Αμφορέας Αγοράς. Τάφος ΧΙΙ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Advertisements

Λεξεις και πλανα ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΒΑΔΙΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΛΑΤΕΣΤΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ΣΑΜΑΡΑ
Ζωφορος θησαυρου σιφνιων
Ιωάννα Παπαβασιλείου-Χαραλαμπάκη
Εργαστήριο : «Αξιοποίηση ή Ολοκληρωμένη Διαχείριση του Χώρου του Παλαιού Εργοστασίου Λιπασμάτων (μέθοδος Ιστοριογραμμής)» Σεμινάριο του Δικτύου : «Τα Λιμάνια.
στην αγια ναπα τη θαλασσοφιλητη...
ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΛΙΘΟΥ.
Λευκή αττική λήκυθος Χαρακτηριστικό δείγμα των αγγείων με λευκό βάθος, που κατασκευάζονταν στην Αττική στους ώριμους κλασικούς χρόνους. Η λήκυθος βρέθηκε.
Περσικοί πόλεμοι.
Δημοτικό Σχολείο Άγιων Τριμιθιάς Ιστορία Δ’ Τάξης
Γιαννάκης Γιάννης Τροβάς Γιώργος Βογιατζής Γιώργος
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
Η Ελλαδα ταξιδευει στο εξωτερικο
20/2/12 Μάριος Eυρυγένης Γιάννης Ελίζογλου Γ1
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Ο ΣΤΡΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Γ΄
“Μια μέρα στη ζωή του μικρού Ιάσονα” Ο Μυκηναϊκός κόσμος μέσα από τα μάτια ενός παιδιού. Συνδέσεις στο σήμερα. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Επιμέλεια:
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Η γεωμετρική εποχή είναι μία περίοδος της αρχαίας ελληνικής ιστορίας που διαρκεί περίπου από το 1100 π.Χ. έως το 800 π.Χ.
Η σκηνή στον κινηματογράφο
Γεωμετρική Αγγειογραφία Πρωτογεωμετρική
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Δραστηριότητες έρευνας και δημιουργίας στο μουσείο Β) Στο Μουσείο.
Η πολιτισμική αναγέννηση
Η Ζωγραφική του 20ου αιώνα
Μυκηναϊκός πολιτισμός
Εικαστικό εργαστήρι ΣΦΑΚΙΑ
Τι σκέφτονταν οι άνθρωποι την Εποχή του Χαλκού;
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΑΠΌ ΤΟ π.Χ
Πρώτο Μάθημα: H Αρχαιολογία του Θανάτου
Μάθημα 3ο : Γεωμετρική Κεραμική
1ο Γενικό Λύκειο Μεγάρων
Μάθημα 7ο: Η κορινθιακή κεραμική της αρχαϊκής περιόδου
κειμενικά είδη αφήγηση περιγραφή οδηγίες επιχειρηματολογία
ΚΕΡΑΜΙΚΗ Η μελανόμορφη τεχνική διακόσμησης των αγγείων πρωτοξεκίνησε τον 7ο αι. από την Κόρινθο. Από την Κόρινθο τη δανείστηκαν οι Αθηναίοι, οι οποίοι.
ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: 1.ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΑ 2.ΒΛΑΧΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ
Αρχαϊκή Τέχνη.
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
ΚΥΠΡΟΚΛΑΣΙΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Ιστορία Δ’ Τάξης Δημοτικό Σχολείο Άγιων Τριμιθιάς Στέλιος Οδυσσέως.
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Προτομή του Ομήρου. Ρωμαίκό αντίγραφο έργου του 5ου αιώνα. München, Glyptothek.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Αφήγηση αφήγηση.
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασσική εποχή
ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΟΟΥΝΧΕΝΤΖ.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Γεωμετρικά χρόνια.
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ.
Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΡΟΥΛΙΑΣ, Α1 Σχολική χρονιά ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015
Αναπαραστάσεις του Μακρόκοσμου
Προϊστορικη ΕΠΟΧΗ.
«Παιδική Συναυλία» Οι φωτισμοί και τα χρώματα του πίνακα "περιλούζουν" έξι παιδικές μορφές και μία νεαρή κοπέλα, που πιθανόν είναι η μητέρα του μικρότερου.
ΑΦΗΓΗΣΗ Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός και Νέες Τεχνολογίες Ι Ομάδα Story 3 Υπ. Καθ.
 Η χώρα μας εξαιτίας της μακρόχρονης ιστορίας της, διατηρεί πολυάριθμα μουσεία με ποικίλα θέματα.  Ωστόσο, οι νεοέλληνες δεν δείχνουν μεγάλη ευαισθησία.
Η εποχή του χαλκού (3000/ π.Χ.)
ΤΩΝ ΠΡΩΙΜΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Αγα-Πάμε Αρχαιολογικό Μουσείο Μεγάρων;
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
2ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αμφορέας Αγοράς. Τάφος ΧΙΙ

Αγορά

Αντικείμενα από την πυρά ΧΙΙ

Πυρές ΧΙ και ΧΙΙ, Αγορά.

Μουσείο Μπενάκη. Βερολίνο

Αμφορέας του Κλήβελαντ. Ζωγράφος της Αθήνας 894

Αμφορέας Λούβρου

Το πρόβλημα της αφήγησης στην πρώιμη ελληνική τέχνη Ποιοι είναι οι αφηγηματικοί κώδικες της περιόδου; Είναι οι ίδιοι με αυτούς των επομένων περιόδοων; Υπάρχουν τα κλειδιά για την κατανόηση της ενότητας της δράσης, του χώρου και του χρόνου; μήπως ο καλλιτέχνης της γεωμετρικής περιόδου δεν έχει ακόμη κατακτήσει την αφηγηματικότητα; είναι ο γεωμετρικός καλλιτέχνης πρόδρομος του αρχαϊκού καλλιτέχνη;

Τι είδους επεισόδια παρουσιάζονται στην γεωμετρική κεραμική της Σχολής του Διπύλου (G. Hanfmann) Ιστορικά: η κηδεία ενός αθηναίου αριστοκράτη. Όταν υπάρχουν και πολεμικές συγκρούσεις σε ξηρά και θάλασσα, έχουμε ένα είδος βιογραφίας: ο αριστοκράτης ήταν καπετάνιος και πολεμιστής. 2. Γενικού χαρακτήρα επεισόδια, που αναπαριστούν την ζωή της τάξης του αριστοκράτη και τα ενδιαφέροντά του: θαλάσσιες αποστολές και μάχες. 3. Η σκηνή έχει μυθικό-ιστορικό χαρακτήρα. Δεν αφορά στον ίδιο τον νεκρό, κάτοχο του αγγείου, αλλά στους προγόνους του και στο μυθολογικό παρελθόν της πόλης. 4. Η σκηνή έχει μυθολογικό χαρακτήρα, παρουσιάζοντας επεισόδια που προέρχονται από χαμένα έπη 5. Η σκηνή απηχεί συγκεκριμένα μυθολογικά επεισόδια, που μας είναι γνωστά από τα ομηρικά έπη και τα ησιόδεια έπη, 6.Φανταστικές σκηνές που ερέθιζαν την φαντασία των καλλιτεχνών (πλοία, όπλα, μάχες), χωρίς όμως να προέρχονται από συγκεκριμένες αφηγηματικές πηγές

Σ’ αυτές τις εκδοχές θα πρέπει να προστεθεί και μια έβδομη θεωρία, που διατύπωσε ο άγγλος αρχαιολόγος Anthony Snodgrass. Σύμφωνα με αυτήν την θεωρία, οι σκηνές δεν έχουν συγκεκριμένο αφηγηματικό περιεχόμενο, αλλά απεικονίζουν ένα γενικευμένο ηρωικό κόσμο του παρελθόντος. Στέκουν παράλληλα στα έπη και εξαρτούν την ύπαρξή τους από αυτά, αλλά δεν σχετίζονται στο παραμικρό με τα συγκεκριμένα επεισόδια που τα έπη αφηγούνται. Η άποψη αυτή μοιάζει με συμβιβασμό ανάμεσα στις ακραίες θέσεις που απορρίπτουν το παραμικρό «γεγονοτολογικό» ή «αφηγηματικό» στοιχείο από τις σκηνές και τις πιο «θετικιστικές» προσεγγίσεις, που βλέπουν στην γεωμετρική τέχνη την απεικόνιση μιας πραγματικότητας βιωμένης ή παρουσιασμένης αλλού.

Πολυάνδριον της Πάρου: ομαδικός τάφος όπου είχαν ταφεί περισσότεροι από 200 πολεμιστές. Δύο εικονιστικά αγγεία μόνο. Στην κοιλία του αγγείου παρουσιάζεται μάχη, όπου εμπλέκονται πεζοί, ιππείς, σφενδονιστές και τοξότες. Στον ώμο αποδίδεται με επίθετο λευκό, η αποκομιδή ενός νεκρού διάτρητου από βέλη. Στον λαιμό του αγγείου παρουσιάζεται μια πρόθεση αττικού τύπου Το αγγείο αυτό έχει βιογραφικό περιεχόμενο: παρουσιάζονται οι τρεις τελευταίες φάσεις της ζωής του νεκρού Ο γεωμετρικός καλλιτέχνης παρουσιάζει μια «ρεαλιστική» απεικόνιση της ζωής ενός πελάτη του, κατόπιν παραγγελίας της οικογένειας του νεκρού,

Πολυάνδριο Παροικιάς.

Aμφορέας Παροικιάς

Σκηνή στην κοιλιά του αγγείου: μάχη

Αμφορέας Παροικιάς. Λεπτομέρεια.

Δεύτερος αμφορέας Παροικιάς.