Χρήση διαδραστικών πινάκων στη μαθησιακή διαδικασία Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Γενικό μέρος - Ενότητα 3.4.6.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΟΦΕΛΗ αξιοποίηση τους κατά την προετοιμασία
υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Οι Διαδραστικοί Πίνακες σε 4 ώρες… Επιμέλεια: Γ. Κωτσάνης, Β. Οικονόμου, 20-22/6/2012.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Ωφέλειες από τη χρήση των Η / Υ στη μαθησιακή διαδικασία.
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
Θεωρητικό πλαίσιο Συνεργατική μάθηση «Μια καλή διδασκαλία θα μπορούσε να αντισταθμίσει την έλλειψη τεχνολογικών μέσων, αλλά η τεχνολογία από μόνη της δεν.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων Σαΐτης Θανάσης, δάσκαλος.
Διαδραστικοί πίνακες ΔΠ  Ψηφιακοί λευκοί πίνακες που συνδέονται με υπολογιστή, απεικονίζουν την οθόνη του σε πραγματικό χρόνο και δέχονται απευθείας εντολές.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Οι Υπολογιστικές & Δικτυακές Τεχνολογίες στην Δ.Ε. Η ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί Το εκπαιδευτικό σύστημα απαιτεί από όλους αυτό που δεν τους παρέχει…
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
«Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση» Δρ. Φραγκάκη, Μ. &
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
1 + 1 = 12 Νέα Εκπαιδευτικά Λογισμικά για Κωφούς μαθητές
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Η ΑΠΟΜΥΘΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΥ ΠΙΝΑΚΑ…. ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ 1. ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ Η/ΥΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ Η/Υ 2. ΕIΝΑΙ ΣΥΝΔΕΜΕΝΟΣ ΜΕ EΝΑΝ PROJECTORΕIΝΑΙ ΣΥΝΔΕΜΕΝΟΣ.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
1. Αποδοχή μιας νέας τεχνολογίας Από Gardner Inc. "The Hype Cycle" 2.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Μάθημα επιλογής 7ο εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Πολυμέσα και Υπερμέσα στη Διδασκαλία και τη Μάθηση
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Οι εκπαιδευτικές τεχνολογίες
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη»
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Ο ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Περιβάλλον Εργασίας του Διαδραστικού Πίνακα
Διαδραστικά συστήματα διδασκαλίας
Περιβάλλον εργασίας του διαδραστικού πίνακα
Παράδειγμα χρήσης διαδραστικών βιβλίων
Διαδραστικά σχολικά βιβλία
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χρήση διαδραστικών πινάκων στη μαθησιακή διαδικασία Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Γενικό μέρος - Ενότητα 3.4.6

Εισαγωγή Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής «μπορούν να επιφέρουν μια δυνητική επανάσταση στην εκπαιδευτική πρακτική» Οι υποστηρικτές των Δ.Π. θεωρούν πως «μπορούν να επιφέρουν μια δυνητική επανάσταση στην εκπαιδευτική πρακτική». (Gillen, Staarman, Littleton, Mercer & Twiner, 2008; Miller & Glover, 2002; Smith, Higgins, Wall & Miller, 2005)

Εισαγωγή διαδραστικοί πίνακες παγκοσμίως Αυστραλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδάς έχουν τα πρωτεία «Πρόγραμμα πιλοτικής εισαγωγής διαδραστικών συστημάτων και συναφούς εξοπλισμού στην τάξη για μία ψηφιακά υποστηριζόμενη διδασκαλία». Η Ελλάδα εξοπλίζεται μέσα από την πράξη: «Πρόγραμμα πιλοτικής εισαγωγής διαδραστικών συστημάτων και συναφούς εξοπλισμού στην τάξη για μία ψηφιακά υποστηριζόμενη διδασκαλία». (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση) Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής

Τι είναι ένας διαδραστικός πίνακας; Ο Δ.Π. είναι ένας πίνακας που συνδυάζει την απλότητα και λειτουργικότητα ενός απλού πίνακα με τις δυνατότητες ενός υπολογιστή. Είναι ψηφιακό βοήθημα για τη στήριξη της διδασκαλίας. Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής

Τυπική διάταξη ενός διαδραστικού συστήματος. Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής

Ανήκει στην κατηγορία των τεταρτογενών Μέσων (Σοφός 2005) Ο ΔΠ καλύπτει όλες τις λειτουργίες του μαυροπίνακα Ο ΔΠ είναι ένας «κλασικός πίνακας» με ψηφιακές προεκτάσεις «Κρύβει» την ψηφιακή του υποδομή Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ΕξΑΕ Θέτει το εκπαιδευτικό σύστημα μπροστά σε νέες προκλήσεις Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής

Πώς διαφοροποιείται ο ΔΠ από άλλες τεχνολογίες; Σχεδιάστηκε για χρήση από εκπαιδευτικούς Μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη Μπορεί να εγκατασταθεί εύκολα και με σχετικά μικρό κόστος Υποστηρίζει διδασκαλία σε επίπεδο τάξης, αλλά και σε ομαδικό ή/και ατομικό επίπεδο Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής

Τύποι διαδραστικών συστημάτων Διακρίνουμε 3 βασικά είδη τεχνολογιών. Οπτικής τεχνολογίας Ηλεκτρομαγνητικής τεχνολογίας και Μηχανικής πίεσης Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής

Οπτικής τεχνολογίας: τύπος 1 Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής 9

Οπτικής τεχνολογίας: τύπος 2 Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής 10

Ηλεκτρομαγνητικής τεχνολογίας Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής 11

Μηχανικής πίεσης (αφής) Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής 12

Μοντέλα διαδραστικών πινάκων Εμπρόσθιας προβολής Οπίσθιας προβολής (…ακριβοί) Συχνότερη διάσταση 70” Σταθερή εγκατάσταση ή τροχήλατοι (με ειδική βάση αυξομειώνεται το ύψος) Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής

Εφαρμογές Χειρισμός από την επιφάνεια του ΔΠ οποιουδήποτε λογισμικού του ΗΥ Προβολή στην επιφάνεια του ΔΠ οποιουδήποτε λογισμικού του ΗΥ Ψηφιακή προσομοίωση του κλασικού πίνακα Αποθήκευση σημειώσεων από την επιφάνεια του ΔΣ σε ηλεκτρονική μορφή στον ΗΥ Μετατροπή κειμένου από χειρόγραφο σε τυπογραφικό Διαμοιρασμός εκπαιδευτικού υλικού Σύστημα καταγραφής/διαχείρισης της απόκρισης κοινού (Audience/Interactive Response System – A/IRS) Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής

Λογισμικό διαδραστικών πινάκων Σε γενικές γραμμές … Διαθέτουν μεγάλες συλλογές έτοιμου υλικού Εργαλεία ανάπτυξης περιεχομένου (κείμενο, ήχοι, σχέδια …) Εργαλεία καταγραφής οθόνης σε εικόνα ή βίντεο Μαθηματικά εργαλεία (χάρακες, διαβήτες, μοιρογνωμόνια) Εργαλεία αναπαραγωγής περιεχομένου Δυνατότητα εξαγωγής σε pdf, ppt, html Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής

Ενότητα 2 Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής

Γιατί Δ.Π. στην εκπαίδευση; Με βάση τη διεθνή βιβλιογραφία υποστηρίζεται ότι ο ΔΠ: Ενθαρρύνει τις συνεργατικές δραστηριότητες Υποστηρίζει την αλληλεπίδραση Επικεντρώνει την προσοχή των μαθητών Μπορεί να αξιοποιηθεί σε όλες τις ηλικίες μαθητών Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής

Για την επιτυχή ένταξη των ΔΠ στην εκπαίδευση… Επιμόρφωση εκπαιδευτικών Διαρκής παιδαγωγική και τεχνολογική υποστήριξη Μαθησιακές δραστηριότητες που αξιοποιούν τα χαρακτηριστικά των ΔΠ Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής

Η μαθησιακή και διδακτική διαδικασία με το ΔΠ Υποστηρίζουν τη διδασκαλία σε πολλά επίπεδα Παρουσίαση του υλικού στο σύνολο της τάξης Γέφυρα διδασκαλίας σε επίπεδο τάξης – διδασκαλία σε ομάδες Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής Οργάνωση περιεχομένου Διαμοιρασμός πληροφοριών Οργάνωση περιεχομένου Διαμοιρασμός πληροφοριών - Συμμετοχή - Αλληλεπίδραση - Βελτίωση προσοχής - ενθουσιασμός για μάθηση

Ιδιαίτερες δυνατότητες ΔΠ Μετακίνηση αντικειμένων «σύρε κι άφησε» Τοποθέτηση αντικειμένων σε επίπεδα Δυνατότητα για πρακτικά «άπειρες σελίδες» Εργαλεία γραφής και επισήμανσης Εργαλεία σύλληψης της οθόνης Αξιοποίηση πολυμεσικών βιβλιοθηκών του λογισμικού του ΔΠ Προβολή σε μεγάλη οθόνη Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής

Οι ΔΠ στην Ειδική Αγωγή δυνατότητες χειρισμού της εικόνας, του ήχου, της κίνησης, με διαδραστικό τρόπο (κίνητρα για συμμετοχή) Υποστηρίζει πολλά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής Για τη χρήση του δεν απαιτείται ποντίκι, πληκτρολόγιο (παιδιά με κινητικές αναπηρίες) Ευκολία χρήσης Ευνοεί τα παιδιά με διάσπαση προσοχής

Αλλά … Ο διαδραστικός πίνακας είναι ένα εργαλείο Οι δυνατότητες του εργαλείου δεν κάνουν πιο ποιοτική τη διδασκαλία Ο εκπαιδευτικός της τάξης είναι αυτός που θα προσδώσει στον Δ.Π. την «εποικοδομητική» ή «συμπεριφοριστική» του ταυτότητα. Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής