ΕΝΤΕΧΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πα. Μακ.
Advertisements

Ερευνητική εργασία: «Τα τρένα που φεύγουν»
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπ. Μακεδ.
συμπληρωματικό υλικό για την διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης
ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ,Η ελληνιδα που συγκίνησε το κόσμο
Αλκίνοος Ιωαννίδης.
Κεφάλαιο 8 Πειρατεία Λογισμικού Πληροφορική Α’ Γυμνασίου Κεφάλαιο 8.
4ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Δασκάλων Συνεργάτες στη Μάθηση Microsoft Hellas.
Ψηφιοποιημένο Αρχείο Ελληνικής Μουσικής “Από την απομόνωση στην εποχή των δικτύων και της διάδοσης της πληροφορίας” Γιώργος Μπουμπούς, Βιβλιοθηκονόμος.
Βιωματικό εργαστήριο στο μάθημα Αρχές Φιλοσοφίας
Ιστορία του ρεμπέτικου τραγουδιού
Πολιτιστικό πρόγραμμα
Κώστας Βάρναλης.
Οι Πυξ Λαξ (ονομασία προερχόμενη από την αρχαιοελληνική γλώσσα που σημαίνει με γροθιές και κλωτσιές) ήταν ελληνικό έντεχνο / εναλλακτικό συγκρότημα, που.
ΟΜΑΔΑ playmobile.
Ο μελοποιημένος Μαραμπού
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοίζο: Χάρις Αλεξίου Τμήμα ΣΤ’2 Κωνσταντίνος Ν. Ντέιβιντ Κ.
2ο ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ :
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Ιταλία Ισπανία Ελλάδα Θέμα: ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΦΩΝΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Ερευνητική Εργασία Θέμα: Όδός Ονείρων στη Μαγεμένη Πόλη
…Ιδανικός κι ανάξιος εραστής…
Πώς εκφράζουν τις ιδέες τους σήμερα
… από την αρχή της μέχρι σήμερα ...
Εντεχνο (συγχρονο) λαικο τραγουδι
Διαθεματική Ανάλυση και Παρουσίαση Ποιήματος
 Γεννήθηκε στο Βόλο και σε ηλικία 6 ετών άρχισε μαθήματα πιάνου.  Το 1989, ξεκίνησε η προσωπική του σταδιοδρομία ως συνθέτης και ερμηνευτής ταυτόχρονα.
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Γιώργος Νταλάρας Τμήμα: ΣΤ΄1 Βασίλης Βρ. Βασίλης Β.
Δημοτικό Σχολείο Πέγειας
Ο ρυθμός ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : 2012 – 2013 ΤΜΗΜΑ : ΑΠ4 ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ :
Ένα τραγούδι για το Πολυτεχνείο
PROJECT 4: ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT) ΘΕΜΑ: ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΕΜΑ ΟΜΑΔΑΣ: ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ (ΑΙΓΥΠΤΟΣ)
Ρεμπέτικο Τραγούδι.
ΣαββόπουλοςΞαρχάκοςΛοΐζος Επιμέλεια: Επιμέλεια: Βαζελάκης Δημήτριος, Ηρειώτης Θεόδωρος, Βαζελάκης Δημήτριος, Ηρειώτης Θεόδωρος, Καλο-Καράγιαννης Άγγελος.
ΕΝΤΕΧΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με το Μάνο Λοΐζο: Φώντας Λάδης Τμήμα : Στ’1 Έλενα Γ. Φρόσω Κ.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Tα πρωτα βήματα Μετά τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο, κατά τα τέλη της δεκαετίας του 1940 το μπουζούκι έχει καθιερωθεί στη συνείδηση των κατώτερων οικονομικά.
Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη Αντωνιάδου Άννα Κωτούλα Βασιλική.
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Γιάννης Πάριος
Έντεχνο λαϊκό τραγούδι
Ορισμός του "ρεμπέτη" Ο όρος ρεμπέτης σημαίνει επαναστάτης που ζει ζωή εκτός νόμου. Μεγάλοι μουσικοί όπως ο Μάνος Χατζιδάκις και ο Μίκης Θεοδωράκης προσπάθησαν.
TO ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΣΥΝΘΕΤΕΣ-ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ. Τα άτομα που συνέβαλαν σημαντικά στην εξέλιξη και κοινωνικοποίηση του ρεμπέτικου τραγουδιού. Ο Μάρκος Βαμβακάρης.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΕΧΝΗΣ Β΄ Γυμνασίου
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με το Μάνο Λοΐζο: Γιάννης Νεγρεπόντης Τάξη:ΣΤ’1 Αγγέλα Π. Άννα Κ.
1η Επιστημονική - Επιμορφωτική Συνάντηση Εκπ/κων Μουσικής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης 2015 θέμα: ''Διαχείριση εκπαιδευτικού υλικού- παρτιτούρας και εξαγωγή.
Γνωριμία με το βιβλίο της… Γ’ ΤΑΞΗΣ. Αυτή τη σχολική χρονιά θα γνωρίσετε σύγχρονα ρεύματα μουσικής δημιουργίας από τον ελληνικό και τον παγκόσμιο μουσικό.
 Ο όρος « μοντερνισμός » αρχικά τοποθετείται στο δεύτερο μισό του 19 ου αιώνα και αναπτύχθηκε πλήρως στις τέσσερις πρώτες δεκαετίες του 20 ου αιώνα.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΥΚΟΛΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.
ΣΔΕ ΝΑΟΥΣΑΣ Σχέδιο Δράσης Β’ Τετραμήνου Μελοποιημένη ποίηση.
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Θάνος Μικρούτσικος Τμήμα: Στ’2 Εύα Σ. Μελίνα Π.
Η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ. ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ Οι παραδόσεις μας έχουν άμεση σχέση με τη χριστιανική θρησκεία, αλλά ορισμένες από αυτές έχουν καθαρά παγανιστικές.
1ο Γυμνάσιο Νέας Μάκρης Σχ.έτος : Παρουσίαση προγραμμάτων «Μουσικό συγκρότημα -μελοποιημένη ποίηση»
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ. Οι μαθητές του Μπελλένειου Γυμνασίου Λέρου.
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
Μουσική παράσταση μνήμης για τον αγώνα του Οκτώβρη του 1940 ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΤΑΣ 27 Οκτώβρη 2016 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Γιαννούτσος Παναγιώτης Επιμέλεια.
Ρυθμός και μετρική: ρυθμός, μετρικά σχήματα και σχήματα λόγου μετρική: τα δύο μετρικά συστήματα τύποι στίχου: ο έμμετρος στίχος, ο ελευθερωμένος στίχος,
Πρόσφυγες και ρεμπέτικο τραγούδι
" Παράδοση ... και ΛαΪκά Δρώμενα ".
Στέφανος Σκαρπέλλος (Φιλόλογος) Σωτηρία Διαμαντοπούλου (Φιλόλογος)
Σκηνική μουσική - Η όπερα
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΑΣ ΠΕΡΑΜΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Χρήστος Λεοντής
ΔΕΚΑΡΧΟ Ν. ΞΑΝΘΗΣ ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ Εκπαιδευτική ομάδα: Ανέτα Θεοδωρίδου
Καλλιτέχνες που συνεργάστηκαν με τον Μάνο Λοΐζο: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Γυμνάσιο Αγίου Νεοφύτου Σχολική Χρονιά
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Δημιουργια ψηφιακου Video Στ΄ ταξη
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΤΕΧΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ Από το 1950 μέχρι σήμερα..

Ορισμός έντεχνης μουσικής Η έντεχνη μουσική εμφανίζεται στα τέλη της δεκαετίας του 1950 - αρχές δεκαετίας του 1960. Ο όρος «έντεχνο-λαϊκό» περιέχει δύο αντιφατικές έννοιες, δηλωτικές του διχασμού του Νεοέλληνα ανάμεσα στην λαϊκή παράδοση και τον δυτικό προσανατολισμό.  Ως αποτέλεσμα δημιουργείται μια παράδοση τραγουδιών και μελοποιημένης ποίησης που ονομάζεται «έντεχνο τραγούδι».

Διαφέρει από το λαϊκό κυρίως στο στίχο, αλλά και στη μουσική (ενορχήστρωση, ύφος). Ο χαρακτήρας του είναι περισσότερο δυτικός όσον αφορά στα συνθετικά μέσα. Δεν έχει όμως καμία σχέση με τη φόρμα του δυτικοευρωπαϊκού ρομαντικού και μεταρομαντικού έντεχνου τραγουδιού.

Ελληνικό έντεχνο τραγούδι Το ελληνικό έντεχνο τραγούδι αποκτά γρήγορα μεγάλη απήχηση στις πλατιές μάζες, φαινόμενο πραγματικά σπάνιο για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Σε αυτό συνέβαλε και ο ενεργός πολιτικός ρόλος του συγκεκριμένου είδους κατά την περίοδο της δικτατορίας.

Ο Μίκης Θεοδωράκης σχολιάζει το έντεχνο λαϊκό τραγούδι ως «ένα σύγχρονο σύνθετο μουσικό έργο τέχνης που θα μπορεί να αφομοιωθεί δημιουργικά από τις μάζες».

Κύρια χαρακτηριστικά της έντεχνης ελληνικής μουσικής Οι κύκλοι τραγουδιών είναι ενότητες τραγουδιών που ακολουθούν μια ενιαία κεντρική ιδέα. Πρόκειται για μελοποιημένη ποίηση σύγχρονων – κυρίως Ελλήνων – ποιητών ή στιχουργών. Νέα μορφή επικοινωνίας με το κοινό με την καθιέρωση της λαϊκής συναυλίας σε ανοικτούς ή ειδικά διαμορφωμένους χώρους, με μαζική συμμετοχή.

Καθιέρωση του λαϊκού τραγουδιστή και του λαϊκού μουσικού οργάνου (μπουζουκιού) ως αυθεντικών εκφραστών του γνήσιου ποιητικού πάθους.

Πρωτεργάτες του έντεχνου τραγουδιού Μάνος Χατζιδάκις: Ο Κύκλος με την κιμωλία, Παραμύθι χωρίς Όνομα. Μίκης Θεοδωράκης: Επιτάφιος. Γιάννης Μαρκόπουλος: Ιθαγένεια, Χρονικό (Μύρης). Θάνος Μικρούτσικος: Ο Σταυρός του Νότου (Καββαδίας). Σταύρoς Ξαρχάκoς: Κατά Μάρκον (Γκάτσος)

Μ.Χατζιδάκις-Μ.Θεοδωράκης

Γιάννης Μαρκόπουλος

Σταύρος Ξαρχάκος

Μάνος Λοΐζος Δήμος Μούτσης Χρήστος Λεοντής Δημήτρης Λάγιος Άλλοι σημαντικοί συνθέτες που υιοθέτησαν το τραγουδιστικό κλίμα του έντεχνου ήταν οι: Μάνος Λοΐζος Δήμος Μούτσης Χρήστος Λεοντής Δημήτρης Λάγιος Νίκος Μαμαγκάκης Πρωτεργάτες από πλευράς στιχουργών ήταν οι: Λευτέρης Παπαδόπουλος Μάνος Ελευθερίου Τάσος Λειβαδίτης

Μάνος Λοίζος – Χάρις Αλεξίου

Χρήστος Λεοντής – Φλέρυ Νταντωνάκη (πρόβα, 1975)

Στην παράδοση του έντεχνου τραγουδιού προστέθηκαν αργότερα οι "τραγουδοποιοί", που γράφουν τη μουσική, το στίχο και τραγουδούν οι ίδιοι τα τραγούδια τους .

Χ. Θηβαίος – Θ. Μικρούτσικος

Ορφέας Περίδης-Σωκράτης Μάλαμας

Λ.Μαχαιρίτσας – Δ.Τσακνής

Γ. Κότσιρας – Λ. Μαχαιρίτσας

Ελευθερία Αρβανιτάκη – Μπάμπης Στόκας Ελευθερία Αρβανιτάκη – Μπάμπης Στόκας

Φ. Πλιάτσικας – Ν. Πορτοκάλογλου

Μίλτος Πασχαλίδης

Αλκίνοος Ιωαννίδης

Γιάννης Χαρούλης

Νατάσσα Μποφίλιου

Μελίνα Ασλανίδου

Ακούστηκαν: «Κεμάλ» του Μ. Χατζιδάκη (ορχηστρικό) «Νότος», στίχοι: Ισαάκ Σούσης μουσική: Λ. Μαχαιρίτσας ερμηνεία: Λ. Μαχαιρίτσας, Μ. Στόκας

Την εργασία επιμελήθηκαν οι μαθήτριες: Ιοκάστη Μποτζάκη Ελένη Ξάνθη Ευγενία Πανουσάκη Δανάη Πράτη