Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διάλεξη 5η Η Μορφωτική Τηλεόραση H Σχολική τηλεόραση

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διάλεξη 5η Η Μορφωτική Τηλεόραση H Σχολική τηλεόραση"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διάλεξη 5η Η Μορφωτική Τηλεόραση H Σχολική τηλεόραση
Αναπ. Καθηγητής Γ. Πλειός

2 Τι είναι η μορφωτική τηλεόραση ?
Τα μορφωτικά προγράμματα, της τηλεόρασης γενικού ακροατηρίου ! Ανεξαρτήτως της ιδιαίτερης τεχνολογικής της μορφής (αναλογική ή ψηφιακή, καλωδιακή ή μη κ.ο.κ.) Ανεξαρτήτως του είδους του ακροατηρίου στο οποίο απευθύνονται Ανεξαρτήτως αν επηρεάζονται ή όχι από το Α.Π. ή τους κανόνες της επιστημονικής γνώσης Ο λόγος της μορφωτικής τηλεόρασης είναι πληροφοριακός αλλά δεν είναι επικεντρωμένος στην επικαιρότητα Η μορφωτική τηλεόραση είναι επικεντρωμένη στη διδασκαλία ενός γνωστικού αντικειμένου ή θεματικής ενότητας

3 ΜΟΡΦΕΣ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΤΙΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ
Η σχολική τηλεόραση Η εκπαιδευτική τηλεόραση Η επιμορφωτική τηλεόραση

4 Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Ο τηλεοπτικός δέκτης στη σχολική τάξη.
Τα περιεχόμενα συνδέονται με το αναλυτικό πρόγραμμα και τους σκοπούς της εκπαίδευσης

5 Αρχικά γνωρίσματα της σχολικής τηλεόρασης
Ξεκινά μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο Η εξέλιξή της εξαρτάται από την εξέλιξη της τηλεόρασης για το γενικό ακροατήριο Αρχικά θεωρείται ως «εποπτικό μέσο» Γενικότερη θετικιστική αντίληψη της τηλεόρασης- ουδέτερο μέσο, σημασία έχει το περιεχόμενο

6 Η εξέλιξη της σχολικής τηλεόρασης
1990- Σήμερα

7 Σχολική τηλεόραση – Α’ Φάση 1950-1965
Δυναμική ανάπτυξη σε συνάρτηση με το Α.Π. Οπτικοποίηση του Α.Π. – Π.χ. κινηματογράφηση παραδόσεων Πιστεύεται ότι η Σ.Τ. θα αντικαταστήσει το δάσκαλο

8 Σχολική τηλεόραση – Β’ Φάση 1965-1980
Τεχνικώς επεξεργασμένα περιεχόμενα του Α.Π. Εξεικονισμένες εφαρμογές των αφηρημένων γνώσεων, π.χ. Παρουσίαση του νόμου της ισορροπίας: σχοινοβάτης, ποδηλατιστής Εμφάνιση της “διασκαίδευσης”

9 Σχολική τηλεόραση – Γ’ Φάση 1980-1990
Γενικευμένη δραματοποιημένη παρουσίαση της γνώσης

10 Σχολική τηλεόραση – Δ’ Φάση 1990 – Σήμερα
Σχολική τηλεόραση – Δ’ Φάση – Σήμερα Αμφιβολία για την μαθησιακή δύναμη της τηλεόρασης vs Η/Υ και διαδίκτυο Γενικό συμπέρασμα Η εξέλιξη της Σχολικής Τηλεόρασης είναι πορεία εισχώρησης σε αυτήν όλων των δομικών στοιχείων του λόγου της εικόνας

11 Ερωτήσεις ?


Κατέβασμα ppt "Διάλεξη 5η Η Μορφωτική Τηλεόραση H Σχολική τηλεόραση"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google