Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας
2
Εισήγηση- Εισαγωγή Η πλέον γνωστή εκπαιδευτική τεχνική η οποία έρχεται στο μυαλό μας όταν σκεφτόμαστε την διδασκαλία είναι η τεχνική της «εισήγησης». Σε πολλές εμπειρικές έρευνες αλλά και σε βιβλιογραφικές αναφορές (Μπούσιου 2003, Κόκκος 2003) για την εισήγηση χρησιμοποιείται ο όρος «μονόλογος», υποδεικνύοντας ακριβώς τον σημαντικό ρόλο του καθηγητή – δασκάλου στον προσδιορισμό και υλοποίηση του μαθήματος. Επαφίεται στις ικανότητες του εκπαιδευτικού
3
Εισήγηση- Εισαγωγή Υπάρχουν μια σειρά μαθημάτων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης όπως οι «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» στο Λύκειο ή η «Λογιστική Εταιριών» στα ΤΕΕ, κ.α. τα οποία απαιτούν από τον καθηγητή μέσα σε πολύ σύντομο χρόνο να μεταδώσει ένα σημαντικό όγκο πληροφοριών σε ένα κοινό που από την φύση του συνδέει το μάθημα με ένα συγκεκριμένο επάγγελμα το οποίο θέλει να εξασκήσει και συνδέεται με τα οικονομικά μαθήματα. Στα μαθήματα οικονομικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ο καθηγητής καλείται να χρησιμοποιή-σει μεθόδους που θα τον βοηθήσουν να παρουσιάσει πολλές και διαφορές πτυχές των Οικονομικών Επιστημών τόσο σε επίπεδο γνώσεων όσο και σε επίπεδο δεξιοτήτων και στάσεων. Πλαίσιο διδακτικής ώρα – περιορισμένο χρονικά
4
Εισήγηση- Εισαγωγή Η διδασκαλία των μαθημάτων γίνεται σε μεγάλες αίθουσες διδασκαλίας των 30 και πάνω ατόμων με βάση το μοναδικό σύγγραμμα Πολλοί καθηγητές συνήθως παρουσιάζουν επακριβώς το περιεχόμενο του εγχειριδίου δημιουργώντας την εικόνα ότι ο μαθητής και να μην είχε παρακολουθήσει θα μπορούσε κάλλιστα να καλύψει το κενό διαβάζοντας μόνος του στο σπίτι. Σε μεταδευτεροβάθμιο επίπεδο η ελευθερία είναι σαφώς μεγαλύτερη Οι κριτικές προσάπτουν στην τεχνική της εισήγησης ότι οδηγεί τους διδασκόμενους σε παθητική στάση και αίρει ακόμη περισσότερο την ανάπτυξη των δημιουργικών τους ικανοτήτων καθώς και της κριτικής σκέψης.
5
Πως υλοποιείται η τεχνική της εισήγησης
(α) Η άρτια προετοιμασία του καθηγητή πριν μπει στην τάξη σχετικά με το μάθημα που πρέπει να διδάξει (β) Η δημιουργία σχέσεων αμοιβαίας εμπιστοσύνης με τους μαθητές
6
Πως υλοποιείται η τεχνική της εισήγησης
Τα βήματα για την υλοποίηση ενός οικονομικού μαθήματος αλλά και οποιουδήποτε άλλου μαθήματος μέσα από την τεχνική της εισήγησης είναι τα εξής : 1ο Ο καθηγητής εξ αρχής καθορίζει την συνολική δομή του μαθήματος πληροφορεί το κοινό της τάξης γι’ αυτό. 2ο Κάθε εισήγηση χωρίζεται σε υποενότητες, έτσι ώστε να μπορούν οι μαθητές να αντιληφθούν την λογική ροή της ύλης, την σύνδεση των εννοιών μεταξύ τους και να επιτύχουν την «ευρετική» πορεία προς τη γνώση. 3ο Ο καθηγητής φροντίζει να διασφαλίσει την διασύνδεση ανάμεσα στην ύλη του παρόντος μαθήματος με αυτά που διδάχθηκαν στο αμέσως προηγούμενο μάθημα 4ο Σπάει τη μονοτονία 5ο χρόνος για ερωτήματα 6ο σύνοψη – επανάληψη
7
Πλεονεκτήματα της Τεχνικής της Εισήγησης
Σύντομο χρονικό διάστημα Εύκολη προετοιμασία Πόροι λόγω μεγέθους αίθουσας Ασφαλής μέθοδος Κριτική παρακολούθηση Παραδοσιακή μέθοδος
8
Μειονεκτήματα της Τεχνικής της Εισήγησης
Μειονεκτήματα της Τεχνικής της Εισήγησης Παθητική στάση Πειθαρχία Ταχύτητα μετάδοσης Οι σημειώσεις που κρατούν οι μαθητές χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή Αναντικατάστατη παρουσία καθηγητή Περιορισμένος χρόνος προσοχής
9
Τρόποι Βελτίωσης της Αποτελεσματικότητας της εισήγησης
(α) Καλές Πρακτικές για την Εισήγηση στο Επίπεδο του Σχεδιασμού: • Η εισήγηση συνδέεται με τις εκπαιδευτικές ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις εμπειρίες των εκπαιδευόμενων και κινείται στα πλαίσια του γνωστικού τους πεδίου. • Η δομή της εισήγησης είναι συγκροτημένη (εισαγωγή /κυρίως θέμα, υποθέματα, επίλογος, σύνοψη, σύνθεση). • Η εισήγηση περιορίζεται στα αναγκαία στοιχεία και δεν επεκτείνεται σε λεπτομέρειες. Έτσι ο μονόλογος περιορίζεται το πολύ σε 20 λεπτά. • Έλεγχος της Αίθουσας Διδασκαλίας και των Εποπτικών μέσων
10
Τρόποι Βελτίωσης της Αποτελεσματικότητας της εισήγησης
(β) Καλές Πρακτικές κατά την υλοποίηση της εισήγησης • Ο καθηγητής διανέμει εκ των προτέρων τα κύρια σημεία ώστε οι διδασκόμενοι να μπορούν ανά πάσα στιγμή να παρακολουθήσουν την ροή της εισήγησης • Ο καθηγητής κάνει συστάσεις σχετικά με τις σημειώσεις που κρατά το ακροατήριο • Η εισήγηση υποστηρίζεται από οπτικοακουστικά μέσα • Ο καθηγητής απευθύνει ερωτήσεις στο κοινό ανάμεσα στις υποενότητες της εισήγησης • Ο Εισηγητής εισάγει παύσεις στην ροή της παρουσίασης Ο καθηγητής παρατηρεί τις αντιδράσεις των ακροατών (γλώσσα του σώματος) • Στο τέλος της εισήγησης ενδείκνυται οι διδασκόμενοι κατανεμημένοι σε ομάδες εργασίας, να επεξεργάζονται ερωτήσεις ή να σχολιάζουν και να αντλούν συμπεράσματα. • Ο καθηγητής βιντεοσκοπεί την εισήγηση ώστε να αυτοαξιολογηθεί και να προβεί σε βελτιώσεις.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.