ΟΜΙΛΟΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ για την Α΄& Β΄ τάξη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κοκκινη κλωστη δεμενη στην ανεμη τυλιγμενη………..
Advertisements

Γεωργία Αναστασίου Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΔΑΛΙΟΥ
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Α΄ & Β΄ ΤΑΞΗΣ
Ταξιδεύοντας … με τον καλύτερο μου φίλο …
ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ…ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΥ ΦΙΛΟ
ΔΡΑΣΕΙΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Έρευνα για το Βιβλίο Δημοτικό Σχολείο Αλάμπρας Σχολική χρονιά
«O κήπος με τις 11 γάτες» Πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής Δημοτικό σχολείο Πτελεού Σχολικό έτος Υπεύθυνη εκπαιδευτικός :Δέσποινα Φούντα.
Επιμελήτρια παρουσίασης: Μαρία Γαϊτανίδου
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Διαφορετικότητα-Διαπολιτισμική εκπαίδευση Τάξη Γ2Σχολικό έτος:
Κέντρα Ξένων Γλωσσών ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
Βοηθώντας τα παιδιά να αγαπήσουν το βιβλίο
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
Διαθεματική Ανάλυση και Παρουσίαση Ποιήματος
Αικατερίνη Παπαγεωργίου Σχολική Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής
Δημιουργική Γραφή ως αφορμή για καινοτόμες δράσεις
Η ανάγνωση, το βιβλίο και ο κόσμος μας. Από το μαθητή στον αναγνώστη
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
Οι μικροί κύριοι και οι μικρές κυρίες αγγίζουν τις παιδικές ψυχές Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ,
Δραμπάλα Κόνη Χριστοπούλου Δανάη.
ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ 1ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ
ΔΡΑΣΕΙΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ 12/Θ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Σεμιναριο 9 σεπτεμβριου 2014
Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΩΡΑΙΑ.
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Βιωματική δράση Ταξιδεύοντας με τα παραμύθια Β΄ Τάξη 2ο Γυμνάσιο Πεύκης
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 10: Χριστούγεννα! Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου Τμήμα Επιστημών.
Η ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΣΧ.ΜΟΝΑΔΑ: 6/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΓΚΑΘΙΑΣ-ΚΥΨΕΛΗΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Α' ΜΑΘΗΤΕΣ: 15 ΔΑΣΚΑΛΑ: ΜΑΝΙΑ ΑΘΗΝΑ.
Β΄ ΤΑΞΗ 2 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ ΒΑΛΑΣΗ ΑΚΡΙΒΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΡΟΖΜΑΡΙ ΤΣΙΝΑ ΣΤ’2 17/9/2015.
Στην καρδιά της Ευρώπης
Απόσπασμα από το βιβλίο : «Ο ταύρος που έπαιζε πίπιζα».
Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας «Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση»
ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΠΟΔΙΑ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΒΡΑΝΤΑΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ 2015 Ε1’.
ΔΕΚΑΡΧΟ Ν. ΞΑΝΘΗΣ ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ Εκπαιδευτική ομάδα: Ανέτα Θεοδωρίδου
H Πολυάννα μεγαλώνει!!! Λίγα λόγια για το βιβλίο!
3ο Δημοτικό Σχολείο Αρτέμιδας Νταριάνα Ζαβούνη Ε’1
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ταξίδι στη βιβλιοχώρα» Σχ. έτος
Eπεξεργασία βιβλίου /βιβλίων στο πλαίσιο της ανάπτυξης του γραμματισμού και των σύγχρονων προσεγγίσεων για τη μάθηση Μ. ΣΦΥΡΟΕΡΑ «κατανόηση» «εμβάθυνση»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
ΜΕΤΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: 1/ θ Νηπιαγωγείο Φράγκα
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Λουσικών
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Φαρρών
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΜΙΛΟΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ για την Α΄& Β΄ τάξη ΟΜΙΛΟΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ για την Α΄& Β΄ τάξη Ένα ταξίδι στη χώρα του βιβλίου Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Πατρών, 8/θέσιο Δημοτικό Κριπαροπούλου Αντιγόνη Παξινού Αθηνά σχολικό έτος 2013-2014

Στόχοι Να ασκηθούν οι μαθητές στην ακρόαση, την κατανόηση και την αφήγηση κειμένου. Να μπορέσουν ν’ αναδιηγηθούν μια ιστορία. Να αναπτύξουν συνεργατική και επικοινωνιακή ικανότητα. Να μάθουν να σέβονται την προσωπικότητα των άλλων μαθητών της ομάδας. Να μυηθούν στο μαγευτικό κόσμο της τέχνης και του πολιτισμού. Να κατανοήσουν πως η ώρα αυτή είναι δική τους και να τη διαχειρίζονται με σεβασμό.

Η προετοιμασία για το ταξίδι... Διαμόρφωση του χώρου Χρησιμοποιείται μια αίθουσα που είναι στρωμένη με μοκέτα και έχει ζεστά κι ευχάριστα χρώματα. Εμπλουτίζεται με μαξιλάρια, ένα ταμπλό για ανάρτηση εργασιών, χαμηλά τραπεζάκια και καρέκλες. Δημιουργείται το “δέντρο της γνώσης” που κοσμεί μια γωνιά του χώρου και θα στολιστεί με τις εργασίες των μαθητών. Επιλέγονται βιβλία που γεμίζουν τη γωνιά της βιβλιοθήκης, την οποία τα παιδιά ονομάζουν “η βιβλιοθήκη μου χαμογελά”.

Το δέντρο της γνώσης

Η βιβλιοθήκη μου χαμογελά

Το ταξίδι ξεκινά... To χελιδόνι και η πεταλούδα Το ταξίδι ξεκινά με το παιχνίδι “ομόκεντροι κύκλοι”.Είναι ένα παιχνίδι γνωριμίας της ομάδας και μας βοηθά να συστηθούμε όλοι, μαθητές και δάσκαλοι, ως μέλη της ίδιας ομάδας. Ακολουθεί ανάγνωση της ιστορίας “το χελιδόνι και η πεταλούδα” της Λότης Πέτροβιτς- Ανδρουτσοπούλου. Γίνεται αναδιήγηση της ιστορίας από τους μαθητές.

Η εικονογράφηση της ιστορίας Στη δεύτερη συνάντηση γίνεται η εικονογράφηση της ιστορίας.

Το κατεργάρικο αστεράκι Η δασκάλα διαβάζει το βιβλίο της Ρένας Ρώσση-Ζαΐρη “το κατεργάρικο αστεράκι”. Με το παιχνίδι των ερωτήσεων περνάμε στην κατανόηση του κειμένου.

Το μόμπιλο των αστεριών Οι μαθητές, στο πνεύμα των Χριστουγέννων, γράφουν τις ευχές τους πάνω σε αστεράκια και κατασκευάζουν έτσι ένα μόμπιλο από αστέρια, το οποίο στολίζει το “δέντρο της γνώσης”.

Το κατεργάρικο αστεράκι συνέχεια... Ένας μαθητής αφηγείται την ιστορία. Οι υπόλοιποι συμπληρώνουν στο τέλος, χωρίς ενδιάμεσα να τον διακόπτουν. Όλοι μαζί, σε συνεργασία κατά ομάδες, εικονογραφούν το κείμενο. Δραματοποιούμε την ιστορία με συνοδεία μουσικής.

H μπουγάδα του Αι-Βασίλη Οι μαθητές της Β΄τάξης διαβάζουν το βιβλίο “η μπουγάδα του Αι-Βασίλη” της Ιωάννας Κυρίτση.

Ξαναθυμάμαι τα βιβλία που γνώρισα μέχρι τώρα Ξαναθυμάμαι τα βιβλία που έχουμε συναντήσει μέχρι τώρα και γράφω τον τίτλο, το συγγραφέα και την έκδοση πάνω σε χαρτόνια, σε σχήμα φύλλου, που στολίζουν το δέντρο μας.

Σελιδοδείκτες με τους τίτλους των βιβλίων Φτιάχνουμε σελιδοδείκτες με τους τίτλους των βιβλίων που έχουμε γνωρίσει μέχρι τώρα. Παίζουμε παντομίμα με σκηνές από τα βιβλία. Οι υπόλοιποι μαθητές μας παρακολουθούν και προσπαθούν να μαντέψουν τον τίτλο του βιβλίου.

Η νεράιδα Πραλίνα και το μαγικό φουντούκι Διαβάζουμε το βιβλίο της Κλειώς Φανουράκη “η νεράιδα Πραλίνα και το μαγικό φουντούκι”. Ανατρέπουμε την ιστορία δίνοντάς της ένα διαφορετικό τέλος. Φτιάχνουμε σοκολατάκια και τα γευόμαστε.

Ζωγραφιές με σκηνές από το βιβλίο

Επιλέγω βιβλίο - Βιβλιοπαρουσίαση Βρίσκω αυτό που μου κάνει εντύπωση και το διαβάζω σιωπηρά. Συμπληρώνω το φύλλο βιβλιοπαρουσίασης με τα στοιχεία του βιβλίου (συγγραφέας, εκδόσεις, εικονογράφηση, περίληψη). Οι μαθητές της Α΄τάξης γράφουν τους τίτλους των βιβλίων σε χαρτόνια σχεδιασμένα σε σχήμα φύλλου και στολίζουν το “δέντρο του βιβλίου”. Μαθαίνω να επιλέγω βιβλία από μια βιβλιοθήκη.

Παραμύθια Τα παιδιά διαλέγουν παραμύθια και διαβάζουμε το παραμύθι “το καλό και το κακό κορίτσι”. Eντοπίζουμε τα στοιχεία του (προσωποποίηση, διάλογος κ.ά.). Εστιάζουμε στη μέθοδο της αφήγησης μέσα από τα παραμύθια.

Παραμύθια με κολάζ

Στο εργαστήριο πληροφορικής Στο εργαστήριο πληροφορικής διαβάζουμε βιβλία σε ψηφιακή μορφή. Βρίσκουμε παραδοσιακά παραμύθια απ’ όλο τον κόσμο. Επιλέγει ο καθένας αυτό που του αρέσει και το διαβάζει. Σε κενή σελίδα γράφει την περίληψη και σχεδιάζει με γραφικά.

Ο βάτραχος είναι βάτραχος Η παλέτα των συναισθημάτων Διαβάζουμε τα βιβλία “ο βάτραχος είναι βάτραχος” του Μαξ Βέλθουις και “η παλέτα των συναισθημάτων” της Έρας Μουλάκη.

Μιλάμε για συναισθήματα Μιλάμε για συναισθήματα (χαρά, λύπη, απογοήτευση, θυμός, θλίψη, κ.ά.). Εικονογραφούμε συναισθήματα.

Οι τρεις δροσοσταλίδες Στην ενότητα βιβλία με οικολογικό περιεχόμενο επεξεργαζόμαστε το βιβλίο της Τζέμης Τασάκου “οι τρεις δροσοσταλίδες”.

Φύλλο εργασίας Οι μαθητές συμπληρώνουν φύλλο εργασίας για την καλύτερη κατανόηση του κειμένου

Η γάτα που ήθελε να γίνει πουλί Στην ενότητα οικο-παραμύθια θα συναντηθούμε και με το έργο του Μάνου Ελευθερίου “η γάτα που ήθελε να γίνει πουλί”.

Ο Μαρεσούν και τα μυρμηγκάκια Οι μαθητές, ένας-ένας με τη σειρά, διαβάζουν το βιβλίο της Ελένης Ανδρικοπούλου “ο Μαρεσούν και τα μυρμηγκάκια”. Με πλαστελίνη και χαρτόνι φτιάχνουν τους ήρωες της ιστορίας.

Τα έργα μας

Μια συγγραφέας στην τάξη μας Μας επισκέπτεται η συγγραφέας Άννα Δενδρινού μαζί με τον κύριο Νίκο, το μουσικό με τα κρουστά. Μας αφηγείται το έργο της “το ρεπανάκι”. Θεατρικό δρώμενο με τη συνοδεία μουσικής.

Τι πετύχαμε Μετά από μια χρονιά όμορφης και δημιουργικής ενασχόλησης με το βιβλίο, νομίζουμε ότι πετύχαμε: Να αγαπήσουμε πρώτα απ’ όλα το βιβλίο. Ν’ αναπτύξουμε κριτική ικανότητα. Να ενδυναμώσουμε την αυτοεκτίμησή μας. Να εξοικειωθούμε με τον κόσμο της τέχνης μέσα απ’ τη δραματοποίηση, την εικονογράφηση, την παντομίμα, τη μουσική κ.ά., εκτός απ’ τη λογοτεχνία. Ν’ αποκτήσουμε θετικά πρότυπα γνωρίζοντας κάποιους απ’ τους δημιουργούς των βιβλίων και τελικά ν’ αποκτήσουμε μοναδικές εμπειρίες.