Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ευάγγελος Δημ. Μακρυβέλιος

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ευάγγελος Δημ. Μακρυβέλιος"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ευάγγελος Δημ. Μακρυβέλιος
1ο Συνέδριο Εκπαιδευτικών- Σπουδαστών ΕΠΠΑΙΚ Παρουσίαση εκπαιδευτικού σεναρίου για το μάθημα της Γ Τάξης Γενικού Λυκείου: «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών» Ευάγγελος Δημ. Μακρυβέλιος 4ο Τμήμα ΕΠΠΑΙΚ, , Ημερομηνία: 17/02/2016

2 Σκοπός εργασίας Ο σχεδιασμός μιας καινοτόμου διδασκαλίας του μαθήματος «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών» με την χρήση ψηφιακών τεχνολογιών.

3 Δομή εργασίας Περίληψη εργασίας Γενικοί διδακτικοί στόχοι
Ειδικοί διδακτικοί στόχοι Ως προς το γνωστικό αντικείμενο Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία Ως προς τη χρήση των ΤΠΕ Μέσα διδασκαλίας Προϋποθέσεις Προετοιμασία Περιγραφή 1ου προτεινόμενου σχέδιου μαθήματος Περιγραφή 2ου προτεινόμενου σχέδιου μαθήματος Αξιολόγηση Δυνατότητα τροποποίησης-επέκτασης του σεναρίου διδασκαλίας Βιβλιογραφικές αναφορές

4 Γενικοί διδακτικοί στόχοι
Τα συγκεκριμένα διδακτικά σενάρια έχουν σκοπό να προσφέρουν στην επίτευξη των παρακάτων γενικών διδακτικών στόχων: Οι μαθητές να καταστούν ικανοί να αποκτήσουν έναν επιστημονικό τρόπο σκέψης αναφορικά με τις λειτουργίες της διοίκησης των επιχειρήσεων Να συνειδητοποιήσουν την σημασία του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος στο σχεδιασμό της λειτουργίας και της ανάπτυξης των επιχειρήσεων Να γνωρίσουν τις λειτουργίες της διοίκησης και να συνειδητοποιήσουν την σημασία τους για την ορθή λειτουργία των επιχειρήσεων και των οργανισμών Να αξιολογούν και να αυτοαξιολογούνται

5 Ειδικοί διδακτικοί στόχοι
Ως προς το γνωστικό αντικείμενο Μέσα από τα συγκεκριμένα εκπαιδευτικά σενάρια επιζητείται να καταστούν ικανοί οι μαθητές: Να αναγνωρίζουν το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης Να διακρίνουν του παράγοντες που αποτελούν τα συνθετικά στοιχεία τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης Να δίνουν παραδείγματα για τα στοιχεία του περιβάλλοντος της επιχείρησης Να αναγνωρίζουν τις λειτουργίες της διοίκησης Να ορίζουν τις διαδικασίες της κάθε λειτουργίας της διοίκησης Να εφαρμόζουν σωστά τις λειτουργίες της διοίκησης

6 Ειδικοί διδακτικοί στόχοι
Ως προς το γνωστικό αντικείμενο Μέσα από τα συγκεκριμένα εκπαιδευτικά σενάρια επιζητείται να καταστούν ικανοί οι μαθητές: Να ελέγχουν την ορθή λειτουργία των οργανισμών από πλευρά διοίκησης- management Να συντάσσουν και να αλλάζουν, όποτε κρίνεται απαραίτητο, τις διαδικασίες λειτουργίας ενός οργανισμού με βάση τις αρχές της διοίκησης- management Να απομυθοποιήσουν την έννοια της διοίκησης και των λειτουργιών της Να υιοθετήσουν προβληματισμούς για την μη ορθή εφαρμογή των λειτουργιών της διοίκησης σε ένα οργανισμό ή σε μία επιχείρηση

7 Ειδικοί διδακτικοί στόχοι
Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία Επιδιώκεται οι μαθητές: Να καλλιεργήσουν δεξιότητες συνεργατικής μάθησης Να οικοδομήσουν τη γνώση με τρόπο διερευνητικό Να αναπτύξουν κριτική και δημιουργική σκέψη και ανάλυση Να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας και παρουσίασης (ακρόαση, ομιλία, επιχειρηματολογία, διάλογο κ.ά.) Να αναπτύσουν ικανότητες αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης Να συνεργαστούν και να αλληλεπιδράσουν προκειμένου να επιτύχουν τους προτεινόμενους στόχους των μαθημάτων

8 Ειδικοί διδακτικοί στόχοι
Ως προς την χρήση των ΤΠΕ Επιδιώκεται οι μαθητές: Να καλλιεργήσουν δεξιότητες χρήσης λογισμικών για την μελέτη θεμάτων διοίκησης και οικονομίας Να καλλιεργήσουν δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού Να καλλιεργήσουν δεξιότητες χρήσης του λογισμικού παρουσίασης (PowerPoint) και του επεξεργαστή κειμένου (word) Να αναγνωρίσουν τις δυνατότητες χρήσης των ΤΠΕ ως βοηθητικά εργαλεία για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων των μαθητικών εργασιών Να επεξεργαστούν,να ανταλλάξουν και να διαχειριστούν ηλεκτρονικά εκπαιδευτικό υλικό και στοιχεία έρευνας Να πραγματοποιήσουν την αυτοαξιολόγηση τους

9 Μέσα διδασκαλίας Λογισμικό κειμενογράφου (Microsoft Word)
Λογισμικό κειμενογράφου και παρουσιάσεων (Microsoft PowerPoint) Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο Διαδικτυακός τόπος κοινωνικής δικτύωσης Edmondo Λογισμικό δημιουργίας κόμικς Toondoo Εννοιολογικοί χάρτες Ιστοσελίδα-blog, Webnode Δυνατότητα σύνδεσης των μαθητών στο διαδίκτυο (Η/Υ,σύνδεση)

10 Προϋποθέσεις Εξοικείωση του μαθητή με την χρήση των προγραμμάτων της Microsoft Office Word και PowerPoint Ύπαρξη προσωπικού ηλεκτρονικού λογαριασμού (π.χ.gmail, hotmail, yahoo) από μαθητές και καθηγητή για την ανταλλαγή εκπαιδευτικού υλικού και εργασιών Ύπαρξη προσωπικού λογαριασμού μαθητών και εκπαιδευτικού στον διαδικτυακό τόπος κοινωνικής δικτύωσης Edmondo Δημιουργία προσωπικής ιστοστελίδας του εκπαιδευτικού με την χρήση του Webnode Εξοικείωση του εκπαιδευτικού με το λογισμικό δημιουργίας κόμικς Toondoo Δυνατότητα σύνδεσης των μαθητών με το διαδίκτυο είτε από το εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου είτε από το σπίτι

11 Προετοιμασία Επίδειξη της χρήσης του μέσου κοινωνικής δικτύωσης Edmondo από τον εκπαιδευτικό στους μαθητές Επίδειξη της χρήσης του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και των βασικών λειτουργιών (ανέβασμα-λήψη αρχείων, επισύναψη, αποστολή )

12 Προτεινόμενο σχέδιο μαθήματος
Μάθημα: «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών» Τάξη: Γ Τάξη Γενικού Λυκείου Βιβλίο: Μπουραντάς Δ. & Ρεκλείτης Π. (1999)Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών. Αθήνα: Εκδόσεις Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων Κεφάλαιο 1ο: «Επιχειρήσεις και Οργανισμοί» Ενότητα: 1.4.1: « Η επιχείρηση και το Περιβάλλον της» Εισηγητής: Ευάγγελος Δημ.Μακρυβέλιος

13 Σύντομη περιγραφή του σεναρίου
Α φάση Στους μαθητές παρουσιάζεται με την χρήση κόμικς, εικόνων και εννοιολογικών χαρτών το γνωστικό αντικείμενο και οι έννοιες της διδακτικής ενότητας. Β φάση Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των δύο ή τριών μαθητών. Με βάση τα όσα άκουσαν στην προηγούμενη φάση και τις σημειώσεις που κράτησαν καλούνται να ασχοληθούν με ένα φύλλο εφαρμογής σχετικό με την ενότητα που παρακολούθησαν. Γ φάση Οι μαθητές χωρισμένοι στις ίδιες ομάδες καλούνται να μελετήσουν το εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος που είναι ανεβασμένο στο Edmodo και στην ιστοσελίδα του διδάσκοντος. Αφού την μελετήσουν καλούνται να επιλύσουν ασκήσεις αξιολόγησης που βρίσκονται στους παραπάνω ιστοχώρους.

14 Α φάση (1 διδακτική ώρα) Ο εκπαιδευτικός με την χρήση κόμικς, εικόνων και εννοιολογικών χαρτών προσπαθεί να παρουσιάσει στους μαθητές το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον των επιχειρήσεων. Σκοπός της παρούσας φάσης Μετά την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης φάσης, οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να: Αναγνωρίζουν το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης Διακρίνουν του παράγοντες που αποτελούν τα συνθετικά στοιχεία τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης

15

16

17 Ειδικό ή εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης
Επιχείρηση Προμηθευτές υλικών ή υπηρεσιών Καταναλωτές και πελάτες Εργαζόμενοι και η συνδικαλιστική τους ένωση Πιστωτές, χρηματοδότες, μέτοχοι Οικονομικοί Οργανισμοί και Τράπεζες Συνεργαζόμενες ή ανταγωνίστριες επιχειρήσεις

18 Εξωτερικό ή γενικό περιβάλλον

19 Εξωτερικό ή γενικό περιβάλλον

20 Εξωτερικό ή γενικό περιβάλλον

21 Εξωτερικό ή γενικό περιβάλλον

22 Εξωτερικό ή γενικό περιβάλλον

23 Εξωτερικό ή γενικό περιβάλλον

24 Εξωτερικό ή γενικό περιβάλλον

25 Γενικό ή εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης
Επιχείρηση Οικονονικό Περιβάλλον Νομικό Περιβάλλον Κοινωνικό Περιβάλλον Τεχνολογικό Περιβάλλον Πολιτισμικό Περιβάλλον Πολιτικό Περιβάλλον Οικολογικό Περιβάλλον

26 Το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης
Εσωτερικό περιβάλλον Προμηθευτές υλικών ή υπηρεσιών Καταναλωτές-πελάτες Εργαζόμενοι-συνδικάτα Πιστωτές, χρηματοδότες, μέτοχοι Συνεργαζόμενες & ανταγωνίστριες επιχειρήσεις Οικομομικοί οργανισμοί, Τράπεζες Οικονομικό περιβάλλον Νομικό περιβάλλον Κοινωνικό περιβάλλον Τεχνολογικό Πολιτισμικό περιβάλλον Πολιτικό περιβάλλον Οικολογικό περιβάλλον

27 Β φάση (συνέχεια, στην ίδια διδακτική ώρα με την ά φάση)
Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των δύο ή τριών μαθητών. Με βάση τα όσα άκουσαν στην προηγούμενη φάση και τις σημειώσεις που κράτησαν καλούνται να ασχοληθούν με ένα φύλλο εφαρμογής σχετικό με την ενότητα που παρακολούθησαν. Ως παράδειγμα επιχείρησης δίνεται μια προσφιλή εταιρεία εστίασης για τα παιδιά, η εταιρεία GOODY’S για να μπορούν πιο εύκολα να περιγράψουν το εσωτερικό και εξωτερικό της περιβάλλον. Σκοπός της παρούσας φάσης Μετά την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης φάσης, οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να: Δίνουν παραδείγματα για τα στοιχεία του περιβάλλοντος της επιχείρησης

28 Ειδικό ή εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης
Αναφέρατε τα στοιχεία του εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης “GOODY’S” Προμηθευτές υλικών ή υπηρεσιών Καταναλωτές και πελάτες Εργαζόμενοι και η συνδικαλιστική τους ένωση Πιστωτές, χρηματοδότες, μέτοχοι Οικονομικοί Οργανισμοί και Τράπεζες Συνεργαζόμενες ή ανταγωνίστριες επιχειρήσεις

29 Γενικό ή εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης
Αναφέρατε τα στοιχεία του εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης “GOODY’S” Γενικό ή εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης Οικονομικό περιβάλλον Νομικό περιβάλλον Κοινωνικό περιβάλλον Τεχνολογικό περιβάλλον Πολιτιστικό περιβάλλον Πολιτικό περιβάλλον Οικολογικό περιβάλλον

30 Γ φάση (αξιολόγηση, 60’ λεπτά)
Οι μαθητές χωρισμένοι στις ίδιες ομάδες της προηγούμενης φάσης καλούνται να μελετήσουν το εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος και να επιλύσουν δύο ασκήσεις αξιολόγησης. Το εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος είναι ανεβασμένο τόσο στην ιστοσελίδα του εκπαιδευτικού όσο και στο Edmodo. Η πρώτη άσκηση που είναι ανεβασμένη και στους δύο ιστοχώρους είναι σε μορφή αρχείου word και πρέπει να απαντηθεί από τους μαθητές στο ίδιο έντυπο και να αποσταλλεί ηλεκτρονικά στο του διδάσκοντα.Σκοπός της άσκησης αποτελεί η συμπλήρωση ενός εννοιολογικού χάρτη.Οι μαθητές μαθαίνουν για το αποτέλεσμα της αξιολόγησης από τον διδάσκοντα στο επόμενο μάθημα. Η δεύτερη άσκηση αποτελεί ένα κουιζ που έχει σχεδιαστεί στο Edmodo.Οι μαθητές καλούνται σε συγκεκριμένο χρόνο να απαντήσουν σε ερωτήσεις σωστού λάθους. Τα αποτελέσμα του κουιζ ανακοινώνονται άμεσα στους μαθητές μέσω της εφαρμογής. Σκοπός της παρούσας φάσης αποτελεί η αξιολόγηση του βαθμού κατανόησης του διδακτικού αντικειμένου από τους μαθητές.

31

32

33

34 Τοποθετήστε τις παρακάτω λέξεις μέσα στα κατάλληλα κενά
στα σχήματα που ακολουθούν Σχήμα 1. Εσωτερικό περιβάλλον Σχήμα 2. Εξωτερικό περιβάλλον Λέξεις : 1) Καταναλωτές και προμηθευτές 2) Οικονομικοί Οργανισμοί και Τράπεζες 3) Οικονομικό περιβάλλον 4) Κοινωνικό περιβάλλον 5) Πολιτιστικό περιβάλλον

35

36

37

38

39 Προτεινόμενο σχέδιο μαθήματος
Μάθημα: «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών» Τάξη: Γ Τάξη Γενικού Λυκείου Βιβλίο: Μπουραντάς Δ. & Ρεκλείτης Π. (1999)Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών. Αθήνα: Εκδόσεις Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων Κεφάλαιο 2ο: «Η Επιστήμης της Διοίκησης των Επιχειρήσεων» Ενότητα: : «Λειτουργίες της Οργάνωσης και της Διοίκησης- Management» Εισηγητής: Ευάγγελος Δημ.Μακρυβέλιος

40 Σύντομη περιγραφή του σεναρίου
Α φάση Στους μαθητές παρουσιάζεται με την χρήση εννοιολογικών χαρτών το γνωστικό αντικείμενο και οι έννοιες της διδακτικής ενότητας. Β φάση Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των τεσσάρων μαθητών. Με βάση τα όσα άκουσαν στην προηγούμενη φάση και τις σημειώσεις που κράτησαν καλούνται να ασχοληθούν με ένα φύλλο εφαρμογής σχετικό με την ενότητα που παρακολούθησαν. Το φύλλο εφαρμογής αποτελεί μια μελέτη περίπτωσης που έχει σχεδιαστεί με κομικς. Γ φάση Οι μαθητές χωρισμένοι στις ίδιες ομάδες καλούνται να μελετήσουν το εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος που είναι ανεβασμένο στο Edmodo και στην ιστοσελίδα του διδάσκοντος. Αφού το μελετήσουν καλούνται να επιλύσουν μια νέα μελέτη περίπτωσης και να παρουσιάσουν τις απαντήσεις τους με την χρήση του Power Point στο επόμενο μάθημα στην ολομέλεια της τάξης. Δ φάση Σε αυτή την φάση πραγματοποιείται η αυτοαξιολόγηση των μαθητών. Οι μαθητές επισκέπτονται το Edmodo και απαντάνε στο κουιζ που έχει ετοιμαστεί από τον διδάσκοντα για την παρούσα διδακτική ενότητα.

41 Α φάση (1 διδακτική ώρα) Ο εκπαιδευτικός με την χρήση εννοιολογικών χαρτών παρουσιάζει στους μαθητές τις λειτουργίες του μανάτζεμεντ. Σκοπός της παρούσας φάσης Μετά την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης φάσης, οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση να: Αναγνωρίζουν τις λειτουργίες της διοίκησης Να ορίζουν τις διαδικασίες της κάθε λειτουργίας της διοίκησης

42 Οι λειτουργίες του Μάνατζμεντ
1 Λήψη αποφάσεων 2 Προγραμματισμός 3 Οργάνωση 4 Διεύθυνση 5 Έλεγχος

43 Λήψη αποφάσεων Ανάλυση του προβλήματος Καταγραφή και ανάλυση εναλλακτικών λύσεων Αξιολόγηση και επιλογή της βέλτιστης λύσης Προώθηση και εφαρμογή της λύσης Επαναπληροφόρηση

44 Καθορισμός αντικειμενικών στόχων
Προγραμματισμός Καθορισμός αποστολής Αξιολόγηση εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος Καθορισμός αντικειμενικών στόχων Διαμόρφωση πολιτικών Καθορισμός διαδικασιών Κατάρτιση των λειτουργικών προγραμμάτων

45 Οργάνωση Προσδιορισμός συνολικού έργου
Σύνδεση των στοιχειωδών έργων με τον ετήσιο φόρτο Ορθολογική σύνθεση των αυτοτελών έργων σε οργανωτικές μονάδες Ανάθεση εξουσίας Σχηματοποίηση του οργανογράμματος Περιγραφή εργασιών

46 Διεύθυνση Η ηγεσία Η υποκίνηση-διαχείριση του ανθρώπινου παράγοντα
Η διαδικασία της επικοινωνίας Η δυναμική της Ομάδας

47 Έλεγχος Καθορισμός προτύπων απόδοσης Μέτρηση της απόδοσης
Σύγκριση απόδοσης με πρότυπα Επαναπληροφόρηση Επανορθωτική ενέργεια

48 Β φάση (1 διδακτική ώρα) Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των τεσσάρων μαθητών.Με βάση τα όσα άκουσαν στην προηγούμενη φάση και τις σημειώσεις που κράτησαν καλούνται να ασχοληθούν με ένα φύλλο εφαρμογής σχετικό με την ενότητα που παρακολούθησαν. Το φύλλο εφαρμογής αποτελεί μια μελέτη περίπτωσης που έχει σχεδιαστεί με κομικς. Αναφέρετε στην έλλειψη ενός φαρμάκου σε ένα δημόσιο νοσοκομείο. Οι μαθητές καλούνται να εντοπίσουν τις λειτουργίες της διοίκησης που δεν λειτουργούν αποτελεσματικά. Σκοπός της παρούσας φάσης Μετά την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης φάσης, οι μαθητές θα πρέπει να είναι σε θέση: Να υιοθετήσουν προβληματισμούς για την μη ορθή εφαρμογή των λειτουργιών της διοίκησης Να ελέγχουν αν εφαρμόζονται σωστά οι λειτουργίες της διοίκησης Να απομυθοποιήσουν την έννοια της διοίκησης και των λειτουργιών της

49

50

51

52 γ φάση (1 διδακτική ώρα) Οι μαθητές λειτουργούν εκ νέου σε ομάδες. Διατηρούν τις ομάδες που είχαν δημιουργήσει στην προηγούμενη φάση. Μεταβαίνουν στην προσωπική ιστοσελίδα του εκπαιδευτικού, μελετούν το εκπαιδευτικό υλικό και αφού διαβάσουν τις οδηγίες της εργασίας που έχουν αναρτηθεί προσπαθούν να απαντήσουν ορθά στην νέα μελέτη περίπτωσης που τους έχει ανατεθεί. Μετά από συζήτηση οι μαθητές, οργανώνουν τις απαντήσεις τους και ετοιμάζουν μια παρουσίαση στο Microsoft Power Point,η οποία θα πραγματοποιηθεί στο επόμενο μάθημα στην Ολομέλεια της τάξης. Σκοπός της παρούσας φάσης αποτελεί: Η συνεργασία των μαθητών για την επίλυση της άσκησης και την παρουσίαση της Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών για την ορθότητα των αποτελεσμάτων της εργασίας Η κατανόηση και η αποδοχή του διαφορετικού τρόπου σκέψης των συμμαθητών τους

53

54

55

56

57 δ φάση (1 διδακτική ώρα) Οι μαθητές πλέον λειτουργούν ατομικά. Μελετούν το εκπαιδευτικό υλικό που έχει αναρτηθεί στο Endmodo και στην ιστοσελίδα του εκπαιδευτικού και απαντούν στο κουιζ (αυτοαξιολόγηση) που έχει δημιουργηθεί για την συγκεκριμένη ενότητα. Σκοπός της παρούσας φάσης αποτελεί η αυτοαξιολόγηση των μαθητών.

58

59

60

61 Αξιολόγηση Η αξιολόγηση των μαθητών γίνεται αρκετές φορές κατά την διάρκεια των σεναρίων και όχι μόνο στην φάση της αξιολόγησης της κάθε διδασκαλίας. Συγκεκριμένα: Αξιολογείται η κατανόηση των εννοιών που διδάχτηκαν με την συμπλήρωση του εννοιολογικού χάρτη (περιβάλλον επιχείρησης) Αξιολογείται η χρήση των ΤΠΕ για την εκπόνηση των εργασιών (ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, Microsoft word & Power Point, λήψη-αποθήκευση αρχείων,συμπλήρωση κουιζ) Αξιολογείται η δυνατότητα συνεργασίας των μαθητών για την εκπόνηση των ομαδικών εργασιών Αξιολογείται η κριτική σκέψη των μαθητών από τις απαντήσεις τους στις μελέτες περιπτώσεων και στα κουιζ Αξιολογείται η ικανότητα των μαθητών στην παρουσίαση των εργασιών τους

62 Δυνατότητα τροποποίησης-επέκτασης του σεναρίου διδασκαλίας
Ο εκπαιδευτικός μπορεί να κάνει χρήση των εκπαιδευτικών μέσων και λογισμικών που παρουσιάστηκαν και σε άλλες ενότητες του μαθήματος «Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών». Συγκεκριμένα μπορεί να δημιουργήσει comics με την χρήση του λογισμικού Toondoo προκειμένου να παρουσιάσει δύσκολες έννοιες του μαθήματος οι οποίες θα γίνουν γρηγορότερα κατανοητές από τους μαθητές λόγω των comics (π.χ. τεχνικές ελέγχου, επικοινωνία-μάρκετινγκ). Μπορεί να δημιουργήσει κουίζ στο Edmondo για την αυτοαξιολόγηση των μαθητών στο τέλος του κάθε κεφαλαίου. Μπορεί να δημιουργήσει εννοιολογικού χάρτες με την βοήθεια των σχημάτων του Microsoft PowerPoint για την καλύτερη κατανόηση εννοιών του μαθήματος (κεφάλαια: 1,2,3)

63 Βιβλιογραφικές αναφορές
Μπουραντάς Δ. & Ρεκλείτης Π. (1999)Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών. Αθήνα: Εκδόσεις Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων Πετρίδου, Ε. (1998). Διοίκηση- Μάνατζμεντ. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Ζυγός Μπουραντάς, Δ (2002). Μάνατζμεντ. Αθήνα: Εκδόσεις Μπένου Ματσαγγούρας Η. (1999) θεωρία και πράξη της διδασκαλίας, Τόμος Ά, Θεωρία της διδασκαλίας. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg Πετροπούλου Ο., Κασιμάτη Κ., Ρετάλης Σ., (2015) Σύγχρονες Μορφές Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης με Αξιοποίηση Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών. Αθήνα: Εκδόσεις Καλλίπος

64 Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας


Κατέβασμα ppt "Ευάγγελος Δημ. Μακρυβέλιος"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google