Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Advertisements

ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
Δρ. Έλλη Ιωαννίδη –Καπόλου Κοινωνιολόγος- ερευνήτρια
Χαρακτηριστικά και Ταξινόμηση των Ψυχολογικών Τεστ
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
PUBLICOPINIONGREEK. Ταυτότητα της έρευνας Α Επωνυμία του διενεργήσαντος τη δημοσκόπηση: G.P.O. ΕΡΕΥΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΕ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: Ν. ΠΛΑΣΤΗΡΑ 86 ΤΗΛΕΦΩΝΟ:
Οριοθέτηση θέματος Οριοθέτηση του ερευνητικού προβλήματος Παράδειγμα
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
Έρευνα Επιμελητηρίου Ηρακλείου για τις καταναλωτικές συνήθειες στο Νομό Ηρακλείου σε σχέση με το κρέας Παρουσίαση Αποτελεσμάτων Έρευνας Γιώργος Καραπιδάκης.
ΠΟΙΟΤΙΚΗ-ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΕΠΙΤΟΠΙΑ ΕΡΕΥΝΑ
Μαθητές και Facebook 2 ο Γυμνάσιο Ευόσμου Σιώσιος Γεώργιος, Σταματίου Εύα, Στεφανίδης Παύλος, Τασέλη Άσπα, Τέκου Αναστασία, Τσαγκουρίδης Ηλίας, Τσιάβος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Κοκκίνου Ελένη – Παπαχρήστου Μαίρη
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Δημιουργία Ερωτηματολογίου Ορισμοί
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Συγχρονικές μελέτες ή Χρονικής στιγμής
1 Συγκέντρωση Πρωτογενών Πληροφοριών Collecting Primary Data.
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
Ερωτηματολόγια 3η Διάλεξη Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Μεθοδολογίες Τουριστικής Αγοράς 2 η Διάλεξη TEI Κρήτης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
ΈΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 5 : ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία
ΔΙΑΛΕΞΗ 10η Μέθοδοι συλλογής δεδομένων Ερωτηματολόγιο Συνέντευξη
Γίνε ειδικός στις ΟΒΕΑ.
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΧΡΗΣΤΩΝ ΕΤΟΥΣ 2015
Μέθοδολογία έρευνας 3ο εξάμηνο
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες
Το Ερωτηματολόγιο ως ερευνητικό εργαλείο
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
5o Μάθημα: Το τεστ χ2 Κέρκυρα.
Μεθοδολογία Έρευνας Δρ Ηλίας Αβραμίδης Tel:
Συγκέντρωση Πρωτογενών Πληροφοριών
Δομή ερευνητικής εργασίας
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ & ΠΕΙΘΩ.
Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας.
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Γίνε ειδικός στις ουσίες που βελτιώνουν την απόδοση και την εμφάνιση
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου
Επιλογή κατάλληλης μεθόδου στην ποιοτική έρευνα
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 6η: Δευτερογενή Δεδομένα: Τύποι δευτερογενών δεδομένων Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
τον αριθμό των πηγών (ένα ή πολλαπλά κείμενα)
Παρουσίαση Αποτελεσμάτων
Σύγχρονης Διαδικτυακής Κοινωνίας
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Τμήμα: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΟΥΙΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Εικονογράφηση: Πριάμη Ευγενία
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα

Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων Συνεντεύξεις

Θέματα Κατάλληλα για Δειγματοληπτική Έρευνα Διερευνητικές Έρευνες Περιγραφικές Έρευνες Ερμηνευτικές Έρευνες

Διατύπωση Ερωτημάτων Ερωτήσεις και Προτάσεις για τη συγκρότηση ερωτηματολογίου. Ερωτήματα ανοικτού και κλειστού τύπου. Το ζήτημα της σαφήνειας. Οι ερωτώμενοι πρέπει να είναι σε θέση να απαντήσουν. Οι ερωτώμενοι πρέπει να είναι διατεθειμένοι να απαντήσουν. Οι ερωτήσεις πρέπει να είναι σχετικές.

Διατύπωση Ερωτημάτων Οι σύντομες ερωτήσεις είναι καλύτερες. Αποφύγετε τις αρνητικές ερωτήσεις. Μεροληπτικές Ερωτήσεις – ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να απαντήσουν με συγκεκριμένο τρόπο. Οι επιθυμία των ανθρώπων για κοινωνική αποδοχή επηρεάζει τις απαντήσεις τους. Περισσότερες από μια ερωτήσεις για κάθε μεταβλητή.

Διατύπωση Ερωτημάτων Η εικόνα του ερωτηματολογίου. Ερωτήσεις Συνάφειας – Έχετε καπνίσει μαριχουάνα; – Πόσες φορές έχει καπνίσει μαριχουάνα;

Διατύπωση Ερωτημάτων Ερωτήσεις Πίνακα (Α) Δίπλα στις παρακάτω προτάσεις παρακαλώ υποδείξτε εάν συμφωνείτε … – Η χώρα χρειάζεται περισσότερο «νόμο και τάξη». – Η αστυνομία της Αμερική πρέπει να αφοπλιστεί. – Κατά τη διάρκεια επεισοδίων, οι πλιατσικολόγοι πρέπει να εκτελούνται επί τόπου.

Διάταξη Ερωτημάτων Η εμφάνιση μιας ερώτησης ενδέχεται να επηρεάζει τις απαντήσεις των άλλων ερωτήσεων. Τυχαιοποίηση του ερωτηματολογίου. Εκτιμήστε ποιες είναι οι ερωτήσεις που επηρεάζουν περισσότερο τους ερωτώμενους. Τα πρώτα ερωτήματα δεν πρέπει να είναι απειλητικά. Τα δημογραφικά στο τέλος.

Οδηγίες Ερωτηματολογίου Εξηγήστε πως θέλετε να συμπληρωθούν οι διαφορετικοί τύποι ερωτήσεων. Μην θεωρείτε τίποτα δεδομένο. Για κάθε ενότητα ενδέχεται να χρειάζονται συγκεκριμένες οδηγίες. Εάν πρέπει να γίνει ιεράρχηση των απαντήσεων, θα πρέπει να εξηγηθεί με σαφήνεια.

Προέλεγχος Πάντα γίνονται σφάλματα. Ζητήστε 10 ανθρώπους να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο. Αφήστε τους να το σχολιάσουν. Δείτε τι δεν καταλαβαίνουν. Ενσωματώστε τα σχόλια τους με προσοχή.

Ερωτηματολόγιο Ατομικής Συμπλήρωσης Παραδοσιακά ερωτηματολόγια ατομικής συμπλήρωσης. Δημοσκοπήσεις με συνεντεύξεις – πρόσωπο με πρόσωπο. Έρευνες που διεξάγονται μέσω τηλεφώνου. Έρευνες στο διαδίκτυο.

Ταχυδρόμηση με Επιστροφή Μάλλον ξεπερασμένη τεχνική. Συνοδεύονται από επιστολή. Κίνητρο για τη διευκόλυνση της επιστροφής του ερωτηματολογίου. Επαναληπτικές αποστολές. Κατάλληλο για μικρά δείγματα. Μικρό ποσοστό επιστροφής. Προβλήματα εγκυρότητας.

Συνεντεύξεις Ο ερευνητής διαβάζει τις ερωτήσεις και συμπληρώνει τις απαντήσεις. Μεγαλύτερο ποσοστό ανταπόκρισης. Η παρουσία του ερευνητή μειώνει τα «δεν γνωρίζω» και «δεν απαντώ». Ομαλή ροή των απαντήσεων. Διευκρινήσεις. Έλεγχος του περιβάλλοντος.

Οδηγίες για τις συνεντεύξεις Εμφάνιση και συμπεριφορά – προσαρμοζόμαστε στις συνθήκες των ανθρώπων. Εξοικείωση με το ερωτηματολόγιο. Πιστή αναπαραγωγή των ερωτήσεων. Ακριβής καταγραφή των απαντήσεων. Διευκρινήσεις και σιωπή.

Τηλεφωνικές Έρευνες Περιορισμός σε εκείνους που διαθέτουν τηλέφωνο. Προβλήματα με εκείνους που δεν είναι φίλοι του τηλεφώνου και με τους απόρρητους αριθμούς. Τα κινητά τηλέφωνα συνδέονται με νεώτερα από τον Μ.Ο. του πληθυσμού άτομα.

Πλεονεκτήματα: – χρήματα και χρόνος. – Εύκολη διαδικασία. – Δυνατότητα διευκρινήσεων. – Ασφάλεια των ερευνητών.

Μειονεκτήματα – Καχυποψία – Κλείσιμο του τηλεφώνου – Τηλεφωνητές/Voic – Ψεύτικες πληροφορίες – Θέματα εγκυρότητας και αξιοπιστίας

Διαδικτυακές Έρευνες Κερδίζουν έδαφος σταδιακά. Θέματα δειγματοληψίας. Κατάλληλες μόνο για ορισμένους πληθυσμούς – π.χ. για εκείνους που επισκέπτονται μια συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Δυσκολίες με τον γενικό πληθυσμό. Ποσοστά ανταπόκρισης παρόμοια με τις ταχυδρομικές δημοσκοπήσεις.

Πλεονεκτήματα - Μειονεκτήματα Περιγραφή χαρακτηριστικών του πληθυσμού. Ευελιξία Εύκολη συγκέντρωση δεδομένων Ταχύτητα Περιγραφικές αλλά και ερμηνευτικές προσεγγίσεις.

Μειονεκτήματα Τυποποίηση των δεδομένων Προβλήματα με κατάλληλες ερωτήσεις. Ζητήματα λειτουργικοποίησης. Επιφανειακές έρευνες. Δεν ασχολούνται με το πλαίσιο της κοινωνικής ζωής. Συγκέντρωση αναφορών αλλά όχι απαραίτητα κατανόηση ενός βιώματος. Εγκυρότητα/Αξιοπιστία