Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ Γιώργος Σούλτης

2 Παραδοσιακές μέθοδοι διδασκαλίας
Κεντράρουν στο γνωστικό αντικείμενο Αυθεντία του δασκάλου Αυθεντία του γνωστικού αντικειμένου Οι μαθητές είναι «άδεια δοχεία» Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις Μαθητοκεντρική (Rogers) Έρευνα (Σωκράτης) Πειραματική μάθηση (Dewey) Ανθρωπιστική μάθηση (Weinstein) Εξελικτική μάθηση (Bennet) Δραστήρια διδακτική δουλειά (Button) Συμμετοχική μάθηση

3 Σύγκριση 1 . Διεπιστημονικό εκπαιδευτικό υλικό 1. Εκπαιδευτικό υλικό τεμαχισμένο σε ενότητες 2 . Ο καθηγητής οδηγεί την μαθησιακή εμπειρία 2. Ο καθηγητής μεταφέρει την γνώση 3. Ο μαθητής είναι δραστήριος 3. Ο μαθητής έχει παθητικό ρόλο 4. Οι μαθητές συμμετέχουν στον εκπ/κο σχεδιασμό 4. Οι μαθητές δεν έχουν γνώμη για τον εκπ/κο σχεδιασμό

4 Σύγκριση 5 . Η μάθηση κυριαρχείται από ανακαλυπτικές τεχνικές 5. Γίνεται εξάσκηση της μνήμης και της πρακτικής 6. Καλλιεργούνται εσωτερικά κίνητρα 6. Χρησιμοποιούνται εξωτερικές αμοιβές 7.Δε γίνεται συσχέτιση με ακαδημαϊκές προδιαγραφές 7. Γίνεται συσχέτιση με ακαδημαϊκές προδιαγραφές 8. Πολύ λίγα ΤΕΣΤ 8. Μεγάλος αριθμός ΤΕΣΤ

5 Σύγκριση 9. Ενθαρύνονται οι ομαδοσυνερηαστικές πρακτικές 9. Υπάρχει συναγωνισμός 10.Η διδασκαλία γίνεται σε ομάδες 10. Η διδασκαλία γίνεται με ολόκληρη την τάξη 11.Δίδεται έμφαση στην δημιουργική έκφραση 11. Δίδεται έμφαση στην αποστήθιση 12. Δίδεται ισοδύναμη έμφαση στην συναισθηματική και στη γνωστική ανάπτυξη 12.Δίδεται έμφαση μόνο στην γνωστική ανάπτυξη 13. Αξιολογείται η διαδικασία 13. Αξιολογείται το αποτέλεσμα

6 Επιχειρήματα υπέρ της μαθητοκεντρικής προσέγγισης
1. Ο μαθητής έχει πλήρη υπευθυνότητα για την μάθηση του 2. Το γνωστικό υλικό πρέπει να έχει σημασία για το μαθητή 3. Εμπλοκή και συμμετοχή είναι απαραίτητοι παράγοντες για τη μάθηση 4. Η σχέση μεταξύ των μαθητών 5. Ο δάσκαλός γίνεται βοηθός και ο άνθρωπος που παρέχει πληροφορίες όσον αφορά τις πηγές της γνώσης 6. Ο μαθητής βλέπει τον εαυτό του ως αποτέλεσμα της εμπειρίας της μάθησης

7 Επιχειρήματα υπέρ της παραδοσιακής προσέγγισης
1. Χάνεται πολύς χρόνος και υπάρχει μεγάλη χαλαρότητα 2. Πρέπει να μάθει συγκεκριμένα βασικά πράγματα ο μαθητής 3. Ο δάσκαλος στην μαθητοκεντρική πρέπει να είναι Χαρισματικός 4. Είναι πιο δομημένη και συνεκτική 5. Στη μαθητοκεντρική υπάρχει περίπτωση ο δάσκαλο να βρεθεί σε δύσκολη θέση

8 Μαθητοκεντρική προσέγγιση
Επικοινωνιακό περιβάλλον και διαχείριση της τάξης 1. Τοποθέτηση των μαθητών σε κύκλο 2. Η σειρά και ο τρόπος με την οποία οι μαθητές μιλούν 3, Η επιδεξιότητα της ακρόασης 4. Πρόκληση brain storming 5. Το παιγνίδι περιμένοντας 6. Κανόνες 7. Σαμποτάζ 8.Υποστήριξη 9. Τα παιγνίδια 10. Ανοιχτή συζήτηση 11. Αποδοτικές δεξιότητες μάθησης και έκφραση συναισθημάτων 12.Λέγοντας την αλήθεια 13.Ρωτώντας τους μαθητές 14.Η αξιολόγηση των λαθών

9 Το βασικό ερώτημα της κριτικής διδασκαλίας
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ή ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ?

10 Προγραμματισμός της διδασκαλίας
Προγραμματισμός ανα έτος Προγραμματισμός ανα δίμηνο η τρίμηνο Προγραμματισμός ανα εβδομάδα Προγραμματισμός ανα ώρα

11 Φάσεις της διδασκαλίας
Σχεδιασμός Διεξαγωγή Αξιολόγηση Σχεδιασμός ΤΙ διδάσκω και ΓΙΑΤΙ το διδάσκω ΠΟΙΟΝ διδάσκω ΠΩΣ διδάσκω και ΠΩΣ κατανοώ τα αποτελέσματα της διδασκαλίας

12 Σχεδιασμός διδασκαλίας
Τι, Ποιον, Πώς ΜΕΛΕΤΗ α) Τι? Επιλέγουμε το περιεχόμενο της διδασκαλίας και εντοπίζουμε τις βασικές έννοιες και τις υποέννοιες που το συνθέτουν Μελετούμε από τη βιβλιογραφία την ιστορική και επιστημολογική εξέλιξη των εννοιών που πρέπει να διδάξουμε. Εντοπίζουμε τις δυσκολίες που θα υπάρχουν στην κατανόηση από τους μαθητές

13 Σχεδιασμός διδασκαλίας
Τι, Ποιον, Πώς ΜΕΛΕΤΗ α) Πώς ? Επιλέγουμε τη μορφή της οργάνωσης της τάξης Επίλεγουμε και συγκεντρώνουμε το εποπτικό υλικό Στρατηγική της διδασκαλίας Συγκεκριμενοποίηση διδακτικών στόχων Κατάρτιση ερωτήσεων

14 Υλοποίηση διδασκαλίας
Υλοποίηση διδασκαλίας Τι, Ποιον, Πώς Πώς ? ΦΑΣΗ 1 Καλλιέργεια θετικού ψυχολογικού κλίματος Πρόκληση του ενδιαφέροντος του μαθητή Γνωστοποίηση των στόχων του μαθήματος Η διερεύνηση των πρότερων αντιλήψεων του μαθητή Σύνδεση με τα προηγούμενα

15 Υλοποίηση διδασκαλίας
Υλοποίηση διδασκαλίας Τι, Ποιον, Πώς Πώς ? ΦΑΣΗ 2 Εδώ αναπτύσσεται το κυρίως πρόβλημα σε συνεργασία με τους μαθητές ΦΑΣΗ 3 Επεξεργασία των αποτελεσμάτων Συμπεράσματα - αξιολόγηση ΦΑΣΗ 4 Ανακεφαλαίωση - συνόψιση - γενικεύσεις


Κατέβασμα ppt "ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google