Ηλεκτρονικά μυθιστορήματα Έρευνα χρηστικότητας Μαρία Καρύδη ΜΠΣ Επιστήμη της Πληροφόρησης 2007.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Advertisements

ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το λογισμικό του υπολογιστή
Λειτουργικό Σύστημα ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ENOTHTA B.1.3 (1)
Ηλεκτρονική Δημοσίευση
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Γνωριμία με τα πολυμέσα στα πλαίσια της διδασκαλίας και της μάθησης.
Ο χώρος της Δευτεροβάθμιας Οικονομικής Εκπαίδευσης στο διαδίκτυο
Οδηγός δημιουργίας ιστολογίου στο blogger.com
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Τμήμα Αρχειονομίας-Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Οδηγίες Σχεδίασης Διαδραστικών Συστημάτων
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Ομάδα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης
ΤΙΤΛΟΣ: CAAS (Cognitive-Aptitude-Assessment-Software) ΕΠΙΠΕΔΟ: Παιδιά δημοτικού – γυμνασίου – λυκείου ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Educational Help. Inc ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: CD-ROM.
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΈΝΑ ΦΑΣΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ (A SPECTUM OF INTEROPERABILITY) Βαρειά Βασιλική (Β ) Βαρειά Βασιλική (Β )
Παναγιώτης Παπάζογλου Χαρίκλεια Ράμμα Εξάμηνο Ζ’.
Εφαρμοσμένη Πληροφορική για εκπαιδευτικούς Δημήτρης Αντωνόγλου Νοε 2010.
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΥΠΟ MPEG-4 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ.
Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και Διαδίκτυο:Νέα δεδομένα για την λογοτεχνία και την διδασκαλία της.Μία εφαρμογή Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου.
ReadUp: A Widget for Reading ΜΑΡΙΑ ΚΑΡΥΔΗ. ReadUp και προσδοκίες χρηστών: Έχουν γίνει πολλές μελέτες σχετικά με τη διαδικασία ανάγνωσης συμβατικών εγγράφων.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. OI “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ Τι είναι τα πολυμέσα? Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας.
ΤΜΗΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΤΥΦΛΟΥΣ Κωνσταντινά Χαλκιά ΚΕΡΚΥΡΑ 2006.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Αλληλεπιδρώσες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εισαγωγή σε ένα ειδικό ζήτημα σχετικά με την αλληλεπιδραστικότητα στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Jo.D.I.: Journal of Digital.
1 MedioVis- Ένας φυλλομετρητής μεταδεδομένων MedioVis – A user-centred Library Metadata Browser Μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Καπιδάκης Σαράντος.
TA E-BOOKS ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΡΟΚΙΔΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ-ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΤΣΙΛΙΓΙΑΝΝΗ ΣΟΦΙΑ ΚΕΡΚΥΡΑ 2006.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Η επιστήμη του Web.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
Παρουσίαση της Ηλεκτρονικής Έκδοσης των Περιοδικών «Ιστορία» και «Αρχαιολογία»
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: To λογισμικό του υπολογιστή
Αρχιμήδης Ι αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή - τεχνολογίες διαδικτύου Τεχνολογίες προσβασιμότητας για άτομα με ειδικές ανάγκες ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ  Επιμορφωτής:
Τα PDAs Τα σενάρια Η αρχιτεκτονική & οι διεπαφές Το μοντέλο αξιολόγησης Η ανάλυση Αποτελέσματα Τα επόμενα βήματα 16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών,
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Κατηγορίες Λογισμικού. Περιγραφή Ενότητας  Στην ενότητα αυτή θα παρουσιάσουμε την έννοια του λογισμικού. Θα αναπτυχθούν οι κατηγορίες λογισμικού με τις.
Αξιοποίηση – αξιολόγηση δικτυακών χώρων Ιστοσελίδες – ιστοχώροι - πύλες.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ «Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό Περιβάλλον» ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « Ηλεκτρονική Δημοσίευση.
Ενίσχυση και εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Βιβλιοθηκών Γ’ Κ.Π.Σ. Κωνσταντίνος Μανωλίκας.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΜΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ: «Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό Περιβάλλον» ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ:
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Digital Universal Library of Carnegie Mellon University.
Χρήση διαδραστικών πινάκων στη μαθησιακή διαδικασία Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Γενικό μέρος - Ενότητα
Κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης ψηφιακού υλικού Ενότητα «Δημιουργία και διαχείριση ψηφιακών συλλογών»
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ – PROQUEST EBOOKS. Η ProQuest ως Διαθέτης Ebook: Περιεχόμενο Διαθέτουμε πάνω από 750,000+ τίτλους από 600+ εκδότες Πρωτίστως στην Αγγλική γλώσσα.
Δρ Π. Μπαλής Καθηγητής Πληροφορικής – Υπεύθυνος Πληροφοριακών Συστημάτων Εκπαίδευσης Ευχρηστία και Προσβασιμότητα Ψηφιακών Μέσων για την Επικοινωνία και.
Προδιαγραφές εκπαιδευτικού Λογισμικού. Γενικές προδιαγραφές Να αξιοποιεί όλα τα επικοινωνιακά μέσα (κείμενο, εικόνα, ήχο, μουσική, video, σχέδια και κινούμενα.
Το ηλεκτρονικό βιβλίο (e-book) στην εκπαίδευση Επιμέλεια: Δ. Λιόβας.
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Κρήτης Ακαδημαϊκό έτος Ηράκλειο.
Κατή Αργυρώ Πρωτοψάλτου Θεόφιλος Τσαρτσαράκης Αντώνιος
Μελλοντικές Προκλήσεις στην Επιστήμη και Μηχανική του Περιβάλλοντος
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας.
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Προδιαγραφές εκπαιδευτικού Λογισμικού
25ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου
«Εισαγωγή στις τεχνικές παρουσίασης και προβολής Προγραμμάτων Πολιτιστικών Θεμάτων» Φώτης Θυμωδέας ΠΕ-19.
Κείμενο.
Οδηγός δημιουργίας ιστολογίου στο blogger.com
Εισαγωγή Για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, οι προσωπικοί υπολογιστές αποτελούνταν από ένα desktop system και ένα folder system metaphors για τη διαχείριση.
Κατηγορίες Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Υλικό/ Αρχιτεκτονική Η/Υ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ηλεκτρονικά μυθιστορήματα Έρευνα χρηστικότητας Μαρία Καρύδη ΜΠΣ Επιστήμη της Πληροφόρησης 2007

E-book: ορισμός Κείμενο αποθηκευμένο σε ψηφιακή (ηλεκτρονική) μορφή για την ανάγνωσή του οποίου χρησιμοποιείται: Μία ειδική συσκευή Μία ειδική συσκευή Ειδικό λογισμικό σε έναν προσωπικό υπολογιστή Ειδικό λογισμικό σε έναν προσωπικό υπολογιστή Φορητή συσκευή Φορητή συσκευή

Συσκευές Προσωπικοί H/Y Προσωπικοί H/Y Φορητοί H/Y (laptops) Φορητοί H/Y (laptops) PDAs (personal digital assistants) PDAs (personal digital assistants) Palm PCs ή palmtops Palm PCs ή palmtops Dedicated ebook readers Dedicated ebook readers

Είδη e-book (κατά τον Don Hawkins) (Ενδεικτικά) Downloadable e-books Downloadable e-books Dedicated e-book readers Dedicated e-book readers Print-on-demand books Print-on-demand books Web-accessible e-books Web-accessible e-books

Ερευνητικά προγράμματα - Πειράματα 1. Visual Book Project 2. Web Book Project 3. EBONI Project

1. Visual Book Project Ο ρόλος της εμφάνισης & του σχεδιασμού Ο ρόλος της εμφάνισης & του σχεδιασμού Η εμφάνιση της πληροφορίας συμβάλλει θετικά στην ανάδειξη της αξίας της Η εμφάνιση της πληροφορίας συμβάλλει θετικά στην ανάδειξη της αξίας της

Αρχές σχεδιασμού 1 η αρχή: Ανάγκες κ επιθυμίες των χρηστών 1 η αρχή: Ανάγκες κ επιθυμίες των χρηστών 2 η αρχή: Τύποι ebooks: 2 η αρχή: Τύποι ebooks: –Αυτά που έχουν ήδη το αντίστοιχο αντίτυπο σε συμβατική μορφή. –Αυτά που παράγονται αρχικά σε ηλεκτρονική μορφή αλλά προορίζονται στη συνέχεια για εκτύπωση. –Αυτά που είναι διαθέσιμα μόνο σε ηλεκτρονική μορφή.

3 η αρχή: 3 η αρχή: –Γιατί να γίνει ebook; –Μέσα & εξοπλισμός για προσομοίωση Συστατικά του Visual Book Συστατικά του Visual Book –Visual Book Builder –Visual Book Reader

Συμπεράσματα Sense of directness (ποιος κατευθύνει;) Sense of directness (ποιος κατευθύνει;) Sense of engagement - αλληλεπίδραση Sense of engagement - αλληλεπίδραση Sense of text (δομή) Sense of text (δομή) Διάκριση νέου ρόλου: Σχεδιαστής Διάκριση νέου ρόλου: Σχεδιαστής

2. Web Book Project Τι γίνεται με τα βιβλία στο web; Τι γίνεται με τα βιβλία στο web; Εφαρμογή αρχών σχεδιασμού των Morkes και Nielsen για το ebook: Εφαρμογή αρχών σχεδιασμού των Morkes και Nielsen για το ebook: –Concise (περιεκτικό) –Scannable (σαρώσιμο) –Objective (αντικειμενικό)

3. EBONI Project (Electronic Books ON-screen Interface) Πεδίο μελέτης: βιβλία στον Ιστό + εκπαιδευτικά κείμενα

Ενδεικτικά στατιστικά στοιχεία: Ενδεικτικά στατιστικά στοιχεία: –το 9% παραδίδουν ηλεκτρονικά βιβλία σαν ύλη μαθήματος –21% συστήνουν τα ηλ. βιβλία στους φοιτητές. –Τα ebooks δεν χρησιμοποιούνται καν σε τμήματα Πληροφορικής, Επιστήμης της Πληροφορίας, Μηχανικής, Μαθηματικών και Στατιστικής. –Συσκευές: συμπληρωματικά παρά βασικά εργαλεία (άρθρα, περιοδικά …)

Στόχος EBONI Να εντοπίσει τα στυλ & τις τεχνικές που μεγιστοποιούν την πρόσληψη πληροφοριών από τους χρήστες => εργαλεία – καλύτερα ebooks επιμορφωτικού περιεχομένου Να εντοπίσει τα στυλ & τις τεχνικές που μεγιστοποιούν την πρόσληψη πληροφοριών από τους χρήστες => εργαλεία – καλύτερα ebooks επιμορφωτικού περιεχομένου Πρότυπα αξιολόγησης & Μεθοδολογία μέσα από την οποία θα προκύψουν ερευνητικά προγράμματα Πρότυπα αξιολόγησης & Μεθοδολογία μέσα από την οποία θα προκύψουν ερευνητικά προγράμματα

Μεθοδολογία Επιλογή υλικού (κριτήρια: Οπτική εικόνα – Περιεχόμενο – Μέσο) Επιλογή υλικού (κριτήρια: Οπτική εικόνα – Περιεχόμενο – Μέσο) Επιλογή συμμετεχόντων Επιλογή συμμετεχόντων Επιλογή ασκήσεων (ασκήσεις μνήμης, σύλληψης εννοιών, ερωτηματολόγια, κ.α.) Επιλογή ασκήσεων (ασκήσεις μνήμης, σύλληψης εννοιών, ερωτηματολόγια, κ.α.) Επιλογή μεθόδων βαθμολόγησης (ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις, συνεδρία “think aloud”, βιντεοσκοπήσεις, κλπ.) Επιλογή μεθόδων βαθμολόγησης (ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις, συνεδρία “think aloud”, βιντεοσκοπήσεις, κλπ.)

Αποτέλεσμα Ένα σύνολο οδηγιών για την ηλεκτρονική δημοσίευση εκπαιδευτικών εγχειριδίων στον Ιστό. Ένα σύνολο οδηγιών για την ηλεκτρονική δημοσίευση εκπαιδευτικών εγχειριδίων στον Ιστό. Ένας ιστοχώρος με πληροφορίες για το EBONI, τη μεθοδολογία και τις προτάσεις του. Ένας ιστοχώρος με πληροφορίες για το EBONI, τη μεθοδολογία και τις προτάσεις του.

Συστάσεις του EBONI Hardware Hardware –εργονομικός σχεδιασμός, μικρό βάρος, ευκολία στη μεταφορά, μεγαλύτερη διάρκεια μπαταρίας, χαμηλότερο κόστος, κλπ. Software Software –λειτουργικά & δομικά στοιχεία του συμβατικού βιβλίου («εξώφυλλο», σελιδοποίηση, πίνακας περιεχομένων, εικονίδια, σελιδοδείκτες) + λεξικά ευρετήρια, ευκρίνεια οθόνης, ευκολία πλοήγησης, ενσωμάτωση υπερκειμένων, εργαλεία αναζήτησης, κα.

Ηλεκτρονικά μυθιστορήματα

Ερευνητικό πρόγραμμα Βασισμένο: Βασισμένο: –Visual Book Project –EBONI Project Στόχοι: Στόχοι: –Κατά πόσο οι κατευθυντήριες οδηγίες των παραπάνω προτύπων, μπορούν να διαμορφώσουν «ιδανικά» ebooks (ευχρηστία + αισθητική)

Υλικό The Adventures of Gerard, του Sir Arthur Conan Doyle The Adventures of Gerard, του Sir Arthur Conan Doyle 3 εκδοχές ηλεκτρονικού βιβλίου, για τις οποίες οι υπεύθυνοι του πειράματος θα λάβουν υπόψη τους 3 εκδοχές ηλεκτρονικού βιβλίου, για τις οποίες οι υπεύθυνοι του πειράματος θα λάβουν υπόψη τους –την ευχρηστία –την υποκειμενική ικανοποίηση του χρήστη

3 εκδοχές Scrolling Book Scrolling Book Portable Book (με λογισμικό PDF – Adobe Ebook Reader) Portable Book (με λογισμικό PDF – Adobe Ebook Reader) Portable Book (με λογισμικό Microsoft Reader) Portable Book (με λογισμικό Microsoft Reader)

Scrolling Book Project Gutenberg Project Gutenberg Απλή μορφή, scrolling Απλή μορφή, scrolling Όλα εμφανίζονται σε μια «κυλιόμενη» σελίδα Όλα εμφανίζονται σε μια «κυλιόμενη» σελίδα

Adobe Reader Nalanda Digital Library (India) Nalanda Digital Library (India) Μορφή PDF Μορφή PDF –Εμφάνιση φυσικού βιβλίου –Διαχωρισμός σελίδων Λειτουργικές επιλογές Λειτουργικές επιλογές –Σελιδοδείκτες –Αναζήτηση –Zoom –Thubnails κλπ.

Microsoft Reader Virginia Digital Library Virginia Digital Library πληθώρα από λειτουργίες πληθώρα από λειτουργίες –Settings: φωνής, σημειώσεων, προβολής κειμένου, γραμματοσειράς –Αναζήτηση –Αποθήκευση στη βιβλιοθήκη

Μεθοδολογία 25 συμμετέχοντες 25 συμμετέχοντες –Διδάσκοντες & μεταπτ. Φοιτητές της Επιστ. της Πληροφόρησης Παν/μίου Strathlyde –Ευρύ κοινό Χρήση & γνώσεις Ίντερνετ (πρόσκληση μέσω , online οδηγίες κ ερωτηματολόγια) Χρήση & γνώσεις Ίντερνετ (πρόσκληση μέσω , online οδηγίες κ ερωτηματολόγια)

Ερωτηματολόγια: Ερωτηματολόγια: –Ηλικία, γένος, απασχόληση –Προηγούμενη εμπειρία πάνω στα ebooks Πρόσκληση για ανάγνωση των 3 εκδοχών με οποιαδήποτε σειρά Πρόσκληση για ανάγνωση των 3 εκδοχών με οποιαδήποτε σειρά Ερωτηματολόγια: Ερωτηματολόγια: –Πόσο εύκολη ήταν η εκμάθηση, ανάγνωση, πλοήγηση… –Σχόλια

Μέτρηση των αποτελεσμάτων Παράγοντες: Ευχρηστία Ευχρηστία  «Σε σχέση με αυτό που περιμένατε, πόσο γρήγορα μάθατε να χρησιμοποιείτε το ηλεκτρονικό βιβλίο;»  «Ήταν το κείμενο ευανάγνωστο;»  «Ήταν το βιβλίο εύκολο στην πλοήγησή του;»  «Πόσο αποθαρρυμένος αισθάνεστε από την εμφάνιση του βιβλίου;»

Ποιότητα: «Ενοχλητικό», «Ευχάριστο», «Χρήσιμο» και «Δυσάρεστο» (κλίμακα) Ποιότητα: «Ενοχλητικό», «Ευχάριστο», «Χρήσιμο» και «Δυσάρεστο» (κλίμακα) Ερωτήσεις: Ερωτήσεις:  «Τι σας άρεσε στην ανάγνωση της συγκεκριμένης εκδοχής βιβλίου;»  «Τι δεν σας άρεσε στην ανάγνωση της συγκεκριμένης εκδοχής βιβλίου;» Ναι/Όχι: «Θα διαβάζατε στο μέλλον ένα ηλεκτρονικό βιβλίο;» Ναι/Όχι: «Θα διαβάζατε στο μέλλον ένα ηλεκτρονικό βιβλίο;»

Αποτελέσματα ΕυχρηστίαΠοιότηταΜ.Ο. Scrolling Book Adobe Ebook Reader Microsoft Reader

Scrolling Book Θετικά Θετικά –Εύκολο downloading, όχι ειδικό πρόγραμμα, απλός σχεδιασμός Αρνητικά Αρνητικά –Μη φιλικό περιβάλλον, μονότονο layout, δυσάρεστη η ανάγνωση με κύλιση (scrolling) κειμένου και δύσκολο στην πλοήγηση (αίσθηση ότι χάνεται ο αναγνώστης στο κείμενο).

Adobe Ebook Reader Θετικά Θετικά –Μορφή και εμφάνιση που πλησιάζει αυτή του βιβλίου –ελκυστικό και σαφές περιβάλλον –εύκολο στην πλοήγηση Αρνητικά Αρνητικά –Χρειάζεται λίγο χρόνο για downloading –δεν παρέχει εργαλεία για υπογράμμιση

Microsoft Reader Θετικά Θετικά –Εμφάνιση βιβλίου –Λειτουργικότητα –αλληλεπίδραση με τον αναγνώστη Αρνητικά Αρνητικά –Προβλήματα στο downloading –έλλειψη εικονιδίων πλοήγησης –προβλήματα στην εγκατάσταση του λογισμικού

Συμπεράσματα Οι χρήστες, ενώ είναι εξοικειωμένοι με την έννοια του ηλεκτρονικού βιβλίου σαν PDF μορφή ή σαν Scrolling ανάγνωση, δεν είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση λογισμικού ηλεκτρονικών βιβλίων Οι χρήστες, ενώ είναι εξοικειωμένοι με την έννοια του ηλεκτρονικού βιβλίου σαν PDF μορφή ή σαν Scrolling ανάγνωση, δεν είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση λογισμικού ηλεκτρονικών βιβλίων Άρα: δεν παίζει τόσο η τεχνολογία σχεδιασμού λογισμικού, όσο η εμφάνιση κειμένου. Άρα: δεν παίζει τόσο η τεχνολογία σχεδιασμού λογισμικού, όσο η εμφάνιση κειμένου.

Απαραίτητα: μορφή συμβατικού βιβλίου: Απαραίτητα: μορφή συμβατικού βιβλίου: –Πίνακας περιεχομένων, κεφάλαια, σελιδοποίηση, γραμματοσειρές εργαλεία αναζήτησης, σελιδοδείκτες, υπογράμμιση, εικονίδια πλοήγησης, χρώμα φόντου, κλπ. εργαλεία αναζήτησης, σελιδοδείκτες, υπογράμμιση, εικονίδια πλοήγησης, χρώμα φόντου, κλπ.

Άλλες παρατηρήσεις Τι γίνεται με άτομα που έχουν μικρή ή και καθόλου πείρα πάνω σε υπολογιστές; Με ποια μορφή θα εξοικειωνόταν καλύτερα; Τι γίνεται με άτομα που έχουν μικρή ή και καθόλου πείρα πάνω σε υπολογιστές; Με ποια μορφή θα εξοικειωνόταν καλύτερα; Ποια θα ήταν τα αποτελέσματα αν διάλεγαν οι χρήστες το υλικό; Ποια θα ήταν τα αποτελέσματα αν διάλεγαν οι χρήστες το υλικό; Είναι εφικτό να διαβάζει κανείς μυθιστόρημα σε PDA; Είναι εφικτό να διαβάζει κανείς μυθιστόρημα σε PDA; Τι γίνεται με τα ηλεκτρονικά εγχειρίδια στα Πανεπιστήμια της χώρας μας; Τι γίνεται με τα ηλεκτρονικά εγχειρίδια στα Πανεπιστήμια της χώρας μας;

Ευχαριστώ για την προσοχή σας!