3η εργασία: «ΟΙ ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΑΝ ΤΗ ΜΙΚΡΗ ΥΦΑΝΤΡΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Παιδιού
Advertisements

Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Θεματική Ενότητα: Φτώχια Βραζιλία: Παγκόσμιο Κύπελλο και Ολυμπιακοί Αγώνες γκρεμίζουν τις φαβέλας Θεματική Ενότητα: Φτώχια.
Η ΠΕΙΝΑ ΣΤΟΝ ΤΡΙΤΟ ΚΟΣΜΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ
Χάρτης Δικαιωμάτων του Παιδιού στο Νοσοκομείο
Παιδιά σκλάβοι: τα «αναλώσιμα» του κόσμου; Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, σήμερα υπάρχουν στον κόσμο 27 εκατομμύρια σκλάβοι, διπλάσιοι από όσοι υπολογίζεται.
Μάθημα: Project Τα δικαιώματα του παιδιού στον χώρο και στον χρόνο
Τα Δικαιώματα των Παιδιών
Τα δικαιώματα του παιδιού
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Studio 3 ομάδα 2 “Ανθρώπινα Δικαιώματα”
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Παγκόσμια ημέρα του παιδιού
Μαθαίνοντας να παίρνουμε...
6ο Γενικό Λύκειο Καλαμάτας Α΄ τάξη - ερευνητική εργασία Σχ
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ.
Listen to her story… ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ… Επιμέλεια: Ζερβάκη Μαρία Δημοτικό Σχολείο Αγίου Θωμά.
Ανθρώπινα Δικαιώματα.
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ Τάξη Έ.
LOGO ΠΟΙΕΣ ΑΞΙΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Δανάη Φωτίου γ5 ΨΑΛΛΙΔΑΣ ΒΙΟΛΟΓΙΑ.
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας εορτάζεται κάθε χρόνο στις 12 Ιουνίου. Καθιερώθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασία, με στόχο.
ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
Δικαιώματα παιδιού και καταπάτησή τους
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
24 November 2014Γεωργία Μουάγκι1. Δομή της παρουσίασης Έμβληματα του Ερυθρού Σταυρού Χρήση του εμβλήματος Τι είναι ο Ερυθρός Σταυρός Τι είναι οι στοχοί.
Από τους μαθητές της Ε΄ τάξης Ζώη Αραδιπιώτη Άρη Αριστέιδου.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Οι διακηρύξεις δεν προστάτευαν τη μικρή Υφαντρα
ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης Κοινωνικός αποκλεισμός: Σεβασμός – Ευθύνη - Αλληλεγγύη Γεωργία Κούμα ΕΜΕ Φιλολογικών Μαθημάτων.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
3 Δεκεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα Ειδικής Αγωγής
Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού με απλά λόγια (www
Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού
U.N.I.C.E.F. Οι συμμαθητές.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Θρησκευτικά
Η εκπαίδευση και τα παιδιά του τρίτου κόσμου
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
«εάν όλοι βοηθούσαμε ο ένας τον άλλον, κανένας άνθρωπος δεν θα ήταν εξαρτημένος από την τύχη» ~ Μένανδρος ~
Αναστασία Ρεγγίνα Χριστίνα Μαρία
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Τρόποι ζωής και επαγγέλματα Δημοτικό Σχολείο ………. Στ΄ τάξη Μάιος 2008.
Η ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ Πρόσφυγας, λοιπόν, είναι κάποιος που αναγκάζεται να εγκαταλείψει τη χώρα του εξαιτίας πολιτικής, εθνικής, φυλετικής.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Η εργασία σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Teachers4Europe
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΟΥ!!! Είναι δικαίωμά μου;
Η ΦΤΩΧΕΙΑ Γρίλλιας Μανώλης Κουρτικάκη Αγγελική Κωτούλα Αναστασία
Βελτιώνοντας τα Παγκόσμια Προβλήματα
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟς Χ.ΒλαχοΠΟΥλοσ.
Ανθρώπινα δικαιώματα.
Ομαδα: …? (Β2) Μαριάννα Αδαμάκη Δήμητρα Ζιώγα Γιώργος Κόκκινος
ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ & ΣΟΚΟΛΑΤΑ
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
Α’ Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ.
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
Ελένη Αγάθωνος, PhD Εμπειρογνώμων Παιδικής Προστασίας
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ Α. Διεθνής Ημέρα κατά της Επιθετικότητας εναντίον των Παιδιών Β. Παγκόσμια  Ημέρα για τα ορφανά πολέμου Γ. Ημέρα  της Ερυθράς Χειρός.
ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
Κωνσταντίνα Πάιους Ελευθερία Πετράκου Αναστασία Συνοδινού
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
ΠΑΙΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

3η εργασία: «ΟΙ ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΑΝ ΤΗ ΜΙΚΡΗ ΥΦΑΝΤΡΑ ΕΥΓΕΝΙΑ ΣΕΛΑΧΟΓΛΟΥ ΜΑΡΙΑ ΠΛΑΓΑΚΗ

«Οι διακηρύξεις δεν προστάτευσαν τη μικρή υφάντρα» «Η Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του ανθρώπου δεν προστάτευσε τη μικρή Υφάντρα από το Νεπάλ ούτε εκατομμύρια παιδιά του άλλου κόσμου. Ήταν τομή στην ιστορία της ανθρωπότητας αλλά το κορίτσι αυτό δεν την ένοιωσε όσο τις πληγές που ανοίγει στα χεράκια της και την ψυχή της η δουλειά-δουλεία της 63 χρόνια μετά την υπογραφή της Διακήρυξης στις 10/12/48 στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα εξακολουθούν να καταπατούνται βάναυσα»

Τα περισσότερα παιδιά τα οποία εργάζονται και δεν πηγαίνουν σχολείο ζουν συνήθως στις χώρες του τρίτου κόσμου. Αυτά τα παιδιά δεν ξέρουν τι θα πει παιχνίδι και μόρφωση. Οι λέξεις αυτές τους είναι άγνωστες! Τα πιο πολλά από τα παιδιά αυτά εργάζονται ως οικιακοί βοηθοί ή ως βιοτέχνες κατασκευής χαλιών ή δουλεύουν στα χωράφια από το πρωί ως το βράδυ. Τα περισσότερα αρρωσταίνουν και πεθαίνουν πριν την εφηβεία από την πολλή δουλειά και την εκμετάλλευση. Πώς θα μας φαινόταν αν ήμασταν εμείς στη θέση τους;

Τα βασικά δικαιώματα μπορούμε να τα χωρίσουμε σε 4 ομάδες: Τα δικαιώματα επιβίωσης, τα οποία εξασφαλίζουν την κάλυψη των βασικότερων αναγκών που έχει ο καθένας μας για να μπορεί να επιβιώσει. Το δικαίωμα στέγης, δηλαδή να έχει το κάθε παιδί ένα μέρος όπου να μπορεί να διαμένει με ασφάλεια και με κάποια επαρκή ποιότητα ζωής. Επίσης το δικαίωμα για επαρκή φαγητό και πρόσβαση σε ιατρικές υπηρεσίες. Τα δικαιώματα επιβίωσης, τα οποία εξασφαλίζουν την κάλυψη των βασικότερων αναγκών που έχει ο καθένας μας για να μπορεί να επιβιώσει. Το δικαίωμα στέγης, δηλαδή να έχει το κάθε παιδί ένα μέρος όπου να μπορεί να διαμένει με ασφάλεια και με κάποια επαρκή ποιότητα ζωής. Επίσης το δικαίωμα για επαρκή φαγητό και πρόσβαση σε ιατρικές υπηρεσίες. Τα δικαιώματα προστασίας. Αυτά τα δικαιώματα προστατεύουν όλα τα παιδιά από τη βία από ενήλικες, από βασανιστήρια και εκμετάλλευση, αλλά και απαγορεύουν την ανάμειξη παιδιών σε πολέμους και την υποβολή παιδιών σε εργασία...

Τα δικαιώματα ανάπτυξης και εξέλιξης Τα δικαιώματα ανάπτυξης και εξέλιξης. Τα δικαιώματα αυτά φροντίζουν ώστε το κάθε παιδί να μπορέσει να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες που έχει και να αναπτυχθεί όσο το καλύτερο δυνατό, το δικαίωμα για μόρφωση, για ελευθερία της σκέψης, της θρησκείας, του λόγου και της συνείδησης αλλά και για παιχνίδι και αναψυχή! Μπορεί να σας φαίνεται παράξενο... αλλά υπάρχουν ακόμη πολλές χώρες του τρίτου κόσμου που δεν εξασφαλίζουν στα παιδιά στην βασική μόρφωση που χρειάζονται! Τα παιδιά αυτά πολλές φορές πρέπει να δουλεύουν πάρα πολλές ώρες την ημέρα μόνο και μόνο για να έχουν το βράδυ κάτι να φάνε, έτσι ώστε να μην έχουν την ώρα να παν στο σχολείο ή ακόμη μπορεί και να μην υπάρχει κάπου κοντά ένα σχολείο!

1. Πως παραβιάζονται τα δικαιώματα των παιδιών στον Τρίτο Κόσμο;

Βία κατά των παιδιών Αποκλεισμός από την εκπαίδευση Παιδική εργασία Παιδικοί γάμοι Παιδιά που συνδέονται με ένοπλες δυνάμεις και ομάδες Παράνομη Εμπορία και Διακίνηση Παιδιών (Child Trafficking) Σεξουαλική εκμετάλλευση και σεξουαλική κακοποίηση παιδιών

2. Ποια μέτρα έχει λάβει η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας για το φαινόμενο της παιδικής εργασίας;

Η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παιδικής Εργασίας εορτάζεται κάθε χρόνο στις 12 Ιουνίου . Καθιερώθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασία, με στόχο την καταπολέμηση της παιδικής εργασίας και πιο συγκεκριμένα τον περιορισμό της παράνομης διακίνησης παιδιών. Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο, περίπου 1,2 εκατομμύρια παιδιά πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης ενός καλά οργανωμένου δικτύου, που έχει στήσει μια γέφυρα μεταφοράς παιδιών από τις αναπτυσσόμενες στις βιομηχανικά αναπτυγμένες χώρες. Η 12η Ιουνίου είναι, επίσης, αφιερωμένη στα παιδιά της αφρικανικής ηπείρου, που στην πλειοψηφία τους εργάζονται από πολύ τρυφερές ηλικίες και κάτω από αντίξοες συνθήκες. Το 1999 οι περισσότερες χώρες - μέλη της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας υπέγραψαν μια συμφωνία που υποχρέωνε όλες τις πλευρές να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα, προκειμένου να περιοριστεί το φαινόμενο της παιδικής εργασίας. Έως σήμερα, όμως, τα αποτελέσματα αυτής της συμφωνίας δεν έχουν γίνει ορατά. Σύμφωνα με τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας, ένα στα έξι παιδιά του πλανήτη εργάζεται σε κάποιο περιβάλλον που βλάπτει την ψυχική και σωματική του υγεία. 73 εκατομμύρια από τα εργαζόμενα παιδιά είναι ηλικίας κάτω των δέκα ετών και κάθε χρόνο τουλάχιστον 22 χιλιάδες από αυτά σκοτώνονται σε εργατικά ατυχήματα.

3. Ποιο είναι το έργο της Unicef και ποιες ενέργειες έχει κάνει για την προστασία αυτών των παιδιών;

Η UNICEF για σχεδόν 60 χρόνια είναι η μεγαλύτερη οργάνωση στον κόσμο που είναι αφιερωμένη αποκλειστικά στα παιδιά. Έχει στόχο να εξασφαλίσει για κάθε παιδί, υγεία, εκπαίδευση, ισότητα και προστασία. Εφαρμόζει προγράμματα βοήθειας και ανάπτυξης σε 157 σημεία του πλανήτη και προωθεί την έμπρακτη εφαρμογή της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού. Η UNICEF ενεργεί στο όνομα των παιδιών με βάση τις ανάγκες τους και δεν κάνει καμιά διάκριση φυλής, θρησκείας, εθνικότητας, κοινωνικής θέσης ή πολιτικής τοποθέτησης. Στηρίζεται αποκλειστικά σε εθελοντικές εισφορές. Η Ελληνική Επιτροπή της UNICEF ιδρύθηκε το 1977. Ενημερώνει και ευαισθητοποιεί τους πολίτες για τα προβλήματα των παιδιών στις αναπτυσσόμενες χώρες, όπως και για τη δράση και το έργο της UNICEF σε όλο τον κόσμο. Διαθέτει κάρτες και δώρα UNICEF από τα καταστήματα της σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και διενεργεί εκστρατείες για τη χρηματοδότηση και την ενίσχυση των προγραμμάτων βοηθείας της UNICEF σε όλο τον κόσμο.Επίσης σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς και το Υπουργείο Παιδείας εφαρμόζει προγράμματα Εκπαίδευσης για την Ανάπτυξη που ενημερώνουν τα παιδιά για τα δικαιώματά τους αλλά και την κατάσταση των παιδιών σε όλο τον κόσμο.

4. Εμείς σαν άτομα και σαν κοινωνία πως μπορούμε να σταθούμε αλληλέγγυοι προς τις κοινωνίες του Τρίτου κόσμου» Τα δικαιώματα των παιδιών του τρίτου κόσμου παραβιάζονται, διότι υπάρχει έλλειψη χρημάτων και υλικών αγαθών. Τα παιδιά αναγκάζονται να δουλεύουν από μικρή ηλικία για να μπορέσουν να εξασφαλίσουν τις βασικές τους ανάγκες .Αυτά τα παιδιά δεν ζουν όπως εμείς. Με αποτέλεσμα να μην χαίρονται την αθώα ηλικία τους, να μην ζουν με άνεση αλλά να παλεύουν καθημερινά για τα προς το ζην. Ωστόσο όλοι μας μπορούμε με λίγη καλή διάθεση να βοηθήσουμε τους μικρούς βιοπαλαιστές.

Τι μπορούμε να κάνουμε για να τα βοηθήσουμε: Μπορούμε να οργανώσουμε εράνους και τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν να τα στείλουμε στις χώρες με τα παραπάνω προβλήματα (έλλειψη τροφίμων, φαρμάκων …κ.λπ.) Μπορούμε να μην σπαταλάμε άσκοπα τις πηγές ενέργειας. Για παράδειγμα: Το πετρέλαιο τελειώνει και έτσι οι κυβερνήσεις αγοράζουν όπλα και στέλνουν στρατό στην Αφρική και σε άλλα μέρη οπού εκεί υπάρχει άφθονη ενεργεία. Με αποτέλεσμα κάποια παιδιά να πεθαίνουν, κάποια να χάνουν τους γονείς τους με αποτέλεσμα να μένουν μόνα τους, να πεινάνε. Μπορούμε να γίνουμε ανάδοχοι γονείς δίνοντας χρήματα για τα παιδιά τα οποία μας έχουν πραγματικά ανάγκη εξασφαλίζοντας έναν καλύτερο τρόπο διαβίωσης. Καθώς επίσης μπορούμε να δώσουμε αντικείμενα σε καλή κατάσταση τα οποία δεν μας είναι απαραίτητα δίνοντας χαρά στα παιδιά που τα χρειάζονται Καθώς και αλλά πολλά που μπορεί ο καθένας από εμάς να προσφέρει…

Βιβλιογραφία http://to-dialeimma.blogspot.gr/2011/02/blog-post_12.html http://www.medlook.net/kids/childrights.asp http://www.doukas.gr/app/webroot/fckfile/file/Lykeio/New/Glykeiou/%CE%95%CE%9A%CE%98%CE%95%CE%A3%CE%97%20%CE%93%CE%9B%201%CE%BF%20%CE%A4%CE%95%CE%A5%CE%A7%CE%9F%CE%A3%20%20%CE%94%CE%99%CE%94%CE%91%CE%9A%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%9F%20%CE%A5%CE%9B%CE%99%CE%9A%CE%9F.pdf