«Η ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Advertisements

Θέμα: Χωροταξική οργάνωση της τάξης στα ολιγοθέσια σχολεία – και ειδικότερα: δημιουργία «κέντρων δραστηριότητας»
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Συντονιστική.
Πέτρος Χαραβιτσίδης Διευθυντής στο 132ο Δημοτικό σχολείο Αθήνας
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝΑΝ.ΥΠΟΥΡΓΟΣ, ΦΩΦΗ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΛΙΘΟΞΟΪΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ Α.Ε.Μ  Ένα βασικό κι αναγνωρισμένο πεδίο εισαγωγής της στα προγράμματα σπουδών και της γενικής εκπαίδευσης.  Ένα συχνό θέμα.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Επίδοση στο σχολείο και κοινωνική προέλευση. Δεκαετία 1960 Πολυάριθμες έρευνες σε πολλές δυτικές χώρες με στόχο να διαπιστωθεί αν το σχολείο προσφέρει.
Δίγλωσση εκπαίδευση και σχολική αποτυχία.. Σχολική Αποτυχία Συχνά η ευθύνη της σχολικής αποτυχίας, επιρρίπτεται στη διγλωσσία. Δεν ισχύει παρά μόνο για.
Πανεπιστήμιο δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης Μάθημα: Εκπαιδευτική πολιτική Διδάσκουσα : Σοφία Ηλιάδου-Τάχου Φοιτήτρια : Ντέλη.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΤΖΑΡΙΩΤΗ - ΚΩΣΤΑΡΑ.
Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα: «Μεταρρύθμιση» ή Οπισθοδρόμηση; Βενέττα Λαμπροπούλου, Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Πανεπιστημίου Πατρών.
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ
Η εκπαίδευση στην Ελλάδα και τη Λαμία στα χρόνια της μεταρρύθμισης του 1929 Γιώργος Σταυρόπουλος Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Α / θμιας Εκπ / σης.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
«Η εικόνα της ‘Ευρώπης’ και του ‘Άλλου’ στο σχολείο και στα σχολικά εγχειρίδια» « Ευρωπαϊκή Διάσταση στην εκπαίδευση. Όψεις, θεωρήσεις, προβληματισμοί,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΙΑΔΟΥ – ΤΑΧΟΥ ΣΟΦΙΑ «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
ΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΟΜΟΙΟΓΕΝΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Άξονες Συνέντευξης.
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
Συγκριτικά στοιχεία ελληνικής και διεθνούς νομοθεσίας
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Περιγραφή Εκπαιδευτικός, ενόψει του Σαββατοκύριακου, έχει μεταβεί στο νησί όπου είναι η μόνιμη κατοικία του. Τη Δευτέρα, τηλεφωνεί στο Διευθυντή και του.
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
Άξονες Σχολιασμού.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Η δραστηριότητα του ευρωπαϊκού προγράμματος Inspiring Science Education ( προτείνεται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Εκπαίδευση και μειονότητες
ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Η ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ Εργασία στα πλαίσια του μαθήματος: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ   Θέμα: «Η ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ» ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ ΧΡΥΣΗ Α.Ε.Μ. 3529 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ’   ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: κ. ΗΛΙΑΔΟΥ-ΤΑΧΟΥ ΣΟΦΙΑ ΦΛΩΡΙΝΑ ΜΑΪΟΣ 2014

Η ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ Χωρίζεται σε 3 χρονικές περιόδους: 1967-1974 1974-1981 1981-1985

1967-1974 Έλεγχος δικτατορίας στην οργάνωση και διοίκηση των ελληνικών φορέων και οργανώσεων άρα όχι προσπάθειες βελτίωσης της παρεχόμενης εκπαίδευσης Αίτημα για ίδρυση ελληνικών σχολείων = κυρίαρχο όμως ελεγχόμενο από ελληνικό Υπουργείο Παιδείας Το αίτημα νομιμοποιείται από την ανάγκη διατήρησης της ελληνικής γλώσσας και παράδοσης

2) 1974-1981: Μεταπολιτευτική περίοδος της Ελλάδας Αλλαγή εκπαιδευτικής πολιτικής για τους αλλοδαπούς από Γερμανία: αφομοιωτική πολιτική και ενσωμάτωση σε κρατίδια της Ομόσπονδης Γερμανίας εγείρει μηχανισμούς εναντίωσης –ωστόσο όχι ομοφωνία στην ελληνική κοινότητα (επιρροή από απόψεις κομματικών μηχανισμών που δρουν στην ξένη χώρα) κι άρα Α ) Δίγλωσσο μοντέλο εκπαίδευσης Β) Ενσωμάτωση

3) 1981-1985 ΠΑΣΟΚ-στροφή και διεκδίκηση παροχής ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης μέσω ελληνικών σχολείων με ελληνικό αναλυτικό πρόγραμμα Στόχος: οι γονείς ήθελαν τα παιδιά τους να εξασφαλίσουν μια θέση σε ελληνικά πανεπιστήμια-πιθανή παλιννόστηση

Από όλες τις ενδείξεις προκύπτει ότι η ελληνική εκπαιδευτική πολιτική δεν έχει περιλάβει στους στόχους και το σκεπτικό της: Την ιδιομορφία της διαβίωσης σημαντικού αριθμού ελληνοπαίδων εκτός Ελλάδας Τα ιδιάζοντα εκπαιδευτικά προβλήματα των παιδιών των μεταναστών Δεν υπάρχει υποδομή για την εφαρμογή της όποιας πολιτικής Υπάρχει πληθώρα ασυντόνιστων μεταξύ τους εκπαιδευτικών φορέων

ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Τρία είδη Μέσης Εκπαίδευσης: Γυμνάσιο Πανεπιστήμιο Realschule: οδηγεί σε διάφορα επαγγέλματα Hauptschule: βασικό σχολείο-αδύναμοι μαθητές Το 1971 μόνο το 10% των Ελλήνων μαθητών έχουν φοιτήσει σε Γυμνάσιο έναντι 40% των Γερμανών-ίδια σχολική επίδοση?

ΜΟΡΦΕΣ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ Προπαρασκευαστικές τάξεις 2. Δίγλωσσες τάξεις 3. Κανονικές τάξεις 4. Μάθημα Μητρικής Γλώσσας 5. Ιδιωτικά σχολεία

Προπαρασκευαστικές τάξεις: σε διάφορα κρατίδια στόχος τους: η προπαρασκευή των παιδιών για την παρακολούθηση των κανονικών γερμανικών τάξεων από το 1964 σε περιοχές με λίγους μαθητές κι όπου δε λειτουργούν δίγλωσσες τάξεις Μειονεκτήματα: ανομοιογενής μαθητικός πληθυσμός με διαφορετικές γλωσσικές προϋποθέσεις μετατροπή τους σε εθνικές τάξεις-απομόνωση και γκετοποίηση των αλλοδαπών μαθητών

2. Δίγλωσσες τάξεις: Προπαρασκευαστικές τάξεις μακράς διάρκειας για ένταξη των αλλοδαπών μαθητών στις γερμανικές τάξεις Σε κάποια κρατίδια καταργούνται σταδιακά, γιατί οδηγούν στην απομόνωση των μαθητών ενώ στη Βαυαρία επεκτείνονται σε όλες τις τάξεις της υποχρεωτικής εκπαίδευσης Διπλός ο σκοπός του μοντέλου αυτού: Α) οι αλλοδαποί κρατούνται μακριά από τις κανονικές γερμανικές τάξεις-άρα όχι διαμαρτυρίες Γερμανών γονέων Β) με τη γκετοποίηση διαιωνίζεται το status των μεταναστών και διατηρείται ζωντανή η ιδέα της παλιννόστησης

3. Κανονικές τάξεις Φοιτούν αλλοδαποί μαθητές Στόχος τους: η ενσωμάτωση των αλλοδαπών μαθητών και η σταδιακή τους ένταξη στις κανονικές γερμανικές τάξεις Ακολουθείται γερμανικό Α.Π. και διδάσκουν Γερμανοί δάσκαλοι Απομόνωση μαθητών αλλά και ταυτόχρονη απαίτηση για ενσωμάτωση στη γερμανική κοινωνία

4. Μάθημα Μητρικής Γλώσσας Δικαίωμα των μεταναστών για διδασκαλία μητρικής γλώσσας Δυσκολίες στη διδασκαλία του, γιατί: Προαιρετικό σε όλα σχεδόν τα κρατίδια Έλλειψη κατάλληλου διδακτικού υλικού, υλικοτεχνικής υποδομής, Α.Π., καταρτισμένων εκπαιδευτικών Αδιαφορία γερμανικής πλευράς Αναγκαίο: προοπτική παλιννόστησης των αλλοδαπών μαθητών και αβέβαιη παραμονή στη Γερμανία Υπό την εποπτεία των γερμανικών κρατιδίων (Βαυαρίας, Έσσης…) ή των διπλωματικών αρχών των χωρών προέλευσης

5. Ιδιωτικά σχολεία Σε κάποια κρατίδια Χρηματοδοτούνται από το ελληνικό κράτος Στόχος: παροχή ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης σύμφωνα με το ισχύον στην Ελλάδα εκπαιδευτικό σύστημα Ακολουθούν: ελληνικό Α.Π. και ελληνικά διδακτικά εγχειρίδια Διδάσκουν Έλληνες αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί Παρέχουν τίτλους σπουδών που δεν αναγνωρίζονται από το γερμανικό κράτος Ωστόσο ευκαιρία εισαγωγής στα ελληνικά πανεπιστήμια

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 1975-1981 Υποστηρίζεται η ίδρυση δίγλωσσων τάξεων ακολουθώντας τις επιταγές της γερμανικής πολιτικής και μερίδας Ελλήνων γονέων. Το δίγλωσσο μοντέλο εκπαίδευσης που προτείνεται ως το πλέον κατάλληλο τεκμηριώνει την άποψη του κυβερνώντος κόμματος προς μια μορφή εκπαίδευσης προσανατολισμένης τόσο σε μια πιθανή ένταξη στο γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα, όσο και προς μια επικείμενη παλιννόστηση. Δε γίνεται πράξη λόγω: απροθυμίας των τότε τοπικών γερμανικών κυβερνήσεων να υιοθετήσουν και να χρηματοδοτήσουν ένα τέτοιο μοντέλο αρνητικής στάσης των ελληνικών πολιτικών δυνάμεων που δρουν στη Γερμανία της αρνητικής στάσης των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων που επιθυμούσαν ελληνικά σχολεία

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 1982-1985 Μορφή εκπαίδευσης: ίδρυση ελληνικών σχολείων στις πόλεις και στα κρατίδια που το επιτρέπουν οι συνθήκες –παρέχεται η δυνατότητα για ελληνόγλωσση παιδεία στα παιδιά των Ελλήνων μεταναστών. Αν και εκφράζεται η άποψη ότι θα πρέπει τα ελληνόπουλα να διδάσκονται τη μητρική τους γλώσσα παράλληλα με τη γερμανική, για να ενσωματωθούν όπου αποφασίσουν να ζήσουν, εντούτοις η πολιτική που εφαρμόζεται: παροχή ελληνοκεντρικής εκπαίδευσης -Εκπαιδευτική πολιτική αρεστή πρωτίστως στους μετανάστες. Το ελληνικό κράτος αναλαμβάνει την ευθύνη για την ίδρυση και λειτουργία των σχολείων αυτών –απαλλάσσονται οι γερμανικές εκπαιδευτικές αρχές από το κόστος εκπαίδευσης των Ελλήνων.

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!