Κατασκευή Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ – ΔΟΜΟΚΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2008 ww.ergose.gr ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΑ ΕΡΓΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΤΟΥ ΟΣΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΥΛΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ (ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΑΜΕΙΟ ΣΥΝΟΧΗΣ) ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ, ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ ΣΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΝΙΣΟΤΗΤΩΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ
Νέα Διπλή Σιδηροδρομική γραμμή ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΥ Σ.Σ. ΔΟΜΟΚΟΥ Χ.Θ : 52 ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ: 702,00 εκ. € Αντικαθιστά το ορεινό κομμάτι της μονής γραμμής από το ΣΣ ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ έως το ΣΣ ΔΟΜΟΚΟΣ μήκους 54 χλμ με Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή μήκους 52 χλμ . Η υποδομή του κατασκευάζεται σε 3 τμήματα: Α: Από ΣΣ ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ έως 14ο χλμ Β: Από 14ο χλμ έως 25ο χλμ Γ: Από 25ο χλμ έως 52ο χλμ. ΣΣ ΔΟΜΟΚΟΣ Ταχύτητα 160 χλμ/ώρα Υφιστάμενη Σιδηροδρομική γραμμή Νέα Διπλή Σιδηροδρομική γραμμή Η νέα χάραξη έχει σχεδιασθεί για ταχύτητα 160 χλμ/ώρα, μειώνει τη διαδρομή κατά 2 χλμ και το χρόνο διαδρομής κατά 30 λεπτά ΕΝΑΡΞΗ ΙΑΝ 2007 ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΔΕΚ 2011 ΕΠΙΔΟΜΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΔΕΚ 2013 Μείωση χρόνου 30΄ ΧΘ: 0 ΧΘ=Χιλιομετρική Θέση ΣΣ ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙΟΥ ΣΣ: Σιδηροδρομικός Σταθμός
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΣΣ=Σιδηροδρομικός Σταθμός Η κατασκευή της υποδομής χωρίζεται σε τρία τμήματα: Α’ Τμήμα: Από: ΧΘ 0+000 ΣΣ ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ Έως: ΧΘ 14+000 Β’ Τμήμα: Από: ΧΘ 14+000 Έως: ΧΘ 25+000 μεγάλη σήραγγα ΟΘΡΥΟΣ Γ’ Τμήμα: Από: ΧΘ 25+000 Έως: ΧΘ 52+000 ΣΣ. ΔΟΜΟΚΟΣ ΣΣ ΔΟΜΟΚΟΣ ΧΘ 52 Γ ΤΜΗΜΑ: ΧΘ 25- 52 ΧΘ 25 Β ΤΜΗΜΑ: ΧΘ 14 - 25 Μεγάλη σήραγγα Όθρυος ΧΘ 14 Α ΤΜΗΜΑ: ΧΘ 0 - 14 ΧΘ: 0 ΣΣ=Σιδηροδρομικός Σταθμός ΧΘ=Χιλιομετρική Θέση ΣΣ ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ
Α’ ΤΜΗΜΑ ΧΘ 0–14 (ΥΠΟΔΟΜΗ) ΦΥΣΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Χ.Θ : 14 ΣΓ 11 Χ.Θ. 13+359,14 Χ.Θ : 0 ΦΥΣΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ 13 Γέφυρες συνολικού μήκους 1.444,20 μ. 3 Σήραγγες διπλής γραμμής μήκους 1.622,45 μ. 4 Σήραγγες με μέθοδο εκσκαφής & επανεπίχωσης Cut & Cover μήκους 378,00 μ. 3 Ανισόπεδες Διαβάσεις μήκους 277,00 μ. Σ.Σ ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙΟΥ Ανάδοχος: ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε. Έναρξη: 27/12/2006 Πέρας: 27/08/2009 Διάρκεια: 32 Μήνες Μέση έκπτωση: 40,80% Συμβατικό ποσό: 63.139.321,57 €
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΠΙΧΩΜΑΤΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ Α’ ΤΜΗΜΑ ΧΘ 0–14 (ΥΠΟΔΟΜΗ) ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΠΙΧΩΜΑΤΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΒΑΘΡΩΝ ΓΕΦΥΡΑΣ ΣΓ 10 Α’ ΤΜΗΜΑ ΧΘ 0–14 (ΥΠΟΔΟΜΗ) ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΒΑΘΡΩΝ ΓΕΦΥΡΑΣ ΣΓ 10
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΒΑΘΡΩΝ ΓΕΦΥΡΑΣ ΣΓ 10 Α’ ΤΜΗΜΑ ΧΘ 0–14 (ΥΠΟΔΟΜΗ) ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΒΑΘΡΩΝ ΓΕΦΥΡΑΣ ΣΓ 10
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΓΕΦΥΡΑΣ ΜΕ ΠΡΟΩΘΗΣΗ (ΡΥΓΧΟΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ) Α’ ΤΜΗΜΑ ΧΘ 0–14 (ΥΠΟΔΟΜΗ) ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΓΕΦΥΡΑΣ ΜΕ ΠΡΟΩΘΗΣΗ (ΡΥΓΧΟΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ)
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΓΕΦΥΡΑΣ ΜΕ ΠΡΟΩΘΗΣΗ (ΡΥΓΧΟΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ) Α’ ΤΜΗΜΑ ΧΘ 0–14 (ΥΠΟΔΟΜΗ) ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΓΕΦΥΡΑΣ ΜΕ ΠΡΟΩΘΗΣΗ (ΡΥΓΧΟΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ)
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΓΕΦΥΡΑΣ ΜΕ ΠΡΟΩΘΗΣΗ Α’ ΤΜΗΜΑ ΧΘ 0–14 (ΥΠΟΔΟΜΗ) ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΓΕΦΥΡΑΣ ΜΕ ΠΡΟΩΘΗΣΗ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΘΕΜΕΛΙΩΣΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΣΓ 3Α Α’ ΤΜΗΜΑ ΧΘ 0–14 (ΥΠΟΔΟΜΗ) ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΘΕΜΕΛΙΩΣΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΣΓ 3Α
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΒΑΘΡΩΝ ΓΕΦΥΡΑΣ ΣΓ 11 Α’ ΤΜΗΜΑ ΧΘ 0–14 (ΥΠΟΔΟΜΗ) ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΒΑΘΡΩΝ ΓΕΦΥΡΑΣ ΣΓ 11
Α’ ΤΜΗΜΑ ΧΘ 0–14 (ΥΠΟΔΟΜΗ) ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΣΣ1
Α’ ΤΜΗΜΑ ΧΘ 0–14 (ΥΠΟΔΟΜΗ) ΕΞΟΔΟΣ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΣΣ1
Α’ ΤΜΗΜΑ ΧΘ 0–14 (ΥΠΟΔΟΜΗ) ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΓΕΦΥΡΑΣ ΣΓ 4
Β’ ΤΜΗΜΑ ΧΘ 14 – 25 (ΥΠΟΔΟΜΗ) ΦΥΣΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ 2 Σήραγγες μονής γραμμής συνολικού μήκους 12.765 μ. 1 Σήραγγα διπλής γραμμής μήκους 366 μ. 5 Κοιλαδογέφυρες συνολικού μήκους 1.800 μ. 2 Σήραγγες με την μέθοδο εκσκαφής & επανεπίχωσης (Cut & Cover) μήκους 1.260 μ. ΧΘ: 25 Βόρειο μέτωπο σήραγγας ΟΘΡΥΟΣ (ΣΣ6) Νότιο μέτωπο σήραγγας ΟΘΡΥΟΣ (ΣΣ6) Ανάδοχος: ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. Έναρξη: 23/04/2007 Πέρας: 23/04/2011 Διάρκεια: 48 Μήνες Μέση έκπτωση: 35,31% Συμβατικό ποσό: 209.726.004,21 € ΧΘ 14
ΣΣ6 (ΣΗΡΑΓΓΑ ΟΘΡΥΟΣ) - ΝΟΤΙΟ ΜΕΤΩΠΟ Β’ ΤΜΗΜΑ ΧΘ 14 – 25 (ΥΠΟΔΟΜΗ) ΣΣ6 (ΣΗΡΑΓΓΑ ΟΘΡΥΟΣ) - ΝΟΤΙΟ ΜΕΤΩΠΟ
ΣΣ6 (ΣΗΡΑΓΓΑ ΟΘΡΥΟΣ) - ΝΟΤΙΟ ΜΕΤΩΠΟ Β’ ΤΜΗΜΑ ΧΘ 14 – 25 (ΥΠΟΔΟΜΗ) ΣΣ6 (ΣΗΡΑΓΓΑ ΟΘΡΥΟΣ) - ΝΟΤΙΟ ΜΕΤΩΠΟ
Β’ ΤΜΗΜΑ ΧΘ 14 – 25 (ΥΠΟΔΟΜΗ) ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗΣ ANTIΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΣ6 (ΣΗΡΑΓΓΑ ΟΘΡΥΟΣ) ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ ΣΩΛΗΝΩΝ ΠΡΟΠΟΡΕΙΑΣ (FOREPOLLING)
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΚΣΚΑΦΗΣ & ΠΡΟΣΩΡΙΝΗΣ ΑΝΤΙΣΤΗΡΙΞΗΣ Β’ ΤΜΗΜΑ ΧΘ 14 – 25 (ΥΠΟΔΟΜΗ) ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΚΣΚΑΦΗΣ & ΠΡΟΣΩΡΙΝΗΣ ΑΝΤΙΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΣ6 (ΣΗΡΑΓΓΑ ΟΘΡΥΟΣ) ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΕΚΣΚΑΦΗ Α’ ΦΑΣΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗΣ ΑΝΤΙΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΣΣ6 ΕΚΤΟΞΕΥΟΜΕΝΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ Β’ ΤΜΗΜΑ ΧΘ 14 – 25 (ΥΠΟΔΟΜΗ) ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗΣ ΑΝΤΙΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΣΣ6 (ΣΗΡΑΓΓΑ ΟΘΡΥΟΣ) ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΑΓΚΥΡΙΩΝ ΕΚΤΟΞΕΥΟΜΕΝΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΑΣΣΑΛΟΤΟΙΧΟΥ Β’ ΤΜΗΜΑ ΧΘ 14 – 25 (ΥΠΟΔΟΜΗ) ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΑΣΣΑΛΟΤΟΙΧΟΥ
Β’ ΤΜΗΜΑ ΧΘ 14 – 25 (ΥΠΟΔΟΜΗ) ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΗΣ ΕΞΟΔΟΥ ΣΣ6 ΜΕ ΕΚΣΚΑΦΗ & ΕΠΑΝΕΠΙΧΩΣΗ (COVER & CUT) (ΒΟΡΕΙΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΗΣ ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΟΘΡΥΟΣ)
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ ΟΚΩ: ΠΥΛΩΝΕΣ ΔΕΗ ΥΨΗΛΗΣ ΤΑΣΗΣ Β’ ΤΜΗΜΑ ΧΘ 14 – 25 (ΥΠΟΔΟΜΗ) ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΔΙΚΤΥΩΝ ΟΚΩ: ΠΥΛΩΝΕΣ ΔΕΗ ΥΨΗΛΗΣ ΤΑΣΗΣ
Γ’ ΤΜΗΜΑ ΧΘ 25–52 (ΥΠΟΔΟΜΗ) ΦΥΣΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΧΘ 52 ΣΣ ΔΟΜΟΚΟΣ ΧΘ 52 Στάση ΘΑΥΜΑΚΟΣ ΦΥΣΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ 15 Γέφυρες μήκους 1.377,18 μ. 8 Σήραγγες διπλής γραμμής συνολικού μήκους 2.511,45 μ. 10 Σήραγγες με την μέθοδο εκσκαφής & επανεπίχωσης (Cut & Cover) μήκους 876,75 μ. 5 Ανισόπεδες Διαβάσεις μήκους 260,50 μ. Κατασκευή νέου ΣΣ ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ Κατασκευή στάσεων ΑΓΓΕΙΩΝ & ΘΑΥΜΑΚΟΥ Στάση ΑΓΓΕΙΩΝ Ανάδοχος: ΤΕΡΝΑ Α.Ε. Έναρξη: 20-11-2007 Πέρας: 20-11-2011 Διάρκεια: 48 Μήνες Μέση έκπτωση: 33,82% Συμβατικό ποσό: 156.190.717,00 € Νέος ΣΣ ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΧΘ 25
ΕΠΙΔΟΜΗ - ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ – ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗ – ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΣΣ ΔΟΜΟΚΟΣ ΧΘ 52 ΣΚΥΡΟΓΡΑΜΜΗ 2 x 28 χλμ ΚΟΣΤΟΣ: 119,49 εκ. € Νέος ΣΣ ΑΓ. ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ Αύγ. 2009 – Δεκ 2013 ΧΘ 24 ΦΥΣΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Κατασκευή επιδομής Νέας Διπλής ΣΓ ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ – ΔΟΜΟΚΟΣ 90 χλμ. Σκυρογραμμής 14 χλμ. σταθερής επιδομής (Slab-Track) Ανακαίνιση υποδομής & επιδομής των υφιστάμενων ΣΣ ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ & ΔΟΜΟΚΟΣ Κατασκευή Στάσεων ΘΑΥΜΑΚΟΣ & ΑΓΓΕΙΕΣ Σηματοδότηση–Τηλεδιοίκηση (GSMR, ETCS) Ηλεκτροκίνηση ΣΤΑΘΕΡΗ ΕΠΙΔΟΜΗ ΣΗΡΑΓΓΑ ΟΘΡΥΟΣ 2 X 7 χλμ ΧΘ 17 ΣΚΥΡΟΓΡΑΜΜΗ 2 x 17 χλμ ΧΘ 0 ΣΣ ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ
Συνολική δαπάνη περιβαλλοντικής αποκατάστασης: 4 εκ. € ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Συστηματική Παρακολούθηση της συμπεριφοράς των Λύκων στην περιοχή της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ - ΔΟΜΟΚΟΣ - Μελέτη - διερεύνηση βιοτόπων & ζωνών διέλευσης του Λύκου στην περιοχή - Κατασκευή τεχνικών για την αντιμετώπιση του φαινόμενου της κατάτμησης των βιοτόπων κατά μήκος της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής 4 Σήραγγες με τη μέθοδο εκσκαφής & επανεπίχωσης (Cut & Cover) συνολικού μήκους 100 μ. 4 Κιβωτοειδείς οχετοί διαστάσεων 6,00 μ. x 2,50 μ. Προσαρμογή 4 τεχνικών της μελέτης χάραξης στις απαιτήσεις της μελέτης για την προστασία του Λύκου. Έργα πράσινου - Πρόγραμμα παρακολούθησης συμπεριφοράς των λύκων κατά την φάση κατασκευής και κατά την λειτουργία του έργου. Συνολική δαπάνη περιβαλλοντικής αποκατάστασης: 4 εκ. €
Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών ταχυτήτων ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών ταχυτήτων Άνω Διάβαση Πανίδας
Με την ολοκλήρωση των έργων η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή ΑΘΗΝΩΝ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενη και θα περιλαμβάνει σύγχρονα σιδηροδρομικά συστήματα τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών (ETCS, GSM-R) που θα μεγιστοποιούν την ασφάλεια της μετακίνησης, την άνεση του ταξιδιού και τη μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού δικτύου το οποίο θα είναι πλέον εφάμιλλο των Ευρωπαϊκών. ww.ergose.gr