Ερευνητική Εργασία Β’ Λυκείου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
H ΕΤΑΙΡΙΑ & Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ
Advertisements

Προσωπικές Πωλήσεις.
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τραπεζική Ι Κ.1 Ο ρόλος και η λειτουργία ενός τραπεζικού οργανισμού
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΣΧΟΛΕΙΟ:ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΑΒΡΥΤΩΝ ΤΑΞΗ:Β΄3 ΜΑΘΗΜΑ:ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΝΟΜΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ :ΤΕΡΖΗ ΜΕΡΟΠΗ όνομα μαθητή : πολιτακη Κατερίνα ΘΕΜΑ :
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
1o ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Όλγα Πατραμάνη Η τουριστική αγορά.
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
ΠΑΡΑΓΩΓΗ 5η Διάλεξη.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Βασικές Οικονομικές Έννοιες
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ
Η επιχείρηση διαφέρει από τις άλλες παραγωγικές μονάδες γιατί: β) παράγει προϊόντα που τα διαθέτει έναντι μιας αξίας ανταλλαγής α) παράγει προϊόντα που.
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΠΟΡΙΔΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΑΜΙΓΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΕγγλΕζοΣ, ΕΛΕΝΗ ΑΡΧΟΝΤΗ, ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΕΥΤΕΡΑΙΟΥ. ομφάκινον.
Ερευνητική Εργασία Β’ Λυκείου
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 02/02/2015 1
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΣΜΕΥΣΕΩΝ
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Εκτίμηση της Απόδοσης των Οργανισμών Αθλητικής Αναψυχής
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Λογιστικά Βιβλία – Δικαιολογητικά Έγγραφα.  Κάθε επιτηδευματίας ανεξαρτήτως εάν είναι φυσικό ή νομικό πρόσωπο που ασκεί οποιαδήποτε μορφή επιχειρηματικής.
Πολιτική Παιδεία Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου Γεωργία Καζάκου, ΠΕ09 Οικονομολόγος 1.
ΟΡΙΣΜΟΣ Λογιστική είναι ο κλάδος της εφαρμοσμένης Οικονομικής επιστήμης που ασχολείται με την ανάλυση, κατάταξη, καταγραφή και συσχέτιση των οικονομικών.
Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Διαφορές - Ομοιότητες.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε. Χρήστος Βαρσάμης Διευθύνων Σύμβουλος Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ταχυδρομικής Αγοράς – Ρόλος της Ε.Ε.Τ.Τ. 1.
Τεχνικές Πωλήσεων ΕΝΟΤΗΤΑ 1 η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΝΕΦΑΛΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ. Β2Β ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Το βιομηχανικό μάρκετινγκ ασχολείται με την ικανοποίηση των αγοραστικών αναγκών και απαιτήσεων.
Προσωπικές Πωλήσεις. Προσωπικές πωλήσεις είναι η προβολή των αγαθών και των υπηρεσιών μέσω των πωλητών. Είναι η προσωπική προσπάθεια να παρακινήσει κάποιον.
Εισαγωγή στις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς
Κρατικος παρεμβατιςμος και κατα pareto αριςτοποιηςη
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Τιμές Μεταφοράς.
Η επιστήμη της Διοίκησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
MARKETING 1η διαλεξη – εισαγωγη στην ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ MARKETING
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Αρχές Οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων , 1ο εξάμηνο
ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Ομφάκινον Ομφάκινον.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
Η έννοια της επιχείρησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Η έννοια της επιχείρησης
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ερευνητική Εργασία Β’ Λυκείου Επιχειρήσεις ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-2015

Ποια είναι η έννοια του «επιχειρείν»; Σημαίνει το συνδυασμό των συντελεστών παραγωγής με σκοπό τη δημιουργία υλικών αγαθών και υπηρεσιών , Εμπεριέχει το στοιχείο της εισαγωγής και εφαρμογής καινοτομιών , Εμπεριέχει το στοιχείο του κινδύνου, που σημαίνει ότι κάθε επιχειρούμενος συνδυασμός συντελεστών παραγωγής μπορεί να αποτύχει στο σκοπό τους.

Τι σημαίνει ο όρος αγορά και ποια τα χαρακτηριστικά του; Αγορά είναι ο τόπος μεγάλος ή μικρός που αγοράζονται ή πουλιούνται τα αγαθά. Συμπεριλαμβάνονται οι αγορές υπηρεσιών, πρώτων υλών κλπ. Είναι αρκετό να βρίσκονται οι αγοραστές και πωλητές σε ικανοποιητική επαφή μεταξύ τους ενώ είναι όμως απαραίτητο στοιχείο οι επιθυμίες τους να αναφέρονται σε ορισμένο χρόνο.

Οι αγορές διακρίνονται κατά: Τόπο δραστηριότητας: τοπικές εθνικές διεθνείς Τύπο ή μορφή: ελεύθερη αγορά ή αγορά ελεύθερου συναγωνισμού αγορά ευτελούς συναγωνισμού αγορά άνευ συναγωνισμού Διακινούμενα αγαθά: αγορά πρωτογενών προϊόντων βιομηχανικών προϊόντων αγορά υπηρεσιών παροχής Μια συμφωνία αγοράς: Π.χ. αγορά ενός οικοπέδου, δηλαδή να πληρώνει κανείς για να αποκτήσει κάτι

Ποιές είναι οι μορφές της αγοράς στις οποίες μπορεί να δραστηριοποιηθεί μια επιχείρηση; Με κριτήριο το βαθμό ανταγωνισμού, στην αγορά μπορεί να επικρατεί: πλήρης ανταγωνισμός καθαρό μονοπώλιο μονοπωλιακός ανταγωνισμός ολιγοπώλιο.

Τι είναι, τι εμπεριέχει και που χρησιμεύει το καταστατικό μιας επιχείρησης; Το καταστατικό μιας επιχείρησης είναι ένα συμβολαιογραφικό έγγραφο στο οποίο περιλαμβάνονται διατάξεις σχετικά με: Τη διάρκεια της επιχείρησης, την έδρα της, την επωνυμία και το σκοπό της, το ύψος και τον τρόπο καταβολής του κεφαλαίου, τη σύγκληση, τη συγκρότηση, τη λειτουργία και τις αρμοδιότητες του Διοικητικού Συμβουλίου, τα δικαιώματα των μετόχων, τον ισολογισμό και τη διάθεση των κερδών, τη λύση της εταιρείας και την εκκαθάριση της περιουσίας της.

Τι σημαίνει ο όρος κοινωνική-εταιρική ευθύνη, γιατί είναι αναγκαία και ποιες οι σημαντικότερες ευθύνες των επιχειρήσεων; Ο όρος Εταιρική κοινωνική ευθύνη αναφέρεται στις ενέργειες των επιχειρήσεων που αποσκοπούν στην συμβολή αντιμετώπισης περιβαλλοντικών και κοινωνικών ζητημάτων. Οι επιχειρήσεις οφείλουν επομένως να αναγνωρίζουν την ευθύνη που τους αναλογεί, απέναντι στην κοινωνία και το περιβάλλον. Με τον τρόπο αυτό οι εταιρίες δημιουργούν προσδοκίες στους πολίτες δείχνουν τον καλό τους χαρακτήρα σε εργαζόμενους, σε πελάτες και σε προμηθευτές

Ποιες είναι οι βασικές αρχές του management; Management θεωρείται η διαδικασία του προγραμματισμού (planning), της οργάνωσης (organizing), της διεύθυνσης (directing), και του ελέγχου (controlling) που ασκούνται σε μια επιχείρηση, προκειμένου να επιτευχθούν αποτελεσματικά οι στόχοι τους. Η διαδικασία της αποτελεσματικής διοίκησης ξεκινά με τον προγραμματισμό, συνεχίζει με την οργάνωση και τη διεύθυνση και καταλήγει στον έλεγχο, ο οποίος με τη σειρά του οδηγεί στην αναθεώρηση ή μη του προγραμματισμού. Βασική επίσης λειτουργία είναι και αποφάσεων στην επιχείρηση η οποία εμπλέκεται σε όλες τις άλλες και γι' αυτό συνήθως δεν αναφέρεται ως ξεχωριστή λειτουργία της διοίκησης.

Ποιες οι βασικές αρχές του marketing; To marketing περιλαμβάνει το σύνολο των ενεργειών μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού, οι οποίες αποβλέπουν: στην αναγνώριση των αναγκών του καταναλωτή, στην ανάπτυξη των απαραίτητων προϊόντων και υπηρεσιών που τις ικανοποιούν και στη δημιουργία των απαραίτητων προϋποθέσεων ζήτησης, οι οποίες θα οδηγήσουν σε επιτυχείς πωλήσεις.

Πώς καθορίζονται οι τιμές των προϊόντων στην αγορά; Η τιμή των προϊόντων προέρχεται από τα συγκρουόμενα συμφέροντα των δύο δυνάμεων που λειτουργούν στην αγορά: τους παραγωγούς ή πωλητές και τους καταναλωτές. Οι πρώτο προσφέρουν ενώ οι δεύτεροι ζητάνε αγαθά. Η βασική επιδίωξη των επιχειρήσεων είναι η επίτευξη του μεγαλύτερου κέρδους και η πώληση μεγάλων ποσοτήτων σε υψηλή τιμή. Η επιδίωξη των καταναλωτών είναι να λάβει τη μεγαλύτερη ευχαρίστηση από το αγαθό που αγοράζει, με δεδομένο το εισόδημα του.

Πώς προκύπτει το οικονομικό αποτέλεσμα (κέρδος–ζημία); Οι εισπράξεις μιας επιχείρησης από την πώληση των εμπορευμάτων που παράγει ονομάζονται έσοδα της επιχείρησης, ενώ οι δαπάνες στις οποίες υποβάλλεται για να καλύψει τις υποχρεώσεις της ονομάζονται κόστος. Το κέδρος προκύπτει από τη διαφορά μεταξύ εσόδων και κόστους και είναι τόσο μεγαλύτερο όσο μεγαλύτερη είναι αυτή η διαφορά. Δηλαδή όσο μεγαλύτερα είναι τα έσοδα και όσο μικρότερο είναι το κόστος. ΚΕΡΔΟΣ= ΕΣΟΔΑ – ΚΟΣΤΟΣ Αν το κόστος είναι μεγαλύτερο από τα έσοδα, τότε η επιχείρηση εμφανίζει ζημία.

Ποιές μέθοδοι ή τεχνικές μπορούν να παρακινήσουν το εργατικό δυναμικό; Μέθοδοι: Οι πρόσθετες αµοιβές για παραγωγικότητα (πριµ παραγωγικότητας), οικονοµικά βραβεία (bonus) επίτευξης στόχων, οι µισθολογικές προαγωγές ανάλογα µε τις επιδόσεις, η συµµετοχή στα κέρδη της εταιρείας, τα µη οικονοµικά βραβεία (π.χ. έπαινοι, σύµβολα αναγνώρισης κλπ.), ο σχεδιασµός και η εναλλαγή των θέσεων εργασίας των εργαζομένων σε τακτά χρονικά διαστήµατα, ώστε να µειώνεται η ρουτίνα και η µονοτονία, η συµµετοχή των εργαζοµένων στη λήψη αποφάσεων, η ανάθεση δελεαστικών στόχων στους εργαζόµενους, οι κοινωνικές δραστηριότητες.

Τεχνικές: Η συµπεριφορά του προϊσταμένου παίζει σηµαντικότατο ρόλο στην παρακίνηση των εργαζοµένων. Ενδεικτικές ενέργειές του είναι: Η αναγνώριση της καλής προσπάθειας και της απόδοσής τους σε καθηµερινή βάση, η δηµιουργία καλού κλίµατος στην οµάδα, η εκτίµηση και ο σεβασµός που τους δείχνει, η ενδυνάµωση της αυτό-εκτίµησης των συνεργατών του, µε την επισήµανση των θετικών τους στοιχείων και της σηµαντικότητας της εργασίας που κάνουν, η συνεχής εξέλιξη των συνεργατών του, η ελευθερία των πρωτοβουλιών που τους παρέχει και η ενθάρρυνση για συµµετοχή µε ιδέες και προτάσεις.

Ποιες μέθοδοι και τεχνικές μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση των πωλήσεων; Υιοθέτηση πολιτικής επιστροφής χρημάτων, Δωρεάν τηλεφωνική γραμμή για εξυπηρέτηση, Παροχή ελκυστικής εγγύησης για ένα προϊόν, Προσφορά δώρων κατά καιρούς, Παροχή υπηρεσίας παράδοσης, Αποδοχή πιστωτικών καρτών για πληρωμή, Διαπροσωπική επικοινωνία με τους αγοραστές, Δημιουργία προϊοντικών πακέτων σε τιμές χαμηλότερες από τις αρχικές.

Ποιες είναι οι λειτουργίες της επιχείρησης; Οι πιο σημαντικές λειτουργίες της επιχείρησης είναι η Παραγωγική, η Εμπορική και η Οικονομική λειτουργία, οι οποίες την βοηθούν να ανταποκριθεί στην αποστολή της και να πετύχει τους σκοπούς της. Η παραγωγική λειτουργία Η πιο βασική λειτουργία της οικονομικής μονάδας, διότι το προϊόν που παράγεται είναι το επίκεντρο όλων των δραστηριοτήτων και ο λόγος ύπαρξης της επιχείρησης. Η λειτουργία της παραγωγής αποτελείται από ένα σύνολο ενεργειών οι οποίες συνδέονται άμεσα με την παραγωγή προϊόντων και υπηρεσιών. Τέτοιες ενέργειες συνήθως είναι η επεξεργασία υλικών ή πληροφοριών, ο έλεγχος της ποιότητας των παραγόμενων αγαθών κτλ.

Η οικονομική λειτουργία Έχει ως συνέπεια την απόκτηση και χρήση κεφαλαίου. Το περιεχόμενο αυτής της λειτουργίας είναι: η εξεύρεση του κεφαλαίου που απαιτείται για την ίδρυση της οικονομικής μονάδας, η αντιμετώπιση των νομικών και φορολογικών της υποχρεώσεων, η εξακρίβωση των αποτελεσμάτων της. Η εμπορική λειτουργία Περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες οι οποίες είναι απαραίτητες, προκειμένου η επιχείρηση να διαθέτει τα προϊόντα της ή τις υπηρεσίες της στην αγορά, ώστε να αγοράζονται από τους καταναλωτές. Οι ενέργειες αυτές συνήθως είναι: η έρευνα των αναγκών των καταναλωτών, ο σχεδιασμός προϊόντων ή υπηρεσιών που ικανοποιούν τις ανάγκες των καταναλωτών, η προβολή και η προώθηση των προϊόντων ή υπηρεσιών, η πώληση και η διανομή.

Ποια στοιχεία είναι οι παραγωγικοί συντελεστές και τι εμπεριέχουν; Οι παραγωγικοί συντελεστές είναι οι εξής: οι πρώτες ύλες της παραγωγικής διαδικασίας. Δηλαδή τα εμπορεύματα που ενσωματώνονται σε ένα νέο εμπόρευμα, η ανθρώπινη εργασία, τα μέσα που χρησιμοποιεί η ανθρώπινη εργασία για το μετασχηματισμό των πρώτων υλών , δηλαδή τα μηχανήματα, τα εργαλεία, τα οικήματα, οι συσκευές, τα μέσα μεταφοράς τα οποία καλούνται και μέσα παραγωγής ή κεφαλαιουχικός εξοπλισμός .

Ποιοι είναι οι κίνδυνοι και οι υποχρεώσεις της επιχείρησης; Υποχρεώσεις Προς το κράτος Φορολογία Προς τους εργαζομένους Πληρωμή μισθού Διαμόρφωση συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας Σεβασμός εργασιακών και ατομικών δικαιωμάτων Προς τους προμηθευτές (όσοι προμηθεύουν πρώτες ύλες, μέσα παραγωγής, υπηρεσίες ) Να πληρώνει το αντίτιμο μέσα στις προθεσμίες που έχουν συμφωνηθεί.

Προς το κοινωνικό σύνολο Προς τους πελάτες Να παραδίδει το εμπόρευμα στην τιμή, την ποσότητα, την ποιότητα και στον χρόνο που έχει συμφωνηθεί. Προς το κοινωνικό σύνολο Να μην καταστρέφει το περιβάλλον, να καταστρέφει με ασφαλή τρόπο τα βλαπτικά απόβλητα να εγγυάται την ποιότητα των προϊόντων Κίνδυνοι Ο κίνδυνος να μην μπορέσει η επιχείρηση να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της (επειδή π.χ. δεν προέβλεψε σωστά ή λόγω απρόβλεπτων γεγονότων π.χ. θεομηνία) ονομάζεται επιχειρηματικός. Σε αντιστάθμισμα των υποχρεώσεων και των κινδύνων που αναλαμβάνει η επιχείρηση έχει ως αμοιβή το κέρδος.

Ποιες μορφές, ποια είδη, ποιους τροπούς επικοινωνίας χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις για διοίκηθουν αποτελεσματικά; Μορφές H τυπική και άτυπη επικοινωνία Τυπική είναι η μορφή η οποία έχει καθιερωθεί από την επικοινωνιακή πολιτική της εταιρίας και περιλαμβάνει συγκεκριμένα κανάλια ροής της πληροφορίας, σαφείς τρόπους επαφής μεταξύ των εμπλεκομένων μερών και αυστηρή τήρηση της ροής της πληροφόρησης και της ιεραρχίας. Αντίθετα, η άτυπη μορφή σημαίνει πως οι πληροφορίες και τα μηνύματα δεν ακολουθούν σαφείς διαδρομές, αλλά κινούνται ελεύθερα μεταξύ κάθε ιεραρχικού επιπέδου του οργανισμού και φέρνουν σε επαφή ομάδες εργασίας οι οποίες ανήκουν σε ξεχωριστές υπομονάδες της εταιρίας. Σε επιχειρησιακό επίπεδο, χρησιμοποιούνται ευρέως και οι δύο μορφές

Είδη επικοινωνιών Η ατομική επικοινωνία (συνομιλίες, έγγραφες προσωπικές εντολές κλπ.). Η συλλογική επικοινωνία (συνεδριάσεις, συσκέψεις κλπ.). Η επικοινωνία αποφάσεων, οι σκέψεις δηλαδή που οδηγούν στη λήψη αποφάσεων. Η εξω-επιχειρησιακή επικοινωνία που αφορά την επικοινωνία με τους προμηθευτές, τους πελάτες, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τις διαφημιστικές εταιρίες, τις τράπεζες κλπ.