Θεωρία των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας και Θεωρία της Κοινωνίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Advertisements

Για μια στρατηγική εφαρμογών πληροφορικής στην διαχείριση και αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς: εμπειρία και κατευθύνσεις Στρογγυλό τραπέζι Διημερίδα.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Alfred Schutz. O Alfred Schutz θεωρείται ως ένας από τους σημαντικότερους θεωρητικούς της φαινομενολογίας στις κοινωνικές επιστήμες. Η συνεισφορά του.
Η τοπική διάσταση της κοινωνικής ευθύνης των βιβλιοθηκών Βαρβάρα Γεωργοπούλου Υπεύθυνη Αρχείου – Βιβλιοθήκης Ο.Κ.Ε.
ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ AMUSE
Παγκοσμιοποίηση και Αντίσταση Ορίζοντας την παγκοσμιοποίηση
Διημερίδα για την Κοινωνική Διάσταση της Κοινωνίας της Πληροφορίας Αθήνα, Δεκεμβρίου 2004 Μελέτη Αξιολόγησης «Η διάσταση της ισότητας των φύλων.
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
TEXNH Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Αλεξάνδρα – Ελένη Σουλάνη
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΤΗΣ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Γεωργικές Εφαρμογές Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Αγροτικής Οικονομίας» Γεωπονική Σχολή Α.Π.Θ.
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας / 7 Χειμερινό εξάμηνο
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 4. Κριτικός Γραμματισμός Υπεύθυνος Καθηγητής: Γιώργος Ανδρουλάκης ΠΤΔΕ Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Οι Επιδράσεις των Πολιτιστικών Οργανισμών στο Κοινό τους 10 η Εβδομάδα 10 η Εβδομάδα.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
11η Εβδομάδα – Α Διάλεξη Agenda Setting
Θεωρία Πολιτισμικού Κεφαλαίου
Mάθημα 2ο Η ανάπτυξη των ΜΜΕ. Από την Επικοινωνία στα μαζικά Μέσα Ο όρος «μέσα μαζικής επικοινωνίας» αναφέρεται σε μέσα που έχουν οργανωθεί για να μεταδίδουν.
Mάθημα 5ο Μαζική κοινωνία και Πολιτισμός. Η πολιτιστική προσέγγιση Δεν είναι εύκολο να αποδοθεί ένας απλός ορισμός για την ουσία της πολιτιστικής προσέγγισης.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Alberto Melucci (Ιταλία)
Παρουσίαση: Ευτυχία Γιαννάκη
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ ΠΡΟ ΤΗΣ ΔΙΑΛΟΓΗΣ ΚΑΙ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΔΙΑΛΟΓΗΣ.
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Το ζήτημα του χώρου Μεθοδολογικές, ερμηνευτικές διαδρομές… Στρατηγικές, πρακτικές σχεδιασμού με έμφαση: στις κοινωνικο-οικονομικές διεργασίες…
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
Ευ. Φρυδάκη Καθηγήτρια Παιδαγωγικής
Η στροφή στον αναγνώστη
Νικόλαος Πατσαντάρας Αναπληρωτής Καθηγητής Αθλητικής Κοινωνιολογίας Τηλ
Αξιοβίωτη Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη
1.4 Επικοινωνία και προβλήματα – Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας – Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας Μάθημα 3.
B u s i n e s s INDUCTION WEEK 2015 Εισαγωγή στο Πρόγραμμα,
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /2 Χειμερινό εξάμηνο
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΔΟΕΠ&ΤΜ
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θεωρία των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας και Θεωρία της Κοινωνίας Μοντέλα Επικοινωνίας 3η Εβδομάδα Θεωρία των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας και Θεωρία της Κοινωνίας

Είδαμε δυο μεγάλες σχολές Μαρξισμός και Λειτουργισμός Σήμερα θα δούμε πως οι παρατηρήσεις των θεωρητικών εξειδικεύονται στον γνωστικό χώρο των μέσων. Συμπληρωματικά: Σχολή του Τορόντο (H. Innis) Κοινωνία της Πληροφορίας (E. Rogers)

Τεχνολογική Νομοτέλεια Η Επικοινωνιακή Τεχνολογία είναι θεμελιώδης στην κοινωνία. Κάθε τεχνολογία έχει μια κλίση σε συγκεκριμένες επικοινωνιακές μορφές, περιεχόμενα και χρήσεις. Η ακολουθία των εφευρέσεων και η εφαρμογή της επικοινωνιακής τεχνολογίας επηρεάζουν την κοινωνική μεταβολή. Οι επικοινωνιακές επαναστάσεις οδηγούν σε κοινωνικές επαναστάσεις.

Θεωρία της Κοινωνίας της Πληροφορίας Η Τεχνολογία των νέων μέσων οδηγεί σε μια κοινωνία πληροφόρησης. Επικράτηση της πληροφορικής. Μεγάλη έκταση της ροής πληροφοριών. Αμφιδρομικότητα Ενοποίηση και σύγκλιση δραστηριοτήτων Τάσεις για διεθνοποίηση Μετανεωτερική κουλτούρα

Η Θεώρηση της Διαμεσολάβησης Παράθυρο στα γεγονότα Καθρέφτης των γεγονότων Φίλτρο ή Πυλωρός Καθοδηγητής, οδηγός, ερμηνευτής Πεδίο ή φόρουμ Συνομιλητής ή ενημερωμένος συμμετέχων

Μοντελοποίηση της Επικοινωνιακής Εμπειρίας Μοντέλο Πομπός Αποδέκτης Διαβιβαστικό Μεταφορά Γνωστική Νοήματος Επεξεργασία Τελετουργικό Επίδοση Κοινή Εμπειρία Δημοσιότητας Έντονος Προσέλκυση Ανταγωνισμός Προσοχής Πρόσληψης Προτιμητέα Διαφοροποιημένη κωδικοποίηση αποκωδικοποίηση

Παράθυρο στα Γεγονότα Το οποίο επεκτείνει την όραση μας, καθιστώντας μας ικανούς να βλέπουμε εμείς οι ίδιοι τι συμβαίνει, χωρίς παρεμβολή από άλλους.

Καθρέφτης των Γεγονότων Στην κοινωνία και τον κόσμο, που συνεπάγεται μια πιστή αντανάκλαση (ενδεχομένως με αντίθετη και πιθανή διαστρεβλωση της εικόνας) μολονότι η γωνία και η κατεύθυνση του κατόπτρου αποφασίζονται από άλλους και εμείς είμαστε λιγότερο ελεύθεροι να δούμε αυτό που θέλουμε.

Φίλτρο ή Πυλωρός Που επιλέγει τμήματα της κοινής πείρας για να δοθεί ειδική προσοχή και φράζει άλλες θεάσεις και φωνές, σκόπιμα ή όχι.

Καθοδηγητής, Οδηγός ή Ερμηνευτής Που δείχνει το δρόμο και συνάγει νόημα από αυτό που έτσι και αλλιώς είναι αινιγματικό ή κατακερματισμένο.

Συνομιλητής Ο οποίος όχι μόνο μεταφέρει πληροφορίες αλλά και ανταποκρίνεται σε ερωτήσεις με έναν ημι-αμφίδρομο τρόπο.

Βασικά Ζητήματα Θεωρίας Προσέλκυση και προσανατολισμός του δημόσιου συμφέροντος Πειθώ σε θέματα γνώμης και απόψεων Επιρροή πάνω στη συμπεριφορά Δομικοί Ορισμοί της Πραγματικότητας Απόδοση Κύρους και Νομιμότητας Γρήγορη και εκτεταμένη πληροφόρηση

Βασικές Προσεγγίσεις Σύγκρουση Κοινωνία της Πληροφορίας Μαρξισμός Πολιτικο-οικονομική προσέγγιση Μαζική Κοινωνία Τεχνολογικός Ντετερμινισμός Διάδοση και Ανάπτυξη Λειτουργισμός Συναίνεση

Μαζική Κοινωνία και Πολιτισμός Τι είναι πολιτισμός; Κάτι συλλογικό το οποίο μοιράζεται με άλλους. Υπάρχει συμβολική μορφή έκφρασης. Από τι συνίσταται ο πολιτισμός; Οι άνθρωποι Τα πράγματα Οι πρακτικές

Χαρακτηριστικά του Πολιτισμού Συλλογικά διαμορφωμένος και προσανατολισμένος Ανοικτός στη συμβολική έκφραση Ταξινομημένος και διαφορετικά αξιολογημένος Δυναμικός και μεταβαλλόμενος Επικοινωνεί μέσα στο χρόνο και το χώρο

Ζητήματα προς διερεύνηση Μαζική κουλτούρα και λαϊκή κουλτούρα – αρχικά αντιμετωπιζόταν ως ευτελής, εναλλακτική κουλτούρα. Τώρα αντιμετωπίζεται ως ζωτικό στοιχείο της πολιτιστικής δημιουργίας. Επιδράσεις της τεχνολογίας – πως επηρεάζει την πολιτιστική δημιουργία; Εμπορευματοποίηση του πολιτισμού – ποιος κερδίζει από τον πολιτισμό; Διεθνοποίηση – το νέο κοινό. Πολιτιστική Ταυτότητα – νέες ταυτότητες. Φύλο και υποκουλτούρα – τι μελετάμε;

Οι πρωτοπόροι της Φρανκφούρτης Γιατί δεν ήρθε η κοινωνική αλλαγή που προέβλεψε ο Μαρξ; Ο καταναλωτής της μαζικής κουλτούρας είναι θύμα. Η μαζική κουλτούρα χαρακτηρίζεται από ομοιομορφία, τη λατρεία του τεχνητού, τη μονοτονία, τη διάθεση φυγής, τη δημιουργία ψεύτικων αναγκών, τον υποβιβασμό των ατόμων σε πελάτες, την εξάλειψη κάθε ιδεολογικής διαφοροποίησης.

Ηγεμονία (Antonio Gramsci) Κυρίαρχη ιδεολογία – κουλτούρα των μέσων. Η έννοια της κυριαρχίας δεν επιβάλλεται με απροκάλυπτη δύναμη και καταναγκασμό αλλά μέσω ενός συνεκτικού ιδεολογικού μηχανισμού που δρα στο ασυνείδητο όπως και συνειδητό επίπεδο.

Οι Βρετανική Σχολή Η κοινωνικό-πολιτιστική προσέγγιση ερμηνεύει μοντέλα επιλογής και αντίδρασης. Η ιδεολογία μπορεί να αναγνωστεί. Η ιδεολογία που μεταδίδεται δεν είναι η ίδια με την ιδεολογία που παραλαμβάνεται. Προτιμητέες αναγνώσεις –διαφορική αποκωδικοποίηση.

Φεμινιστική Προσέγγιση Υποεκπροσώπηση των γυναικών στα μέσα Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία Κωδικοποίηση των δυο φύλων στα κείμενα. Ανάλυση προτύπων Οι πολιτικοί στόχοι του φεμινισμού

Ο Ρόλος της Σημειωτικής Αλληλοδιαπλοκή των συμβόλων (το ίδιο μήνυμα μπορεί να απευθύνεται σε διαφορετικές κατηγορίες κοινού με διαφορετική πλαισίωση) Κατηγοριοποίηση και ταξινόμηση των συμβόλων.

Αναπάντητα ερωτήματα Ξεπεράστηκε η Φραγκφούρτη ως προς την κριτική των θεωρητικών του 1930. Η μελέτη της λαϊκής κουλτούρας ελέγχει την αξιοπιστία της ως προς το αν υπάρχει κάτι που να αποτελεί «λαοφιλή κουλτούρα.» Ορισμένοι κατακρίνουν τις πολιτισμικές σπουδές ως απολιτικές (Gitlin, 1997). Το πολιτιστικό κεφάλαιο και οι ανισότητες του. Συνδέεται με το εκπαιδευτικό σύστημα (Bourdieu).

Κριτική της Εμπορευματοποίησης Χαμηλή πολιτιστική ποιότητα Εκμετάλλευση των πιο «αδύναμων» καταναλωτών. Αλλοτριωμένες σχέσεις. Χρησιμοθηρικές και υπολογιστικές σχέσεις. Προπαγάνδα προς όφελος του καταναλωτισμού. Μετατροπή του πολιτισμού και των κοινωνικών σχέσεων σε εμπορικά προϊόντα.

Τεχνολογία και Πολιτισμός Οι καινοτομίες ξεκίνησαν και προσαρμόστηκαν σε κοινωνικές ανάγκες. Τα μέσα είναι προεκτάσεις του ανθρώπου. Το παγκόσμιο χωρίο (McLuhan) Η ίδια η τεχνολογία είναι πολιτιστικό επίτευγμα.

Η Γραμματική των Μέσων Η «λογική» των μέσων – Ο τρόπος θέασης και ερμηνείας. Η προδιάθεση της αισθητικής των μέσων – βιώνουμε τον κόσμο με περισσότερη ή λιγότερη φαντασία (ανάλογα με το βαθμό συμμετοχής μας). Η προδιάθεση της μορφής – μηνύματα κωδικοποιημένα με συγκεκριμένο τρόπο (π.χ. στην εφημερίδα) Η προδιάθεση του περιεχομένου (περισσότερος ή λιγότερος ρεαλισμός) Η προδιάθεση του τρόπου χρήσης – κάποια είναι ιδιωτικής ενώ άλλα συλλογικής χρήσης. Η προδιάθεση της σχέσης – μονόδρομη ή αμφίδρομη. Σελ. 138