Ε στιάζοντας την προσοχή σε ό,τι δεν αποτελεί πρόβλημα (http://eclass.uoa.gr) Μαριάννα Αργυροπούλου Έλενα Παππά.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Advertisements

«Πότε μπορώ να μιλάω στην τάξη»
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Ανώτερες Τεχνικές Πωλήσεων
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Κάποιες πληροφορίες Η αποτελεσματική αντιμετώπιση προβληματικών συμπεριφορών των παιδιών δεν συνδέεται με την αύξηση των ψυχολογικών υπηρεσιών, αλλά με.
Έχεις δύο επιλογές! από το
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 1 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ.
Το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας (από την πλευρά του Λύκου)
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Διαχείριση της σχολικής τάξης
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ»
ΠΟΡΕΙΑ ΖΩΗΣ Ένα φυλλάδιο με ερωτήσεις οι οποίες τονίζουν τα πιο σημαντικά γεγονότα της ζωής μας ως τώρα. Οι απαντήσεις ήταν διαφορετικές από τον καθένα.
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
Μελέτες περίπτωσης Πρακτικές συμβουλές
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Ά Τρίμηνο
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Γ΄ Τρίμηνο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Δημιουργία διδακτικού συμβολαίου- συμβολαίου τάξης Κανείς -ούτε οι ενήλικες, ούτε τα παιδιά- δεν επιθυμεί να διατάσσεται. Σε κανένα δεν αρέσει η υποταγή,
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Ψηφιακή τάξη Σπύρος Στρατηγός Άρης Σερμέτης Πέτρος Στεμπάρι.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
«Ελπίδα Ζωής» Αγγελική Μπαβέλλα- Επιστημονικά Υπεύθυνη-ψυχολόγος
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Θέμα 3ο Γονείς Εξάμηνο Ε΄.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Αποτελεσματικο μαθησιακο περιβαλλον
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Βασικός στόχος της παρέμβασης:
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Αναπαραστάσεις του Μακρόκοσμου
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
διαχείριση της τάξης: ΓΟΘΕ Δρ. Νικολέττα Ταλιαδώρου
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γίνεται και με πιο εύκολο τρόπο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ε στιάζοντας την προσοχή σε ό,τι δεν αποτελεί πρόβλημα ( Μαριάννα Αργυροπούλου Έλενα Παππά

ε στιάζοντας την προσοχή σε ό,τι δεν αποτελεί πρόβλημα ε στιάζοντας την προσοχή σε ό,τι δεν αποτελεί πρόβλημα Η τεχνική του εντοπισμού των εξαιρέσεων είναι μια προσπάθεια αναγνώρισης των καταστάσεων εκείνων κατά τις οποίες το άτομο δεν εκδηλώνει την προβληματική συμπεριφορά, με στόχο τον εντοπισμό των στοιχείων εκείνων που τις διαφοροποιούν και με τελικό σκοπό την αύξηση της συχνότητάς τους. Δίνεται έμφαση στις εκδηλώσεις θετικής συμπεριφοράς και όχι στην μείωση της προβληματικής συμπεριφοράς, με αποτέλεσμα την δημιουργία μιας θετικότερης στάσης απέναντι στο πρόσωπο που εκδηλώνει την προβληματική συμπεριφορά.

ε στιάζοντας την προσοχή σε ό,τι δεν αποτελεί πρόβλημα ε στιάζοντας την προσοχή σε ό,τι δεν αποτελεί πρόβλημα Εντοπίζουμε τις εξαιρέσεις από τον προβληματικό κανόνα Αντιστρέφουμε το σύνηθες: η μη-προβληματική συμπεριφορά από «φόντο» ανάγεται σε «μορφή» και προσελκύει την προσοχή, καθώς αλλάζει η οπτική γωνία από την οποία βλέπετε το πρόβλημα

Χρήσιμες ερωτήσεις για τον εντοπισμό εξαιρέσεων T ι συμβαίνει τώρα που δεν θα ήθελα να αλλάξω; Ποιες συμπεριφορές / ιδιότητες / χαρακτηριστικά θα ήθελα να βλέπω περισσότερο; Σε ποιες καταστάσεις το άτομο δεν εκδηλώνει την προβληματική συμπεριφορά; Σε τι διαφέρουν οι καταστάσεις στις οποίες το άτομο εκδηλώνει την προβληματική συμπεριφορά από αυτές στις οποίες δεν την εκδηλώνει; Πώς διαφέρει η δική μου συμπεριφορά σε μη προβληματικές καταστάσεις; Τι κάνω εγώ; Τι κάνει ο μαθητής; Τι κάνω ήδη για να ενθαρρύνω τις μη προβληματικές συμπεριφορές;

Καταστρώνοντας ένα σχέδιο αύξησης της συχνότητας της μη προβληματικής συμπεριφοράς 1. Εντοπισμός των χαρακτηριστικών των μη προβληματικών καταστάσεων 2. Εντοπισμός συμπεριφορών και ιδιοτήτων που θέλουμε να ενθαρρύνουμε, διαλέγοντας αυτές που θα ήταν πιο εύκολο να αυξηθούν σε συχνότητα 3. Εντοπισμός των αποτελεσματικών χειρισμών που ήδη εφαρμόζουμε με σκοπό την αύξηση του χρόνου που αφιερώνεται στη μη-προβληματική συμπεριφορά, καθώς επίσης και την αύξηση της συχνότητάς της

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ : Επί τω Έργω ή Αργία Μήτηρ Πάσης Κακίας Η Γιάννα είχε ιδιαίτερα κακή διαγωγή, ενοχλώντας τους συμμαθητές της και κάνοντας φασαρία, ιδίως στα ενδιάμεσα μεταξύ δυο διδακτικών ενοτήτων, όταν μάζευαν τα τετράδια, ή τακτοποιούσαν τα υλικά για μια εργασία ή έμπαιναν στη σειρά για να κάνουν μια δραστηριότητα και κάθε φορά που τελείωνε μια δραστηριότητα.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ : Επί τω Έργω ή Αργία Μήτηρ Πάσης Κακίας Η αλληλεπίδραση της Γιάννας με την καθηγήτριά της ήταν κάθε φορά η εξής: 1. Μια δραστηριότητα τελείωνε και γινόταν η προετοιμασία για να αρχίσει κάποια άλλη 2. Η Γιάννα άρχιζε να κάνει φασαρία και να ενοχλεί τους συμμαθητές της 3. Η καθηγήτρια μάλωνε τη Γιάννα

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ : Επί τω Έργω ή Αργία Μήτηρ Πάσης Κακίας Εντοπισμός των εξαιρέσεων: Η καθηγήτρια εντόπισε ότι η Γιάννα δεν έκανε φασαρία και ήταν υπάκουη, όταν ήταν απασχολημένη με ένα συγκεκριμένο καθήκον

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ : Επί τω Έργω ή Αργία Μήτηρ Πάσης Κακίας Αύξηση της συχνότητας της θετικής συμπεριφοράς μέσω θετικής ενίσχυσης: Η καθηγήτρια της Γιάννας την επαινούσε ιδιαιτέρως όταν αναλάμβανε κάποιο καθήκον στο οποίο έδειχνε υπευθυνότητα και σταμάτησε να την μαλώνει όταν παρουσίαζε διασπαστική συμπεριφορά

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ : Επί τω Έργω ή Αργία Μήτηρ Πάσης Κακίας Αύξηση της συχνότητας των θετικών συμπεριφορών αυξάνοντας τις ώρες που η Γιάννα ήταν απασχολημένη με κάτι, ακόμα κι αν η υπόλοιπη τάξη δεν είχε κάποια δραστηριότητα εκείνη τη στιγμή: Π.χ.: Ανέθετε στη Γιάννα το καθήκον να μαζεύει τα τετράδια και να τα τακτοποιεί στο ράφι τους ενώ τα άλλα παιδιά ετοιμάζονταν να αλλάξουν αίθουσα Έβαζε την Γιάννα να μπει πρώτη στη γραμμή, ενώ μερικά παιδιά μπορεί να μην είχαν σηκωθεί καν από το θρανίο τους

Που χρησιμοποιείται ; Σε π ροβλήματα συμ π εριφοράς μαθητών Σε π ροβλήματα μεταξύ συναδέλφων εκ π αιδευτικών Σε π ροβλήματα των εκ π αιδευτικών π ου σχετίζονται με τους γονείς

Βασικές αρχές του εντοπισμού των εξαιρέσεων Εντοπισμός των καταστάσεων στις οποίες δεν εμφανίζεται η προβληματική συμπεριφορά Αναγνώριση των στοιχείων που διαχωρίζουν τις καταστάσεις Επιλογή της μη-προβληματικής κατάστασης ή συμπεριφοράς η οποία φαίνεται πιο εύκολο να αυξηθεί η συχνότητα Διαμόρφωση μιας προσέγγισης για την αύξηση του χρόνου που αφιερώνεται στη μη-προβληματική κατάσταση ή για την αύξηση της συχνότητας εμφάνισης της μη-προβληματικής συμπεριφοράς