Μάθημα 8 ο Οι μικρού μήκους ταινίες ως μέρος μιας μεγάλου μήκους – σπονδυλωτής /επεισοδιακής ταινίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Θεματική Ενότητα: Φτώχια Βραζιλία: Παγκόσμιο Κύπελλο και Ολυμπιακοί Αγώνες γκρεμίζουν τις φαβέλας Θεματική Ενότητα: Φτώχια.
Θόδωρος Αγγελόπουλος (Αθήνα, 27 Απριλίου Ιανουαρίου 2012) Έλληνας σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός κινηματογράφου. Έχει τιμηθεί με.
Προσωπικές δεξιότητες
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ
Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες: Επεξεργασία φιλμ Επίπεδο γνώσεων: Προχωρημένοι χρήστες.
To Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Ενότητα 3. Πλεονεκτήματα σε επίπεδο πηγών ► Υπάρχει πληθώρα πληροφοριών (που περιλαµβάνουν µεγάλο εύρος από media). ►
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΣΤΙΓΜΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ Υπάρχουν στιγμές στη ζωή, όταν σου λείπει κάποιος Τόσο πολύ, που θέλεις μόνο να τον πάρεις Απ’ τα όνειρά σου και να τον αγκαλιάσεις στην.
ΑΓΑΠΗ.
Εισαγωγή στο σενάριο   Τι είναι το σενάριο. Α. H τέχνη του να σκέφτεσαι σε εικόνες. -Προ-σχεδιο της τελικής ταινίας Β.Στο σενάριο δεν μπορείς να περιγράψεις.
Μια ιστορία για δύο βότσαλα Πάνω σε φωτογραφίες της Κίνας!
ΘΕΜΑ “I think what makes a film stick to the brain is the theme.” William C. Martell.
Βέρα Δακανάλη1 2 Σε κάθε ανάγνωση υπάρχουν τρεις συντελεστές/παράγοντες: ο συγγραφέας, που υπάρχει έξω από το κείμενο, αλλά μπορεί να προσθέτει στην.
Λογοτεχνία Α΄ Λυκείου Κριτήρια αξιολόγησης
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Β πράξη Είσοδος στο εσώτερο σπήλαιο. Πρώτη προσέγγιση. Η δεύτερη πράξη στην τρίπρακτη δομή είναι η μεγαλύτερη και καταλαμβάνει συνήθως τη μισή ταινία.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
Η σκηνή στον κινηματογράφο
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
1ΣΕ1 Syllabus μαθήματος.
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Υποπλοκές.
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ  Το θέατρο είναι ο κλάδος της τέχνης που αναφέρεται στην απόδοση ιστοριών μπροστά σε κοινό, με την χρήση κυρίως του λόγου, αλλά.
Βασικες Εννοιες Φυσικης _2
Βασικες Εννοιες Φυσικής. Προηγουμενο μάθημα Δεξιότητες – Δεξιότητες: Δυνάμεις του 10 και λιγη άλγεβρα – Δεξιότητες: Λύση απλών σχέσεων – Ασκηση: μια άσκηση.
ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
Σενάριο Μικρού Μήκους, μάθημα 9ο. Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ Η σύγκρουση είναι καίρια για τη μυθοπλασία.Η δράση στηρίζεται πάνω της.Χωρίς αυτήν η ιστορία.
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΕΚΦΡΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗ, Τεύχος Α΄
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
ΤΣΑΡΛΙ ΤΣΑΠΛΙΝ Λουκία Σάββα.
Άννα. Η ιστορία ξεκινά με τον εγγονό του Πάρκερ Γουίλσον να αφηγείται στους συμμαθητές του τον αγαπημένο του ήρωα, το Χάτσικο. Ο Πάρκερ Γουίλσον,ένας.
Το Πορτρέτο του Εαυτού μου
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ Ντάστιν ΧόφμανΝτάστιν Χόφμαν στο ρόλο του Τεντ Κράμερ Μέριλ ΣτριπΜέριλ Στριπ στο ρόλο της Τζοάνα Κράμερ Τζάστιν ΧένριΤζάστιν Χένρι στο ρόλο.
Πόσο πιστή στη πραγματικότητα είναι η εικόνα του κόσμου που προβάλλει ο κινηματογράφος ; Τουντακόβ Βλαδίμηρος Τμήμα Α 3 Σχολικό Έτος :
Διασκευή 6 Βρίσκοντας την ιστορία Ι
ΜΑΓΔΑ ΙΑΤΡΟΥ,ΔΑΝΑΗ ΚΟΥΛΟΥΡΗ,ΠΕΝΥ ΚΥΒΕΡΗ ΤΜΗΜΑ Β’2
3ΣΕ1 Syllabus μαθήματος.
Εναλλακτική αφήγηση. Πρώτη προσέγγιση.
Εισήγηση 4, Μη ενεργός πρωταγωνιστής
Αφήγηση αφήγηση.
Mάθημα 3Ο: Ensemble films
Jane Austen Pride and Prejudice (περηφάνια και προκατάληψη)
Εγω,εσυ,αυτοσ, εμεις,εσεισ, αυτοι… ειμαστε ολοι και ολες διαφορετικοι
Η σύνδεση των παραγράφων (6ο μάθημα)
Paul Thomas Anderson "I have so much love to give, I just don't know where to put it." William H. Macy's in Magnolia "I have a competition in me. I want.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.
Στο μάθημα συζητήσαμε για το spatial frequency tuning των κυττάρων της V1, που σημαίνει ότι τέτοια κύτταρα έχουν μέγιστη απόκριση για τον προτεινόμενο.
Σπονδυλωτές/επεισοδιακές ταινίες
ΚΙ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΕΜΟ ΚΩΣΤΑΣ ΤΑΧΤΣΗΣ
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( )
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
Διήγηση/αφήγηση ιστοριών από παιδιά
ΣΟΦΟΚΛΗΣ Ηλέκτρα – Αντιγόνη.
Ερευνητική Εργασία Α’ Λυκείου Α’ Τετράμηνο
aka Mathematical Models and Applications
Πώς διηγούμαστε ιστορίες από την Αγία Γραφή για να προκαλέσουν εντύπωση στα παιδιά; Πρώτα απ’ όλα πρέπει να τις διηγηθούμε σε μια γλώσσα τόσο απλή και.
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
Επιστημονική ανάλυση κινηματογραφικών ταινιών
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μάθημα 8 ο Οι μικρού μήκους ταινίες ως μέρος μιας μεγάλου μήκους – σπονδυλωτής /επεισοδιακής ταινίας.

επεισόδιο το [episóδio]  1.γεγονός, περιστατικό, συμβάν, το οποίο συνήθ. ανήκει σε σειρά άλλων γεγονότων: Σημαντικό / ενδιαφέρον ~. Στη διήγηση παρεμβάλλονται επεισόδια, τα οποία ελάχιστη σχέση έχουν με το θέμα της. Tα επεισόδια του μυθιστορήματος συνδέονται πολύ χαλαρά μεταξύ τους. || Mουσικό ~. Γεωλογικό ~.(…) 3α. (φιλολ.) το καθένα από τα τμήματα, κυρίως διαλογικά, του αρχαίου ελληνικού δράματος, τα οποία προωθούν την εξέλιξη της υπόθεσης και χωρίζονται μεταξύ τους από τα χορικά: Πρώτο / δεύτερο ~. Στο πρώτο ~ της Aντιγόνης αναγγέλλεται η ταφή του Πολυνείκη.  Λεξικό της κοινής νεοελληνικής, language.gr

epi·sodic  adjective 1. having the nature of an episode; incidental 2. divided into episodes, often not closely related or well integrated 3. Relating to or resembling an episode. 4.Composed of a series of episodes: an episodic novel. 5.Limited to the duration of an episode; temporary. dictionary. com

Απόπειρες ορισμού.  Μια επεισοδιακή αφήγηση είναι μια ιστορία που σχετίζεται με ένα επεισόδιο ή ένα περιστατικό, το οποίο με τη σειρά σχετίζεται με μια σειρά γεγονότων ή περιστατικών με τα οποία μπορεί να μην είναι, όμως, άρρηκτα συνδεδεμένο. Danny Stack  Μια επεισοδιακή ταινία συνδυάζει έναν αριθμό από διαφορετικά κεφάλαια τα οποία κινούνται παράλληλα το ένα από το άλλο και οδηγούν σε μια κλιμάκωση. Το κάθε ένα από τα επεισόδια είναι ανεξάρτητο, λειτουργεί περίπου ως sub-plot.

Διάσπαση ενότητας Ι  Οι αρχαίοι Έλληνες καθόρισαν τις παραμέτρους τις αρχαίας τραγωδίας σε τρεις ενότητες – ενότητα χρόνου, χώρου και δράσης. Το θέατρο, και αργότερα ο κινηματογράφος, υπερέβησαν αυτούς τους κανόνες. Η ρευστότητα του κινηματογραφικού κειμένου επέτρεψε στους σεναριογράφους και τους σκηνοθέτες να εξερευνήσουν το σύμπαν που δημιουργούν στα όρια της φαντασίας τους, κινούμενοι σε πολλούς χώρους, μπροστά και πίσω στο χρόνο, ακολουθώντας πολλές γραμμές δράσης – κάθε φορά αναζητώντας την καλύτερη κάλυψη των δραματουργικών αναγκών της αφήγησης(…)αναιρώντας τη συμβατική αφήγηση(ένας πρωταγωνιστής, γραμμική αφήγηση) ο σεναριογράφος πρέπει να αντιμετωπίσει το αφηγηματικό κενό που δημιουργείται στο κοινό. Linda Cowgill, ENSEMBLE FILMS: THE GANG'S ALLHERE

Αναζήτηση ενότητας Ι  Αυτή η φόρμα αφήγησης σπάει τον παραδοσιακό κανόνα της ενότητας(…)στη θέση της ενότητας που προσφέρει ο πρωταγωνιστής που κυνηγάει ένα στόχο, πρέπει να αναζητηθεί μια άλλη φόρμα ενότητας. Μπορεί η ενότητα να είναι το χρονικό μέγεθος (όπως στο Ρασομόν – διάφοροι χαρακτήρες δίνουν τη δική τους εκδοχή για την ίδια χρονική στιγμή στο χρόνο). Στην ταινία Lone Star η ενότητα σχετίζεται με το χώρο : η ιστορία του γιού και η ιστορία του πατέρα διαδραματίζονται στον ίδιο ακριβώς χώρο με διαφορά σαράντα χρόνων(…)κάθε τέτοιου είδους αφήγηση πρέπει να εγκαταστήσει ένα σύστημα ενότητας πάνω στο οποίο θα αρθρωθούν οι διαφορετικοί χαρακτήρες. David Howard, How to make a script great.

Συναισθηματικό θέμα  Σκεφτείτε με όρους δύο θεμάτων : μπορούμε να τα ορίσουμε ως εξωτερικό θέμα και συναισθηματικό θέμα. Το συναισθηματικό θέμα είναι το αληθινό θέμα του σεναρίου. Είναι αυτό που κάνει ισχυρό το εξωτερικό θέμα, τη δράση. Είναι αυτό που κάνει δυνατή όλη την ιστορία. Η πλοκή του σεναρίου μπορεί να στηριχτεί σε αυτή τη συναισθηματική δομή. Αφήστε τον εαυτό σας, τη φαντασία να κατευθύνει την ιστορία επικεντρώνοντας στις συναισθηματικές ανάγκες του χαρακτήρα. Είναι αυτές οι ανάγκες που δημιουργούν τις δραματικές στιγμές, που κλιμακώνουν το suspence… screenwriting.com

Συναισθηματικό θέμα ΙΙ  …themes are often realized in a fuller, truer sense than in films driven by a single protagonist. Many ensemble films end without tying up every plot line positively. Since some plot lines conclude ambiguously and others unhappily, this view of life seems more authentic than standard Hollywood fare with its "happily ever after" endings. Linda Cowgill, ENSEMBLE FILMS: THE GANG'S ALLHERE (…)η συναισθηματική δομή, αντίθετα με τα άλλα μοντέλα δομής, πρέπει κυρίως να αναζητηθεί στη συναισθηματική αντίδραση του θεατή(…)τα σημεία δομής, δηλαδή, είναι συνυφασμένα με τις συναισθηματικές αντιδράσεις που θα προκαλέσουν στο θεατή και που προκαλούνται και σε μας τους ίδιους όταν γράφουμε. Χ. Καλογεροπούλου.

Παράδειγμα Ι  Το σενάριο του Steven Gaghan’s για την ταινία Traffic σε σκηνοθεσία S. Sodenberg αναπτύσσει τρεις ιστορίες με τρεις κεντρικούς χαρακτήρες. Παρόλο που η κάθε ιστορία επικεντρώνεται στο τόξο μεταβολής του χαρακτήρα που ακολουθεί, αυτό που συνδέδει (εξωτερικά) τις τρεις ιστορίες είναι η διακίνηση των ναρκωτικών.(…) ο μεξικάνος αστυνομικός έχει να επιλέξει αν γίνει διεφθαρμένος ή όχι, ο δικαστής αν θα είναι ένα επιτυχημένος επαγγελματίας ή αποτελεσματικός πατέρας κι η γυναίκα του μεγαλεμπόρου ναρκωτικών αν θα επιστρέψει στην προηγούμενη κατάσταση ένδειας ή θα αναλάβει δράση προκειμένου να εξασφαλίσει αυτά που απολαμβάνει(…)οι τρεις ιστορίες έχουν ένα κώδικα επιβίωσης – ο μεξικάνος επιχειρεί να διασώσει ένα κομμάτι αξιοπρέπειας στη ζωή του, ο δικαστής να διασώσει την οικογένειά του και η σύζυγος το μεγαλοαστικό της τρόπο ζωής. Alternative Scriptwriting, Ken Dancyger& Jeff Rush.

Παράδειγμα ΙΙ  Ιστορία μιας κάλπικης λίρας, Σενάριο, σκηνοθεσία : Γιώργος Τσαβέλας.  Σπονδυλωτή ταινία με συνδετικό κρίκο μία κάλπικη λίρα που γεννιέται από έναν χαρισματικό μάστορα και ενώνει, σε μιά πρόσκαιρη ελπίδα, όλους όσοι την αποκτούν: Τον ίδιο τον παραχαράκτη που γοητεύεται από τα θέλγητρα μιάς όμορφης κυρίας, τον δήθεν «αόματο» ζητιάνο που εξαπατά την ιερόδουλο για μία νύχτα μαζί της, τον τσιγγούνη ιδιοκτήτη που αντιλαμβάνεται έστω και αργά τον αληθινό πόνο και την ανάγκη προσφοράς και τέλος το ερωτευμένο, αλλά φτωχό, ζευγάρι που δεν θα αντέξει στην ανέχεια, προδίδοντας έναν μεγάλο έρωτα. Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου  Αποτελεί μια ηθογραφία της κοινωνίας του '50 με την ιδιαίτερη οπτική γωνία του σκηνοθέτη Γ. Τζαβέλλα. Έχει χαρακτηρισθεί ως μια από τις 1000 καλύτερες ταινίες του παγκοσμίου κινηματογράφου και αποτελεί πιθανότατα την πλέον εξέχουσα από τις ελληνικές. Η ταινία αποτελεί παράδειγμα σπονδυλωτής άρθρωσης που αφορά 4 ιδιαίτερες μικρές ιστορίες με κοινό στοιχείο μια κάλπικη λίρα που μεταφέρεται από την μία ιστορία στην άλλη. Στην ταινία υπάρχει αφηγητής ο οποίος συνδέει τις 4 αυτές ιστορίες ο οποίος και κλείνει την ταινία με την φράση : " Ο παράς είναι πάντα κάλπικος ", που αποτελεί και το κεντρικό νόημα του όλου φιλμ, ότι δηλαδή η επιδίωξη του πλούτου οδηγεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο και με όλους τους διάφορους χαρακτήρες των ανθρώπων σε μια κάλπικη ζωή. Βικιπαιδεία, η ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

Παράδειγμα ΙΙΙ  Ήσυχες μέρες του Αυγούστου, 1991  Σενάριο, Σκηνοθεσία: Παντελής Βούλγαρης.  Μια γυναικεία φιγούρα σ’ ένα φωτισμένο παράθυρο, δυο ματιές στο άδειο βαγόνι του ηλεκτρικού, μια άγνωστη αντρική φωνή απ΄ το τηλέφωνο, ξεκινούν μια ανθρώπινη σχέση. Τρεις ιστορίες ζωής στην αυγουστιάτικη Αθήνα που τις συνδέει η μοναξιά, η ανάγκη για επαφή και η πανσέληνος. Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου "O Παντελής Βούλγαρης έφτιαξε μια από τις καλύτερες ταινίες του. Μια ταινία στοχαστική, πάνω στους μοναχικούς ανθρώπους που αντέχουν το αποπνικτικό καλοκαίρι σε μια Αθήνα που την έχουν αδειάσει οι κάτοικοι της φεύγοντας για τις διακοπές τους. Ο Βούλγαρης με επιδεξιότητα ενώνει με παράλληλο μοντάζ αυτές τις ιστορίες μοναχικών και ανικανοποίητων ανθρώπων σε μια τρυφερή, συγκινητική και όμορφα γυρισμένη ταινία, ένα πραγματικό επίτευγμα για τον ελληνικό κινηματογράφο" Variety

Παράδειγμα ΙV  Δεκαπεντάγουστος, Σενάριο, Σκηνοθεσία: Κ. Γιάνναρης.  Αύγουστος στην Αθήνα. Εποχή απόδρασης. Το καλοκαίρι τελειώνει και οι χαρακτήρες της ταινίας αναζητούν ένα θαύμα που θα αλλάξει τη ζωή τους. Αναζητούν τη φυγή προς μια καινούρια αρχή. Η ζέστη έχει φτάσει στο απροχώρητο. Πορείες αδιέξοδες. Πόθοι και όνειρα καθημερινά. Στο κέντρο της πόλης, μια τριώροφη πολυκατοικία αδειάζει από τους ενοίκους, που ετοιμάζονται να δραπετεύσουν για λίγες ήμερες. Τρία διαμερίσματα, τρεις παράλληλες ιστορίες, τρεις απόψεις της καθημερινής ζωής και τα θαύματα, που όλοι τους προσεύχονται να γίνουν το Δεκαπενταύγουστο. Μέσα από τα μάτια ενός 17χρονου διαρρήκτη, που εισβάλλει στα άδεια διαμερίσματα, μαθαίνουμε τη "σκοτεινή πλευρά", τις άλλες επιθυμίες, παραβιάζουμε τα μυστικά των ηρώων και περιμένουμε να δούμε αν τα όνειρα θα γίνουν πραγματικότητα... Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου

Παράδειγμα V  A night on earth. Σενάριο, Σκηνοθεσία Jim JarmuschJim Jarmusch Αssembles five moments in time, in taxicabs, in the middle of the night, in five of the world's cities. At the end, we have learned no great lessons and arrived at no thrilling conclusions, but we have shared the community of the night, when people are unbuttoned and vulnerable - more ready to speak about what's really on their minds. The cities are lonely and look cold; even in L.A., "it gets dark early in the winter." His characters seem divorced from the ordinary society of their cities; they're loners and floaters. We sense they have more in common with one another than with the daytime inhabitants of their cities. And their cabs, hurtling through the deserted streets, are like couriers on a mission to nowhere. R. Ebert, Chicago Sun Times.