ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ο ΕΠΑΛ ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ «« Ιστορίες καθημερινότητας και … Χημείας »»
ΥΠΟΟΜΑΔΕΣ –ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ (Αναβολικά – Ντόπινγκ – Προϊόντα Χημείας στον αθλητισμό) ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ (Φάρμακα- Χημεία και Ψυχική Υγεία / συναισθήματα) Η ΧΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ (Καλλυντικά) Η ΧΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΟΡΑΣΗΣ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΚΑΙ ΧΗΜΕΙΑ
4) Η ΧΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΟΡΑΣΗΣ
1 ) ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ (Αναβολικά – Ντόπινγκ – Προϊόντα Χημείας στον αθλητισμό)
Έπειτα από μια δικαστική καταδίκη και απειλές για μποϊκοτάζ των προϊόντων της,η εταιρεία αθλητικών ειδών υποχρεώθηκε να απολογηθεί για την κακομεταχείριση εργαζομένων της στον Tρίτο Kόσμο, ενώ αποκάλυψε και τα 731 εργοστάσιά της. Tο «σήμα κατατεθέν» της παγκοσμιοποίησης είναι μια «χούφτα» πολυεθνικές, πασίγνωστες ανά την υφήλιο από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις.H «καλή» τους πλευρά είναι ότι ενώνουν πολιτισμικά το Λος Aντζελες με το Πεκίνο και τα Παλαιστινιακά Eδάφη με τις φαβέλες του Pίο ντε Tζανέιρο. H κακή -και απεχθέστερη- είναι ότι γυρνούν την ανθρωπότητα στην πρωτο-βιομηχανική εποχή του Nτίκενς. Yποχρεώνουν ανήλικους να δουλεύουν 60 ώρες την εβδομάδα για ένα κομμάτι ψωμί στην Aσία και τη Λ. Aμερική, κάτω από απαράδεκτες συνθήκες υγιεινής, ασκώντας τους ψυχική και σωματική βία, που ελάχιστα διαφέρει από τη δουλεία του 19ου αιώνα.
2) ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
Βασικά συναισθήματα που σχετίζονται με τη λήψη φαρμάκων Βασικά συναισθήματα που σχετίζονται με τη λήψη φαρμάκων. Ασθένειες της ‘ψυχής’ και του ‘εγκεφάλου’: Λύπη: Η λύπη είναι ψυχικό συναίσθημα με έκδηλα τα χαρακτηριστικά της στενοχώριας, του πόνου ή της οδύνης. Προέρχεται από την αναντιστοιχία που παρατηρείται μεταξύ πραγματικότητας και επιδιώξεων του ατόμου. Το άτομο λυπάται, επειδή αισθάνεται ότι η φορά των πραγμάτων δε δικαιώνει τις υλικές, πνευματικές ή ψυχικές προσδοκίες του. Δεν είναι ενιαία ως συναίσθημα και έχει κάποιες διαβαθμίσεις. Μπορεί να πάρει το χαρακτήρα παροδικής δυσαρέσκειας, μονιμότερης θλίψης ή και επίμονης μελαγχολίας. Μερικοί την θεωρούν ως φαινόμενο στείρο και αρνητικό ή ως άγονη απαισιοδοξία. Απομακρύνει το άτομο από το κοινωνικό του περιβάλλον, ενώ ακόμη προκαλεί τη χαλαρότητα στη δράση, την αβουλία, την παθητικότητα. Άλλοι πιστεύουν ότι είναι θετικό συναίσθημα γιατί οδηγεί στην ωρίμανση του ατόμου μέσω της συνειδητοποίησης κάποιων πραγμάτων. Για παράδειγμα ο Αισχύλος έγραψε ότι "Είναι ωφέλιμο να γίνεσαι σοφός κάτω από την επίδραση της λύπης". Και ο Νοβάλις έγραψε συμπλήρωσε για την οδύνη "Ο άνθρωπος πρέπει να είναι υπερήφανος για την οδύνη. Κάθε οδύνη είναι μια υπενθύμιση της ανώτερης ουσίας μας". Η λέξη λύπη όταν ενώνεται με τη χαρά δημιουργεί τη χαρμολύπη. Η λύπη λοιπόν εναλλάσσεται με τη χαρά και προκαλεί πλήθος ψυχικών διακυμάνσεων. Η λύπη στα παιδιά και ειδικά στο χώρο του σχολείου προκαλεί απομόνωση στους μαθητές που τη βιώνουν και απαιτεί την άμεση παρέμβαση της σχολικής κοινότητας ώστε να βοηθηθεί ο μαθητής που βιώνει το συναίσθημα αυτό. Η καταγραφή των συναισθηματικών διακυμάνσεων θα βοηθήσει στην συναισθηματική ενδυνάμωση του παιδιού σε συνεργασία με το γονεϊκό περιβάλλον .
3) Η ΧΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ (Καλλυντικά)
4) Η ΧΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΟΡΑΣΗΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ‘ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ’ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΟ BAZZAR KAI… ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΌ ΤΟ BAZAAR ΜΕ … ΣΑΠΟΥΝΙ ΠΟΥ ΕΦΤΙΑΞΕ Η ΟΜΑΔΑ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ, ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ (ΑΠΌ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ & ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΧΗΜΕΙΑΣ & ΜΑΓΕΙΡΙΚΗΣ, ΒΡΑΧΙΟΛΙΑ, ΛΑΜΠΑΔΕΣ κ.ά. ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΧΗΜΕΙΑΣ …
Μερικοί μαθητές της Ερευνητικής Εργασίας με το Διευθυντή του 1ου ΕΠΑΛ ΣΧΗΜΑΤΑΡΙΟΥ κο. Α.ΛΙΑΚΟ