Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση προβλήματος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Επαναληπτικό Μάθημα ΑΕΠΠ
Advertisements

Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Πληροφορικη Γ’ Γυμνασιου
ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Διδακτική της Πληροφορικής
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Διαδικασία ανάπτυξης Προσδιορισμός απαιτήσεων Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός Λεπτομερής Σχεδιασμός Κωδικοποίηση Έλεγχος Παράδοση Συστήματος Λειτουργία - Συντήρηση.
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
Σημασία δεδομένων, πληροφορίας και γνώσης
Ανάλυση προβλημάτων και Αλγόριθμοι
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Αξιολόγηση ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμός.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση Προβλήματος.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο ΚΕΦ. 1-ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΑΕΠΠ.
Κεφ.1 Εισαγωγη στην εννοια του Αλγοριθμου και στον Προγραμματισμο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Ποια είναι η σχέση προβλήματος και υπολογιστή;
ΑΕΠΠ 1ο Κεφάλαιο Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
ΑΕΠΠ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΛΙΑΠΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (ΠΕ19).
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ Μάθημα: Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
31/03/2015 Καθηγητής : Δρίμτζιας Βασίλης 1 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο: ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ.
Μάθημα: Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών Β’ Τάξη ΕΠΑ
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Τι είναι πρόβλημα; Τι πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα Πρόβλημα είναι μια κατάσταση η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί και απαιτεί λύση.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Προγραμματισμός Εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό.
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2.1 ΠΡΟΒΛΗΜΑ. Ο Όμηρος στην Οδύσσεια περιγράφει τα προβλήματα που αντι- μετώπιζε ο Οδυσσέας για να φτάσει στην Ιθάκη. Το πρόβλημα που κλήθηκε.
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων Είναι η διαδικασία κατά την οποία πρέπει να κάνουμε: ✗ τον επακριβή προσδιορισμό των δεδομένων που παρέχει το πρόβλημα ✗ την.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
Προσομοίωση και Μοντέλα Συστημάτων (Μέρος B)
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1
Από το πρόβλημα στην ανάπτυξη αλγορίθμου Σπάχος Κυριάκος ΠΕ 19 - Πληροφορικής.
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
Θέματα Θεωρητικής επιστήμης των Υπολογιστών
Εφαρμογές Πληροφορικής
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Επιστήμη των Υπολογιστών
Η έννοια του προβλήματος
Βασικές Έννοιες και Ορισμοί
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ανάλυση προβλήματος.
ΦΑΣΕΙΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Στοιχεία Δομημένου Προγραμματισμού
Τρόποι συλλογής πληροφοριών
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
ENOTHTA 2. ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Κεφάλαιο 2ο: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφάλαιο 1ο Ανάλυση προβλήματος

Έννοια και κατανόηση προβλήματος Πρόβλημα είναι μια κατάσταση που χρήζει αντιμετώπισης, απαιτεί λύση, η δε λύση της δεν είναι γνωστή ούτε προφανής. (πχ, οικονομικό πρόβλημα, ενεργειακό πρόβλημα …) Παράγοντες κατανόησης προβλήματος: είναι η σωστή διατύπωση εκ μέρους του δημιουργού και η σωστή ερμηνεία από την μεριά αυτού που καλείται να το λύσει. Δεδομένο: οποιοδήποτε στοιχείο γίνεται αντιληπτό από έναν παρατηρητή με μία από τις πέντε αισθήσεις του. (π.χ. έχει ήλιο) Επεξεργασία δεδομένων: η διαδικασία κατά την οποία ένας «μηχανισμός» δέχεται δεδομένα και παράγει πληροφορίες. Πληροφορία: οποιοδήποτε γνωσιακό στοιχείο προέρχεται από την επεξεργασία δεδομένων.

Δομή Προβλήματος Είναι τα συστατικά του μέρη, τα επιμέρους τμήματα που το αποτελούν και ο τρόπος που αυτά συνδέονται μεταξύ τους. Διαγραμματική αναπαράσταση δομής προβλήματος Το αρχικό πρόβλημα καθώς και τα υποπροβλήματα στα οποία αναλύεται, παριστάνονται με ορθογώνια, με τρόπο που τα ορθογώνια που αντιστοιχούν σε απλούστερα προβλήματα να είναι πιο κάτω από αυτά που αντιστοιχούν σε πιο σύνθετα.

Καθορισμός απαιτήσεων Με το όρο καθορισμός απαιτήσεων ενός προβλήματος εννοούμε τον ακριβή προσδιορισμό των δεδομένων και τη λεπτομερή καταγραφή των ζητουμένων του προβλήματος Στάδια αντιμετώπισης ενός προβλήματος: Κατανόηση, όπου απαιτείται η σωστή και πλήρης αποσαφήνιση των δεδομένων και των ζητουμένων του προβλήματος Ανάλυση, όπου το αρχικό πρόβλημα διασπάται σε επιμέρους απλούστερα προβλήματα Επίλυση, όπου υλοποιείται η λύση προβλήματος μέσω της λύσης των επιμέρους προβλημάτων

Κριτήρια κατηγοριοποίησης προβλημάτων Η διαφορετική φύση των προβλημάτων επιτρέπει την κατηγοριοποίησή τους σύμφωνα με τα παρακάτω τρία κριτήρια. Δυνατότητα επίλυσης Βαθμός δόμησης των λύσεών τους Το είδος της επίλυσης

Με κριτήριο την δυνατότητα επίλυσης Επιλύσιμα. Η λύση της είναι γνωστή ή είναι συναφής με άλλα προβλήματα που έχουν επιλυθεί. (π.χ. δευτεροβάθμια εξίσωση) Ανοικτά. Δεν έχει βρεθεί λύση, αλλά ούτε έχει αποδειχθεί πως δεν υπάρχει λύση. (π.χ. ύπαρξη εξωγήινων) Άλυτα. Είναι παραδεκτό ότι δεν υπάρχει λύση. (π.χ. τετραγωνισμός του κύκλου)

Με κριτήριο το βαθμό δόμησης των λύσεων Δομημένα. Η λύση προέρχεται μέσα από μια αυτοματοποιημένη διαδικασία. (π.χ. λύση δευτεροβάθμιας εξίσωσης) Ημιδομημένα. Επιλογή λύσης μέσα από ένα προκαθορισμένο σύνολο λύσεων. (π.χ. επιλογή μεταφορικού μέσου) Αδόμητα. Επιλογή λύσης μέσα από ένα ακαθόριστο σύνολο λύσεων. (π.χ. επιλογή τόπου διακοπών)

Με κριτήριο το είδος επίλυσης Απόφασης. Η λύση προκύπτει ως μια απόφαση που απαντά σε ένα ερώτημα, συνήθως με ένα ναι ή όχι. (π.χ. είναι το α μεγαλύτερο του 5;) Υπολογιστικά. Η λύση προέρχεται μέσα από την διενέργεια υπολογισμών. (π.χ. να βρεθούν οι διαιρέτες του 29) Βελτιστοποίησης. Ζητάμε όχι απλά μια λύση, αλλά την καλύτερη δυνατή λύση. ( π.χ. ο συντομότερος δρόμος για κάποιον προοριμό)

Πρόβλημα και υπολογιστής Λόγοι ανάθεσης προβλήματος σε υπολογιστή Πολυπλοκότητα των υπολογισμών Επαναληπτικότητα των διαδικασιών Ταχύτητα εκτέλεσης των πράξεων Μεγάλο πλήθος δεδομένων

Λειτουργίες που επιτελεί ένας υπολογιστής Ο υπολογιστής μπορεί να εκτελέσει μόνο τρείς λειτουργίες, ο οποίες είναι: Πρόσθεση Σύγκριση Μεταφορά δεδομένων Με την βοήθεια των τριών αυτών πράξεων μπορεί να υλοποιήδει και πιο σύνθετες εργασίες.