανοικτού τύπου (διερευνήσεις, επίλυση προβλήματος ή μελέτη περίπτωσης) Διεξάγονται ομαδικά ή ατομικά μετά τη δια ζώσης συνεδρία και ολοκληρώνονται στην τρέχουσα εβδομάδα Οδηγούν σε μια συγκεκριμένη παραγωγή, η οποία μπορεί να αποτελεί μέρος μιας συνολικότερης εργασίας (π.χ. σχεδίαση δραστηριότητας)

13 Υποχρέωση παρακολούθησης μαθημάτων
Ο επιμορφούμενος, προκειμένου να συμμετάσχει στην τελική δοκιμασία πιστοποίησης, υποχρεούται να είναι παρών στο 90% κατ’ ελάχιστον των συνεδριών που απαιτούν φυσική δια ζώσης. Πιο συγκεκριμένα, αναφορικά με το περιεχόμενο των συνεδριών, πρέπει να είναι παρών στο 90% (κατ’ ελάχιστον) των συνεδριών διδασκαλίας (δηλ. τουλάχιστον στις 11 από τις 12 προβλεπόμενες). Σε περίπτωση που μεταβληθεί το πλήθος των δια ζώσης συνεδριών, για τις ανάγκες του Επιμορφωτικού Προγράμματος, ισχύουν τα εκατοστιαία ποσοστά παρουσιών.

14 Αξιολόγηση Δύο μορφές αξιολόγησης που λειτουργούν συμπληρωματικά:
i. συνεχής διαμορφωτική αξιολόγηση, κατά την οποία η κρίση για τον κάθε εκπαιδευόμενο θα είναι το αποτέλεσμα μιας συνεχούς διαδικασίας αποτίμησης της προόδου του κατά την φοίτησή στο πρόγραμμα επιμόρφωσης και ii. τελική δοκιμασία αξιολόγησης και πιστοποίησης, η οποία θα στηρίζεται σε μια ιδιαίτερη διαδικασία εξετάσεων και θα πραγματοποιηθεί σε ορισμένη χρονική στιγμή, μετά την ολοκλήρωση της επιμορφωτικής διαδικασίας.

15 Τελική αξιολόγηση Η τελική δοκιμασία θα περιλαμβάνει εργαστηριακή, online εξέταση, στην οποία ο εκπαιδευόμενος θα κληθεί να απαντήσει μέσω Η/Υ, σε συγκεκριμένες ερωτήσεις κλειστού τύπου.

16 Μορφή τυπικής εβδομάδας (moodle)
Τίτλος συνεδρίας Μορφή συνεδρίας (π.χ. εξ αποστάσεως) Σκοπός (πρόβλημα ή μελέτη περίπτωσης) Στόχοι Ικανότητες (τι θα μπορούν να κάνουν μετά το πέρας) Προαπαιτούμενες γνώσεις / ικανότητες (τι πρέπει ήδη να ξέρουν) Προαπαιτούμενες ενέργειες επόμενης εβδομάδας Οδηγοί επιμορφωτή – επιμορφούμενου Χώρος εβδομαδιαίας συζήτησης & αναστοχασμού Chat, Forum, Questionnaire (αναστοχασμός και αξιολόγηση εάν απαιτείται) Επιμορφωτικό υλικό Βασικό υλικό Συμπληρωματικό υλικό (όπου είναι απαραίτητο) Ασύγχρονες δραστηριότητες (εργασίες ατομικές ή ομαδικές)

17 Πόροι - δραστηριότητες εβδομάδας
Βασικό επιμορφωτικό υλικό εβδομάδας (το υλικό αυτό μπορεί κάποιος να το δει σύγχρονα ή και ασύγχρονα και κρίνετα απαραίτητο για να γίνουν οι δραστηριότητες και να επιτευχθεί ο σκοπός της εβδομάδς) Συμπληρωματικό επιμορφωτικό υλικό εβδομάδας (περιλαμβάνει ότι θεωρείται καλό να έχει επιπλέον ο επιμορφούμενος) Υλικό επιμορφωτή Σύγχρονες δράσεις (ενέργειες και μικροδραστηριότητες) που θα γίνουν στη δια ζώσης συνεδρία Δραστηριότητες (εργασίες) που θα γίνουν ασύγχρονα (εκφωνήσεις και αναμενόμενο προϊόν)

18 Περιγραφή Κύριων Υπηρεσιών
Portal έργου (β’ επίπεδο) Moodle Ιστοσελίδες με πληροφορίες Στατικό υλικό σε μορφή Scorm (πολυμεσική μορφή) Blogs Wikis Forum Tests

19 Δραστηριότητες - Εργαλεία
Σύγχρονες – ασύγχρονες Ατομικές – συνεργατικές Εργαλεία για υποστήριξη δραστηριοτήτων Συζήτηση τάξης (forum) Συγγραφή ημερολογίου (blog) Διαμοιρασμός γνώσης (wiki) Πρακτική εξάσκηση (tests, quiz) Εργασίες (πολλαπλές επιλογές με τα παραπάνω εργαλεία) Δημιουργία και ανέβασμα υλικού (pdf, texts, YouTube, google docs, etc.)


Κατέβασμα ppt "Το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β1"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google