Δρ. Γ.Μαλινδρέτος εσωτερικό εξωτερικό Διαδραστικό Εταιρία- Oργανισμός - φορέας Υπάλληλοι Πελάτες ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΦΑΣΕΙΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ MARKETING ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Στόχος του προγράμματος
Στρατηγική Προώθησης.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΔΗΜΟΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ.
Ελληνικές Βιβλιοθήκες Συνολική Παρουσίαση Θέσεων Ομάδα Εργασίας Δημοσίων Βιβλιοθηκών Ιανουάριος 2011.
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
Μικροδιδασκαλία: Παρουσίαση Επιχειρηματικού Σχεδίου με τίτλο:……
Μιχάλης Μεταξάς Innovatia ΕΠΕ, Τεχνικός Σύμβουλος Έργου Έργο LIGHT, Oι Βιβλιοθήκες συνεργάζονται με άλλα Πολιτιστικά Ιδρύματα και βελτιώνουν την πρόσβαση.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
Η τοπική διάσταση της κοινωνικής ευθύνης των βιβλιοθηκών Βαρβάρα Γεωργοπούλου Υπεύθυνη Αρχείου – Βιβλιοθήκης Ο.Κ.Ε.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 02/02/2015 1
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 07/05/2004.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
1ος ΚΥΚΛΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Νίκος ΓΙΑΝΝΟΥΛΙΔΗΣ Ευρωσύμβουλοι Α.Ε..  Συμβουλευτική επιχειρηματικότητας ανέργων και νέων επιστημόνων  Συμβουλευτική κοινωνικής επιχειρηματικότητας.
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
Βαθμός ομοθεσίας της ψηφιακής βιβλιοθήκης ως προς τους χρήστες της Μάριαν Νικολακοπούλου.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Προώθηση / Επικοινωνία
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Διάλεξη 11 η (2015 – 16) Τεχνικές άμεσης επικοινωνίας και Ψηφιακό Μάρκετινγκ.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
1 Μάρκετινγκ Προϊόντων Υψηλής Τεχνολογίας : Διοίκηση Προϊόντων Υ/Τ Δρ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΙΑΜΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Γεωργία Κωνσταντίνου, Διευθύντρια Προγραμμάτων Επιχειρηματικότητας
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Στρατηγική Προώθησης.
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Ομφάκινον Ομφάκινον.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ (QUALITY SYSTEM)
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΚ ΤΗΣ ΑΔΑΜΙΔΗΣ Α.Ε
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων και Προδιαγραφές Υλικού και Λογισμικού
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Η έννοια της επιχείρησης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Αρχική Εκτίμηση Ετήσιου Οικονομικού Οφέλους Περιγραφή Δράσεων Βασικοί Στόχοι – Προσδοκώμενα Οφέλη Αρχική Εκτίμηση Ετήσιου.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
Σχέσεις με την Κοινότητα
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 5η (2018 – 19) Συζήτηση πάνω στην Εργασία του Μαθήματος Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος εσωτερικό εξωτερικό Διαδραστικό Εταιρία- Oργανισμός - φορέας Υπάλληλοι Πελάτες ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΦΑΣΕΙΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ MARKETING ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος ΦΑΣΕΙΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ MARKETING ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ  ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ : Εργασία που απαιτείται για την προετοιμασία για την προσφορά των υπηρεσιών, προώθηση υπηρεσιών, τιμολόγηση, τρόπου επικοινωνίας με το δυνητικό κοινό (‘product’, ‘price’, ‘place’, ‘promotion’ – τα 4 Ps)  ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ : Εργασία που απαιτείται για την εκπαίδευση και την παροχή κινήτρων στους υπαλλήλους για να εξυπηρετούν σωστά το κοινό.  ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ: Ικανότητα υπαλλήλων να παρέχουν ικανοποιητικές υπηρεσίες στο κοινό. Οι υπηρεσίες κρίνονται και από την τεχνική αλλά και από λειτουργική ποιότητα τους (ενδιαφέρον, συμπεριφορά, εμπιστοσύνη, κτλ.).

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος  Ταξινόμηση σε 4 ομάδες : τα 4 P ‘Product ’ : ουσία – περιεχόμενο πολιτιστικού αγαθού, αλλά και χαρακτηριστικά υπηρεσιών υποστήριξης του (υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών, πριν – π.χ. κλείσιμο εισιτηρίων και κατά την υλοποίηση) Place: Τόπος διεκπεραίωσης/παραγωγής ή ‘πώλησης’ πολιτιστικού αγαθού Price : τιμή, όροι πληρωμής Promotion : διαφήμιση, δημόσιες σχέσεις, διαπροσωπικές σχέσεις,

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος ‘Product’ : Σχεδιασμός πολιτιστικού αγαθού βάσει των στόχων που έχουν τεθεί, Προγραμματισμός Πόρων – Κατανομή τους (συμπεριλαμβανομένου και των υπηρεσιών υποστήριξης του - υπηρεσίες εξυπηρέτηση πελατών) Place : χώρος διεκπεραίωσης (υλοποίησης) του πολιτιστικού αγαθού, χώρος στέγασης πολιτιστικού φορέα (και πιθανής οργάνωσης σχετικών εκδηλώσεων) ‘Price’ : τιμή βάσει των δαπανών (συμμετέχοντες, χώροι στέγασης, ενημέρωση-προβολή κτλ.), δυνατοτήτων δυνητικού κοινού, αλλά και άλλων ‘ανταγωνιστικών’ πολιτιστικών αγαθών Promotion : προβολή με σκοπό 1.την ενημέρωση και την ενίσχυση της ελκυστικότητας (ζήτησης) 2.την ενίσχυση της εικόνας  αύξηση χορηγιών επιχειρήσεων, πιθανών εθελοντών

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος  Η προσέγγιση της πολιτισμικής διαχείρισης – απέναντι σε αυτό που γενικά ονομάζουμε «πολιτισμό» ή «κληρονομιά» χαρακτηρίζεται από το γεγονός ότι πρόκειται για κάτι το αυθύπαρκτο και αυτονόητο και δεν χρήζει περαιτέρω συστάσεων, αναλύσεων, αιτιολογήσεων ή αποδείξεων περί της σημασίας του.  Προβολή σε έναν απροκάλυπτα ανταγωνιστικό κόσμο ελεύθερης διακίνησης και ανταλλαγής αγαθών, όπου η οικονομική επιβίωση ενός εγχειρήματος εξαρτάται από την επικράτησή του έναντι άλλων (είτε πρόκειται για άλλα αντίστοιχα «πολιτισμικά» εγχειρήματα είτε άλλους τρόπους ψυχαγωγίας – «πολιτισμένης» ή όχι). Κυρίως το μεγάλο παράδοξο που ταλανίζει κάθε απόπειρα προβολής πολιτισμικών δράσεων :

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος ΠΡΟΒΟΛΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος Διαφήμιση Ευρύτητα και Συχνότητα  Ευρύτητα (σε πολλά μέσα) : μεγαλύτερη σημασία σε απροσδιόριστο target group  Συχνότητα : μεγαλύτερη σημασία όταν υπάρχει έντονος ανταγωνισμός, πολυπλοκότητα μηνύματος

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος  ΒΗΜΑ 1 : Προσδιορισμός αγοράς στόχου (target group - πιθανό /δυνητικό κοινό) και που αποσκοπεί  ΒΗΜΑ 2 : Καθορισμός στόχου επικοινωνίας = συνήθως ενημερωτικές (ενίσχυση στάσης ή δράσης)  ΒΗΜΑ 3 : Σχεδιασμός Μηνύματος  Περιεχόμενο (τι θα ειπωθεί)  Δομή (πως θα ειπωθεί λογικά)  Μορφή (πως θα ειπωθεί συμβολικά)  Πηγή (ποιος θα το πει) ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ MARKETING

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ MARKETING Περιεχόμενο  Αναζήτηση κινήτρων (θέλγητρων) : λογικά (οφέλη σε χρήματα, απόδοση, ποιότητα), συναισθηματικά (χαρά, αγάπη, περηφάνια κτλ), ηθικά (κυρίως σε κοινωνικά ζητήματα, π.χ. ‘Πολιτισμός’ = οδηγός του μέλλοντος)  Προβληματισμός υπάρχει για την προσαρμογή στην τοπική κουλτούρα – σεβασμός στις αξίες κάθε τόπου... Οι επιχειρήσεις σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά αντιλαμβάνονται πόσο σημαντική είναι η κουλτούρα των χωρών στις οποίες δραστηριοποιούνται. Η κουλτούρα περιλαμβάνει ορισμένα τυποποιημένα πρότυπα που αφορούν τη συμπεριφορά, τις αξίες και τα πιστεύω μιας Κοινωνίας.

 Στις μουσουλμανικές χώρες το αριστερό χέρι θεωρείται « βρώμικο ». Σε καμία περίπτωση μη δώσετε το αριστερό σας χέρι για χαιρετισμό - πρόκειται για απίστευτα απρεπή και ανάρμοστη χειρονομία.  Αν ταξιδέψετε στο Ιράν μη σηκώσετε τον αντίχειρά σας. Η χειρονομία αυτή, που στη Δύση σημαίνει « επιτυχία », στο Ιράν είναι προσβολή. Το ίδιο ισχύει για όλη τη Μέση Ανατολή, τη Ρωσία και τη Δυτική Αφρική.  Προσβολή είναι και το -αθώο στις δυτικές χώρες- σήμα ΟΚ, ο κύκλος που σχηματίζεται με την ένωση αντίχειρα και δείκτη, αν το κάνετε στην Τουρκία και στη Βραζιλία.  Μπορεί εδώ στη Μεσόγειο να δείχνουμε την αγάπη μας αγκαλιάζοντας ανά πάσα στιγμή, ακόμα και στον δρόμο, συγγενείς και φίλους, στην Ανατολική Ασία οι αποστάσεις αυτές είναι προσβολή. Επίσης, αν ταξιδέψετε σε χώρες που ασπάζονται τον βουδισμό, μην αρχίσετε να χαϊδεύετε κεφάλια από πιτσιρίκια, όπως κάνετε εδώ. Στις χώρες αυτές το κεφάλι θεωρείται ιερό και δεν το αγγίζουμε! Η γλώσσα του σώματος δεν είναι ίδια παντού….

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος  Δομή o Που θα δοθεί έμφαση, στο ίδιο το αγαθό (μονόπλευρο μήνυμα) ή και σε άλλα στοιχεία (π.χ. χώρου κτλ.) o Στα μέσα ενημέρωσης πολλές φορές μπαίνει μπροστά το ισχυρό επιχείρημα διότι πολλές φορές δεν παρακολουθείται όλο το μήνυμα...διαφορετικά υπάρχει η βαθμιδωτή προσέγγιση...  Μορφή o Έντυπα : σημασία στα χρώματα, στις επικεφαλίδες, εικόνες o Ραδιόφωνο : λέξεις, ποιότητα φωνής, εκφώνηση o Τηλεόραση : λέξεις, ποιότητα φωνής, εκφώνηση, γλώσσα του σώματος (μη λεκτικά στοιχεία), εφέ o Διαδίκτυο : συνδυασμός όλων των παραπάνω ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ MARKETING

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος  Πηγή o Σημασία στην αξιοπιστία της πηγής o Η αξιοπιστία δημιουργείται από  την εμπειρία της πηγής (ειδικοί)  αντικειμενικότητα, εντιμότητα  δημοφιλή άτομα  φυσικότητα, χιούμορ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ MARKETING

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ MARKETING  ΒΗΜΑ 4 : Προϋπολογισμός o Ανάλογα με τις δυνατότητες του φορέα (σημασία χορηγιών) o Με βάση συγκεκριμένους στόχους  ΒΗΜΑ 5 : Κατανομή κόστους στα εργαλεία προώθησης – κανάλια επικοινωνίας o Προσωπικά o Προσωπικά (π.χ. τηλεφωνική επικοινωνία, forum στο διαδίκτυο) o Μη προσωπικά  Μέσα ενημέρωσης (έντυπα, ραδιοτηλεοπτικά, ηλεκτρονικά, εικόνων)  Ατμόσφαιρα, Ανέσεις (Customer Service)

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος  ΒΗΜΑ 6 : Mέτρηση αποτελεσμάτωνΠαράδειγμα Έστω ότι (αποτελέσματα έρευνας αγοράς) στα 100 άτομα: o τα 80 γνωρίζουν, τα 60 από αυτά την δοκίμασαν και τα 20 από τα 60 είναι ικανοποιημένα  προγράμματα επικοινωνίας αποτελεσματικά, αλλά υπηρεσία όχι καλή (πρέπει να ακολουθήσει ανάλυση του τι σημαίνει ‘όχι καλή’ υπηρεσία o τα 40 γνωρίζουν, τα 30 από αυτά την δοκίμασαν και τα 25 από τα 30 είναι ικανοποιημένα  ανάγκη ενδυνάμωσης του προγράμματος επικοινωνίας, ώστε να εκμεταλλευτεί την ποιότητα της υπηρεσίας προϊόντος (ενίσχυση ‘ευρύτητας’) ΦΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΑΓΑΘΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΑΓΑΘΑ

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Μεγάλη ταχύτητα και ευκολία προσβασιμότητας Δεν υπάρχει περιορισμός ωραρίου Χώρος ψηφιακός θεωρητικά είναι άπειρος – στο βιβλιοπωλείο ή σε βιβλιοθήκες περιορισμός Γρήγορη επεξεργασία και αναπαραγωγή κειμένων  μεγαλύτερη ανάγκη αξιοπιστίας πηγών, διαχείριση πληροφόρησης και γνώσης (knowledge management) Κόστος, θεωρητικά πολύ μικρότερο…., αλλά και μικρότερη παραγωγή χαρτιού (περιβαλλοντικά φιλικότερες πρακτικές αναπαραγωγής γνώσης) Μείωση μετακινήσεων για ανεύρεση πηγών (convenience) αλλά …….

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος  Το βιβλίο έχει ομορφιά, ρομαντισμό, λειτουργικότητα και είναι μεταδότης «κουλτούρας» …. Πάντως, η ταχύτητα στις εξελίξεις αλλάζουν σταδιακά το τοπίο…  Θα συνεχίσει να υπάρχει το έντυπο βιβλίο ή οι οικονομικοί λόγοι, οικολογικοί και τεχνολογικοί παράγοντες θα το καταστήσουν μουσειακό έκθεμα, ενδεικτικό πολιτισμού που μεταμορφώνεται δραστικά ; ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος Πολλά “ανεπτυγμένα εκπαιδευτικά συστήματα” ουσιαστικά εστιάζουν στη “διδασκαλία” στη συχνή εξάσκηση και επανάληψη, με βάση την πειθαρχία, τις προκαθορισμένες διαδικασίες και την αποστήθιση. Πρέπει να να αναζητήσουμε μια πιο «δημιουργική μέθοδο μάθησης» περιγράφει ο ιδρυτής του Media Lab στο ΜΙΤ και εμπνευστής και επικεφαλής της πρωτοβουλίας του «υπολογιστή των 100 δολαρίων» (One Laptop Per Child – OLPC) καθηγητής Νicholas Negroponte. ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ «Προσπαθούμε να πείσουμε τις ανεπτυγμένες χώρες να πληρώσουν τους φορητούς υπολογιστές για τις αναπτυσσόμενες χώρες: για παράδειγμα, η Φινλανδία θα μπορούσε να πληρώσει για τους υπολογιστές των παιδιών στη Ναμίμπια, η Ιταλία για τα παιδιά της Αιθιοπίας, κλπ».

Skansen Το Skansen είναι το πρώτο υπαίθριο μουσείο στον κόσμο. Χτίστηκε το 1891 : Αποτελεί ουσιαστικά μια παραμυθένια μικρογραφία του τρόπου ζωής, των εθίμων και των παραδόσεων της Σουηδίας. Στα 150 παραδοσιακά σπίτια –δείγματα από όλες τις περιοχές της χώρας κατοικεί το προσωπικό του μουσείου, που είναι πάντα ντυμένο με τις στολές της εποχής και ζει με τον τρόπο που ζούσαν οι παλιοί Σουηδοί. Στόχος Hazelius (ιδρυτή): ‘Η χρησιμοποίηση της ιδέας της κληρονομιάς και της κατανόησης του παρελθόντος ως ‘σταθεροποιητική επίδραση έναντι των βίαιων αλλαγών της σύγχρονης ζωής’. Μέσω αναπαράστασης και αναβίωσης του παρελθόντος με συμμετοχή του επισκέπτη… ΘΕΑΜΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ – ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος Vasamuset Το μουσείο - καράβι είναι το μουσείο με τις περισσότερες επισκέψεις στην Σουηδία. Το Vasa ήταν μια πολεμική γαλέρα που βυθίστηκε στο λιμάνι της πόλης το Το πλοίο σχεδιάστηκε με διαταγή του Γουσταύου Αδόλφου και ήταν το πιο ισχυρό της εποχής του. Το 1961 ανελκύστηκε από το βυθό, 330 χρόνια δηλαδή, μετά την τελευταία φορά που είδε το φως της μέρας… ΘΕΑΜΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ – ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος Σε έκταση ενός στρέμματος και μέσα σε πυκνή βλάστηση και άφθονα νερά, έχει αποκατασταθεί ένα σύνολο εγκαταστάσεων και υδροκίνητων μηχανισμών, με σκοπό τόσο να προβληθεί η σημασία της υδροκίνησης στο παρελθόν, όσο και να παρουσιαστούν οι βασικές προβιομηχανικές τεχνικές που χρησιμοποιούσαν το νερό ως κύρια πηγή ενέργειας για την παραγωγή διαφόρων προϊόντων. Το αναστηλωμένο συγκρότημα περιλαμβάνει αλευρόμυλο, νεροτριβή, βυρσοδεψείο και μπαρουτόμυλο, διασώζοντας μάλιστα τη συγκεκριμένη τεχνολογία της παραγωγής της μπαρούτης. Δημητσάνα Αρκαδίας: Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης Το νερό, μοχλός ανάπτυξης μέχρι και τα μισά του περασμένου αιώνα στην ορεινή Αρκαδία, κινεί σήμερα τους μύλους του Υπαίθριου Μουσείου Υδροκίνησης στη γραφική Δημητσάνα ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ – ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Η Μυθωδία (=Ωδή προς το Δία) Η Μυθωδία (=Ωδή προς το Δία) έλαβε χώρα στις 28/06/2001 στο χώρο του Ναού του Ολυμπίου Διός και μεταδιδόταν και στον Άρη μέσω του διαστημοπλοίου της NASA (Mars Odysssey) που βρισκόταν σε τροχιά γύρω από τον κόκκινο πλανήτη. Τόπος : λόγω των γεωδυναμικών πεδίων στο Ναό στον οποίο έγινε η συναυλία, λειτουργεί η καλύτερη διαπλανητική κεραία συντονισμού του σύμπαντος στη γη.. Δεν έχει ξαναγίνει άλλοτε συναυλία στο συγκεκριμένο τόπο … από τις 9:30 έως τις 10:45μμ, ο Άρης τη βραδιά και την ώρα εκείνη ευθυγραμμιζόταν με τη γη μας … Λέγεται ότι την είχε συνθέσει από το ΄93 και ότι την είχε κάπου καταχωνιασμένη, ώσπου η NASA, ζήτησε από διάφορους συνθέτες κάποιο μουσικό θέμα το οποίο θα γινόταν ο ύμνος για την αποστολή ενός δορυφόρου στον Άρη, που θα χαρτογραφούσε τις υπόγειες ποσότητες νερού (πάγου). Υπήρξαν πολλές προσφορές, αλλά επικράτησε η Μυθωδία!!!! Το CD υπάρχει μέσα στον δορυφόρο και παίζει συνέχεια τη μουσική του Βαγγέλη Παπαθανασίου! ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΑΘΩΝ – ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος Επιχειρηματικότητα  νέα επιχείρηση Επιχειρηματικότητα  ευκαιρία Επιχειρηματικότητα  αναπροσανατολισμός υφιστάμενης επιχείρησης

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος Επιχειρηματικότητα  διαφοροποίηση ….

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος Επιχειρηματικότητα  ρίσκο ….

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος

Business Plan = Mελέτη εφικτότητας

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος  Eπιχειρηματικό σχέδιο = εργαλείο που δείχνει στους ενδιαφερόμενους που βρίσκεται η εταιρία, που θέλει να φτάσει και τον τρόπο που θα καταλήξει εκεί. Βοηθάει στην διαπίστωση της εφικτότητας...  Η επιχειρηματική πρωτοβουλία για να είναι επιτυχής, πέρα από τα χρήματα και όνειρα, απαιτεί προγραμματισμό και οργάνωση των μελλοντικών ενεργειών. Σε ποιες ενέργειες πρέπει να προβούμε? Πώς να τις υλοποιήσει ? (διαχείριση πόρων ) Πότε να τις κάνει ? (διαχείριση χρόνου) Σε ποιες ενέργειες πρέπει να προβούμε? Πώς να τις υλοποιήσει ? (διαχείριση πόρων ) Πότε να τις κάνει ? (διαχείριση χρόνου)

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος Μεγάλη σημασία, διότι συμβάλει :  Στη λήψη αποφάσεων προς επίτευξη συγκεκριμένων στόχων  Στη δομή και οργάνωσή της  Στην αποτύπωση και κατανόηση της αγοράς, των καταναλωτών και του ανταγωνισμού  Αναγνώριση κινδύνων και ευκαιριών – ευελιξία  Στην χρηματοκοικονομική στήριξη του όλου εγχειρήματος

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος

Το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, θέλοντας να παρουσιάσει ολοκληρωμένα και επιστημονικά τεκμηριωμένα την Αρχαία Αγορά, επέλεξε την ανάπτυξη του θέματος σε τρεις διαφορετικές περιηγήσεις, που η καθεμία έχει χρονική διάρκεια λεπτά: «Διαδραστική περιήγηση στην Αρχαία Αγορά», «Δρώμενο στην Αρχαία Αγορά» και «Η Αθηνά στην Αρχαία Αγορά». ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Διαδραστική Περιήγηση στην Αρχαία Αγορά Οι θεατές ξεναγούνται στο χώρο της Αρχαίας Αγοράς και, με την καθοδήγηση ειδικού μουσειοπαιδαγωγού, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν οι ίδιοι τη διαδρομή που θα ακολουθήσουν. Η αναπαράσταση της Αγοράς σε τρεις διαφορετικές στιγμές της ιστορίας της δίνει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να αντιληφθεί την εξέλιξη μέσα στο χρόνο και τη μεταβολή των λειτουργιών του χώρου από εποχή σε εποχή, όπως αυτή αποτυπώνεται στις αρχιτεκτονικές και πολεοδομικές διαφοροποιήσεις της : Στην κλασική Αγορά (περί το 400 π.Χ.) τονίζεται η σημασία των δημόσιων διοικητικών κτηρίων και η ύπαρξη ενός μεγάλου ανοιχτού χώρου για συναθροίσεις και αθλητικές δραστηριότητες. Στα Ελληνιστικά χρόνια (περί το 150 π.Χ.) δεσπόζουν τα μεγάλα εμπορικά κτήρια (στοές) και δίνεται έμφαση στην ευεργετική δράση των ελληνιστικών ηγεμόνων. Η ρωμαϊκή εικόνα της Αγοράς (περί το 150 μ.Χ.) αποτυπώνει τη σταδιακή της αποδυνάμωση ως διοικητικού και εμπορικού κέντρου, γεγονός που άφησε περιθώρια για την ανάπτυξη του θρησκευτικού και πολιτιστικού χαρακτήρα της, καθώς ανεγέρθηκαν καινούργιοι ναοί, ωδείο, βιβλιοθήκη και νυμφαίο. ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Η Αθηνά στην Αρχαία Αγορά Το ταξίδι αρχίζει από την Αρχαϊκή περίοδο, με αφετηρία την κατεστραμμένη από τους Περσικούς Πολέμους Αγορά της Αθήνας. Με τη βοήθεια της θεάς Αθηνάς, που αναδύεται μέσα από ένα βράχο, οι θεατές μεταφέρονται στα Κλασικά χρόνια και περιηγούνται τα κτήρια που έχουν ανοικοδομηθεί στην Αγορά. Χρησιμοποιώντας μάλιστα το χειριστήριο με το οποίο είναι εξοπλισμένη κάθε θέση, συμμετέχουν στην κατασκευή της Ποικίλης Στοάς. Στη συνέχεια παρακολουθούν την πομπή των Παναθηναίων και ψηφίζουν στον οστρακισμό του 416 π.Χ. Στα Ελληνιστικά χρόνια παρακολουθούν την κατασκευή της Στοάς του Αττάλου, ενώ ο Μονόπτερος ναός είναι η αφετηρία για να φτάσουν στη Ρωμαϊκή εποχή. Μέσω του αμφορέα, που αποτέλεσε εξαρχής το μέσο για το ταξίδι αυτό στο χρόνο, οι θεατές επιστρέφουν στο παρόν, στις διαχρονικές αξίες και τα ιδεώδη που γεννήθηκαν στην Αρχαία Αγορά και αποτελούν σήμερα παγκόσμια κληρονομιά. Δρώμενο στην Αρχαία Αγορά Σύνθετο θεατρικό δρώμενο, στο οποίο η προβολή Εικονικής Πραγματικότητας συνδυάζεται με τη δράση των ηθοποιών. Η συμμετοχή των θεατών είναι αναγκαία για την εξέλιξη του δρώμενου, το οποίο αφορά τις θρησκευτικές, εμπορικές και πολιτειακές λειτουργίες που επιτελούνταν στο χώρο της Αγοράς. ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος

 Διαχείριση = αξιοποίηση πόρων, απαιτείται να είναι σωστή, ώστε να παράγεται ‘αξία’ με τις λιγότερες δυνατές σπατάλες (cost effectiveness). Από το σχεδιασμό μέχρι την υλοποίηση πολύ προσεκτικά βήματα.  Πολιτιστική ‘βιομηχανία’ με επικέντρωση στις αξίες και όχι το κέρδος: Μarketing και Πολιτισμός σημαίνει σεβασμός πάνω από όλα στις αξίες και στη συνέχεια οικονομικά οφέλη (βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα).  Οι ανάγκες των (δυνητικών) αποδεκτών (πελατών) είναι η αφετηρία  Εμπεριστατωμένη έρευνα αγοράς (στη φάση ‘σχεδιασμού’)  Στη φάση σχεδιασμού γενικότερα είναι αναγκαία η μελέτη που περιλαμβάνει ουσιαστικά την έρευνα αγοράς (swot ανάλυση) και την εκτίμηση –βάσει υπολογισμών - του ‘σεναρίου’ υλοποίησης  Μελέτη εφικτότητας (η ουσία του ‘επιχειρηματικού σχεδίου)

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος  Εξυπηρέτηση καταναλωτών – Κάθε πολιτισμική εκδήλωση πρέπει να συνοδεύεται και με το αίσθημα της άνεσης (convenience) για να απορροφάται σωστά η θετική ενέργεια του Πολιτισμού  Κατάλληλοι άνθρωποι στις κατάλληλες θέσεις – βασικά στο σχεδιασμό και οργάνωση των πολιτισμικών γεγονότων - μεγάλη σημασία των δεξιοτήτων  Μεγάλη η σημασία της χρηματοδότησης ακόμα και από τον ιδιωτικό τομέα (για την ανάδειξη του πολιτιστικού ‘κεφαλαίου μέσω δράσεων ΕΚΕ)  Βασικές έννοιες και αρχές ‘ποιότητας’ πρέπει να αξιοποιούνται στην διαχείριση των πολιτιστικών αγαθών.  Σημασία συνεργειών για μείωση κόστους και βελτίωση ποιότητας  Χρήση νέων τεχνολογικών εργαλείων για καλαισθητικούς λόγους (χωρίς παραποίηση της ουσίας) με σκοπό να έλθουν οι νέοι πιο κοντά στις αξίες του Πολιτισμού μας… Με διαδραστικούς τρόπους!

Δρ. Γ.Μαλινδρέτος Προσαρμόσου στο σήμερα, χωρίς όμως να τα ισοπεδώνεις όλα.... Θετική η προβολή του πολιτισμού..... Αλλά απαιτείται προσεκτική διαχείριση του, με πρώτο και βασικό στόχο την προστασία του πολιτιστικού κεφαλαίου και μετά τη ψυχαγωγία και το κέρδος.... Προσαρμόσου στο σήμερα, χωρίς όμως να τα ισοπεδώνεις όλα.... Θετική η προβολή του πολιτισμού..... Αλλά απαιτείται προσεκτική διαχείριση του, με πρώτο και βασικό στόχο την προστασία του πολιτιστικού κεφαλαίου και μετά τη ψυχαγωγία και το κέρδος....