Κεφάλαιο 8 Δειγματοληπτική έρευνα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Keller: Stats for Mgmt & Econ, 7th Ed
Advertisements

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΑΓΡΟΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ Α.Μ.Κ.
Η κοινωνική διάσταση της ΚτΠ ΑΘΗΝΑ, 21 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2004 « Ευ π αθείς Κοινωνικά Ομάδες και ΚτΠ » ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΟΛΥΒΑ ΕΥΔ ΕΠ ΚτΠ.
Swansea University Καθηγητής Αντώνης Κ Σημηντήρας School of Business and Economics Swansea University « Η Καινοτομία στις Λειτουργίες και η Σύνδεσή της.
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Έρη Τσούνη Μ Ο Ρ Φ Ε Σ Π Ε Ι Θ Ο Υ Σ Εκτός από τους τρόπους άσκησης πειθούς δεχόμαστε στην καθημερινότητά.
Θεωρία της σχετικότητας. Η Γενική θεωρία της Σχετικότητας είναι η θεωρία βαρύτητας π ου π ροτάθηκε α π ο τον Άλμ π ερτ Αϊνστάιν, και η ο π οία π εριγράφει.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΕΡΙΑΣΤΙΚΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ « Ενέργειες ευαισθητο π οίησης, ενημέρωσης και ενίσχυσης εθελοντισμού » ΕΡΕΥΝΑ ΚΟΙΝΟΥ Υ π οέργο.
Μέσα επικοινωνίας Αιμιλία Αριστείδου.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
PUBLICOPINIONGREEK. Ταυτότητα της έρευνας Α Επωνυμία του διενεργήσαντος τη δημοσκόπηση: G.P.O. ΕΡΕΥΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΕ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ν. ΠΛΑΣΤΗΡΑ 86 ΤΗΛΕΦΩΝΟ:
ΜΕΤΩ Π Η ΖΩΦΟΡΟΥ ΘΗΣΑΥΡΟΥ ΣΙΚΥΩΝΙΩΝ [ ΔΙΟΣΚΟΥΡΟΙ ] ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΟΥΙΜΤΖΗ Δ 2 1 Ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣ / ΝΙΚΗΣ
Οι πρώτες απόπειρες για την δημιουργία ενός διαδικτύου ξεκίνησαν στις ΗΠΑ κατά την διάρκεια του ψυχρού πολέμου. Η Ρωσία είχε ήδη στείλει στο διάστημα.
Ανθρώπινα προβλήματα Καταστροφές - Κατακλυσμοί Από τον Διδάσκαλο Paramahansa Yogananda.
Sevastoupoleos 5, Athens Tel.: , Fax: , qed Omn  bus Οκτώβριος 2013.
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης
Είδη δειγμάτων Τυχαίο/ μη τυχαίο
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ’ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ’ τομεακό πρόγραμμα Erasmus HMΕΡΙΔΑ ΤΗΣ Ε.Μ.-Ι.Κ.Υ. Workshop 1: Αναγνώριση Παρασκευή, 27 Μαΐου 2011.
ΠΟΙΟΤΙΚΗ-ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ Μ ΟΝΑΔΕΣ & Ο Ρ ΟΛΟΣ Τ ΟΥΣ Η συμβουλή της ημέρας.
– Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο. Εισαγωγή Υ π οθέστε ότι ενώ, για κά π οιο λόγο, α π ουσιάζετε α π ό τον χώρο εργασίας σας, χρειάζεστε ένα έγγραφο π.
– Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΜΑΘΗΜΑ 6. ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ Τι π εριλαμβάνει το μάθημα ; Τι π εριλαμβάνει το μάθημα ; Δεξιότητες ενός συμβούλου διατροφής Δεξιότητες.
Leadership Development Bonus για Directors Λαμβάνετε bonus σε μετρητά για κάθε νέο Manager π ου ανα π τύσσετε στην Προσω π ική σας Ομάδα : 12% x 3 καταλόγους.
Ερευνητική εργασία Έγκλημα στο διαδίκτυο. Ανά π τυξη τεχνολογίας. Εύκολη και ανεξέλεγκτη χρήση διαδικτύου α π ο χρήστες όλων τον ηλικιών. Ανά π τυξη διαδικτυακού.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΕΠΙΤΟΠΙΑ ΕΡΕΥΝΑ
1 Γ’ΛΥΚΕΙΟΥ Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών Κεφάλαιο 1 ο : ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ Ενότητα 1.5 : Α π οτελεσματικότητα των.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ : ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ : ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ : ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Βήματα και αρχές για τη διαμόρφωση της ομάδας Μείζον Πρόγραμμα Ε π ιμόρφωσης.
ΗΥ 150 – ΠρογραμματισμόςΞενοφών Ζαμ π ούλης ΗΥ -150 Προγραμματισμός Δομές Δεδομένων.
ΓΡΑΦΗΜΑΤA ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ C.B.M. ΠΑΠΑΚΟΣΜΑ ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΣΤΕΛΛΑ ΚΑΡΑΔΗΜΟΥ.
Πτυχιακή εργασία Προβολή ιστοσελίδα τμήματος από συσκευές κινητής τηλεφωνίας σε λειτουργικό σύστημα Windowsphone ………………
Κεφάλαιο 12 Ανάλυση ποιοτικών δεδομένων
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
Κεφάλαιο 7 Κοινωνικά πειράματα
ΗΥ 150 – ΠρογραμματισμόςΞενοφών Ζαμ π ούλης ΗΥ -150 Προγραμματισμός Αλγόριθμοι και Προγράμματα.
Ερευνητική εργασία Έγκλημα στο διαδίκτυο. Ανά π τυξη τεχνολογίας. Εύκολη και ανεξέλεγκτη χρήση διαδικτύου α π ο χρήστες όλων τον ηλικιών. Ανά π τυξη διαδικτυακού.
Κεφάλαιο 1 Βασικές αρχές
Κεφάλαιο 13 Ανάλυση ποσοτικών δεδομένων
Κεφάλαιο 3 Δόμηση ενός ερευνητικού προγράμματος
Κεφάλαιο 4 Κοινωνική μέτρηση
Κεφάλαιο 5 Σύνθετα μέτρα
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες 2015.
KOIN ΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ A’MEPOS PSY 101 Μάθημα 2.
Οκτώβριος 2015 ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ INTERNATIONAL RELATIONS FOR CULTURE Με την υποστήριξη :
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Π ΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ : « Μελέτη και κατασκευή ενισχυτή RF στην μ π άντα συχνοτήτων UHF ( κανάλια 21-60) » ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΣ.
14-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
Παρατηρητήριο Ηλεκτρομαγνητικών Πεδίων Παρατηρητήριο Ηλεκτρομαγνητικών Πεδίων Ενημερωμένοι Πολίτες = Ασφαλείς Πολίτες.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ Χ. ΖΗΛΙΔΗΣ.
Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων Λήψη ομαδικών αποφάσεων και ΣΥΟΑ.
Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων Γραμμικός Προγραμματισμός και Ανάλυση Ευαισθησίας.
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΔΙΑΛΟΓΗ ΣΤΕΡΕΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ – 3 Ο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δρ. Σαββίδης Γ. Σεραφείμ Καθηγητής Τ. Ε. Ι Δυτικής Μακεδονίας.
Company logo & name DIABEATES Η α π όλαυση της ζωής τώρα γίνεται π ραγματικότητα ! Leonard Shtika – Software engineer Αναστασία Κολιάκου – Marketing coordinator.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 5 : ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΔΙΑΛΕΞΗ 10η Μέθοδοι συλλογής δεδομένων Ερωτηματολόγιο Συνέντευξη
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες
Στρατηγική Προώθησης.
Το Ερωτηματολόγιο ως ερευνητικό εργαλείο
ΔΙΑΛΕΞΗ 9η Δειγματοληψία Ορισμοί Είδη δειγματοληψίας
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου
ΜικροοικονομικΗ Θεωρια
Τρόποι συλλογής πληροφοριών
Philip McCann Αστική και περιφερειακή οικονομική 2η έκδοση
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 6η: Δευτερογενή Δεδομένα: Τύποι δευτερογενών δεδομένων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κεφάλαιο 8 Δειγματοληπτική έρευνα Εισαγωγή στην κοινωνική έρευνα Earl Babbie Κεφάλαιο 8 Δειγματοληπτική έρευνα 8-1

Σύνοψη κεφαλαίου Θέματα κατάλληλα για δειγματοληπτική έρευνα Οδηγίες για τη διατύπωση ερωτήσεων Κατασκευή ερωτηματολογίου Ατομική συμπλήρωση ερωτηματολογίου Δειγματοληπτικές έρευνες με χρήση συνεντεύξεων Τηλεφωνικές έρευνες Διαδικτυακές έρευνες Σύγκριση των διαφορετικών μεθόδων δειγματοληπτικής έρευνας Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των δειγματοληπτικών ερευνών Δευτερογενής ανάλυση Δεοντολογία της δειγματοληπτικής έρευνας Κουίζ 8-2

Θέματα κατάλληλα για δειγματοληπτική έρευνα Διερευνητικοί, περιγραφικοί και ερμηνευτικοί σκοποί Μονάδες Ανάλυσης = ερωτώμενοι Ερωτώμενος – Πρόσωπο που προσφέρει δεδομένα για ανάλυση, απαντώντας σε ερωτηματολόγια δειγματοληπτικής έρευνας Μεγάλα δείγματα, πρωτογενή δεδομένα, μέτρηση στάσεων και προσανατολισμών 8-3

Οδηγίες για τη διατύπωση ερωτήσεων (Ι) Ερωτηματολόγιο – Έγγραφο που περιέχει ερωτήσεις και άλλα είδη στοιχείων που είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να αντλούν πληροφορίες κατάλληλες για ανάλυση 8-4

Οδηγίες για τη διατύπωση ερωτήσεων (ΙΙ) Επιλέξτε την κατάλληλη μορφή ερωτήσεων Ερωτήσεις και προτάσεις Ερωτήσεις ανοικτού και κλειστού τύπου Ερωτήσεις ανοιχτού τύπου – Ερωτήσεις στις οποίες ο ερωτώμενος καλείται να δώσει τις δικές του απαντήσεις Ερωτήσεις κλειστού τύπου – Ερωτήσεις έρευνας στις οποίες ο ερωτώμενος καλείται να επιλέξει μία ή περισσότερες απαντήσεις από μια έτοιμη λίστα, που παρέχει ο ερευνητής 8-5

Οδηγίες για τη διατύπωση ερωτήσεων (ΙΙΙ) Οι ερωτήσεις πρέπει να είναι σαφείς Αποφύγετε τις διφορούμενες ερωτήσεις Οι ερωτώμενοι πρέπει να είναι ικανοί να απαντήσουν Οι ερωτώμενοι πρέπει να είναι διατεθειμένοι να απαντήσουν 8-6

Οδηγίες για τη διατύπωση ερωτήσεων (ΙV) Οι ερωτήσεις πρέπει να είναι σχετικές Οι σύντομες ερωτήσεις είναι οι καλύτερες Αποφύγετε τις αρνητικές ερωτήσεις Αποφύγετε μεροληπτικές ερωτήσεις και όρους 8-7

Κατασκευή ερωτηματολογίου (Ι) Γενική μορφή ερωτηματολογίου Τακτοποιημένο και ξεκάθαρο Μία ερώτηση ανά γραμμή Συνεκτική μορφοποίηση 8-8

Σχήμα 8.1 Μορφότυπα για ερωτώμενους 8-9

Κατασκευή ερωτηματολογίου (ΙΙ) Ερώτηση συνάφειας – Μια ερώτηση δειγματοληπτικής έρευνας που απευθύνεται μόνο σε ορισμένους ερωτώμενους και εξαρτάται από την απάντησή τους σε κάποια άλλη ερώτηση 8-10

Σχήμα 8.2 8-11

Σχήμα 8.3 8-12

Σχήμα 8.4 8-13

Σχήμα 8.5 Ερωτήσεις πίνακα 8-14

Κατασκευή ερωτηματολογίου (ΙΙΙ) Διάταξη των ερωτήσεων Εμφάνιση Πρώτα οι ερωτήσεις ανοιχτού ή κλειστού τύπου; Τυχαιοποιημένη σειρά Ευαισθησία στο πρόβλημα Οι δημογραφικές ερωτήσεις πρέπει να τοποθετούνται στο τέλος 8-15

Κατασκευή ερωτηματολογίου (ΙV) Οδηγίες ερωτηματολογίου Εισαγωγικά σχόλια και σαφείς οδηγίες Προέλεγχος ερωτηματολογίου 8-16

Σχήμα 8.6 8-17

Σχήμα 8.6 (συνέχεια) 8-18

Ατομική συμπλήρωση ερωτηματολογίου (Ι) Ερωτηματολόγια που πρέπει να συμπληρώσουν οι ίδιοι οι ερωτώμενοι Ταχυδρόμηση και επιστροφή Γιατί δεν επιστρέφουν τα ερωτηματολόγια οι ερωτώμενοι; Παρακολούθηση των επιστροφών Επαναληπτικές αποστολές 8-19

Ατομική συμπλήρωση ερωτηματολογίου (ΙΙ) Ποσοστό απόκρισης – Ποσοστό που υπολογίζεται αν διαιρέσουμε τον αριθμό των ανθρώπων που συμμετέχουν σε μια έρευνα με τον αριθμό των ανθρώπων που επιλέχτηκαν στο δείγμα Ιδανικά = πάνω από 70% Γιατί είναι κακό το χαμηλό ποσοστό απόκρισης; Πώς μπορεί να βελτιωθεί το ποσοστό απόκρισης; 8-20

Δειγματοληπτικές έρευνες με χρήση συνεντεύξεων (Ι) Συνέντευξη – Μια τεχνική συλλογής δεδομένων κατά την οποία ένα άτομο (συνεντευκτής) υποβάλει ερωτήσεις σε ένα άλλο (ερωτώμενο), με σκοπό την άντληση πληροφοριών 8-21

Δειγματοληπτικές έρευνες με χρήση συνεντεύξεων (ΙΙ) Ο ρόλος του συνεντευκτή Οι έρευνες που διεξάγονται μέσω συνεντεύξεων πετυχαίνουν υψηλότερο ποσοστό απόκρισης από τις ταχυδρομικές έρευνες Η παρουσία του συνεντευκτή μειώνει γενικά τον αριθμό των «Δεν γνωρίζω» και «Δεν απαντώ» Οι συνεντευκτές ελαττώνουν τις παρερμηνείες και παρανοήσεις Οι συνεντευκτές μπορούν να παρατηρούν τους ερωτώμενους την ώρα που συμπληρώνουν το ερωτηματολόγιο 8-22

Δειγματοληπτικές έρευνες με χρήση συνεντεύξεων (ΙΙΙ) Γενικές οδηγίες για τις συνεντεύξεις Κατάλληλη εμφάνιση Εξοικείωση με το ερωτηματολόγιο Πιστή αναπαραγωγή των ερωτήσεων Ακριβής καταγραφή των απαντήσεων Ζητήστε διευκρινίσεις Διευκρινιστική ερώτηση – Τεχνική που χρησιμοποιείται σε συνεντεύξεις προκειμένου ο ερευνητής να πάρει μια πιο ολοκληρωμένη απάντηση σε ένα ερώτημα 8-23

Δειγματοληπτικές έρευνες με χρήση συνεντεύξεων (ΙV) Συντονισμός και έλεγχος Εκπαίδευση Γενικές οδηγίες Πώς να χειριστείτε δύσκολες καταστάσεις Συνεντεύξεις εξάσκησης «Πραγματικές» συνεντεύξεις 8-24

Τηλεφωνικές έρευνες (Ι) Πλεονεκτήματα Το 95.5% των νοικοκυριών διαθέτει σταθερό τηλέφωνο Χρόνος και χρήμα Έλεγχος Προσωπική ασφάλεια Μειονεκτήματα Ψεύτικες δημοσκοπήσεις Απόρρητοι τηλεφωνικοί αριθμοί Κινητά τηλέφωνα Τηλεφωνητές/φωνητικά μηνύματα/αναγνώριση κλήσης 8-25

Τηλεφωνικές έρευνες (ΙΙ) Κλήση τυχαίων ψηφίων τηλεφωνικών αριθμών (Random Digit Dialing, RDD) – Δειγματοληπτική τεχνική κατά την οποία επιλέγονται τυχαίοι τηλεφωνικοί αριθμοί μέσα στο φάσμα των αριθμών τηλεφωνικών γραμμών που λειτουργούν 8-26

Τηλεφωνικές έρευνες (ΙΙΙ) Τηλεφωνικές συνεντεύξεις με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή (Computer-Assisted Telephone Interviewing, CATI) – Τεχνική συλλογής δεδομένων στην οποία το ερωτηματολόγιο μιας τηλεφωνικής δημοσκόπησης είναι αποθηκευμένο σε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή, γεγονός που επιτρέπει στον συνεντευκτή να παρακολουθεί και να πληκτρολογεί τις απαντήσεις του ερωτώμενου 8-27

Τηλεφωνικές έρευνες (ΙV) Ποσοστά απόκρισης σε έρευνες μέσω συνεντεύξεων 8-28

Διαδικτυακές έρευνες (Ι) Είναι αντιπροσωπευτικές; 8-29

Διαδικτυακές έρευνες (ΙΙ) Χρησιμοποιείτε συνεκτικές διατυπώσεις Χρησιμοποιείτε απλή, καθημερινή γλώσσα Μην υποχρεώνετε τον ερωτώμενο να ψάχνει σε όλη τη σελίδα για πληροφορίες Προσφερθείτε να ανακοινώσετε επιλεγμένα αποτελέσματα στους ερωτώμενους Προγραμματίστε το χρόνο της ημέρας και την ημέρα της βδομάδας που θα αποστείλετε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου Έχετε υπόψη σας τους τεχνικούς περιορισμούς Ελέγξτε τα κίνητρα, τις ανταμοιβές και τα δώρα Περιορίστε τις έρευνές σας στα 15 λεπτά ή λιγότερο 8-30

Σύγκριση των διαφορετικών μεθόδων δειγματοληπτικής έρευνας (Ι) Ερωτηματολόγια ατομικής συμπλήρωσης Πιο φτηνά και γρήγορα από τις πρόσωπο με πρόσωπο συνεντεύξεις Το κόστος της ταχυδρομικής αποστολής είναι το ίδιο είτε το δείγμα σας προέρχεται από μία περιοχή ή από όλη τη χώρα Απαιτούν λιγότερο προσωπικό Οι ερωτώμενοι είναι πιο πρόθυμοι να αναφέρουν αμφιλεγόμενες ή αποκλίνουσες στάσεις ή συμπεριφορές Συνεντεύξεις Λιγότερα ελλιπή ερωτηματολόγια Πιο αποτελεσματικές σε σύνθετα ζητήματα Πιο προσωπικές 8-31

Σύγκριση των διαφορετικών μεθόδων δειγματοληπτικής έρευνας (ΙΙ) Τηλεφωνικές έρευνες Πολύ πιο οικονομικές και γρήγορες Διαδικτυακές έρευνες Διαθέσιμο λογισμικό και ιστότοποι 8-32

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των δειγματοληπτικών ερευνών Χρήσιμες για την περιγραφή των χαρακτηριστικών μεγάλων πληθυσμών Επιτρέπουν τη χρήση μεγάλων δειγμάτων Οι δειγματοληπτικές έρευνες είναι ευέλικτες Τυποποιημένες ερωτήσεις Μειονεκτήματα Στρίμωγμα δεδομένων σε γενικές κατηγορίες Σπάνια ασχολούνται με το πλαίσιο της κοινωνικής ζωής Άκαμπτες Πλαστές Περιορισμένη εγκυρότητα (μεγάλη αξιοπιστία) 8-33

Δευτερογενής ανάλυση Δευτερογενής ανάλυση – Μια μορφή έρευνας κατά την οποία η συλλογή και η επεξεργασία των δεδομένων διεξάγεται από έναν αναλυτή και η επανεπεξεργασία –συχνά για διαφορετικό σκοπό– από έναν άλλον Παράδειγμα: General Social Survey Πλεονεκτήματα: πιο οικονομική και πιο γρήγορη από τη υλοποίηση πρωτογενών δειγματοληπτικών ερευνών Μειονέκτημα: εγκυρότητα 8-34

Quick Quiz Κουίζ 8-35

1. Σε ποια περίπτωση η δειγματοληπτική 1. Σε ποια περίπτωση η δειγματοληπτική έρευνα είναι η καλύτερη διαθέσιμη μέθοδος; α) Όταν συγκεντρώνονται πρωτογενή δεδομένα β) Όταν περιγράφεται ένας πληθυσμός τόσο μεγάλος που είναι αδύνατο να παρατηρηθεί άμεσα γ) Όταν μετριούνται στάσεις δ) Όλα τα παραπάνω 8-36

Απάντηση: δ) Η δειγματοληπτική έρευνα είναι η καλύτερη διαθέσιμη μέθοδος όταν συγκεντρώνονται πρωτογενή δεδομένα, όταν περιγράφεται ένας πληθυσμός τόσο μεγάλος που είναι αδύνατο να παρατηρηθεί άμεσα και όταν μετριούνται στάσεις 8-37

2. Στις ερωτήσεις _____ ο ερωτώμενος 2. Στις ερωτήσεις _____ ο ερωτώμενος καλείται να επιλέξει μία ή περισσότερες απαντήσεις από μια έτοιμη λίστα, που παρέχει ο ερευνητής α) ανοικτού τύπου β) ελέγχου γ) πειραματισμού δ) κλειστού τύπου 8-38

Απάντηση: δ) Στις ερωτήσεις κλειστού τύπου ο ερωτώμενος καλείται να επιλέξει μία ή περισσότερες απαντήσεις από μια έτοιμη λίστα, που παρέχει ο ερευνητής 8-39

3. Ως γενικός κανόνας, ένα ερωτηματολόγιο πρέπει να είναι: 3. Ως γενικός κανόνας, ένα ερωτηματολόγιο πρέπει να είναι: α) τακτοποιημένο β) ξεκάθαρο γ) σχετικό δ) όλα τα παραπάνω 8-40

Απάντηση: δ) Ως γενικός κανόνας, ένα ερωτηματολόγιο πρέπει να είναι τακτοποιημένο, ξεκάθαρο και σχετικό 8-41

4. Ποια από τα παρακάτω αποτελούν πλεονεκτήματα των τηλεφωνικών ερευνών; α) χρήμα β) χρόνος γ) ευκολία δ) όλα τα παραπάνω ε) κανένα από τα παραπάνω 8-42

Απάντηση: δ) Το κόστος σε χρήμα και χρόνο, καθώς και η ευκολία είναι μεταξύ των πολλών πλεονεκτημάτων των τηλεφωνικών δημοσκοπήσεων 8-43

5. Ποιο από τα παρακάτω δεν είναι ένα πλεονέκτημα της δειγματοληπτικής έρευνας; α) Αυξημένη εγκυρότητα β) Αυξημένη αξιοπιστία γ) Αυξημένη γενικευσιμότητα δ)Αυξημένη ευελιξία ανάλυσης 8-44

Απάντηση: α) Η αυξημένη εγκυρότητα δεν είναι ένα πλεονέκτημα της δειγματοληπτικής έρευνας 8-45

6. Το κύριο πρόβλημα της δευτερογενούς ανάλυσης είναι: α) η θεωρία 6. Το κύριο πρόβλημα της δευτερογενούς ανάλυσης είναι: α) η θεωρία β) οι υποθέσεις γ) η εγκυρότητα δ) η δειγματοληψία ε) η εμπειρική γενίκευση 8-46

Απάντηση: γ) Το κύριο πρόβλημα της δευτερογενούς ανάλυσης είναι η εγκυρότητα 8-47

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιονδήποτε τρόπο χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη, σύμφωνα με το Ν. 2121/1993 και τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (που έχει κυρωθεί με τον Ν. 100/1975) 8-48