Βασίλης Παπαταξιάρχης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
HY-566 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Advertisements

E –Learning & LMS Κ. Χαιρόπουλος(Projects Coordinator) Χ. Στεφάνου(Senior e-Learning expert)
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ο ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΙΣΤΟΣ ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Δυνητικές Κοινότητες: Κοινωνιοψυχολογικές Προσεγγίσεις και.
Ολυμπία Νίκου Α.Μ. Μ956 Διπλωματική Εργασία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας Επιβλέπων: Μ. Λύτρας Ομάδα Εργασίας: Αtanasova Monica A.M Αtanasova.
ΗΥ-566 Διαχείρηση Γνώσης στο Διαδίκτυο1 SWRC Ontology Κτιστάκης Γιώργος Μπούτσικα Κατερίνα Παπαδάκης Μύρων.
Ανθρωποκεντρική Πλοήγηση σε Εσωτερικούς Χώρους Ερευνητική Ομάδα Διάχυτου Υπολογισμού Βασίλειος Τσέτσος ΑΜ:Μ655 Διπλωματική Εργασία.
Βαβλιάκης Κωνσταντίνος
Σχεδιασμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών μεγάλης κλίμακας και πολυπλοκότητας 24/10/2002.
Μηχανική Μάθηση και Εξόρυξη Γνώσης
Ανάκτηση & Εξαγωγή Πληροφορίας στο Διαδίκτυο Γιώργος Παλιούρας Εργαστήριο Τεχνολογίας Γνώσεων & Λογισμικού Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Ε.Κ.Ε.Φ.Ε.
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Αρχιτεκτονική Συστημάτων
Παρουσίαση Protégé-2000 Αλέξανδρος Βαλαράκος Αλέξανδρος Βαλαράκος, Γεώργιος Παλιούρας NCSR “Demokritos”, Inst. of Informatics & Telecommunications, SKEL.
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ 1. 2 Χρήστης Στόχος Ταμίας διενέργεια πώλησης διενέργεια ενοικίασης εισαγωγή ταμείου εξαγωγή ταμείου * 1 Μοντέλο Πεδίου Προβλήματος.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΜΩΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΥΚΤΙΑΚΗ ΠΥΛΗ ΔΑΣΤΑ Κ. Κοντογιάννης Αν. Καθηγητής ΣΗΜΜΥ, Ε.Μ.Π.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΙΣΤΟΣ.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Αναπαράσταση και Διαχείριση Ετερογενών Ψηφιακών Συλλογών στο Σ.Ψ.Β. Πέργαμος Γιώργος Πυρουνάκης, Κώστας Σαΐδης, Κώστας Βίγλας, Ειρήνη Λουρδή, Μαρία Νικολαΐδη.
1 ΘΕΜΑ : Μελέτη του Σηµασιολογικού Ιστού: Επιχειρηµατικά Θέµατα και το αναδυόµενο επιχειρηµατικό πεδίο ( Semantic Web: Business issues and the emerging.
Σημασιολογική Ολοκλήρωση Δεδομένων με τη χρήση Οντολογιών Λίνα Μπουντούρη - Μανόλης Γεργατσούλης Ιόνιο Πανεπιστήμιο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών.
CONFERENCE ONTOLOGY ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΗΛΙΑΣ ΜΕΤ ΚΡΟΝΤΗΡΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΕΤ ΦΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΕΙΡΗΝΗ ΜΕΤ Διαχείριση Γνώσης στο Διαδίκτυο.
31 Μαρτίου 2015 ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ 1 ΤΥΠΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΜ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Α.Π.Θ. – ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Π. ΚΑΤΣΑΡΟΣ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΟΣ ΛΟΓΙΣΜΟΣ Ι Για τον προτασιακό.
Η επιστήμη του Web.
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Εισαγωγή στη Γλωσσική Τεχνολογία
Ειδική Ημερίδα για Ανάκτηση και Εξαγωγή Πληροφορίας Ειδική Ημερίδα για Ανάκτηση και Εξαγωγή Πληροφορίας Συζήτηση στρογγυλής τραπέζης.
Ανάπτυξη μεθοδολογίας για το συστηματικό θεμελιώδη μηχανοτρονικό σχεδιασμό. Εφαρμογή στην ανάπτυξη ευφυούς συστήματος για το σχεδιασμό ρομποτικών αρπαγών.
ΣΤΑΜΑΤΙΝΑ ΤΣΑΦΟΥ ΜΑΤΙΝΑ ΠΟΛΙΤΗ
Προηγμένη Εφαρμογή Ιστού Διαχείρισης Δεδομένων Βιοεπιστημών Διπλωματική Εργασία του Γεωργίου Πρέκα ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΣΧΟΛΗ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ.
3 Αρχιτεκτονική Συστημάτων  Κατηγορίες χρηστών ΣΔΒΔ  Αρχιτεκτονική ANSI/SPARC  Γλώσσες ερωτημάτων  Μοντέλα δεδομένων  Λειτουργίες ΣΔΒΔ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Μοντελοποίηση Μεταβολών Συμπεριφοράς σε Κατανεμημένα Ομόσπονδα Συστήματα Προσομοίωσης Γεώργιος Γυφτοδήμος Δημήτριος Θεοτόκης Περιγραφή του προβλήματος:
RSS FEEDS Εισαγωγικά θέματα WWW ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΠΜΣ:ΔΥΝΗΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΟΨΥΧΟΛΟΓΙΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΕΞΑΜΗΝΟ: Α΄
Network Inference Μπαλάφα Κασιανή - Αδριανή Πλασταρά Κατερίνα.
Διπλωματική Εργασία Πειραματική Αξιολόγηση της Μοναδιαίας Οκνηρής Συνέπειας Τόξου (Singleton Lazy Arc Consistency) Ιωαννίδης Γιώργος (ΑΕΜ: 491)
Αναμενόμενα αποτελέσματα: SODIUM (IST-FP ) Service-Oriented Development In a Unified fraMework Service-Oriented Development In a Unified fraMework.
Βελτίωση της πλατφόρμας ανάπτυξης συστημάτων πολλών πρακτόρων Agent Factory ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Τμήμα Ηλεκτρολόγων.
Επαλήθευση κα Βελτιστοποίηση Συστήματος Διαχείρισης XML εγγράφου στη γλώσσα CLIPS Διπλωματική Εργασία της Andoena Balla.
FEDORA ARCHITECTURE1 Αρχιτεκτονικές Ψηφιακών Βιβλιοθηκών FEDORA.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 2: eLearning Systems, eClass1/1318/2/2015 Χαράλαμπος Καραγιαννίδης Διάλεξη 2 Περιβάλλοντα.
ΗΥ-566 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ AIRPORT ONTOLOGY ΟΜΑΔΑ Γαλανάκης Μανόλης ΑΜ 1607 Γλαμπεδάκης Ευτύχης ΑΜ 1603 Μπόσμος Λευτέρης ΑΜ 1396.
HY 566 – Web Semantics 2η Άσκηση Οντολογία για Files με την χρηση OWL Αλεξάνδρα Ψάλτη – Σπυρίδων Κωτούλας.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Φιλολογία και Ψηφιακές Ερευνητικές Υποδομές: Από τη Θεωρία στην Πράξη Λεωνίδας Παπαχριστόπουλος Νεφέλη Χατζηδιάκου
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Ροή Λ: Λογισμικό Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Ε.Μ.Π.
Απόκτηση και Αναπαράσταση Γνώσης. Μηχανική Γνώσης (Knowledge Engineering) Η Μηχανική Γνώσης μπορεί να εξετασθεί από δύο διαφορετικές απόψεις. Αυτή που.
Υλοποίηση εφαρμογών σε προγραμματιστικά περιβάλλοντα Κεφάλαιο 7.
COSMOS Cultivate Resilient Smart Objects for Sustainable City Applications COSMOS-Minimal Planner Functionalities; Dependencies, instructions and code.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Ροή Λ: Λογισμικό
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Σημασιολογική Διαχείριση και Επεξεργασία Πολυμεσικών Μεταδεδομένων
FIELD MAP ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΧΩΡΑΦΙΟΥ ANDROID
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Η δουλειά των ονείρων μου…
Ειδικά Θέματα στον προγραμματισμό Υπολογιστών
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ UML ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ UML.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ  Προγραμματιστικό Υπόδειγμα: Είναι ένα πρότυπο ανάπτυξης προγραμμάτων, δηλ. μια καθορισμένη μεθοδολογία με βάση την οποία.
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Παρουσίαση μαθήματος Υψομετρία και GNSS
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βασίλης Παπαταξιάρχης Τεχνολογίες Αναπαράστασης Γνώσης και Συμπερασμού: η Περίπτωση ενός Έξυπνου Βοηθού Προπονητή Ποδοσφαίρου Βασίλης Παπαταξιάρχης Α.Μ.: Μ833 Διπλωματική Εργασία Επιβλέποντες Καθηγητές: Ιζαμπώ Καράλη Παναγιώτης Σταματόπουλος Αθήνα, 19 Νοεμβρίου 2008

Δομή παρουσίασης Εισαγωγή Αξιολόγηση Τεχνολογιών Γνώσης Ανάπτυξη Συστήματος Συμπεράσματα

Συστήματα Βασισμένα σε Γνώση Προέλευση: Τεχνητή Νοημοσύνη Στόχος: Προσομοίωση ειδικού σε τομέα Χρησιμοποιούν τεχνολογίες αναπαράστασης γνώσης και συμπερασμού Πληθώρα γλωσσών και εργαλείων που βασίζονται σε διαφορετικές αρχές Κίνητρα της Εργασίας Έλλειψη γενικού πλαισίου αξιολόγησης των τεχνολογιών γνώσης Έλλειψη σχετικού συστήματος στον τομέα του ποδοσφαίρου

Δομή παρουσίασης Εισαγωγή Αξιολόγηση Τεχνολογιών Γνώσης Ανάπτυξη Συστήματος Συμπεράσματα

Αναπαράσταση Γνώσης Κλασική Λογική (ΚΛ) Λογικός Προγραμματισμός (ΛΠ) Λογικές Πρώτης και Ανώτερων Τάξεων Περιγραφικές Λογικές (Description Logics) Προγράμματα Περιγραφικής Λογικής (Description Logic Programs) Λογικός Προγραμματισμός (ΛΠ) Datalog Προγραμματισμός Συνόλου Απαντήσεων (Answer-set Programming-ASP) Συστήματα κανόνων (π.χ. CLIPS, Jess κλπ.) Αναιρέσιμη Λογική (Defeasible Logic)

Βασικές Διαφορές ΚΛ και ΛΠ Κλασική Λογική Λογικός Προγραμματισμός Μονοτονία OWA CWA Άρνηση strong negation negation-as-failure Περιορισμοί restrictions constraints Αντικείμενα ≠ ονόματα πιθανώς αναπαριστούν το ίδιο αντικείμενο UNA Entailment ground, non-ground ground Αποφασι-σιμότητα Εξαρτάται από την εκφραστικότητα της γλώσσας decidable

Επικάλυψη ΚΛ και ΛΠ (1) (2) (5) (6) (4) (3) (7) : Λογική Πρώτης Τάξης (2)+(3)+(4): DLs (4): Description Logic Programs (DLP), (3): Άρνηση ΚΛ (4)+(5): Horn Logic προγράμματα, (4)+(5)+(6): ΛΠ (6): Μη-μονότονα χαρακτηριστικά (NAF κλπ.) (7): ^κεφαλή, ∨σώμα

Οντολογίες + Κανόνες Γιατί χρειαζόμαστε και τα δύο? Μοντελοποίηση ανοικτών περιβαλλόντων (όπως το Web) Μεγάλη εκφραστικότητα Ομογενείς προσεγγίσεις Οντολογίες και κανόνες εκφρασμένοι σε κοινή γλώσσα λογικής Οι κανόνες μπορούν να ορίσουν κλάσεις και συσχετίσεις των οντολογιών Π.χ. OWL + SWRL Υβριδικές Προσεγγίσεις Οι κανόνες ορίζουν εξωτερικές κλάσεις και συσχετίσεις χρησιμοποιώντας τις οντολογίες Π.χ. OWL + ASP

Πειραματική Μελέτη Pellet Reasoner RacerPro Reasoner Fact++ Reasoner Bossam Reasoner + Rule Engine Jess rule engine Jena2 inference module dlvhex DR-DEVICE KAON2 CLIPS Πείραμα Διαδικασίες Συμπερασμού Εκτέλεση Κανόνων Οντολογία σε OWL-DL 35 classes 10 object properties 4 datatype properties Μεταβολή # στιγμιότυπων 1 στιγμιότυπο περιγράφεται από 22 στιγμιότυπα κλάσεων 9 στιγμιότυπα ιδιοτήτων Κανόνες σε SWRL Μεταβολή # κανόνων προς εκτέλεση

Συλλογιστική σε DL Hierarchy Classification (TBox) Instance Checking (ABox) Έλεγχος Συνέπειας: παρόμοιοι χρόνοι με classification Bossam, KAON2, Jena2, Fact++ σε ABox Ορθή συλλογιστική, αλλά όχι πλήρης Αρκετά πιο γρήγορη εκτέλεση

Εκτέλεση Κανόνων Bossam Jess Bossam: memory exceptions για # στιγμιότυπων > 200 και 50 κανόνες CLIPS: παρόμοιοι χρόνοι με Jess dlvhex: χειρίζεται DL-Rules DR-DEVICE: χειρίζεται defeasible rules

Συμπεράσματα Αξιολόγησης Ικανοποιητικά αποτελέσματα σε TBox και εκτέλεση κανόνων Προβλήματα Χειρισμός μεγάλου # στιγμιότυπων Συνδυασμός μη-μονότονης και μονότονης συλλογιστικής Συλλογιστική πάνω από concrete domains Ανυπαρξία ενιαίου πλαισίου διαχείρισης γνώσης Νέα Γνώση Διαδικασίες Συμπερασμού Εκτέλεση Κανόνων Νέα Γνώση

Δομή παρουσίασης Εισαγωγή Αξιολόγηση Τεχνολογιών Γνώσης Ανάπτυξη Συστήματος Συμπεράσματα

intelligent football manager (i-footman) Σύστημα βασισμένο σε γνώση για την υποστήριξη υπηρεσιών αξιοποιήσιμων από έναν προπονητή ποδοσφαίρου Γενική Ιδέα: Σύνθεση συνόλου οδηγιών τακτικής για την αντιμετώπιση αντιπάλου Περιορισμοί Εμπειρική γνώση – Υποκειμενικότητα Έλλειψη στατιστικών και εργομετρικών δεδομένων Καμία σχετική προσπάθεια (ερευνητική ή μη) Στόχοι Ενσωμάτωση βασικής γνώσης του πεδίου εφαρμογής Δυνατότητα εύκολης επέκτασης του συστήματος

Καταγραφή και Ανάλυση Απαιτήσεων Μεθοδολογία Συνεντεύξεις με ειδικούς Απάντηση ερωτηματολογίων Άντληση γνώσης σχετικά με: κατανόηση του πεδίου εφαρμογής επιθυμητές υπηρεσίες βασικά χαρακτηριστικά παικτών και ομάδων κανόνες επιλογής παικτών και οδηγιών τακτικής

Αρχιτεκτονική Συστήματος Μηχανή Συμπερασμού i-footman Οντολογία Παικτών Ποδοσφαίρου Οντολογία Ομάδων Ποδοσφαίρου Μηχανή Εκτέλεσης Κανόνων Κανόνες Επιλογής Σχηματισμού Χαρακτηριστικών Παικτών Οδηγιών

Αδυναμίες/Ικανότητες Λειτουργικότητα Δεδομένα Ομάδων Κανόνες επιλογής σχηματισμού και παικτών Οντολογία Περιγραφής Ομάδων Σχηματισμός Σύνθεση Διαδικασίες Συμπερασμού Αδυναμίες/Ικανότητες Αντιπάλου Οδηγίες Οντολογία Περιγραφής Παικτών Κανόνες χαρακτηριστικών και οδηγιών Δεδομένα Παικτών

Οντολογικά Μοντέλα Οντολογία Παικτών Ποδοσφαίρου (FPO) Μοντελοποιεί θέσεις παικτών τεχνικά και φυσικά χαρακτηριστικά παικτών κατηγορίες παικτών Π.χ. fpo:CreativeMiddlefielder≡ (fpo:hasPassing.GoodAbility ⊔ fpo:hasPassing.VeryGoodAbility) ⊓ fpo:playsInPosition.Middlefielder Οντολογία Ομάδων Ποδοσφαίρου (FTO) Μοντελοποιεί χαρακτηριστικά και κατηγορίες ομάδων

Οντολογία Παικτών

Κανόνες Επεκτάσιμο σύνολο κανόνων για συμπερασμό χαρακτηριστικών ομάδας επιλογή σχηματισμού επιλογή παικτών σύνθεση οδηγιών τακτικής Χρήση λεξιλογίου από οντολογίες FPO, FTO fto:hasStartingPlayer (?t1,?p1)∧ fto:hasStartingPlayer (?t1,?p2)∧ fpo:QuickOffensivePlayer (?t1,?p1)∧ fpo:QuickOffensivePlayer (?t1,?p2) → fto:dangerousAtCounterAttack (?t1,true) fto:TeamWithNoBacks (?t1)∧ fto:TeamWithWingers (?t2)→ fto:shouldAttackFromTheWings (?t2,true)

Τεχνολογίες Υλοποίησης Web Ontology Language (OWL-DL) Semantic Web Rule Language (SWRL) Pellet Reasoner Jess Rule Engine Protégé SWRL Jess Tab Protégé OWL API SPARQL Jena2 inference module – Jena API Apache Tomcat

Μέσος χρόνος απόκρισης = Αξιολόγηση Επιδόσεων Προσομοίωση αγώνων μέσω πλατφόρμων ελέγχου τακτικής Με και χωρίς την υποστήριξη του i-footman Ισοδύναμες ομάδες παρόμοια αποτελέσματα Ασθενέστερος αντίπαλος μη-ουσιαστική βελτίωση Μέσος χρόνος απόκρισης = 7740ms

Δομή παρουσίασης Εισαγωγή Αξιολόγηση Τεχνολογιών Γνώσης Ανάπτυξη Συστήματος Συμπεράσματα

Ανοικτά Θέματα Ενιαίο πλαίσιο διαχείρισης γνώσης Στο Web: RIF Working Group, W3C Αποδοτικότεροι αλγόριθμοι συμπερασμού Αξιολόγηση συστήματος με πραγματικά δεδομένα Αυτόματη δημιουργία στιγμιότυπων από στατιστικά και εργομετρικά δεδομένα Εκμάθηση κανόνων επιλογής τακτικών και παικτών από ιστορικά δεδομένα

Επιστημονική Συνεισφορά Δι-επίπεδη αξιολόγηση τεχνολογιών γνώσης Ανάπτυξη συστήματος βασισμένου σε γνώση με τεχνολογίες Σημασιολογικού Ιστού Οντολογίες Παικτών και Ομάδων Ποδοσφαίρου Χρήση επεκτάσιμων μοντέλων και κανόνων για την εξαγωγή οδηγιών τακτικής Δημοσίευση: Papataxiarhis, V., Tsetsos, V., Karali, I., Stamatopoulos, P., and Hadjiefthymiades, S., "Developing rule-based applications for the Web: Methodologies and Tools", chapter to appear in "Handbook of Research on Emerging Rule-Based Languages and Technologies: Open Solutions and Approaches" (Eds. Adrian Giurca, Dragan Gasevic and Kuldar Taveter), Information Science Reference, 2009. URL: http://www.di.uoa.gr/~vpap/i-footman

no safety or surprise… THE END