Προοίμιο της ακμής του Βυζαντινού Κράτους

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Séminaire de septembre 2013 Inspectorat de français Ministère de l Éducation et de la Culture.
Advertisements

Οι ιεραπόστολοι της Ευρώπης
8. Οι διάδοχοι του Μέγα Κωνσταντίνου Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε
Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΕΙΧΕ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 726 ΩΣ ΤΟ 843.
Καλοτίνα Κορφιά Β2 ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΕΚΧΡΙΣΤΙΑΝΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΣΛΑΒΟΥΣ
6. Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
Σχολείο Ελληνικής Γλώσσας Ριζάρειος Εκκλησιαστική Σχολή.
19. To Βυζάντιο και οι Σλάβοι
Η ανάπτυξη των γραμμάτων και η μελέτη των αρχαίων Ελλήνων κεφ. 26
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
Θε5: διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες
Η βασιλεια του ΜιχαΗλ Γ’
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΧΑΜΕΝΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Παράδοση είναι: α) καθετί που παραδίδεται στις επόμενες γενιές. β) Η μετάδοση των διηγήσεων και των διδασκαλιών. γ)
ΟΙ ΑΓΙΟΙ: ΚΙΡΙΛΛΟΣ & ΜΕΘΟΔΙΟΣ
Το Σχίσμα του 1054: Ένα γεγονός βαθιάς οδύνης
α) Πεντηκοστή : η αποστολή του Παράκλητου
Προοίμιο της ακμής του Βυζαντινού Κράτους
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 8η ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΡΑΓΚΟΙ ΠΑΠΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΡΛΟΜΑΓΝΟΣ
Η πτώση του Βυζαντίου.
Γρήγορη επανάληψη.
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
6. Η ίδρυση, η εξέλιξη και ο εκχριστιανισμός
Στις αρχές του 9ου αιώνα οι Βούλγαροι κατοικούσαν στο Βυζάντιο με την υποχρέοση να εμποδίζουν άλλους λαούς να κατοικούν εκεί. Αυτοί δεν το έκαναν και.
Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
Κύριλλος κ Μεθόδιος Άγιοι της εκκλησίας. Η ζωή τους Η ζωή τους Στις αρχές του 9ου αιώνα, οι αδελφοί Κωνσταντίνος (μοναστικό όνομα Κύριλλος) και Μεθόδιος,
20. Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βούλγαρους
Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βουλγάρους και τους Ρώσους
7. Σλάβοι και Βούλγαροι.
ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ.
Οι Βούλγαροι και οι σχέσεις τους με το Βυζάντιο.
Κεφάλαιο δ΄ Ο χριστιανισμός στον ευρύτερο ευρωπαϊκό χώρο
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και στους Βουλγάρους Κεφαλαιο τριτο Ενοτητα 4.
Κύριλλος και Μεθόδιος. Οι Άγιοι Κύριλλος και Μεθόδιος ήταν αδέλφια, μοναχοί, με μεγάλη ιεραποστολική δράση. Σε αυτούς αποδίδεται ο εκχριστιανισμός των.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Εικόνα με την Παρθένο του Βλαδιμήρ. Φιλοτεχνήθηκε στην Κωνσταντινούπολη περί το 1125 και μεταφέρθηκε στη Ρωσία. Επέδρασε.
1 Η ενετική οικονομική διείσδυση και το σχίσμα των Εκκλησιών 11 ος αιώνας Βενετοί έμποροι στις προκυμαίες της Κων/λης.
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
Διάλεξε τη σωστή απάντηση
Συμβουλευτική Ψυχολογία
Οι Εκκλησίες του κόσμου
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Συνέπειες της Β’ Βατικανής Συνόδου
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και τους Βουλγάρους
Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη.
Βυζάντιο Νέα Ρώμη-Κωνσταντινούπολη Άλωση 1204 Άλωση 1453
1ο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
3. Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία, μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
ΒΕΡΓΑΔΗΣ ΧΑΡΗΣ Β2 Υπευθυνος Καθηγητης: Γ. Καπετανάκης
Η βασιλεία του Μιχαήλ Γ΄ και η αυγή της Νέας Εποχής
Χρονολογικός πίνακας των Βυζαντινών χρόνων
ΜΑΡΤΙΝΟΣ ΛΟΥΘΗΡΟΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Η παρουσίαση διαμορφώθηκε από τον Πέτρο Σαμούχο.
3. Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων
Γεγονότα της Μεταρρύθμισης
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
Preparing to serve.
Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη μάθημα 6 Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης2013.
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Εκχριστιανισμός Βουλγάρων · Η Ρωμαιοκαθολική εκκλησία επιθυμούσε να εντάξει τους Βουλγάρους στο σύστημα της. · Το Βυζάντιο υποχρέωσε τον Βούλγαρο ηγεμόνα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προοίμιο της ακμής του Βυζαντινού Κράτους (843-867)

Βασιλεία Μιχαήλ Γ΄ (842-867) Αισθητή πρόοδος: - στην παιδεία, - στην οικονομία, - σημαντικές στρατιωτικές επιτυχίες κατά των Αράβων στη Μ. Ασία.

α. Ο εκχριστιανισμός των Σλάβων Οι Βυζαντινοί στρέφονται προς το σλαβικό κόσμο και επιδιώκουν τον εκχριστιανισμό του: Ρώσοι: - ύστερα από μια ανεπιτυχή επίθεσή τους κατά της Κωνσταντινούπολης, → Βυζαντινοί ιεραπόστολοι εναπέθεσαν τα πρώτα σπέρματα του Χριστιανισμού στο νεοσύστατο Ρωσικό Κράτος.

Μοραβοί (σήμερα: Τσεχοσλοβακία και Ουγγαρία): 863: αποστολή ιεραποστόλων, ύστερα από πρόσκληση του ηγεμόνα της χώρας Ραστισλάβου. Επικεφαλής της πρεσβείας, από τη Θεσσαλονίκη: - Κωνσταντίνος-Κύριλλος, λόγιος και γνώστης της σλαβονικής (=αρχαίας σλαβικής) γλώσσας, - ο αδελφός του Μεθόδιος.

Σλαβική πρεσβεία ζητά βοήθεια από τους βυζαντινούς

- επινόησε το γλαγολιτικό αλφάβητο. Ο Κωνσταντίνος: - επινόησε το γλαγολιτικό αλφάβητο. - Μετέφρασε την Αγία Γραφή στα σλαβονικά. → Η Λειτουργία και το κήρυγμα στη Μοραβία άρχισαν να γίνονται στη σλαβονική γλώσσα.

Αργότερα οι μαθητές τους εκδιώχθηκαν από τη χώρα, Οι δύο Θεσσαλονικείς εργάστηκαν με ακάματο ζήλο. Αργότερα οι μαθητές τους εκδιώχθηκαν από τη χώρα, ο φραγκικός κλήρος κυριάρχησε, αλλά ο βυζαντινός πολιτισμός, χάρη στο έργο των δύο αδελφών, πέτυχε να ριζώσει βαθιά. Οι Σλάβοι οφείλουν τις απαρχές της εθνικής φιλολογίας τους στους δύο ιεραποστόλους.

Η ιεραποστολή στη Μοραβία Εκείνες τις ημέρες ο σλάβος ηγεμόνας Ραστισλάβος έστειλε απεσταλμένους στον Αυτοκράτορα Μιχαήλ με το εξής μήνυμα: "Εμείς οι Σλάβοι, όμως, είμαστε ένας απλοϊκός λαός και δεν υπάρχει κανένας που να μπορεί να μας διδάξει την αλήθεια και να μας εξηγήσει το αληθινό νόημα της Αγίας Γραφής. Γι' αυτό, αυτοκράτορα, στείλε μας έναν άνδρα ικανό να ανορθώσει όλη την αλήθεια". Τότε ο αυτοκράτορας είπε στο Φιλόσοφο: "Ακούς τι λένε, φιλόσοφε; Κανείς άλλος εκτός από σένα δεν μπορεί να φέρει σε πέρας αυτό το έργο. Κοίτα εδώ υπάρχουν πολλά δώρα, πάρε τον αδελφό σου, τον ηγούμενο Μεθόδιο, και πήγαινε, γιατί και οι δύο είστε από τη Θεσσαλονίκη και οι Θεσσαλονικείς μιλούν σλαβικά". Τότε ο Θεός αποκάλυψε στο φιλόσοφο τη σλαβική γραφή κι αυτός επινόησε αμέσως χαρακτήρες (γράμματα) και συνέθεσε ένα λόγο (αλφάβητο). Ύστερα ξεκίνησε για το ταξίδι στη Μοραβία, παίρνοντας μαζί του και τον αδελφό του. Αυτός άρχισε να υποτάσσεται πειθήνια, να υπηρετεί το φιλόσοφο και να διδάσκει μαζί του. Όταν πέρασαν τρία χρόνια, επέστρεψαν και οι δύο από τη Μοραβία, αφού είχαν διδάξει πολλούς μαθητές. Από το σλαβικό Βίο του Μεθοδίου, κεφ. 5, γερμ. μετ. J.Bujnoch, Zwischen Rom und Byzanz. Slavische Geschichtsschreiber, 1, Γκρατς- Βιέννη-Κολονία 1958, 88-89.

Εικόνα του βούλγαρου αγιογράφου Zahari Zograf (1810 – 1853 μ. Χ Εικόνα του βούλγαρου αγιογράφου Zahari Zograf (1810 – 1853 μ.Χ.) [μοναστήρι Troyan (1848 μ.Χ.)]

Μνημείο των Κυρίλλου και Μεθοδίου στο Κίεβο.

Κύριλλος και Μεθόδιος: μνημείο στην πόλη Vratsa της Βουλγαρίας.

Κύριλλος και Μεθόδιος: μνημείο στη Μόσχα.

Κύριλλος και Μεθόδιος: μνημείο τους στο ομώνυμο πανεπιστήμιο των Σκοπίων.

Κύριλλος και Μεθόδιος: Βελιγράδι.

Κύριλλος και Μεθόδιος: Sečovce, Σλοβακία.

Κύριλλος και Μεθόδιος: Οχρίδα.

Μνημείο Κυρίλλου και Μεθοδίου: Θεσσαλονίκη.

Βούλγαροι: Το πατριαρχείο, σε συνεργασία με την αυτοκρατορική εξουσία, έδρασε δυναμικά: όταν οι Βούλγαροι ζήτησαν από τον πάπα ιεραποστόλους, το Βυζάντιο επενέβη αστραπιαία, για να αποτρέψει την ένταξη της γειτονικής χώρας στη σφαίρα επιρροής της Δύσης: - στρατός και στόλος απέκλεισαν τα σύνορα - και τα παράλια της Βουλγαρίας. → ο βούλγαρος ηγεμόνας αναγκάστηκε να ενδώσει. → το 864 βαπτίστηκε στην Κωνσταντινούπολη με ανάδοχο τον αυτοκράτορα, → έλαβε το όνομα Μιχαήλ.

Η βάπτιση τον βούλγαρου ηγεμόνα Βόρη (Μιχαήλ) Η βάπτιση τον βούλγαρου ηγεμόνα Βόρη (Μιχαήλ). Μικρογραφία από το σλαβονικό χειρόγραφο της Χρονογραφίας τον Κωνσταντίνου Μανασσή (Ρώμη, Βατικανή Βιβλιοθήκη).

β. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο Εκκλησιών και το Πρώτο Σχίσμα Μετά την αποδοχή του βαπτίσματος από το Βούλγαρο ηγεμόνα: - ο ελληνικός κλήρος προχώρησε στην οργάνωση της Βουλγαρικής Εκκλησίας σύμφωνα με τις υποδείξεις του πατριάρχη Φωτίου. - Ο Βόρης συνέτριψε την αντίσταση των βουλγάρων ευγενών (βογιάρων) που έμεναν πιστοί στην εθνική θρησκεία. - Γρήγορα απογοητεύθηκε: η διοίκηση της Εκκλησία ανατέθηκε σε έλληνα επίσκοπο → → στράφηκε εκ νέου στη Ρώμη.

Ο πατριάρχης Φώτιος: - απέκρουσε και τη νέα επέμβαση της Ρώμης Ο πατριάρχης Φώτιος: - απέκρουσε και τη νέα επέμβαση της Ρώμης. - Κατηγόρησε τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία για θέματα λατρείας και εκκλησιαστικής τάξης, - κυρίως για το δόγμα ότι το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται και από τον Υιό (filioque)

Σύνοδος 867: - απέρριψε το δόγμα αυτό, - αναθεμάτισε τον πάπα Νικόλαο (Πρώτο Σχίσμα) Σύνοδος 870 (Κωνσταντινούπολη): - διευθέτησε το βουλγαρικό ζήτημα: Η Βουλγαρία θα υπαγόταν πλέον στη δικαιοδοσία του πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης.

Use of templates You are free to use these templates for your personal and business presentations. We have put a lot of work into developing all these templates and retain the copyright in them. You can use them freely providing that you do not redistribute or sell them. Do Use these templates for your presentations Display your presentation on a web site provided that it is not for the purpose of downloading the template. If you like these templates, we would always appreciate a link back to our website. Many thanks. Don’t Resell or distribute these templates Put these templates on a website for download. This includes uploading them onto file sharing networks like Slideshare, Myspace, Facebook, bit torrent etc Pass off any of our created content as your own work You can find many more free PowerPoint templates on the Presentation Magazine website www.presentationmagazine.com