ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΕΞΕΛΙΣΣΟΜΕΝΟ ΚΟΣΜΟ μια ανθρωπιστική προσέγγιση της εκπαίδευσης Ανέστης Παπαδόπουλος, Εκπαιδευτήρια Πλάτων, Κατερίνη ΑΡΙΣΤΕΙΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΛΗΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
οργάνωση & διαδικασία ΠΑΤΜΑΝΟΓΛΟΥ Σ. – ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Μ.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΥ.Π. Π.Ε.ΣΥ.Π. .
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΝΕΑΠΟΛΗΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
B u s i n e s s INDUCTION WEEK 2015 Εισαγωγή στο Πρόγραμμα,
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ Διερεύνηση με συζήτηση
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αλλαγεσ στο γυμνασιο
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΕΞΕΛΙΣΣΟΜΕΝΟ ΚΟΣΜΟ μια ανθρωπιστική προσέγγιση της εκπαίδευσης Ανέστης Παπαδόπουλος, Εκπαιδευτήρια Πλάτων, Κατερίνη ΑΡΙΣΤΕΙΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ στην Εκπαίδευση: Αθήνα 13 Μαρτίου 2010

Βράβευση σε Συνέδριο του EDEN (European Distance and E-Learning Network)

Θεματικές ενότητες  Μαθησιακή υποστήριξη μέσω τεχνολογίας και καινοτόμων πρακτικών  Ανθρωπιστική προσέγγιση  Επιμόρφωση - Διαβούλευση - Διάδραση  Συμβουλευτική  Νέα διδακτική και μαθησιακή διαδικασία  Ατομικές και Ομαδικές εργασίες  Λέσχες  Εξωσχολικές δραστηριότητες  Αξιολόγηση

Τεχνολογία και καινοτομία στον τομέα της εκπαίδευσης  Πρώτη εφαρμογή ΤΠΕ πριν από 13 χρόνια  Μετά το έτος 2000, ανάπτυξη των Physlets ( μικροεφαρμογές Java στις φυσικές επιστήμες ) για οπτικοποίηση, διαδραστικότητα και χρήση της Lego Robotics για προγραμματισμό και μελέτη διαφόρων φαινομένων.  Από το 2006, διαδραστικός πίνακας και moodle server  Συμμετοχή σε διάφορα εθνικά ή ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα  Μέλος του Δικτύου Σχολικής Καινοτομίας Η προσέγγιση που αναπτύχθηκε και εφαρμόζεται το τρέχον σχολικό έτος παρουσιάζεται στη συνέχεια και περιλαμβάνει διάφορες συνιστώσες, με πιλοτικές εφαρμογές τα προηγούμενα χρόνια.

 Οι συνιστώσες της διάστασης « Πνεύμα » αποτελούν κυρίως τη βάση της δομής των διδακτικών και μαθησιακών στόχων του σχολείου.  Για να ολοκληρωθεί η μορφωτική διαδικασία, ελήφθησαν υπόψη οι υπόλοιπες συνιστώσες της ανθρωπιστικής προσέγγισης ( Ψυχή, Σώμα, Περιβάλλον ). Τα παραπάνω καλύπτονται μέσα από ατομικές και ομαδικές εργασίες, συμβουλευτικές συναντήσεις, λέσχες και εξωσχολικές δραστηριότητες. Ανθρωπιστική προσέγγιση ( τέσσερις διαστάσεις ) Κατανόηση Μνήμη Κριτική σκέψη Δημιουργική σκέψη Αξιολόγηση Δημιουργικότητα και π ροσω π ικότητα Τέχνες Γνωρίζω το σώμα μου Σωματική υγιεινή Άθληση Διατροφή Σεξουαλική αγωγή Ηθικές αξίες Βίοι σημαντικών ανθρώ π ων Τι θα έκανες αν … Διαχείριση συναισθηματικών διεργασιών Κοινωνικά θέματα Συνεργασία με εκ π αιδευτικούς, συμμαθητές και γονείς Ε π αγγελματικός π ροσανατολισμός Γνώση του π εριβάλλοντος Περιβαλλοντικά π ροβλήματα και λύσεις Εθελοντισμός ΠεριβάλλονΨυχή Πνεύμα Σώμα

Διαβούλευση - Διάδραση Φάση 1 Συζήτηση καθηγητών σχετικά με τις φάσεις και τη δομή της εφαρμογής του καινοτόμου σχεδίου μάθησης (4 συναντήσεις μεταξύ Φεβρουαρίου και Α π ριλίου 2009) Συνάντηση με τους γονείς για την π αρουσίαση και ε π εξήγηση των βασικών στόχων μάθησης και τις μεθοδολογίες και διάλογος μαζί τους για τα π αρα π άνω ( Μάιος 2009) Ε π ιμόρφωση εκ π αιδευτικών και γονέων Διάλογος με τους μαθητές, υ π οβολή των π ροτάσεών τους ( Α π ρίλιος - Μάιος 2009) Οριστικές α π οφάσεις για τους στόχους και τις δραστηριότητες ( Ιούνιος 2009) Φάση 2 Συναντήσεις διευθυντή και καθηγητών με τους γονείς σε π ροσω π ικές συνεδρίες ( Σε π τέμβριος ) Ανάλυση της συγκεκριμένης εκ π αιδευτικής δράσης Συναντήσεις σύμβουλων καθηγητών με τους μαθητές ( Σε π τεμβρίου ) Καθορισμός π ροσω π ικών στόχων, συλλογή π ροτάσεων και π ροτεινόμενα θέματα για π ρογράμματα και π αράλληλες δραστηριότητες. Φάση 3 Αξιολόγηση στο τέλος του έτους α ) των μαθητών α π ό το σύμβουλο καθηγητή β ) όλης της διαδικασίας α π ό καθηγητές, μαθητές, γονείς Μια σημαντική π τυχή της π ρωτοβουλίας του σχολείου είναι η π αράλληλη συμμετοχή των γονέων, των μαθητών και του διδακτικού π ροσω π ικού με συντονισμένο τρό π ο.

Συμβουλευτική Κάθε σύμβουλος καθηγητής είναι υπεύθυνος για επτά μαθητές και έχει τα ακόλουθα καθήκοντα :  Έναρξη σχολικού έτους :  Συνολική ενημέρωση μαθητών και γονέων αναφορικά με τους στόχους της διδασκαλίας  Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους :  15 λεπτες συναντήσεις κάθε Παρασκευή για την αξιολόγηση της προόδου των μαθητών  Ενημέρωση διευθυντή και γονέων για την πρόοδο των μαθητών  Λήξη σχολικού έτους :  Ετήσια αξιολόγηση και προτάσεις για το επόμενο σχολικό έτος

Διδακτική και μαθησιακή προσέγγιση Διδακτικοί στόχοι ανά μήνα ΜήναςΔιδακτικός στόχοςΛεπτομέρειες ΟκτώβριοςΚατανόησηΠροσοχή Αναγνώριση πληροφορίας Αντίληψη πληροφορίας ΝοέμβριοςΜνήμηΑποθήκευση πληροφοριών Διατήρηση Ανάκληση ΔεκέμβριοςΚριτική σκέψη ( Συγκλίνουσα ) Ικανότητα Ανάλυσης Σύγκρισης Ταξινόμησης πληροφοριών Σύνδεσης πληροφοριών

Διδακτική και μαθησιακή προσέγγιση Διδακτικοί στόχοι ανά μήνα ΜήναςΔιδακτικός στόχοςΛεπτομέρειες ΦεβρουάριοςΔημιουργική σκέψη (Αποκλίνουσα) Αναζήτηση και παραγωγή πολλών πιθανών λύσεων Σύνθεση πληροφορίας Μετασχηματισμός πληροφορίας (για αλλαγή της χρήσης της) Επαναπροσδιορισμός πληροφορίας (επεξεργασία πληροφορίας ώστε να γίνει λειτουργική, ελκυστική) ΜάρτιοςΑξιολόγησηΙκανότητα λήψης απόφασης για πράξεις, με δεδομένα κριτήρια

Διδακτική και μαθησιακή προσέγγιση Καθ ’ όλη τη διάρκεια του έτους Διδακτικός στόχοςΛεπτομέρειες Διαχείριση συναισθηματικών διεργασιών ( στα πλαίσια του προγράμματος « Στηρίζομαι στα πόδια μου » ) Ικανότητα πρόσβασης σε νοητικές διεργασίες που έχουν σχέση με συναισθήματα Ικανότητα διαχείρισης και έκφρασης συναισθηματικού βιώματος - Ανεκτικότητα σε έντονα συναισθήματα Ενσυναίσθηση Ενεργητική ακρόαση Διαχείριση άγχους Υιοθέτηση θετικής στάσης στην πρόκληση και την επίλυση προβλημάτων Δημιουργικότητα και προσωπικότητα Ανοχή στην αμφιβολία Επιθυμία για εποικοδομητικές εμπειρίες Ανεξάρτητη κρίση Ενδυνάμωση αυτοπεποίθησης – αυτοεκτίμησης Ρύθμιση συμπεριφοράς μέσω εσωτερικών κινήτρων Κατανόηση επιρροών Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση ( από ειδικούς επιστήμονες ) Υγιεινή σώματος Σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα Αλλαγές στην εφηβεία Μέθοδοι αντισύλληψης Διαφυλικές σχέσεις

Διδακτική και μαθησιακή προσέγγιση Καθ ’ όλη τη διάρκεια του έτους Θεματική ενότηταΛεπτομέρειες Επιχειρηματικότητα Σύσταση εικονικής επιχείρησης Διδασκαλία οικονομικών εννοιών και αρχών Εφαρμογή των παραπάνω εννοιών και αρχών μέσω της εικονικής επιχείρησης των μαθητών Διερεύνηση ευκαιριών επαγγελματικής σταδιοδρομίας Ενίσχυση της ικανότητας λήψης αποφάσεων Επαγγελματικός προσανατολισμός Τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού Διαλέξεις – συζητήσεις με επαγγελματίες Επισκέψεις σε επαγγελματικούς χώρους Εβδομάδα εργασιακής εμπειρίας (Α΄ Λυκείου)

Ατομικές και Ομαδικές εργασίες Θεματικές ενότητες ανά τάξη Α ’ ΓυμνασίουΒ ’ Γυμνασίου 1 ο τετράμηνο 2 ο τετράμηνο 1 ο τετράμηνο 2 ο τετράμηνο ΤέχνεςΟικιακή ζωήΗθικές αξίεςΙστορία με εναλλακτικό τρόπο Υγιεινή διατροφήΟδική ασφάλεια και συμπεριφορά Βιογραφίες σπουδαίων ατόμων Αθλητισμός Πρώτες βοήθειεςΑσφαλές διαδίκτυοΓνώση του περιβάλλοντος Μουσική Μαθαίνω το σώμα μου Αξιολόγηση τηλεοπτικών προγραμμάτων Λειτουργικότητα και αισθητική τόπων και ανθρώπων Εθελοντισμός

Ατομικές και Ομαδικές εργασίες Θεματικές ενότητες ανά τάξη Γ’ ΓυμνασίουΑ’ Λυκείου 1 ο τετράμηνο2 ο τετράμηνο1 ο τετράμηνο2 ο τετράμηνο Ιστορία με εναλλακτικό τρόπο Ανάδειξη και αντιμετώπιση ενός σημαντικού τοπικού θέματος Επιστήμη και καθημερινή ζωή Ιστορία με εναλλακτικό τρόπο Βιογραφίες σημαντικών ατόμων ΚινηματογράφοςΠαγκόσμιο περιβαλλοντικό πρόβλημα Καταχρήσεις Τοπικό περιβαλλοντικό πρόβλημα ΕυρώπηΣχεδιασμός εκπαιδευτικού ηλεκτρονικού παιχνιδιού

 Η διάρκεια δραστηριοτήτων κάθε λέσχης είναι δύο ώρες σε εβδομαδιαίο επίπεδο Λέσχες Σαββάτου Λέσχες ΟρχήστραΧορωδίαΣκάκι Φυσικές Ε π ιστήμες Μαθηματικά και καθημερινή ζωή Πληροφορικ ή ΚεραμικήΘέατρο

Ετήσιο πρόγραμμα εξωσχολικών δραστηριοτήτων ΗμερομηνίαΤίτλοςΑντικείμενοΔραστηριότηταΠαιχνίδιΔιατροφήΤοποθεσία 27 Σεπτεμβρίου « Άνθρωπος στη θάλασσα …» Άμεση αντιμετώπιση επικίνδυνων καταστάσεων στο υγρό στοιχείο. Διαγωνισμός γλυπτικής στην άμμο. Beach football - beach volley BΒQBΒQ Παραλία Κατερίνης 8 Νοεμβρίου Τα « μυστικά » της Φωτιάς … Η σωστή χρήση της φωτιάς και τι να προσέχουμε. Διαγωνισμός : « Ανάβω φωτιά όπως οι αρχαίες φυλές ». Παράξενες και αστείες σκυταλοδρομ ίες Πικ - νικΠλατανόδασος 5-7 Φεβρουαρίου « Σαν τα χιόνια …» Επιβίωση στο χιόνι. Κατασκευή χιονοπαπουτσιώ ν. Σκι και έλκηθρο. Ζεστή Σοκολάτα και κρουασάν στο Σαλέ Ελατοχώρι 18 Απριλίου « Η Άνοιξη μας έφτασε …» Προσανατολισμός και ανάγνωση χάρτη. Παρακολούθηση σειράς σλάιντς για τον Όλυμπο και περιήγηση σε περιβαλλοντικό μονοπάτι. Κυνήγι χαμένου Θησαυρού. « Ορειβατικό » γεύμα στο καταφύγιο. Καταφύγιο Κρεβάτια 9 Μαΐου « Ή στραβός είν ’ ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε …» Εισαγωγή στα μυστικά της Ιστιοπλοΐας. Μικρή βόλτα με Ιστιοπλοϊκό σκάφος. Ερωτήσεις για τη Θάλασσα – ελεύθερο παιχνίδι Μεζέδες της θάλασσας. Πλαταμώνας

Διαδικασία αξιολόγησης Καθορισμός στόχων : Σε π τέμβριος : μαθητής, γονείς, σύμβουλος καθηγητής, διευθυντής. Καθορισμός π ροσω π ικών στόχων για το τρέχον σχολικό έτος Συμβουλευτική : κάθε Παρασκευή : μαθητής, σύμβουλος καθηγητής Διαμορφωτική Αξιολόγηση : τέσσερις φορές κατά τη διάρκεια του έτους - μαθητής, γονείς, σύμβουλος καθηγητής, διευθυντής Τελική Αξιολόγηση : Ιούνιος : μαθητής, γονείς, σύμβουλος καθηγητής, διευθυντής. Ανασκό π ηση της σχολικής χρονιάς Έγγραφα : Ιούνιος : σύμβουλος καθηγητής, μαθητής. Φάκελος μαθητή π ου π εριλαμβάνει βαθμούς, ε π ί π εδο ξένων γλωσσών, εργασίες, συμμετοχή σε λέσχες και δραστηριότητες, διακρίσεις, βραβεία