ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΤΕΧΝΗ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ ΤΕΧΝΗ ΣΤΗ ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΑ
ΥΠΟΕΡΩΤΗΜΑ-ΣΤΟΧΟΣ Υποερώτημα της εργασίας είναι η παρουσίαση της χιονοδρομίας ως άθλημα έκφρασης τέχνης Στόχος της ερευνητικής εργασίας είναι να παρουσιάσει τη χιονοδρομία ως μία από τις καταλληλότερες μορφές άθλησης εκφράζοντας όμως με ιδιαίτερο και παράλληλα μοναδικό τρόπο μία διαφορετική μορφή τέχνης καλλιεργώντας την αγάπη για τη φύση και την απόδραση βοηθώντας τους ανθρώπους να έρθουν σε επαφή με κάτι διαφορετικό. Προυποθέτει βέβαια μεγάλα αποθέματα ενέργειας και αντοχής.
FREERIDE ENA ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΑΘΛΗΜΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ ΕΊΝΑΙ Ο ΕΙΔΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ (ΠΕΔΙΛΑ) Η ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΌ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΑ Χ/Κ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΕΚΚΚΙΝΗΣΗΣ ΜΟΝΟ ΜΕ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΛΜΑΤΑ ΑΠΌ ΑΠΟΤΟΜΕΣ ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΩΣ 30 ΜΕΤΡΑ Ή ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΝΑΕΡΙΕΣ ΦΙΓΟΥΡΕΣ ΣΤΑ ΑΛΜΑΤΑ ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΟ &ΠΕΡΙΠΕΤΩΔΕΣ ΑΘΛΗΜΑ, ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΓΙΑ ΔΕΙΝΟΥΣ ΣΚΙΕΡ
FREESTYLE ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΟΙ ΡΙΖΕΣ ΤΟΥ ΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΒΑΘΙΑ ΣΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ΄30 ΕΝΏ ΩΣ ΑΘΛΗΜΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΟ ΄60 ΑΡΧΙΚΑ ΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΑΠΌ ΤΗΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΑΙ ΓΙ ΑΥΤΌ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΔΗΜΟΦΙΛΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ. ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΜΑΤΑ ΕΊΝΑΙ ΣΥΧΝΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟ 1979 ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΗΚΕ ΑΠΟΠ ΤΗΝ FIS ΑΠΌ ΤΟ 1988 ΥΠΗΡΧΕ ΣΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΩΣ ΑΘΛΗΜΑ ΕΠΙΔΕΙΞΗΣ, ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΟΡΓΑΝΩΘΗΚΕ ΑΘΛΗΤΙΚΑ
ΣΤΟ ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΟ ΤΜΗΜΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΤΑ AERIALS ΚΑΙ ΤΑ MOGULS ENΩ ΤΟ SKI CROSS ΕΝΤΑΧΘΗΚΕ ΩΣ ΤΡΙΤΟ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ AERIALS: φιγούρες με άλματα που πολλές φορές μπορεί να φτάσουν τα 15 μέτρα πηδώντας με φόρα από ειδικές ράμπες MOGULS: Είναι ειδικές ανωμαλίες φτιαγμένες σε πίστα. Ο διαγωνισμός γίνεται σε πίστες μήκους από 200 έως 300 μέτρα με μεγάλη κλίση. SKI CROSS:πρόκειται για μια παραλλαγή του moto cross σε χιόνι με χιονοπέδιλα
SNOWBOARD ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΑΠΌ ΤΙΣ Η.Π.Α. ΤΟ 1970 ΕΓΙΝΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΔΗΜΟΦΙΛΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΕΔΟΜΕΝΟ. ΤΟ 1998 ΕΝΤΑΧΘΗΚΕ ΣΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ. ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΦΙΓΟΥΡΕΣ, ΤΟΥΜΠΕΣ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΕΣ. ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΑΠΌ ΠΟΛΛΟΥΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΑΘΛΗΜΑ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΑΒΟΛΗΣ ΘΕΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΔΙΩΝ ΠΟΛΎ ΣΥΧΝΟΙ ΟΙ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΙ ΤΩΝ ΚΑΡΠΩΝ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ 1ΟΟΟΟΟ ΚΑΤΑΓΜΑΤΑ ΚΑΡΠΩΝ ΕΤΗΣΙΩΣ
ΤΟ 1979 ΔΙΕΞΥΧΘΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΙΔΡΥΤΗΣ ΤΟΥ ΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΕΙΤΕ Ο ΠΟΠΕΝ ΤΟ 1965 Η Ο BURTON ME TON SIMS ΠΟΥ ΙΔΡΥΣΑΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΜΟΝΥΜΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ. ΤΟ 1979 ΔΙΕΞΥΧΘΗ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΤΑ ΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΕΊΝΑΙ ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΟ SLALOM BORDER CROSS
ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ…..
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Στην εργασία αυτή έγινε προσπάθεια για την παρουσίαση πληροφοριών που σχετίζονται με αυτά τα είδη χιονοδρομίας δίνοντας βασικές πληροφορίες για το κάθε άθλημα αλλά και μέσα από αυτές είναι εφικτό να αντληθούν πληροφορίες και για τη χιονοδρομία γενικότερα.
ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΟΙΕΣ ΕΊΝΑΙ ΟΙ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ; ΠΟΙΕΣ ΕΊΝΑΙ ΟΙ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ; ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ --Παγκράτιο ΚΙΝΕΖΙΚΕΣ---Σαολίν ΙΑΠΩΝΙΚΕΣ---Καράτε Τζούντο ΚΟΡΕΑΤΙΚΕΣ— Ταεκ κβο ντο ΜΑΧΗΤΙΚΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ Μικτές πολεμικές τέχνες (Mix Martial Arts)
ΜIXED MARTIAL ARTS (Μεικτές πολεμικές τέχνες) Είναι η εξέλιξη μιας διαδικασίας που ξεκινάει από την εποχή του αρχαίου ελληνικού παγκρατίουπερνάει από τους αγώνες «βάλι τούντο» που υπήρξαν πολύ δημοφιλείς στη Βραζιλία από τη δε καετία του 1920 μέχρι και σήμερα και από τις πο λύ δημοφιλείς στη δεκαετία του 1970 διοργανώσεις «ίσου κακουτόγκι σεν» της Ιαπωνίας. Παρόλα αυτά, η μεγάλη δημοτικότητά τους σήμερα, οφείλεται στα πρωταθλήματα Ultimate Fighting Championship (ή UFC)
ΜIXED MARTIAL ARTS (Μεικτές πολεμικές τέχνες) Χαρακτηριστικό των μεικτών πολεμικών τεχνών είναι ότι, όπως λέει και η ονομασία τους, περιλαμβάνουν τεχνικές τόσο από τα πυγμαχικά συστήματα, όσο και από τα παλαιστικά. Οι αθλητές μπορούν να προέρ χονται από οποιοδήποτε στιλ και οι τεχνικές τις οποίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν, περιορίζονται μόνο από τους κανονισμούς της εκάστοτε διοργάνωσης
Τέχνες (κινηματογραφικές ταινίες) που υμνούν τις πολεμικές τέχνες Τέχνες (κινηματογραφικές ταινίες) που υμνούν τις πολεμικές τέχνες Hero/ Yimou Zhang , 20022. Kung Fu Panda/ Mark Osborne 2008 3Ip man/ Wilson Yip, 2008 The street Fighter/ Shigehiro Ozawa, 1974 Karate Kid/ John G. Avildsen, 1984
Γιατί να ασχοληθεί κάποιος με τις πολεμικές τέχνες; Γιατί να ασχοληθεί κάποιος με τις πολεμικές τέχνες; Η ενασχόληση με τις πολεμικές τέχνες είναι ίσως η καλύτερη γυμναστική. Αποκτούμε ένα δυνατό και υγιές σώμα, αυξημένη αντοχή, ταχύτητα, ισορροπία, ευλυγι σία και ικανότητα συντονισμού. Γυμνάζεται όχι μόνο το σώμα, αλλά και το πνεύμα. Αυτοπραγμάτωση Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης Αυτοσυγκέντρωση Αυτοάμυνα
ΠΗΓΕΣ http://www.polemikes-tehnes.gr/martial-arts-cat/41/ http://www.qubo.gr/article/30626/6-tainies-pou-umnoun-tis-polemikes-texnes/ http://www.onassis.gr/onassis-magazine/issue-57/olympic-games http://www.alkimachon.gr/content/view/320/162/lang,el/
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΟ ΜΠΑΣΚΕΤ
ΥΠΟΕΡΩΤΗΜΑ-ΣΤΟΧΟΣ Το ερώτημα αυτής της έρευνας είναι οι σύγχρονες μορφές τέχνης στο σημερινό μπάσκετ . Μέσα από αυτό το συγκεκριμένο υποερώτημα θέλω να κινηθεί το ενδιαφέρον των θαυμαστών της τέχνης αλλά και του αθλητισμού προσπαθώντας να τα συγχωνεύσω τονίζοντας την επιρροή και την <<συνεργασία>> των δύο βγάζοντας στην επιφάνεια ως αποτέλεσμα την γνωστή και ως μπασκετική τέχνη.
Α. Τι είναι το ALL STAR WEEKEND; Διοργανώσεις Rising Stars challenge: παιχνίδι όπου παίρνουν μέρος τα ανερχόμενα νεαρά ταλέντα και στο εκλογή MVP(Πολουτιμότερου παίκτη) Έπειτα γίνεται ο διαγωνισμός δεξιοτήτων όπου όποιος παίχτης επιθυμεί λαμβάνει μέρος οργανώνεται σε δυάδα με έναν άλλο και προσπαθούν να τελειώσουν τις δοκιμασίες σε όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο. Μετά είναι οι διαγωνισμοί τρίποντων και καρφωμάτων. Στον πρώτο νικά ο παίχτης με τα περισσότερα εύστοχα τρίποντα και στο δεύτερο αυτός με τα καρφώματα που θα κρίνουν οι κριτές ως πιο όμορφα και πιο θεαματικά. Μετά ακολουθεί το Rookie Showcase στο οποίο παίζουν οι δευτεροετείς και πρωτοετείς παίκτες χωρισμένοι σε δύο ομάδες αντοίστιχα. Και τέλος διοργανώνεται ένα από τα μεγαλύτερα αθλητικά γεγονότα στον παγκόσμιο αθλητισμό το ALL STAR GAME παιχνίδι στο οποίο παίζουν χωρισμένοι σε ανατολικούς και δυτικούς ανάλογα με την περιφέρεια της ομάδας στην οποία αγωνίζονται και υπό την μαεστρία των καλύτερων προπονητών.
Β.Τι εξοπλισμός χρησιμοποιείται στα στάδια και από τους παίχτες; στάδια και από τους παίχτες; Οι διάφορες μπλούζες που πωλούνται στα διάφορα στάδια μοντέρνα σχεδιασμένες όπως και αυτές των παιχτών οι όποιες αλλάζουν χρόνο με το χρόνο Από φέτος προστίθενται στα παρκέ των σταδίων αστέρια ανάλογα με τον αριθμό των πρωταθλημάτων της καθεμίας. όταν οι Kevin Garnet και Paul Pierce όταν επέστρεψα στην προηγούμενη έδρα τους αντίπαλοι πλέον της ομάδας τους οι φίλαθλοι έφτιαξαν ένα ειδικό βίντεο με τις καλύτερες φάσεις της θητείας τους τιμώντας τους Επίσης και ο εξοπλισμός των παιχτών πέρα από τις προαναφερθείσες φανέλες έχουν σχεδιαστεί και ειδικές ισοθερμικές μπλούζες τα οποία έχουν σχεδιαστεί εδικά για τις ανάγκες και το σωματότυπου του κάθε παίχτη Επίσης για αποφυγή τραυματισμών υπάρχουν και ειδικά σχέδια και ειδική σόλα στα παπούτσια και επίδεσμοι χεριών ,επικαρπία και επιγονατίδες ειδικές για τραυματισμούς στο γόνατο.
Γ.Τι σχετικά πόστερ και διαφημήσεις υπαρχουν; Δ.Τι είναι το street basketball; Επίσης οι ίδιοι οι παίχτες διαφημίζουν κάποιες μπλούζες και σορτσάκια με στάμπες ή ζωγραφιές των ίδιων ή συμπαικτών τους ,τις οποίες μπορεί να βρει οποιοσδήποτε όποτε θέλει καθώς πωλούνται σε διάφορες ιστοσελίδες στο διαδίκτυο. Επίσης πρόσωπα παικτών εικονίζονται σε μπάλες και διάφορα είδη καθημερινής χρήσης όπως κούπες παγούρια κ.α. Ακόμη πολλοί τοίχοι ιδιαίτερα στην Αμερική είναι στολισμένοι με Grafitys όχι μόνο προσώπων αλλά και αναμνήσεων και στιγμών οι οποίες βέβαια θα μείνουν για πάντα χαραγμένες στην ιστορία . Επίσης στο Σικάγο χτίστηκε φόρου τιμής ένα άγαλμα προς τιμήν του μεγαλύτερου μπασκετμπολίστα όλων των εποχών σε παγκόσμιο κιόλας επίπεδο ,του Michael Jordan έξω από το στάδιο της ομάδας του τους Chicago Bulls. Δυο είδη Street Basketball: Ελεύθερο και σε μορφή πρωταθλήματος. Το ομώνυμο πρωτάθλημα και το ελεύθερο street basketball.Το πρώτο δημιουργήθηκε την δεκαετία του 1900-10 στη Αμερική και ήταν η πιο πρώιμη μορφή του αθλήματος.Έτσι αρχικά πολλοί μεγάλοι παίκτες πρωτοεμφανίστηκαν σε αυτά τα γήπεδα.πειτα αυτό το πρωτάθλημα εξελίχθηκε και δημιούργησε δικούς του θεσμούς παρεμφερείς βέβαια με αυτούς του πρωταθλήματος . Σε αυτό βέβαια οι παίκτες χρησιμοποιούν εξοπλισμό με αυτόν των παικτών του NBA όπως αυτός αναφέρεται πιο πάνω στην παράγραφο Β. Και τώρα ως προς το άλλο είδος street basketball αυτό παρόλο που ακολουθεί τους βασικούς κανόνες του μπάσκετ δεν έχουν οριστεί κανόνες ενδυμασίας και χρονικής διάρκειας και έτσι οι παίχτες πέρα από το ότι μπορούν να είναι οποιοιδήποτε φοράν βέβαια και παίζουν ότι και όπως θέλουν. Επίσης οι ίδιοι οι παίκτες μπορεί πολλές φορές να τραγουδήσουν ή και να χορέψουν σε ότι ρυθμό θέλουν εφόσον το παν σε αυτό το μπάσκετ είναι η διασκέδαση και όχι η νίκη ή η ήττα.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Πιστεύω πως μέσα από την έρευνα αυτή έγινε ξεκάθαρο το ότι αν και όχι σε όλη του την έκταση παρά μόνο σε κάποιους τομείς και συγκεκριμένες εκδηλώσεις το μπάσκετ μπορεί να εκφραστεί μέσα από τις μορφές της σύγχρονης τέχνης και όταν αυτό γίνεται συνδυάζονται άψογα δίνοντας όμρφο και μεστό θέαμα ξεσηκώνοντας τα πλήθη.
Εξώφυλλο Όνομα: Βαλάντης Ποζαπαλίδης Υπεύθυνος μαθήματος:Aθανασία Καραψιά
Η τέχνη στον αθλητισμό Εισαγωγή: Αρχικά ο προβληματισμός μας στο συγκεκριμένο θέμα είναι στο να ανακαλύψουμε την βαθιά επιρροή της τέχνης parkour σε όλη την κοινωνία.
Κυρίως μέρος: Εκμάθηση: Λόγω της δημοτικότητας του παρκούρ υπάρχουν πολλοί που θέλουν να διδαχτούν την τέχνη, έτσι δημιουργήθηκαν σχολές από τους πιο έμπειρους traceurs. Ορολογία τεχνικών: Η κίνηση του παρκούρ είναι πολυσύνθετη, αλλά στηρίζεται σε κάποιες θεμελιώδεις κινήσεις ή κατηγορίες κινήσεων, από τις οποίες πηγάζονται όλες οι δευτερεύουσες
Συνεχίζοντας
Ανταγωνισμός: Ένα χαρακτηριστικό του παρκούρ αποτελεί η πλήρης απουσία ανταγωνισμού. Αυτό συμβαίνει για διάφορους λόγους. Πρώτα απ'όλα, το αρκούν έχει δανειστεί ένα σημαντικό μέρος της φιλοσοφίας της Ανατολικής Ασίας και συγκεκριμένα του Μπουσίντο, και συνεπώς φέρει τη νοοτροπία της αυτοπειθαρχίας και της αυτοβελτίωσης, όπου το άτομο μαθαίνει πράγματα για τον εαυτό του, όχι για τους άλλους.
Κίνδυνοι: Το πόσο επικίνδυνο είναι εξαρτάται κατά μέγιστο βαθμό άμεσα από τον ίδιο τον traceur. Αν προχωρεί κανείς υπομονετικά, μεθοδικά, και πειθαρχημένα, οι πιθανότητες ατυχήματος μειώνονται δραματικά. Οι μικροτραυματισμοί στο παρκούρ (μελανιές, γρατσουνιές, γδαρσίματα, κτλ) είναι εξαιρετικά συχνοί, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι το αν τραυματιστείς εξαρτάται κυρίως από εσένα τον ίδιο, όχι από το αν σε κλαδέψει ένας αμυντικός με υπερβάλλοντα ζήλο. Ο λόγος που πολλοί νέοι τραυματίζονται συχνά είναι προφανείς. Βιάζονται υπερβολικά να βελτιωθούν, και καταλήγουν με ένα σωρό τραυματισμούς: από σπασμένα χέρια ή δόντια, μέχρι μόνιμες ζημιές στις αρθρώσεις.
Βίντεο:
Συμπέρασμα: Ο καθένας από μας μπορεί να καταφέρει πράγματα που δεν έχει φανταστεί ο νους του. Γι’ αυτό και το να κάνεις Parkour είναι μία απόφαση και όχι ριψοκίνδυνο όπως δείχνει. Επίσης είναι ένα μέσο ενασχόλησης στον ελεύθερο χρόνο μας.