ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Η παρουσίαση ετοιμάστηκε από την Ενδοτμηματική Επιτροπή Γλωσσικού
Εφαρμόζουν τη μέθοδο της ιδεοθύελλας. Χρησιμοποιούν τα νέα μέσα τεχνολογίας και επικοινωνίας. Αναλαμβάνουν δειγματικές διδασκαλίες. Ανταλλάζουν επισκέψεις στις τάξεις. Διοργανώνουν συνέδρια και σεμινάρια επιμόρφωσης με θέμα τη δημιουργικότητα και καινοτομία. Αναθέτουν στα παιδιά εργασίες και έρευνες τύπου “project”. Προσκαλούν δημιουργούς στις τάξεις (λογοτέχνες, ηθοποιούς, δημοσιογράφους, καραγκιοζοπαίκτες κτλ). Διοργανώνουν επισκέψεις σε χώρους προβολής της δημιουργικότητας (αρχαιολογικούς χώρους, θεατρικά εργαστήρια, μουσεία, πινακοθήκες). Δημιουργούν ευκαιρίες στα παιδιά για να υποδυθούν ρόλους, να δραματοποιήσουν, να διοργανώσουν εκδηλώσεις, να συγγράψουν λογοτεχνικά είδη, να εκδώσουν εφημερίδες και περιοδικά, να εικονογραφήσουν με βάση λογοτεχνικά κείμενα και ποιήματα. ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΣΤΟΧΟΥ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ : 1.
Διάφορα δρώμενα προβολής της δημιουργικότητας (θέατρο, απαγγελία δικών τους ποιημάτων κτλ). Εκθέσεις με δημιουργίες των μαθητών. Παρουσιάσεις αποτελεσμάτων μικρών ερευνών τύπου project προς τους γονείς και την κοινότητα. Φιλοξενία δημιουργών στις τάξεις και στο σχολείο. Περιφερειακές συναντήσεις μικρών σχολείων όπου οι μαθητές θα περάσουν από διάφορους σταθμούς με δημιουργικές δραστηριότητες όπως θεατρικό εργαστήρι, εργαστήρι ποίησης και άλλες δραστηριότητες στα πλαίσια των άλλων μαθημάτων ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΙΣ 26 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ, ΜΕΡΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ. 2.
Έρευνες διαφόρων μορφών όπως: ◦ Η ιστορία του σχολείου μας. ◦ Η ιστορία της κοινότητας μας. ◦ Η ιστορία της περιοχής μας. και παρουσίαση τους στο σχολείο, στους γονείς ή και στην κοινότητα. Δημιουργία ψηφιακού υλικού με δημιουργικές εργασίες των παιδιών. Ψηφιακό περιοδικό του σχολείου. Εμπλουτισμός των ιστοσελίδων των σχολικών μονάδων με προβολή των δραστηριοτήτων δημιουργικότητας και καινοτομίας. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ : 3.